Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:07

Hier wss zorgen gemaakt om niks :+ da kon niks vinden, klonk allemaal goed, niks bij de luchtwegen oid, longen goed, hart goed, alleen iets te zwaar (5.3 kilo). Moesten het wel even in de gaten houden, als het aanhoud gaan ze verder kijken. Voor nu zijn beide heren weer gezond verklaard en hebben zich voorbeeldig gedragen met de onderzoekjes en de enting. Sammie weegt 4.8 dus toch een halve kilo verschil wat dus net het verschil is tussen mooi op gewicht en iets te zwaar :+

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:36

Mooi dat het niks is.

Hier de simpele conclusie gedaan dat alles wat niet op brok of natvoer lijkt niet lekker is. Op kipfilet na dan. Hoewel ze wel steeds brutaler wordt en in plaats van schootkat meer schouderkat wordt, maar wel een echt prinsesje ook nog.

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:44

Sinds gisteren een tuigje en fase 1 is al aardig geslaagd en halsbandje losjes om kunnen doen en heeft ze even omgehad. *\o/* En kan het al rustig op haar leggen zonder dat gelijk weg schiet (compleet tuig).

Mag nu ook soms haar ogen iets schoonmaken is een beetje hoe haar bui is. Met veel geduld en herhaling kom het gewoon echt wel goed. :j

En balkon is tegenwoordig heel leuk en niet meer eng en moet nu soms opletten, want ze wil soms nog wel eens naar buiten schieten. :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:59

Maralyn.. hoe gaat het? En met Mia?

LoveUggs. gelukkig maar. Hoest hij ook niet meer?

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:21

Afbeelding
Ze bleef rustig liggen met erop leggen en daarna een beetje lopen frummelen en bleef nog steeds liggen dus maar gewoon vast gemaakt. En toen nog een poos met tuigje vast gekleefd hebben aan mijn schouder gekke 5 minuten gehad met door het huis lopen crossen. *\o/*
Afbeelding
En daarna natuurlijk ook de beloning. <3

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:33

IMJ, ik heb hem (uiteraard :+) niet meer gehoord.

Heb wel een ander katten nieuwtje. Op stal hebben wij een aantal katten lopen waarvan 1 het nodig vond om mij vanavond uit het niets aan te vallen.. eerst met alleen voorpootjes, hij liep weg, en ik pak wat uit de auto. Hij zit vervolgens naast mij, te miauwen alsof hij ging vechten met een andere kat (datzelfde geluid) en vervolgens grijpt hij vol mijn enkel.. Echt flink bijten dus. Ik heb dat beestje niks gedaan, ja een paar aaien over zijn bol gegeven omdat hij lekker kwam knuffelen dus waar dit ineens vandaan kwam.. geen idee! Maar hij heeft mooi door mijn broek heen gebeten.. als ik wat in handen had gehad had ik hem toch echt een mep verkocht op het moment dat hij mij greep maar hij had geluk..

Het is gelukkig maar een krasje maar morgen ochtend toch even de HA bellen voor de zekerheid. T is toch een kat die eigenlijk alleen maar buiten loopt en zn muizen en vogels vangt..

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:40

Marcella... Wat n mooie kat!!

Love Uggs. Sjonge. Daar schrik je van. Wat raar ook dat een kat zo uitvalt. Helemaal naar n vreemde.
Idd verstandig om ff de huisarts raad te plegen.

Met Mia gaat het wel goed.
Is alleen niet meer bij mij weg te krijgen.
Overal waar ik ben is zij ook.
Zelfs tijdens het douchen. Zit ze op de deksel van het toilet om op mij te wachten.

Gelukkig heb ik n vrienddje voor haar gezocht die op 9 juli naar mij mag.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:48

Fijn dat het niks is LoveUggs, maar snap wel dat je t niet vertrouwd!!

Haha Marcella, die schouderkatten heb ik ook!
Vooral de kittens nu!
Tuigje ben ik ook mee bezig! Maar ze zijn allemaal nog te groot -O-
Wel een mooie kat zeg!!

Pff schrikken zeg LoveUggs, en dat ineens uit t niets...

Nawhh, een stalker dus Maralyn. Hopen dat ze wat aan dr vriendje heeft binnenkort en daardoor wat minder afhankelijk wordt


Afbeelding

Afbeelding


Ik lig lekker met mn baby’s te bokken haha. Lekkere beestjes <3

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:58

Bizar dat je zo ineens aangevallen ben.

Tuigje oefen is ook gelijk een extra oefening betreffende vasthouden/tegen houden zonder dat ze gelijk in paniek raakt en mij open krabbelt. En het is nu gewoon 100% zeker dat er een nestje gaat komen. Hoef eigenlijk wat mij betreft geen kat erbij, maar mocht ze het echt leuk vinden met een kitten van haar dan mag die blijven. Maar kwam er nu ook achter dat Maira (draagt geen blauw point) compleet nu bloed is voor de blauwe rus fokkerij met alles onbekend in haar bloedlijn. Ze word dan ook gedekt voor een blauwe rus uit Rusland (met blauw point gen drager) met een nieuwe bloedlijn waardoor de kittens mogelijk ook interessant zullen zijn voor fokkers.

En zit te twijfelen om mogelijk mee te doen met een tentoonstelling is namelijk een half uurtje hier vandaan in oktober een (gewoon voor de fun).

Vorige week longfunctie gehad en kat heeft geen nadelig effect. Heb in mijn stofzuiger meer stof dan haren zitten. En mogelijk is er spraken van jarenlange vervuiling geweest door vorige bewoners waardoor huis extra stoffig is.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:05

Sterker nog, kat kent mij gewoon :+ heeft daarvoor nog een uur bij me gelegen en om aandacht gezeurd :+

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:29

Hier is het na al ff onrust gisteren uit de klauwen gelopen.
Zodanig dat ik ze nu gescheiden heb, dinsdag een afspraak heb bij de dierenarts en als beide dames verder gezond zijn gooi ik er 1 in de herplaatsing.
Ik vertik het om ze nog 5-10 jaar gescheiden te gaan houden en dit gedrag trek ik ook geen 5-10 jaar.
Was gisteravond echt in staat ze allebei over het hek te flikkeren bij het asiel. _-:(

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:08

Oei...
Wat is er gebeurd..??

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:22

Dit:
Afbeelding
Tot 2x toe.
Waarbij Chloë (de grootste en dikste, ook de etterbak) in de positie vd leeuw zat.
Maar het rommelt al langere tijd tussen de dames (sinds de laatste opvanger vertrok) en ik heb van alles geprobeerd, dan ging het een paar dagen goed en begon het weer van voor af aan.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:27

lor1_1984 schreef:
Hier is het na al ff onrust gisteren uit de klauwen gelopen.
Zodanig dat ik ze nu gescheiden heb, dinsdag een afspraak heb bij de dierenarts en als beide dames verder gezond zijn gooi ik er 1 in de herplaatsing.
Ik vertik het om ze nog 5-10 jaar gescheiden te gaan houden en dit gedrag trek ik ook geen 5-10 jaar.
Was gisteravond echt in staat ze allebei over het hek te flikkeren bij het asiel. _-:(

Oh wat lastig!!

En welke laat je dan herplaatsen? Weet je dat al?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:30

Marcella, de fokster zal vast ook wel met haar geshowd hebben? Dat doen de meeste fokkers wel.

Een kat die een mens zo aanvalt mag van mij vliegen := Engerd zeg!

Wat fijn Maralyn! Laat het maar gauw juli zijn! Heb je al foto's?

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:39

IMJ schreef:
lor1_1984 schreef:
Hier is het na al ff onrust gisteren uit de klauwen gelopen.
Zodanig dat ik ze nu gescheiden heb, dinsdag een afspraak heb bij de dierenarts en als beide dames verder gezond zijn gooi ik er 1 in de herplaatsing.
Ik vertik het om ze nog 5-10 jaar gescheiden te gaan houden en dit gedrag trek ik ook geen 5-10 jaar.
Was gisteravond echt in staat ze allebei over het hek te flikkeren bij het asiel. _-:(

Oh wat lastig!!

En welke laat je dan herplaatsen? Weet je dat al?

Chloë.
Zij is het makkelijkst te herplaatsen, nog vrij jong (in augustus 6) en de agressor.
Mits die niet alleen met een onzekere kat geplaatst wordt kan ze met katten geplaatst worden, ze kan met honden, jongere kinderen alleen onder begeleiding (ivm haar bitchyness), kan zowel als binnekat en als buitenkat gehouden worden maar waardeert het enorm als er iig een buiten is waar ze lekker de hele dag kan liggen pitten en vliegend gespuis vangen.
Ze is een pittige tante maar respecteer je haar grenzen dan is ze een wereldkat. :)

Aife is heel stressgevoelig, wat ouder (in augustus 10) en niet gezond, die is grof gezegd wsl niet te herplaatsen maar ook echt mijn meisje. <3

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:26

Pfoe, das erg zijn Lor1_1984...
Moeilijk.
Lastig hoor!

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:57

Ik vind het ook best moeilijk hoor, al overheerst de woede richting Chloë nu wel. :o

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:50

Lastig lor1_1984.

IMJ schreef:
Marcella, de fokster zal vast ook wel met haar geshowd hebben? Dat doen de meeste fokkers wel.

Klopt ze heeft zelfs kampioen certificaat, maar naar wat ik begrepen heb vond Maira het niks. Zou dus eigenlijk alleen voor de fun zijn en dus niet met de instelling om iets te winnen. Maar kan ik eens zien hoe het in zijn werking gaat.

Ik had net op het winkelcentrum gevonden voorwerp in de vorm van een loslopende hond. Gelukkig ook de eigenaar gevonden.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:52

Nadat ik contact heb opgenomen met de opvang (verplichting vanuit adoptiecontract) heb ik Chloë vanavond weggebracht.
Ze zal vanuit de opvang herplaatst worden verwacht ik, ook zal ze daar wat meer onder de duim gehouden worden door de andere katten.
De keuze om Chloë weg te doen was lastig, maar Chloë is de agressor, het laatste erbij gekomen (de hond niet meegerekend) en ik heb een veel diepere band met Aife.
Ook is Chloë makkelijker te herplaatsen dan Aife wb leeftijd, gezondheid en karakter.

Mss dat ik Chloë dinsdag nog zie tijdens de afspraak bij de dierenarts, maar de opvang had zoiets van 'ik kijk nog wel ff, ze is op zich gezond' dus ik heb aangegeven dat ze het maar ff moet laten weten, de afspraak staat er iig ook voor Aife (algehele controle, bloedonderzoek en mss echo) dus ik ga hoe dan ook.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:11

Och jeetje.

Ik snap je keuze ook helemaal! Maar wat ontzettend jammer.

Dit is rio
Afbeelding

Vijf weken.
En vanaf moment één hadden we een klik. En hij viel meteen zo bij mij in slaap.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:39

Och wat een popje maralyn!

Marcella, leuk om je eens in te verdiepen van te voren. Ik volg het vaak van mijn fokster. Ik zou het zelf niet snel doen omdat ik de stress voor de katten niet zo fijn vindt..

Hoe oud is Maira ook weer?

Marcella

Berichten: 36739
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:24

Ze word dit jaar 3 jaar en heeft al een hoop behaald. Ben al blij dat het tuigje al redelijk makkelijk gaat had ik niet verwacht.

Dat moment dat je eigen gemaakte aardbeien jam aan het maken ben en je kat kom klagen waarom je niet op de bank zit. :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:06

Dan heeft ze nog een mooie leeftijd voor kittens!

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:14

maralyn schreef:
Och jeetje.

Ik snap je keuze ook helemaal! Maar wat ontzettend jammer.

Ik baal er ook erg van, maar het kon helaas niet anders.
Voor Aife blijkt het de juiste keuze, die ontspant nu weer en is niet meer continue op haar hoede.
Vanmorgen lag ze in bed op mijn borst, koppie rechts onder mijn kin gedrukt, pootjes links tegen mijn schouder en maar spinnen en kneden. <3