Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:45

Hier zijn rode pepers favoriet! En dan maak ik nog weleens de fout om ze op hun snavel te zoenen :')
Zij voelen er verder niets van, ik wel :')

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:57

Dani, heb je fotootjes van de ukkies? :D

Warboel, ja dan heb je een rode parkiet, hij gaat nog niet in bad. Ik hoop dat Jill wat meer durft/moediger dan Jack, dan kan ze Jack mooi over de streep halen. Hij komt nog steeds niet beneden in de kooi, raar beest :')

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:32

Warboel schreef:
Hier is mandarijn ook favoriet! En paprika! Leuk met zo’n lichte vogel, die ziet er daarna uit alsof hij een moord gepleegd heeft :') leuk joh van Jack, gewoon goed blijven oefenen! Kan best zijn dat het wat achteruit gaat als straks zijn vriendin er is (was hier ook zo) maar na doorzetten zijn ze nu allebei tam :)


Paprika is hier iets raars. De ene keer eten ze gele en rode (baasje blij!), de volgende keer lijken ze het niet te lusten %) . Mandarijntjes en druiven zijn daarentegen elke keer feest *\%/* .

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:37

Cayenne schreef:
Hier zijn rode pepers favoriet! En dan maak ik nog weleens de fout om ze op hun snavel te zoenen :')
Zij voelen er verder niets van, ik wel :')



Ja, ik herinner me dat je dat eens gezegd had! Was ik vergeten. Dat heb ik nog niet durven proberen. Volgende keer wanneer ik naar de supermarkt ga, zal ik het eens voor ze meebrengen want dat is nu iets wat ik niet in huis heb. Ik ben benieuwd want ik heb zo de indruk dat Jef en Juul niet voor rood zijn :roll: . Van aardbei en kers moeten ze ook niks weten.
Euh, schil en ontpit je die pepers?

Zo, en parkieten geven dus hete zoenen <<) .

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:39

Meliaforever schreef:
Dani, heb je fotootjes van de ukkies? :D

Warboel, ja dan heb je een rode parkiet, hij gaat nog niet in bad. Ik hoop dat Jill wat meer durft/moediger dan Jack, dan kan ze Jack mooi over de streep halen. Hij komt nog steeds niet beneden in de kooi, raar beest :')


En wanneer je nu stelselmatig, beetje bij beetje, zijn voerbakje lager hangt? Of een klein stukje gierst eerst hoog hangt en dat dan lager en lager?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:45

Meliaforever schreef:
Dani, heb je fotootjes van de ukkies? :D

Warboel, ja dan heb je een rode parkiet, hij gaat nog niet in bad. Ik hoop dat Jill wat meer durft/moediger dan Jack, dan kan ze Jack mooi over de streep halen. Hij komt nog steeds niet beneden in de kooi, raar beest :')


Bij mij koste het denk ik toch wel een maand voor ze de bodem aan durfde te raken :') Nu lopen ze er vaak samen over te scharrelen en verstop ook altijd wat lekkere dingen er onder zodat ze kunnen zoeken. Komt vast goed :)

Foto ga ik proberen te maken, de kleintjes liggen allemaal opgestapeld, dus je ziet alleen maar bolletjes :+

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:32

Poging tot foto haha


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:34

Schattig <3 !
Wel grappig dat ze in een kokosnoot hun nest hebben gemaakt .

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:34

Aghh wat leuk zeg!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:50

Oh en de ophoping van poepbolletjes! Dat ligt straks zo hoog dat ze uit de opening kijken!

Wat zijn ze lelijk hè? <3

Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen! Leuk!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:56

Och zeg maar niks over die poepbolletjes, het begint nu al te ruiken en ze zijn de komende weken nog niet van het nest af, wil niet weten wat mij nog te wachten staat :\ Denk dat als ze een week of 3/4 zijn en wat "minder" kwetsbaar dat ik ze dan is in de hand ga nemen en een laagje poep er af ga schrapen :')
De kropjes zitten soms ook zo vol dat het net lijkt of die elk moment kan ontploffen

Warboel
Berichten: 14686
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:58

De parkieten hier houden ook van pepers!

Wat een schattige lelijkerds <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:58

Lukasje schreef:
Cayenne schreef:
Hier zijn rode pepers favoriet! En dan maak ik nog weleens de fout om ze op hun snavel te zoenen :')
Zij voelen er verder niets van, ik wel :')



Ja, ik herinner me dat je dat eens gezegd had! Was ik vergeten. Dat heb ik nog niet durven proberen. Volgende keer wanneer ik naar de supermarkt ga, zal ik het eens voor ze meebrengen want dat is nu iets wat ik niet in huis heb. Ik ben benieuwd want ik heb zo de indruk dat Jef en Juul niet voor rood zijn :roll: . Van aardbei en kers moeten ze ook niks weten.
Euh, schil en ontpit je die pepers?

Zo, en parkieten geven dus hete zoenen <<) .


Nee, je moet alleen even het groene gedeelte eraf halen. De pitjes en de schil zijn juist supergezond voor ze!
Ik breek ze altijd wel even doormidden omdat de schil best dik kan zijn :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:18

Dani199764 schreef:
Och zeg maar niks over die poepbolletjes, het begint nu al te ruiken en ze zijn de komende weken nog niet van het nest af, wil niet weten wat mij nog te wachten staat :\ Denk dat als ze een week of 3/4 zijn en wat "minder" kwetsbaar dat ik ze dan is in de hand ga nemen en een laagje poep er af ga schrapen :')
De kropjes zitten soms ook zo vol dat het net lijkt of die elk moment kan ontploffen

Doen wij ook altijd hoor. Al vrij snel overigens..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:50

In het begin wissel ik twee keer per week de broedblokken om en daarna hoe groter ze worden, hoe vaker.
Vlak voor ze uitvliegen wissel ik iedere dag. Ik heb altijd extra broedblokken zodat het gebruikte blok kan drogen.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:46

Dani199764 schreef:
Och zeg maar niks over die poepbolletjes, het begint nu al te ruiken en ze zijn de komende weken nog niet van het nest af, wil niet weten wat mij nog te wachten staat :\ Denk dat als ze een week of 3/4 zijn en wat "minder" kwetsbaar dat ik ze dan is in de hand ga nemen en een laagje poep er af ga schrapen :')
De kropjes zitten soms ook zo vol dat het net lijkt of die elk moment kan ontploffen


Dat is wel echt het nadeel. :') Sterkte ermee hihi

Jack gaat kleine stapjes vooruit, morgenavond als het goed is Jill halen. En bij de kweker was hij juist het nieuwagierist en ging op de hand zitten. Maar toen zat hij niet alleen, dus misschien ligt er aan.
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:14

Ma kijk, hij doet het toch flink! +:)+
Hij zal wel blij zijn met zijn vriendinnetje. Wel best even spannend hoe ze op elkaar zullen reageren.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:17

Lukasje schreef:
Ma kijk, hij doet het toch flink! +:)+
Hij zal wel blij zijn met zijn vriendinnetje. Wel best even spannend hoe ze op elkaar zullen reageren.


Ja ukkie. :D

Ik heb geen haast, dus gaat vast goed komen en anders niet. :')

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:55

Weer een kleine update. De oudste 2 hebben de oogjes open, die andere blijven iets wat achter, maar zien er verder wel gezond uit gelukkig.


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:16

Ooooh, ik smelt <3 ! Weer te schattige aliens <3 .
Maar :wow: ... die barsten binnenkort toch uit die kokos?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:59

Lukasje schreef:
Ooooh, ik smelt <3 ! Weer te schattige aliens <3 .
Maar :wow: ... die barsten binnenkort toch uit die kokos?


Ja lijkt zo wel he, maar het valt mee, ze liggen hier helemaal tegen de achterwand aan. Ze kunnen nog een heel stuk naar voren, maar denk dat ze mij eng vonden :')
Het is wel een grappig gezicht als mama er op zit, ze zijn inmiddels zo groot dat ze niet meer allemaal onder mama en papa passen, dus overal steken bolletjes en plukjes uit. :D

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:34

Vraagje. Hoeve fruit krijgen jullie volgens per dag?

Ik verwen ze graag maar mijn man zegt dat ze maar hele kleine beetjes nodig hebben? Dobbelsteentjes appel per koppel vogels bijvoorbeeld.

Afbeelding
Heb net deze groente/fruit haken binnen.

Warboel
Berichten: 14686
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:27

Ligt eraan, als ik 's ochtends ontbijt met een mandarijn krijgen ze sowieso een partje. Probeer ze wel dagelijks groente of fruit te geven, lukt niet altijd hoor. Als ik ze puntpaprika geef snij ik gewoon een plakje af. En anders gewoon een klein stukje idd.

Ik heb ook van die groente en fruit haken maar gebruik ze nooit :o Doe het altijd in zo'n speciaal klemmetje die je tussen de tralies klemt. Ze weten ook dat als ik daar wat in doe dat het vreten is :9 :Y)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:11

Hier krijgen ze alleen een stukje groente of fruit als ik het zelf eet. Net bijvoorbeeld bananencake gebakken, dan snij ik gewoon een klein plakje van de banaan af en dat krijgen ze. Of als ik 's avond gekookte groente eet krijgen ze daar een klein partje van. Zo hebben ze bijna elke dag wel iets. Geef het meestal uit de hand, ze zijn verwend, anders hoeven ze het niet :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:29

In fruit zitten heel veel gisten. Sommige vogels (met name de kleinere soorten zoals valkparkieten, grasparkieten etc) kunnen daar slecht tegen.
Daarom krijgen die van mij sowieso geen vers fruit, wel veel groente. Vogelartsen waarschuwen er ook voor.