Dit maakte ook dat we al snel keken voor een nieuwe vriend.
Via een nederlands website van zwitserse herders (dit wilde we ooit graag) kwamen we op een herplaatser uit die in Roemenie zat.. Aarzelend een mail gestuurd, niet wetende wat dit ging worden. Maar al snel bleek dat ze het enorm goed voor hadden met de honden daar. Alleen... in roemenie zijn er zoveel straathonden dat mensen niet naar een asiel gaan om een hond te nemen, ondanks dat er wel veel huishonden zijn ook. Zoals nordic, die 4 jaar in een huis leefde waarna hij waarschijnlijk na armoede achter gelaten werd aan de poort van het asiel.

Ze hadden alles al in orde qua vaccinaties en hij kon dus ook zo snel mogelijk gaan. Alleen was dit pas 16 juni. Wat voor ons erg lang leek. We keken voor vliegtickets of hoe we de weg met de auto konden doen. Vorige week vroegen we of er niet toevallig een matching vriendinnetje was voor hem. En dat was er zeker! Zora, een 1-jarige roemeense herder (karpatische). Toen besloten dat we dan eventjes wachten en hun laten meekomen met het transport dat ze geregeld hadden.

Deze foto's kregen we gisteren toegestuurd:

Even een teleurstelling wat de vacht van Zora betrof.. maar we zijn gelijk naar de maxizoo gereden om kammen en antiklitspray te kopen!
Vandaag was de dag! Gisteren werden alle honden opgehaald doorheen roemenie. Gelukkig waren zij de laatste 2 opstapplaatsen, die vandaag dus pas aan de beurt kwamen. Vanmorgen om 5u vertrokken ze.
Het transportbedrijf heeft 25 honden mee en maakt een ronde rond heel duitsland. Wij hadden hun op in keulen, waar ze vanacht rond 2u gaan aankomen.
Ze hebben een groepchat aangemaakt op facebook waar we alles in de gaten kunnen houden. Daar kregen we ook nog fotos van doorgestuurd:

Om 12u kregen we een bericht in de facebookchat: "Who will pick up Nordic!!?? Better be a strong big man" Oei... Nordic was uit een van de benches gesprongen bij het schoonmaken en hij wou er niet meer in.. Mannetje met karakter.. Maar dat hadden ze ons ook wel gezegd, een kooitje is niets voor hem.
Na 20 minuten met 2 mensen hebben ze hem er eindelijk weer in gekregen.
Dit is overigens 'the van':

Helaas moet ik vanacht om 2u beginnen werken tot 14u. Mijn vriend gaat hun dus ophalen in keulen. Ik hoop dat dat vlot gaat gaan. Ze gaan sowieso helpen met inladen, alleen te hopen dat uitladen ook goed gaat.
We hebben inmiddels naamplaatjes laten maken met onze telefoonnummer op, voor de tussentijd dat de chip nog niet op onze naam geregistreerd staat.
Graag wil ik hier een volg topic maken hoe de vordering is! Vooral zora gaat een enorme verandering worden als haar vacht weer netjes is.
Overigens weet ik dat er hier in het asiel honden genoeg zitten, we zijn dan ook actief gaan kijken en websites af speuren. Maar bij geen enkele hond had ik gelijk het gevoel van 'dat is hem'. Terwijl ik dat met iako, onze duitse herder wel vanop een foto had. Toen ik nordic op foto zag ben ik gelijk naar mijn vriend gerend en gezegd dat dat hem wordt! Hopelijk is mijn voorgevoel goed!
Ik ben in november in mijn gezicht gebeten door een hond van een vriendin, een hond waar ik al een jaar geen 100% goed gevoel bij had, maar hij had nog niets gedaan. Inderdaad... nog niets.. Hij beet me 2x in het gezicht zonder aanleiding, wat leidde tot gelijk ziekenhuis, overbrengen naar ander ziekenhuis voor plastische chirurgie,... al bij al enorm veel geluk gehad (ooglid was verscheurd maar oog amper geraakt, dus ik zie wel perfect) maar dit maakt dat als ik enige twijfel heb bij een hond ik nu ook gelijk nee zeg. Bij zora heb ik niet dat jaaa gevoel, maar ook geen twijfel. Ze zijn al maatjes, dus dat maakt het wel mooi om ze samen te nemen. Daarbij zijn ze beide van karakter erg lief en aanhankelijk. Enige waar we op moesten letten was dat vreemden niet zomaar op hun af vliegen. Eerst even een introductie. Iako zou zelfs inbrekers nog een rondleiding hebben gegeven, dus voor ons even nu ook wel een puntje om op te letten. Ze zeiden wel dat ze niet aggressief werden maar eerder bang/willen tonen dat het hun plek/baas/... is, en als je dan door doet kan het natuurlijk wel mislopen.
Ik hoop dat jullie meevolgen! Ik kan alvast niet slapen van de zenuwen... ondanks dat ik om 1u hoor op te staan om te werken vanacht. Vriendje zelfs nog vroeger om de honden op te halen!