Hèt vogeltopic !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:39

Lukasje schreef:
Oh ze is mooi <3 ! Hoe oud is ze en hoe noemt ze?

Is het de bedoeling dat je haar een poos alleen houdt om haar tam te maken vooraleer je een mannetje zoekt?


Ze is nu 9 weken, hij had geen man meer beschikbaar en voorlopig ook nog geen nestje, dus ik ga vanaf januari ook kijken voor een man erbij. :) Naam heb ik nog niet verzonnen. Ga ik nog rustig over nadenken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110826
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:42

Lukasje schreef:
@ cayenne: ik dacht dat jij soort korrel gebruikte , een restant van maïs ?
Die zeoliet, gebruik je dan kattenbakvulling ?


Whaha, nee zeoliet is absoluut geen kattenbakvulling hoor! Mijn moeder heeft het wel geprobeerd trouwens, maar dat was geen succes :')
Ik gebruik zeoliet, maar dat kun je alleen in zakken van 25 kilo kopen en ik ben grootverbruiker :D Voor mensen met 2 tot 4 vogels zou ik Corbo aanraden.

Hier gaat het goed met de kleintjes. Bij de jongste is een aangeboren hartafwijking geconstateerd, maar hij is zo sterk als een beer en de vogelarts staat versteld van zijn kracht. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven zolang het geen lijden word. Vermoedelijk zal hij niet oud worden, dus het is afwachten hoe hij zich ontwikkeld.
Ik hou hem daarom lekker zelf (ik zeg nu wel 'hij', maar het kan net zo goed een pop zijn :') Hopelijk kan ik hem over een aantal weken laten testen.

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 05:23

Meliaforever schreef:
Lukasje schreef:
Oh ze is mooi <3 ! Hoe oud is ze en hoe noemt ze?

Is het de bedoeling dat je haar een poos alleen houdt om haar tam te maken vooraleer je een mannetje zoekt?


Ze is nu 9 weken, hij had geen man meer beschikbaar en voorlopig ook nog geen nestje, dus ik ga vanaf januari ook kijken voor een man erbij. :) Naam heb ik nog niet verzonnen. Ga ik nog rustig over nadenken.


Oh spannend allemaal! Je houdt ons maar op de hoogte *-:)

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 05:26

Cayenne schreef:
Lukasje schreef:
@ cayenne: ik dacht dat jij soort korrel gebruikte , een restant van maïs ?
Die zeoliet, gebruik je dan kattenbakvulling ?


Whaha, nee zeoliet is absoluut geen kattenbakvulling hoor! Mijn moeder heeft het wel geprobeerd trouwens, maar dat was geen succes :')
Ik gebruik zeoliet, maar dat kun je alleen in zakken van 25 kilo kopen en ik ben grootverbruiker :D Voor mensen met 2 tot 4 vogels zou ik Corbo aanraden.

Hier gaat het goed met de kleintjes. Bij de jongste is een aangeboren hartafwijking geconstateerd, maar hij is zo sterk als een beer en de vogelarts staat versteld van zijn kracht. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven zolang het geen lijden word. Vermoedelijk zal hij niet oud worden, dus het is afwachten hoe hij zich ontwikkeld.
Ik hou hem daarom lekker zelf (ik zeg nu wel 'hij', maar het kan net zo goed een pop zijn :') Hopelijk kan ik hem over een aantal weken laten testen.


Ik volg je nestje uiteraard in jouw eigen topic. Geweldig wat je allemaal voor die kleine man doet +:)+ . Hopelijk kan hij (of zij) toch fijn opgroeien.

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:51

Cayenne schreef:
Lukasje schreef:
@ cayenne: ik dacht dat jij soort korrel gebruikte , een restant van maïs ?
Die zeoliet, gebruik je dan kattenbakvulling ?


Whaha, nee zeoliet is absoluut geen kattenbakvulling hoor! Mijn moeder heeft het wel geprobeerd trouwens, maar dat was geen succes :')
Ik gebruik zeoliet, maar dat kun je alleen in zakken van 25 kilo kopen en ik ben grootverbruiker :D Voor mensen met 2 tot 4 vogels zou ik Corbo aanraden.

Hier gaat het goed met de kleintjes. Bij de jongste is een aangeboren hartafwijking geconstateerd, maar hij is zo sterk als een beer en de vogelarts staat versteld van zijn kracht. Daarom hebben we besloten om hem een kans te geven zolang het geen lijden word. Vermoedelijk zal hij niet oud worden, dus het is afwachten hoe hij zich ontwikkeld.
Ik hou hem daarom lekker zelf (ik zeg nu wel 'hij', maar het kan net zo goed een pop zijn :') Hopelijk kan ik hem over een aantal weken laten testen.


Succes met je zorgenkindje :(:)

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:27

@Cayenne; aahw... sterkte met je kindje en hopelijk kan hij/zij zonder pijn een fijn leven bij jou krijgen :(:)

Meliaforever schreef:
Nou deze dame wordt van mij. :D
In januari ga ik haar halen, komt van een fijne kweker, een vriend van Debby/Baluna. Ga haar ook bij haar ophalen. En daarna zoeken naar een leuke man.
[ [url=m/5N1MR6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een knappert! <3 <3



Ik heb een vraag... Finky heeft tijdens het slopen in de kooi zijn neusdop licht beschadigd. Zie foto. Dit heeft hij al twee weken ong. Het is niet erger of minder geworden. Moet ik hier iets mee of kan het weinig kwaad?
Afbeelding
Foto van net. Finky zit op Bokt :') (gezoomd blauwe man, geboren 11 augustus 2017)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110826
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:03

Wat een leuke foto! <3

Ik heb nog een witmasker lutino popje te reserveren. Het is echt een schatje en ligt het liefste de hele dag op schoot te kroelen <3

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:44

@ Sabini: ik zou je graag helpen maar ik zou het evenmin weten. Mooie man trouwens !!

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:22

Wat een leukerd Meliaforever!
Is ze al tam?

Ik heb echt slecht geslapen..
Vandaag gaan Sigyn en Loki naar hun nieuwe huisje (tenzij ik er een te slecht gevoel bij heb).
Merk wel dat ik er echt tegenop zie ;(

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:06

Ze zijn net opgehaald..
Vrouw was heel aardig en kon merken dat ze al ervaring met vogels had.
Loki (de niet tamme valk) vond haar heel interessant en kwam een paar keer goed dichtbij.
Sigyn voelde de hele dag al aan dat er wat was..
De hele dag was ze afstandelijk, ook toen ze kwamen kijken wilde ze niks van haar weten en ook niet van mij..
Was echt geen fijn afscheid, toen ze weg waren kwamen de tranen ook gelijk.
Hoop echt dat ik geen fout heb gemaakt en dat ze hun de tijd en aandacht geeft die ze verdienen..

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:32

Lieszje schreef:
Ze zijn net opgehaald..
Vrouw was heel aardig en kon merken dat ze al ervaring met vogels had.
Loki (de niet tamme valk) vond haar heel interessant en kwam een paar keer goed dichtbij.
Sigyn voelde de hele dag al aan dat er wat was..
De hele dag was ze afstandelijk, ook toen ze kwamen kijken wilde ze niks van haar weten en ook niet van mij..
Was echt geen fijn afscheid, toen ze weg waren kwamen de tranen ook gelijk.
Hoop echt dat ik geen fout heb gemaakt en dat ze hun de tijd en aandacht geeft die ze verdienen..


Is niet niks je dieren weg doen. :(:) Misschien kan ze je af en toe een foto sturen?

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:37

Zou ze wel doen zei ze, dus hoop ook echt dat ze zich daaraan houdt..
Wel gezegd dat ze het moet zeggen als het uiteindelijk toch niet klikt ofzo.
Dan mogen ze altijd weer terugkomen, maar denk dat het wel goedkomt.
Voel me echt rot, maar aan de andere kant is mijn schuldgevoel nu wel weg.

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:10

Oh, zijn ze weg? Bah, dat zal wennen worden :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110826
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 05:31

Dat zal wel even wennen worden zeg!

Ik bood hierboven een witmasker lutino popje ter reserveren aan, maar die was binnen 10 minuten al gereserveerd :') Ze gaat naar hele leuke mensen!

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:51

Voelt nu echt leeg aan in huis..

Zo dat is snel Cayenne!
Fijn dat het leuke mensen zijn :D

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:00

Dat is snel Cayenne! Dan zijn ze allemaal gereserveerd, niet?

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:15

Fijn dat ze naar leuke mensen gaat Cayenne!

Dit wordt de (Engelse)man die de pop gaat vergezellen :D
Afbeelding

Het zal eind januari worden als ik ze ga ophalen.

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:28

Wat een knapperd meliaforever!

Ik heb net een bericht gekregen van de nieuwe eigenaar van Sigyn en Loki :)
Sigyn is gelukkig bijgedraaid en komt nu ook bij haar zitten.
Loki zal ze nog wel wat werk aan hebben met tam maken.
Maar denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen :)

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:16

Net een bericht gekregen waar ik dus niet blij mee ben :(
De afspraak was dat ze samen zouden blijven..
Krijg ik net een appje dat ze Loki buiten in de voliere heeft gedaan omdat hij herrie maakte..
Ze zijn er net een paar dagen, lijkt mij niet gek dat hij wat luidruchtiger is.
Hier was hij ook wel wat luidruchtiger als hij de kooi weinig uitkwam.
Maar anders viel het echt wel mee..
Nu zit Sigyn dus helemaal alleen en is ze haar vogelmaatje kwijt.
Ben echt boos.. Ik wilde het beste voor hun, niet dat ze uit elkaar werden gehaald..

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:31

Lieszje schreef:
Net een bericht gekregen waar ik dus niet blij mee ben :(
De afspraak was dat ze samen zouden blijven..
Krijg ik net een appje dat ze Loki buiten in de voliere heeft gedaan omdat hij herrie maakte..
Ze zijn er net een paar dagen, lijkt mij niet gek dat hij wat luidruchtiger is.
Hier was hij ook wel wat luidruchtiger als hij de kooi weinig uitkwam.
Maar anders viel het echt wel mee..
Nu zit Sigyn dus helemaal alleen en is ze haar vogelmaatje kwijt.
Ben echt boos.. Ik wilde het beste voor hun, niet dat ze uit elkaar werden gehaald..


Jeetje zeg! Kan je ze niet weer ophalen? := Sowieso nu nog naar de voilere lijkt me niet echt goed. (Kou)

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:38

Sta echt op het punt om het te doen..
Dan moet ik wel eerst een grotere auto kunnen regelen :+

Ja daar dacht ik dus ook net aan, het is veelste koud om een vogel van binnen naar buiten te plaatsen.

Voel me echt verschrikkelijk nu ;(
Maanden erover nagedacht maar toch met pijn en moeite de knoop doorgehakt voor hun..
Het lijkt mij dat een volwassen persoon die al jaren vogels heeft ook wel beseft dat ze moeten wennen?
Ik vind het niet gek dat hij gaat roepen als hij in de kooi moet blijven en Sigyn er wel uit is.

Edit:
Net een bericht gehad dat ze een ander jong valkje als vriendje krijgt.
Gezegd dat ik het nog moeilijk vindt om haar nu op haar woord te geloven.
En dat ik het niet slim vindt dat ze een vogel die altijd binnen heeft gezeten midden in de winter naar buiten doet.
En nog een keer gezegd dat ik had gezegd dat ze terug konden komen als het niet ging..

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:49

Lieszje schreef:
Sta echt op het punt om het te doen..
Dan moet ik wel eerst een grotere auto kunnen regelen :+

Ja daar dacht ik dus ook net aan, het is veelste koud om een vogel van binnen naar buiten te plaatsen.

Voel me echt verschrikkelijk nu ;(
Maanden erover nagedacht maar toch met pijn en moeite de knoop doorgehakt voor hun..
Het lijkt mij dat een volwassen persoon die al jaren vogels heeft ook wel beseft dat ze moeten wennen?
Ik vind het niet gek dat hij gaat roepen als hij in de kooi moet blijven en Sigyn er wel uit is.

Edit:
Net een bericht gehad dat ze een ander jong valkje als vriendje krijgt.
Gezegd dat ik het nog moeilijk vindt om haar nu op haar woord te geloven.
En dat ik het niet slim vindt dat ze een vogel die altijd binnen heeft gezeten midden in de winter naar buiten doet.
En nog een keer gezegd dat ik had gezegd dat ze terug konden komen als het niet ging..


Lijkt me inderdaad heel moeilijk voor je.. Dan denk je dat je het goed doet, juiste keus gemaakt te hebben en dan krijg je zo'n bericht. :=

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:29

@ Meliaforever: och zeg, ook een mooie! Komt het popje nu vroeger dan de man, of komen ze samen? En hihi, heb je al namen bedacht?
Je mag ons straks gerust bestoken met foto's van hun kooi hoor :o .

@ Lieszje: wablief? Dat zal wel zijn dat je boos bent, ben ik het wel ! -:(- .
Alé ocharm, waarom scheiden ze die 2 nu? Dat vind ik echt zielig! Zo egoïstisch van die vrouw. En dan een vogel die altijd binnen geleefd heeft met 1 andere in een buitenvolière zwieren, nu in de winter ~~}> . Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Dàt heb je niet gewild.
Ook al krijgt Sigyn een ander maatje, wanneer is dat dan en zal ze het daar mee kunnen vinden? Bovendien lost het niets op aan het feit dat Loki buiten zit!

Pff, ik in jouw plaats, ik probeerde ze terug te halen ...
Nee, dit is niet fijn voor jou! :(:)

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:06

Lukasje, waarschijnlijk komt de man eerder dan de vrouw, de vrouw moet uit Drenthe komen en dat gebeurt eind januari. We moeten nog even kijken hoe we het gaan doen. :+
Ik vind het moeilijk om een naam te kiezen, vind heel veel leuk. Ik dacht aan Jopie en Jill. Mijn moeder vind dan Jack en Jill leuker, maar niet zo origineel.

Met de kooi ben ik nog bezig, moet ook nog wat dingen aanschaffen en ik zit nog een beetje met de indeling te knoeien.

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:42

Meliaforever schreef:
Lukasje, waarschijnlijk komt de man eerder dan de vrouw, de vrouw moet uit Drenthe komen en dat gebeurt eind januari. We moeten nog even kijken hoe we het gaan doen. :+
Ik vind het moeilijk om een naam te kiezen, vind heel veel leuk. Ik dacht aan Jopie en Jill. Mijn moeder vind dan Jack en Jill leuker, maar niet zo origineel.

Met de kooi ben ik nog bezig, moet ook nog wat dingen aanschaffen en ik zit nog een beetje met de indeling te knoeien.


Haha, klinkt me bekend! Ik vond namen ook lastig en heb ook aardig met de inrichting liggen knoeien. Dan had ik er wat inhangen, ging ik de volgende dag alles verhangen. Mijn man dacht dat ik niet meer goed wijs was _O- .
Maar zo alles uitzoeken vond ik stiekem wel erg leuk!
Kleine tip: probeer af te wisselen tussen vormen, materialen en diktes van zitstokken.