Hèt vogeltopic !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:31

Zo stond ik toen ook raar te kijken toen bij ElmoPino een ei lag! wist ik direct zeker dat het een vrouw was. Gelukkig het ei laten liggen, kwamen daarna nog 3 bij. Op de dag af heeft ze er een maand op gezeten en het toen genegeerd. Wel was het hele broedse en hormonale gedrag daarna direct over.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:14

Dan sta je idd wel raar te kijken :')

Morgen mag Mango voor zijn jaarlijkse bloedonderzoek. Ik vind het altijd vreselijk spannend en voel me altijd schuldig naar hem toe :=
Maar ja, het is voor een goed doel! Gelukkig krijgt hij er na het roesje niet zoveel meer van mee.

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:29

Hoe was Mango’s onderzoek geweest ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:38

Lief dat je het vraagt! <3
Hij heeft zich keurig gedragen en is zowel qua bloed als ontlasting 100% gezond verklaard! *\o/*

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:30

Cayenne schreef:
Dan sta je idd wel raar te kijken :')

Morgen mag Mango voor zijn jaarlijkse bloedonderzoek. Ik vind het altijd vreselijk spannend en voel me altijd schuldig naar hem toe :=
Maar ja, het is voor een goed doel! Gelukkig krijgt hij er na het roesje niet zoveel meer van mee.


Bij de Pyrrhura's kwam ik erachter dat er zo wie zo een man en vrouw bij zit. Die waren heel druk aan het cloaca kussen toen ze op mijn schouder zaten. En niet 1x.. nee jo, elk moment dat ze even niks te doen hadden zaten ze weer aan elkaar vast!

Nog geen eieren, die haal ik denk ik wel gewoon weg. Hoef niet te kweken om aan meer vogels te komen :Y) Die worden vanzelf gebracht. Krijg er een dezer dagen nog 2 pyrrhura's bij. Moeten vanuit Hoofddorp komen naar Emmen toe. Kan ze helaas niet zelf halen omdat de auto te klein is. En iemand ermee opzadelen is ook weer wat. Zou de nu eigenaar wel ENORM helpen als ik ze kwam halen.. maar hoe neem je een grote Strong kooi mee in je ukkie van een susuki?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:34

Kun je hem niet uit elkaar halen?

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:02

Jawel, maar dan past het nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:11

Hier zijn de vogels vooral goed in een ei leggen en vervolgens verwachten dat de au pair ze uitbroedt. Helaas is hun au pair op vier pootjes ook niet zo snugger, dus ligt het eitje er maar eenzaam bij. :(:)

Cayenne schreef:
Lief dat je het vraagt! <3
Hij heeft zich keurig gedragen en is zowel qua bloed als ontlasting 100% gezond verklaard! *\o/*
Yaaaaaassss *\o/* *\o/*

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:36

Fijn Cayenne! Dan ben je toch weer gerustgesteld!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 01:18

Ja, absoluut!
Mango zag wel echt roze olifantjes! :=
Maar het roesje zorgt er wel heel goed voor dat hij weinig stress heeft gehad en daarna kon hij zich er weinig meer van herinneren <3

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:01

Haha, zo is hij wel zoet ja !

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:11

Zojuist langwerpige, platte beestjes gevonden op de veren van mijn kippen. Iemand die weet wat dit is, veerluis?


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:48

Geen idee maar indien het leeft en op en tussen de veren zit, zou ik sowieso behandelen met een spray. Even op het product de aanwijzing volgen hoeveel keer je mag sprayen ( afh van het gewicht) en dan goed de pluimen “open” leggen zodat je op de huid kan spuiten. Dit moet je toch een keer of 2, 3 herhalen met telkens een paar dagen tussen. Ondertussen best de eieren niet opeten. Enne, ook het hok maar beter even behandelen ook !

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:52


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:28

Ja, dat lijkt me idd veerluis! Komen vaker voor bij kippen.
Goed dat je het gaat behandelen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:17

Ze zijn gisteren behandeld. Over vier/zes weken nog een keer door de eitjes die dan uitgekomen zijn en hopelijk zijn we er dan van af.

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 00:35

Nog een gelukkige verjaardag! **\O/**

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 01:25

Van harte gefeliciteerd!!

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:45

En toen waren er weer 2 pyrrhura's bij. Van iemand over genomen die er met spoed vanaf moest, ondertussen ze dat helemaal niet wou. Blijft onwerkelijk hoevaak er verkeerd advies word gegeven wat betreft rassen en hun gedrag. Ze gaf dan ook aan dat als ze 6 jaar geleden had geweten hoe Pyrrhura's waren, dat ze ze dan niet had genomen. Heb het erg met deze mensen te doen. Hopelijk kan ik de vogels leren niet meer zo te bijten.. want helaas, zo zijn pyrrhura's nu eenmaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:04

Volgens mij verzamel je vogels _O-
Maar goed dat ze inzagen dat het niet bij hun situatie past!

Pyrrhura's zijn echt niet altijd bijtertjes hoor. Een vriendin van mij heeft al jaren 2 pyrrhura's en die bijten absoluut niet.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:32

Ik bedoel meer te zeggen dat ze fel zijn, en snel gebruik maken van de situatie. Je moet wel wat steviger in je schoenen staan dan bv bij een valkparkietje. En daar is het fout gegaan bij deze mevrouw. Ze had niet te horen gekregen dat je niet bang moet zijn, en niet de kaas van je brood moet laten eten. Hierdoor zijn ze waarschijnlijk gaan bijten, want het is een manier geworden van communiceren. Als hij wat te spannend vind, en er word niet naar geluisterd (bv, hem pakken, aaien) dan bijt hij tot ie bloed proeft.

Dat valt af te leren, hij moet wat vertrouwen krijgen in handen en leren dat deze manier van communiceren met elkaar niet meer de bedoeling is.

Merk toch dat dit soort vogels snel weg gedaan worden, juist omdat veel mensen zich vergissen in de felheid van deze vogels. Sommige mensen kunnen daar prima mee, wat is nu een beet van een Pyrrhura? niks toch. Waarbij anderen direct angstig worden, daarbij verkeerd de vogel benaderen (uit angst) waardoor de vogel ook angstig word.. en dat houd zichzelf weer in stand.

Kimley

Berichten: 9168
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:42

Even een vogel update van mijn kant :D

Onze zebravinken zitten weer te broeden/hebben jongen.
Speciaal voor jullie foto's gemaakt haha

Koppel 1
Masker grijs zwart wang x split zwartwang/maskergrijs
Afbeelding
1 jong

Koppel 2
Bont
Afbeelding
1 jong

Koppel 3
Zwartwang grijs
Afbeelding
Helaas nog geen jongen, beginnen nu opnieuw.

Koppel 4 is een zwartwang grijs pop x masker grijze man split zw :) Heb hier alleen nog geen foto van.
Deze hebben 4 eitjes

Koppel 5 is een bonte pop X bleekrug bruine man (geen foto) die nu 5 jongen hebben (waren er 7)

Daarnaast nog een koppeltje gewone grasparkieten op eieren zitten.

Koppel ficherie wit x opaline blauw op 4 eitjes.

Vanavond komt er iemand een aantal grasparkieten ophalen, Ik heb besloten met de "gewone" kleurtjes te stoppen en verder te gaan met de kuif, pallid & lacewing grasparkieten (jongen van dit jaar)

Ik heb van de week alvast 2 prachtige pallid rozet kuif mannen gekocht voor de kweek van volgend jaar <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk vinden jullie het leuk dit te lezen :D

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:04

Ja super leuk ! En ik begrijp ook dat je een selectie maakt in wat je wil fokken , al vind ik die kuifjes bij de grasparkieten -itt bij de valkparkieten- niet zo mooi. Het is net alsof ze hun pluimen nog goed moeten leggen of zo.

Hier weinig specta te vertellen. Pongo en Perdita lijken wel erg tevreden met hun buitenverblijf maar hebben nog geen gezelschap omdat ik er maar niet uitgeraak wát. Zucht! Normaal ben ik zo besluiteloos niet.

Kimley

Berichten: 9168
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:05

Die onderste 2 zijn ook rozetten, Ik heb zelf punt kuifjes :D

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:32

Niet de geloven, maar na heel lang broeden is mijn ei eindelijk gelegd! Hoe lang heb ik er wel niet over gedaan om wat te vinden om bij mijn bourkeskoppel te zetten :roll: . Het moest dit, het mocht niet dat … Ik vroeg hier om raad. Heel erg lang heb ik gedacht dat het japanse meeuwtjes zouden worden maar telkens strandde ik bij “mhoah”, en dát gevoel wil ik nou net niet. Tuurlijk weet ik ook wel dat ik van kromsnaveltjes hou.
Dusssss, sinds gisteren namiddag zijn dit de extra bewoners van de volière:

Afbeelding


Afbeelding

(Op de achtergrond mijn bourkesdame Perdita)
Afbeelding