Hèt vogeltopic !

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:31

[quote="Cayenne"]Jawel hoor! Maar ik laat hem dan nog eens testen qua ontlasting en ga pas juichen als blijft dat de infectie helemaal weg is :P
Hij doet het verder super en niest eigenlijk bijna niet meer.[/quote

Ah oke, oef!

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:37

@ stitchlover: fijn dat ze meteen zo goed overeen komen. Ze zijn ook erg mooi!

@ Ilaan: wat een aparte kleur! Die heb ik nog niet eerder gezien.
Ik kan even niet goed volgen wat je bedoelt met "het andere koppel". Allicht heb ik eea gemist vooraf. Ik dacht dat je om 1 vogel naar Zeeland was gegaan.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:40

Lukasje schreef:
@ stitchlover: fijn dat ze meteen zo goed overeen komen. Ze zijn ook erg mooi!

@ Ilaan: wat een aparte kleur! Die heb ik nog niet eerder gezien.
Ik kan even niet goed volgen wat je bedoelt met "het andere koppel". Allicht heb ik eea gemist vooraf. Ik dacht dat je om 1 vogel naar Zeeland was gegaan.


Klopt ik heb wr gisteren 1 opgehaald en die wordt gekoppeld aan een jong van ons koppel. We hebben namelijk ook nog een ander koppel en nu dus in totaal 4 aga’s :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:59

Wat een leukerd!

Zetten jullie de nieuwe vogel niet eerst even apart? Ik zet ze altijd eerst apart tot ik zeker weet dat ze geen wormen, parasieten of ziekten onder de leden hebben.
Pas als de ontlastingtest dat uitwijst mogen ze bij de rest. Je weet nooit wat ze bij zich dragen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:24

Cayenne schreef:
Wat een leukerd!

Zetten jullie de nieuwe vogel niet eerst even apart? Ik zet ze altijd eerst apart tot ik zeker weet dat ze geen wormen, parasieten of ziekten onder de leden hebben.
Pas als de ontlastingtest dat uitwijst mogen ze bij de rest. Je weet nooit wat ze bij zich dragen.


Deze is getest op alle mogelijke ziekten en/of parasieten net als onze eigen :)
Anders hadden we dat ook niet gedaan hoor! Maar met certificaat erbij durven we dat wel.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:36

Wat een mooi vogeltje ilaan!

Ik zag niet echt in waarom te testen. Beide vogeltjes zijn bij mij van de zelfde kweker gekomen. Ze schelen ook maar 4 maanden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:45

Stitchlover, ik vind het altijd wel fijn om te doen, ook wanneer ze bij een goede kweker vandaan komen.
Soms hebben ze gewoon iets bij zich (relatief onschuldig) wat je als kweker niet direct merkt.
Een vriendin van mij had vorig een vedermijt besmetting. Daar word je ook niet blij van. Zeker omdat ik toen ook net een vogel bij haar vandaan had. Meteen alle vogels hier behandeld, ook al zag ik zelf geen tekenen van mijt.

Ik heb dit jaar trouwens geen Dutchy's in de voliere gehad. Volgend jaar weer :D
Ik merk dan echt dat er minder spinnen etc rond de voliere huizen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:03

Is ook zo, daarom vind ik het altijd prettig om te testen. Zou zonde zijn als ze wat bij zich dragen.
Scheelt ook dat ik weet waar zij de ouderdieren beide vandaan heeft, die werken alleen maar met geteste dieren.

Hier nog meer nieuws!
Afbeelding

Deze en wat er nog uitkomt gaan wel voor de verkoop. Vier kleuters is genoeg in huis ;)
Tevens laatste nest dit jaar, pop zit gewoon te vervetten op het nest. Wilde eigenlijk maar 1 nest maar goed, zo loopt het dan.
Wel blij dat de ringen binnen zijn! Dan kan ik de testen ook linken aan de beebs straks :j

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:23

Cayenne schreef:
Ze zijn echt superleuk Rohol <3 Ik vind het zo jammer dat ze flink schel geluid maken. Daar zijn mijn oren en stressgehalte niet tegen bestand :')

Lukasje :(:)

Mango lag er vanochtend weer lekker bij :')
We zijn overgestapt op andere antibiotica omdat deze beter werkt. Hij moet nog 3 dagen en dan zou het beter moeten zijn.

Phoenix gaat 17 september voor een röntgenfoto.
[ [url=m/zVr4Wl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meliaforever schreef:
Rohol, wat een leukerds! <3 Zien er tam uit. Ze kunnen alleen wel hard schreeuwen en bijten. :')


Wat grappig dat jullie beiden beginnen over het schelle geluid, dat hoor ik vaker. Wij ervaren dat écht niet zo! En de mensen die bij ons op bezoek komen staan ook altijd versteld over hoe stil ze zijn, omdat ze bekend schijnen te staan als schreeuwlelijken :')
Ja, het zijn pittige karaktertjes en ze laten het zeker merken als iets vreemds is. Denk hierbij aan vreemde mensen binnen zonder dat wij er zijn of een geluid dat zij niet kennen of verwachten. Maar verder zijn ze eigenlijk heel stil. Ze zijn altijd los, worden rond 7 uur wakker en gaan dan op avontuur. Uit zichzelf gaan ze om 8 uur-half 9 uit zichzelf weer naar bed.
Als wij slapen, ook al is dat tot 11 uur 's-morgens, zullen zij nooit een geluid maken. Sterker nog, als zij dit wel doen, dan ga ik mijn bed uit om te kijken. Dan is er namelijk iets aan de hand. Vorige keer bleek bijvoorbeeld dat ik mijn konijnenhok niet goed dicht had gedaan en de konijnen door de tuin liepen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:37

Hier zijn ze ook heel stil. Af en toe als we thuiskomen beginnen ze te kletsen. Maar bij ons doen ze merels na :+

Denk dat als ze ruim genoeg zitten, genoeg los komen en voldoende te slopen en spelen hebben en uiteraard een maatje dat ze sowieso al wel stil zijn. Schreeuwen doen ze vaak toch om aandacht. Zie veel aga’s die schreeuwen die ook niet optimaal worden gehouden. Alleen, in een kleine kooi etc.
Uiteraard heb je ze erbij die schreeuwen om het schreeuwen maar over het algemeen hoor ik ze hier niet.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:46

ilaan schreef:
Hier zijn ze ook heel stil. Af en toe als we thuiskomen beginnen ze te kletsen. Maar bij ons doen ze merels na :+

Denk dat als ze ruim genoeg zitten, genoeg los komen en voldoende te slopen en spelen hebben en uiteraard een maatje dat ze sowieso al wel stil zijn. Schreeuwen doen ze vaak toch om aandacht. Zie veel aga’s die schreeuwen die ook niet optimaal worden gehouden. Alleen, in een kleine kooi etc.
Uiteraard heb je ze erbij die schreeuwen om het schreeuwen maar over het algemeen hoor ik ze hier niet.


Ik heb dezelfde mening! Denk dat als ze echt schreeuwen er meer aan de hand is.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:08

Rohol schreef:
ilaan schreef:
Hier zijn ze ook heel stil. Af en toe als we thuiskomen beginnen ze te kletsen. Maar bij ons doen ze merels na :+

Denk dat als ze ruim genoeg zitten, genoeg los komen en voldoende te slopen en spelen hebben en uiteraard een maatje dat ze sowieso al wel stil zijn. Schreeuwen doen ze vaak toch om aandacht. Zie veel aga’s die schreeuwen die ook niet optimaal worden gehouden. Alleen, in een kleine kooi etc.
Uiteraard heb je ze erbij die schreeuwen om het schreeuwen maar over het algemeen hoor ik ze hier niet.


Ik heb dezelfde mening! Denk dat als ze echt schreeuwen er meer aan de hand is.


Kibbelen soms wel, en als de een de ander eens vastheeft even moord en brand. Maar met kennismaken mag dat in beperkte mate :=

Ik vind het vooral enorm slimme en intelligente beestjes. Als ze ontevreden zijn vertellen ze je dat wel. Leukste huisdieren wat ik ooit heb gehad! <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:24

Rohol, mijn ouders hebben vroeger ook twee aga's gehad, maar dat waren echt schreeuwerds :=
Maar het zal per vogel idd verschillen! Hier heb ik ook er ook valken tussen zitten die meer geluid maken dan een ander, maar over het algemeen hoor ik ze helemaal niet! Sowieso houden ze de hele middag siësta :')

Ilaan, gefeliciteerd!

Komt dit gedrag jullie ook bekend voor? :')

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:42

Oh ja, daar heeft onze Rio ook een handje van. Ik heb ook nog wel een filmpje waarin hij keer na keer zijn speelballetje van de bank af slingert. :') :')

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:14

Hahaha , oke, niet altijd even efficiënt maar hij ruimt beter op dan mijn man _O-

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:20

Over geluid gesproken .... Vroeger hoorde ik Jef en Juul nauwelijks, maar sinds Jef dood is en Juul een ander maatje heeft, krijst Juul regelmatig. Waaraan zou dat kunnen liggen denken jullie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:26

Dat kan dominantiegedrag zijn.

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:39

Cayenne schreef:
Dat kan dominantiegedrag zijn.


Oh echt? :wow:

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:01

Haha dat filmpje. :')
Hier moet ook alles op de grond inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:04

Lukasje schreef:
Cayenne schreef:
Dat kan dominantiegedrag zijn.


Oh echt? :wow:


:j Even laten horen wie het meest aanwezig is :P
Hoe oud is Juul? Kans dat de pubertijd er aan komt?

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:35

Juul is van 31 mei vorig jaar. Ik dacht eigenlijk dat hij op Jef zat te roepen maar dat is dan niet per se zo? (Vond het alweer zielig)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:47

Nee, dat hoeft niet per sé hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:48

Over het algemeen puberen ze meestal tussen de leeftijd van 9 maanden en 2 jaar.

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:51

Cayenne schreef:
Over het algemeen puberen ze meestal tussen de leeftijd van 9 maanden en 2 jaar.



Ola, dat is best een ruime tijdspanne!

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:40

Afbeelding

Ze kunnen zo wel de hele dag voor het raam zitten, haha