Ik heb mijn poes uit een vorige relatie eindelijk terug.
De poes bleek achtergelaten in een verlaten huis en heeft 3/4 jaar in het bos en het lege huis geleefd. Via de buurvrouw gehoord dat kat daar was en al kittens heeft gehad (poes wordt in augustus 2) vorig jaar zomer.
Ik dacht: Prima. Ik haal haar op! Zo gezegd zo gedaan, poes sprong mij nog net niet in mijn armen en woont nu al 2 weken bij mij thuis.
Gister avond belde oude buurvrouw op. Ze hoorde gemiauw uit het huis op de zolder komen. Ze heeft met haar telefoon met flits gekeken en een kitten zien liggen. Deze is hooguit 4/5 weken oud maar erg wild. Sh@t... ze heeft dus nog een nestje gehad... En nu? Vanavond ga ik terug om hem proberen te vangen. Het enige wat ik heb is een reismandje en een bakje vlees... Moeders kan niet mee, die moet nog erg wennen in dit huis en zal ik veel stress bezorgen. Het is +/- 25 minuten rijden.
Dit verklaard een hele hoop en ik vind het zó zielig. Kitten leek op het filmpje uitgehongerd en buurvrouw vannacht een bakje geweekte kattenbrokken neer gezet die op zijn.
Hoe kan ik deze kitten nu "vangen" ? Heeft nog nooit een mens van dichtbij gezien en ik kan er alleen bij door een gat in de zolder zo groot als mijn vuist....