Hèt vogeltopic !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:42

Lukasje schreef:
Nu begrijp ik het, 't is jij die in een volière woont _O- .
Geweldig dat ze zo vrij zitten +:)+ !


Hihi ja eigenlijk wel. Mijn kruimelzuiger is dan ook mijn beste vriend, maar ze genieten echt van de ruimte en vinden het geweldig om zo door het raam naar buiten te koekeloeren :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:43

HErkenbaar :')
Ik ben de hele dag in de weer met de stofzuiger. Ik zet hem niet eens meer in de kast :')

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:20

Wat een super mooie en leuke vogels komen er voorbij. Die gele is ook echt prachtig

Ik ben blij dat ze bij ons buiten zitten heb zelf luchtweg problemen en me zoontje ook dus is ook geen optie.



*Lees altijd wel mee reageer alleen erg weinig als jullie dat vervelend vinden en liever dan geen mee prater hebben hoor ik dat wel*

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:22

stitchlover schreef:
Lukasje schreef:
Nu begrijp ik het, 't is jij die in een volière woont _O- .
Geweldig dat ze zo vrij zitten +:)+ !


Hihi ja eigenlijk wel. Mijn kruimelzuiger is dan ook mijn beste vriend, maar ze genieten echt van de ruimte en vinden het geweldig om zo door het raam naar buiten te koekeloeren :')



:')

Je gunt je vogels tenminste heel veel
Wij hebben dit weekend een turquoisine pop opgehaald uit een binnen kooi ze vloog nooit rond ennzit bij ons nu in de volière. Ze vliegt heel veel heen en weer nu en zat vanmorgen vrolijk te kwetteren. Ze lijkt na 2 dagen al mooier in der veren te zitten maar dat zal ik me wel inbeelden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:24

Vond je het niet te koud om die nu nog de overgang naar buiten te laten maken? Van binnen naar buiten is best een verschil qua temperatuur en zeker binnenvogels hebben niet zo'n goede weerstand als buitenvogels.
Ze verwachten deze week 's nachts zelfs temperaturen richting vriespunt :=
Ik hou hier altijd aan dat het overdag stabiel boven de 20 graden moet zijn en 's nachts minimaal 13 graden. Dan laat ik ze de overgang naar buiten maken.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:22

Cayenne schreef:
Vond je het niet te koud om die nu nog de overgang naar buiten te laten maken? Van binnen naar buiten is best een verschil qua temperatuur en zeker binnenvogels hebben niet zo'n goede weerstand als buitenvogels.
Ze verwachten deze week 's nachts zelfs temperaturen richting vriespunt :=
Ik hou hier altijd aan dat het overdag stabiel boven de 20 graden moet zijn en 's nachts minimaal 13 graden. Dan laat ik ze de overgang naar buiten maken.


Normaal wel. Maar dit vogeltje komt uit een kraakpand (onverwarmd) en met kapotte ramen etc. Geen normale binnen vogel dus. Meer een schuur vogel. Hier zit ze ook in de schuur alleen dan met een vlucht er aan vast
Ze zit er heel goed bij nu. Niet bol ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:31

Onverwarmd kraakpand := Ik heb nu al medelijden met de bewoners :=

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:00

blokje schreef:
*Lees altijd wel mee reageer alleen erg weinig als jullie dat vervelend vinden en liever dan geen mee prater hebben hoor ik dat wel*


Tuurlijk wel!! Maakt toch niet uit.

En leuk dat je er vogel bij hebt. Beestje zal blij zijn. Kraakpand >;)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:12

Stond een caravan naast hoop voor haar dat ze daar woonde. Het was zo bizar goor in dat huis. De lucht sloeg direct om me lucht wegen.
Zo stinken. En viezer dan je je kunt voorstellen. Dieren zagen er allemaal wel goed uit (honden, slangen en vogels heb ik gezien).

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:13

Lukasje schreef:
blokje schreef:
*Lees altijd wel mee reageer alleen erg weinig als jullie dat vervelend vinden en liever dan geen mee prater hebben hoor ik dat wel*


Tuurlijk wel!! Maakt toch niet uit.

En leuk dat je er vogel bij hebt. Beestje zal blij zijn. Kraakpand >;)


Ik lees elke dag wel mee reageer alleen heel weinig.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:54

stitchlover schreef:
Oh wat een knap valkje zeg, mooie kleur ook!!

[ [url=m/8cuU10.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een foto die ik jullie niet wil onthouden. Vaste prik, zo uitgezwaaid worden als ik van huis ga :j


Wat leuk! Hier hoef ik dat niet te proberen, dan heb ik geen behang meer over als ik thuis kom :') als we erbij zijn gaat t goed maar anders...

Hier worden er zo 2 gewiekt. Ben er zwaar op tegen maar dit is niet grappig meer. Ze stappen heel de tijd op maar zodra ze naar de kooi moeten zijn ze pleite. Jonkies moeten even leren dat niet zij maar wij dat bepalen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:10

Dat is normaal uitprobeer gedrag :P

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:21

Ik ben ook niet voor wieken, alleen als het echt noodzakelijk is..

Volgens mij was het Stitchlover, hier blijven ze in de kooi als ik er niet bij ben, ze zijn te lomp om alleen los te zijn. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:24

Hier ook niet wieken. Heb het één keer laten doen omdat een valk zich anders te pletter vloog. Die kon absoluut niet sturen tijdens het vliegen en vloog steeds keihard tegen de muur en meubels op waarbij hij een hersenschudding en wondjes op liep. Die is één seizoen gewiekt en kon daarna weer gewoon vliegen.

Vaak is het een kwestie van volhouden en consequent zijn. Hier hebben ze allemaal wel zo'n periode van uitproberen gehad.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:26

Cayenne schreef:
Dat is normaal uitprobeer gedrag :P


Half uur erover gedaan om ze pakken te krijgen. Wieken was zo gebeurd maar dit, en dan je geduld ook nog bewaren.. pfff.

Maar ze hebben de rui beide nog niet gehad dus vliegpennen zijn met een paar weken wel terug.
Moord en brand schreeuwen net natuurlijk, meteen de oudste man erbij en toen werden ze rustig. We pakken ze normaal ook niet zo vast natuurlijk, al aten ze beide meteen uit de hand :Y)

Edit,
Net teruggezet, stapten beide op en kon ze zo terugzetten. Heel fijn dit.
Als ze ‘s ochtends los willen moeten ze wel ook terug. Niet dat we van dat uur een half uur bezig zijn en te laat komen op het werk.

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:54

Kleine kapoenen ~~}>

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:24

Afbeelding
Afbeelding
Ik kon het niet laten. Mijn eerste vogel was een valkparkiet die ik via een dierenwinkel had gekocht. Helaas na een paar maanden weg moeten doen van mijn ex. Was zo een leuke halftamme vogel. Nu zag ik deze op marktplaats, beide dames en van dit jaar. Eten nu al van de trosgierst als ik die vast hou. Duim voor me dat ze handtam worden!! Is het alleen maar zodat ik ze uit en in hun hok kan zetten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 05:34

Jij bent snel aan het uitbreiden zeg!
Als je er veel tijd en geduld aan besteed worden ze wel handtam :j

Die snoepstaven zou ik weg laten. Dat is echt enorme troep met veel te veel suikers waar hun organen niet tegen kunnen.

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:47

Benfan schreef:
[ [url=m/MrU6sN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4jhEFU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kon het niet laten. Mijn eerste vogel was een valkparkiet die ik via een dierenwinkel had gekocht. Helaas na een paar maanden weg moeten doen van mijn ex. Was zo een leuke halftamme vogel. Nu zag ik deze op marktplaats, beide dames en van dit jaar. Eten nu al van de trosgierst als ik die vast hou. Duim voor me dat ze handtam worden!! Is het alleen maar zodat ik ze uit en in hun hok kan zetten


Die zijn mooi!
Trosgierst doet wonderen :) . En ik duim mee!

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:01

Cayenne schreef:
Jij bent snel aan het uitbreiden zeg!
Als je er veel tijd en geduld aan besteed worden ze wel handtam :j

Die snoepstaven zou ik weg laten. Dat is echt enorme troep met veel te veel suikers waar hun organen niet tegen kunnen.


Had ik ooit gekregen liepen tr verstoffen in de kast. Gevoerd omdat ik ze anders kan weggooien. Koop die dingen zelf nooit, troep is het.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:55

Benfan schreef:
Cayenne schreef:
Jij bent snel aan het uitbreiden zeg!
Als je er veel tijd en geduld aan besteed worden ze wel handtam :j

Die snoepstaven zou ik weg laten. Dat is echt enorme troep met veel te veel suikers waar hun organen niet tegen kunnen.


Had ik ooit gekregen liepen tr verstoffen in de kast. Gevoerd omdat ik ze anders kan weggooien. Koop die dingen zelf nooit, troep is het.


Hier krijgen we ze idd ook best vaak. Ik gooi ze gewoon weg of geef ze weer mee :')

Hier eten ze netjes hun groente :j

Afbeelding

Edit
Kleine toevoeging, ze mogen alleen een beetje aan het eind van de maaltijd. Evi banjerd er namelijk het liefst doorheen dus dat is niet heel fris natuurlijk :')

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:09

Ik ben zo een trut die haar eigen voer mengt. Heb mijn eigen menging voor 2 dagen in de week, pellets voor 4 dagen in de week, en de papagaai mix voor 1 dag in de week. En dan nog groente en fruit, en elke dag 2 pinda's per halsbandparkiet... dat laatste hebben ze heel snel door! De trosgierst is voor de valkparkietjes.

Maken jullie trouwens ook zelf speelgoed?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:23

Hier krijgen ze een zadenmengsel met pellets. Alleen pellets laten ze zich nog liever verhongeren, gemengd eten ze het wel :+
Wij eten iedere dag verse groente en fruit en wat wij hebben krijgen zij ook. Daarnaast krijgen ze gedroogd fruit standaard door het voer.
En eivoer en grit.

Speelgoed maken wij ook zelf of ik pas het gekochte speelgoed aan. Belletjes en touw gaat overal af. Plastic meuk krijgen ze sowieso niet en mocht het ergens aan zitten gaat het eraf.

Wel leuk om te weten; bij avonturia kun je een goodiebag krijgen bij besteding vanaf €15. Ook voor vogels.
Vind daar speelgoed shoppen zo tof!
Wij gaan even kijken voor een nieuwe kooi, dan weten we wat we moeten bestellen (thuis geleverd krijgen is makkelijker :+ )

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:07

Fruit en/of groenten krijgen de parkieten hier ook dagelijks, of wat (on)kruiden. Verder geef ik hen ook takken van onze peren-, appel- of wilgenbomen. Eivoer doe ik nu ook haast dagelijks omdat ik met een jonkie zit, anders is dit maar max 2x/week. Uiteraard is grid en maagkiezel standaard, mineralenblok ook.

Goh, 1 keer heb ik wat geknutseld van losse onderdeeltjes die ik in de vogelwinkel gekocht had; een andere keer van Action spulletjes. Niet zo spannend dus :Z . Gekochte speeltjes pas ik wel aan wanneer ik ze niet veilig genoeg vind.
Ik heb hier al wel leuke zelfgemaakte speeltjes voorbij zien komen! :j

Ilaan, we krijgen toch een foto van de nieuwe villa? *-:)

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:10

ilaan schreef:
Hier eten ze netjes hun groente :j

[ [url=m/Pv8eT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit
Kleine toevoeging, ze mogen alleen een beetje aan het eind van de maaltijd. Evi banjerd er namelijk het liefst doorheen dus dat is niet heel fris natuurlijk :')


Grappige foto!

Evi? Hoe noemen de andere? Mss heb ik daar ooit overgelezen ...