Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:24

Wat een fijn proevers hebben jullie! :=
Pippi lust tot nu toe nog alles.
Maar die denkt ook dat ze altijd eten krijgt als we de keuken inlopen. :')

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:34

Pluis eet ook alles hoor (inclusief de inhoud van de vuilnisbak, opladerdraadjes en elastiekjes...)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:45

De brokken zijn bij ons geen probleem. (Behalve dan dat sammie nog wel eens te snel wil eten en dan moet spugen) Wij geven Felix natvoer, van die zakjes. Gewoon als extra dat ze ook daadwerkelijk wat vlees eten. Deze word tot nu toe het beste gegeten. Ik heb laatst natvoer van cosmo nature (kip) besteld. Hier word wel van gegeten maar het is duidelijk minder geliefd dan de Felix. Ik probeer wel steeds wat anders in kleine hoeveelheden erbij te bestellen zodat we kunnen kijken wat er nog meer lekker gegeten word, zodat we wat meer kunnen variëren.

Wat hier ook geliefd is; koolvis. Goedkope vis uit de vriezer van de supermarkt! Even koken in water tot hij uit elkaar valt en ze kunnen smullen. Verder krijgen ze heeeeeel af en toe een stukje gerookte zalm dat niet meer op een toastje gaat. En zodra sammie hoort dat ik een blik tonijn (op water basis) open trek staat meneer in de keuken want dan mag hij het bakje uitlikken. Op de een of andere manier hoort hij het verschil tussen een blik natvoer en tonijn want met het blik natvoer is hij niet zo snel :+

Zijn er hier nog meer die liquid snack geven (als snoepje)? Hier zijn de heren er gek op namelijk! Ik heb sammie ermee over kunnen halen dat hij zijn medicijn de afgelopen week wilde innemen :j :+
Hij kreeg metacam en die zou lekker smaken volgens de DA. Meneer moest er de eerste 2 dagen niks van hebben. Dus terwijl ik de metacam in het spuitje deed, pakte ik een liquid snack. De ene helft, met de inhoud van het spuitje op een bordje voor sammie, de andere helft voor Jessie. (Niet ideaal zoveel snoep, maargoed voor een paar dagen....) Dag 3 reageerde Sammie op het pakken van het spuitje. Even laten snuffelen en ja hoor, geen snoep meer nodig om hem over te halen! :D

Ze gaan er ook heerlijke bekken van trekken!

Afbeelding

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:42

Gister had ik een bakje van Almo, dat ging er beter in dan wat ik eerst had. Maar nog steeds was het niet op en had alleen de dikkerd van gegeten.

We doen nu de dikke van de dunne scheiden. En geven dan eerst de dunne de kans om te eten. Na 10 minuten laten we de dikke weer binnen. Dan gaan ze nog even samen eten en na een paar minuten eet de dikke alles op :+ Theorie is dat de dunne meer binnen krijgt en de dikke wat minder. Wacht even een paar dagen af, kijken of de ene wat bijkomt.

Goeie tip LoveUggs! Ik ga straks gelijk wat koolvis halen :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:07

Wij geven ook Felix natvoer, maar ook de brokjes. Mojo is maar een klein poesje van ongeveer 3 kilo. Ze eet altijd heel rustig, doet heel de dag over haar natvoer. Vanavond komt Ito eindelijk en dan gaan we even puzzelen over het eten geven, ik denk dat we het gewoon apart doen :) alleen lastig als we thuis zijn, omdat Mojo er zo lang over doet, maar misschien verandert dat wel als Ito er is (ze zitten apart van elkaar, maar Mojo moet door Ito zn stukje als ze naar de rest van het huis wil, als we overdag weg zijn, blijft ze gewoon op haar “kamer”. Dus even kijken hoe het loopt.)

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:03

Hier ook een lastige eter, maar de almo nature is erg geliefd. Behalve de kip met garnaaltjes is schijnbaar niet zo lekker. Het vocht dan juist wel weer en doe er tegenwoordig ook extra water bij. Kwam erachter dat ze het dan nog beter eet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:45

Waarom moeten ze apart eten Sharon?

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:17

LoveUggs schreef:
De brokken zijn bij ons geen probleem. (Behalve dan dat sammie nog wel eens te snel wil eten en dan moet spugen) Wij geven Felix natvoer, van die zakjes. Gewoon als extra dat ze ook daadwerkelijk wat vlees eten. Deze word tot nu toe het beste gegeten. Ik heb laatst natvoer van cosmo nature (kip) besteld. Hier word wel van gegeten maar het is duidelijk minder geliefd dan de Felix. Ik probeer wel steeds wat anders in kleine hoeveelheden erbij te bestellen zodat we kunnen kijken wat er nog meer lekker gegeten word, zodat we wat meer kunnen variëren.

Wat hier ook geliefd is; koolvis. Goedkope vis uit de vriezer van de supermarkt! Even koken in water tot hij uit elkaar valt en ze kunnen smullen. Verder krijgen ze heeeeeel af en toe een stukje gerookte zalm dat niet meer op een toastje gaat. En zodra sammie hoort dat ik een blik tonijn (op water basis) open trek staat meneer in de keuken want dan mag hij het bakje uitlikken. Op de een of andere manier hoort hij het verschil tussen een blik natvoer en tonijn want met het blik natvoer is hij niet zo snel :+

Zijn er hier nog meer die liquid snack geven (als snoepje)? Hier zijn de heren er gek op namelijk! Ik heb sammie ermee over kunnen halen dat hij zijn medicijn de afgelopen week wilde innemen :j :+
Hij kreeg metacam en die zou lekker smaken volgens de DA. Meneer moest er de eerste 2 dagen niks van hebben. Dus terwijl ik de metacam in het spuitje deed, pakte ik een liquid snack. De ene helft, met de inhoud van het spuitje op een bordje voor sammie, de andere helft voor Jessie. (Niet ideaal zoveel snoep, maargoed voor een paar dagen....) Dag 3 reageerde Sammie op het pakken van het spuitje. Even laten snuffelen en ja hoor, geen snoep meer nodig om hem over te halen! :D

Ze gaan er ook heerlijke bekken van trekken!

[ [url=m/NHR0Dr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van jou staan vaak echt heel charmant op de foto.. :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:52

IMJ schreef:
Waarom moeten ze apart eten Sharon?


Omdat ze nog geïntroduceerd moeten worden :) daarna gewoon samen.

Nou hij is er hoor, onze Ito! Hij is echt heel erg pluizig, lijkt wel wat langer haar te hebben (krijg ik niet goed op de foto, hij is zwart en in het donker foto’s maken wil dan niet zo goed haha)

Meet him <3

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:55

Bloodymary schreef:
Die van jou staan vaak echt heel charmant op de foto.. :')


Mijn heren zijn ook heel erg charmant! <3 (zie hier, Sammie zijn broer Jessie)
Afbeelding

Maar even serieus, ze kunnen ook heel knap zijn! :j <3

Afbeelding

Afbeelding

@Sharon, wat een heeeerlijk pluizenbolletje zeg <3 <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:26

Sharon.. wat een popje!
Mijne aten direct van dezelfde plek! Hopelijk gaat het snel goed!

Ze staan er mooi op Love Uggs!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:53

Hebben jullie de snapchat filters al geprobeerd? _O-
Afbeelding
Afbeelding

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:32

Jaaaa hij is zo lief hè!

Die van jou zijn ook super schattig LoveUggs <3

We hebben ze vandaag bij elkaar gezet, gaat nog niet je van het, maar ze dulden mekaar prima :)

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:06

LoveUggs schreef:
Bloodymary schreef:
Die van jou staan vaak echt heel charmant op de foto.. :')


Mijn heren zijn ook heel erg charmant! <3 (zie hier, Sammie zijn broer Jessie)
[ [url=m/2Y7NhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar even serieus, ze kunnen ook heel knap zijn! :j <3

[ [url=m/tSO1G1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wJA3Xw.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Sharon, wat een heeeerlijk pluizenbolletje zeg <3 <3


Wat glimmen ze mooi!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:31

floorsil schreef:
LoveUggs schreef:

Mijn heren zijn ook heel erg charmant! <3 (zie hier, Sammie zijn broer Jessie)
[ [url=m/2Y7NhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar even serieus, ze kunnen ook heel knap zijn! :j <3

[ [url=m/tSO1G1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wJA3Xw.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Sharon, wat een heeeerlijk pluizenbolletje zeg <3 <3


Wat glimmen ze mooi!


Dank je! Het zijn verder ook gewoon heerlijk gezonde katten. Dierenarts was dik tevreden over hoe Sammie eruit zag.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:03

_sharonnn schreef:
Jaaaa hij is zo lief hè!

Die van jou zijn ook super schattig LoveUggs <3

We hebben ze vandaag bij elkaar gezet, gaat nog niet je van het, maar ze dulden mekaar prima :)

Dan zou ik ze niet meer uit elkaar halen! Hier was het met 3 dagen klaar!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:10

Ja hier gaat het ook heel goed eigenlijk, dit is 3 minuten terug :)
Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:02

Eigenlijk wil ik jullie verzoeken geen foto's van kittens te plaatsen. Ik raak dan zo in de verleiding.... En onze Rossi zou dat denk ik niet kunnen waarderen.
Die Ito is echt te lief!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:37

Ito kan nog lieverrrr <3
Afbeelding
Afbeelding

En nu stop ik eerst met de foto’s haha

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:18

Hoe gevaarlijk is zo'n laserpen als er niet gekeken word naar het lampje, maar naar de hand die vast heeft. := :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:06

Je zou maar lekker liggen... :=

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:18

Even snel gekopieerd vanaf mijn Whatsapp:
Citaat:
Net terug.
Flink uitgedroogd, mss dat het vd nieren of schildklier ofzo vandaan komt dus bloed afgenomen, onderhuids infuus gegeven en prikje tegen de misselijkheid.
Bloed trekken kostte veel moeite, bloed was donker en dik.
Nu in de kattenkamer houden, mocht ze morgen nog niet eten of drinken dan terug.
Morgen hopelijk uitslagen van bloed en urine, mss ook ontlasting maar ze moesten even kijken of dat ging lukken.
Ze is iig goed ziek

Aife was de laatste dagen wat meer teruggetrokken maar leek okay, wel at ze wat minder en ik zag haar niet meer uit de vissenbak drinken maar dacht in eerste instantie dat ze uit het fonteintje of een van de waterbakken dronk.
Vandaag bleek ze totaal niet lekker: teruggetrokken, andere ogen, raar miauwen, stilletjes in een hoekje zitten, plukkerige vacht, rare soort van ticjes met het koppie, er lag ook heel rare ontlasting in de kattenbak.

Gelijk de dierenarts gebeld, die gaf aan dat ze propvol zaten en of het niet woensdag kon. :x
Duidelijk aangegeven dat als zij niet konden ik een andere dierenarts zou bellen omdat dit imo best wel spoed was.
Kon om 14:15u terecht en daar ging ineens het hele circus draaien van bloedonderzoek, wegen (610gr afgevallen), hartje en longen luisteren, buikje voelen, urineonderzoek (ze plaste, dus dat werd gelijk meegenomen om iig op bloed/eiwitten te controleren), ontlastingsonderzoek, infuus, prik tegen de misselijkheid.

Ze moet echt gaan eten, het is al de vraag of we niet aan de late kant zijn... :(

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:47

Oei, dat klinkt niet goed.
Veel sterkte lor1!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:52

Sterkte! Ik hoop voor je dat ze weer opknapt!

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:18

Sterkte.