Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:05

veertje99 schreef:
Fynn is weer thuis. Volgende week donderdag krijgt hij een kleine operatie. Hij heeft een goedaardige tumor zitten en die gaan ze weg snijden. Verder nog een supplement mee gekregen wat hem iets meer kan ondersteunen omdat hij als kruiper meer veren verliest dan Sky. Kan verder helaas niks voor hem doen voor z'n veren

[ [url=m/HQ5ghd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach arm beestje, sterkte met hem :knuffel:

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:45

STerkte veertje:knuffel:

Gistermorgen een van mijn vogels dood gevonden |( ze was rond de 7 a 8 jaar. Ze zat bij haar papa in de kooi. At en dronk goed, ze zag er niet heel mooi uit, ze plukt haar kleurveertjes als het broedseizoen begint. Ik had dienst bij de dierenambulance, heb haar gelijk meegenomen. Crematorium gebeld, ik kon haar na mijn dienst al brengen. Haar papa is haar wel aan het zoeken en roept haar. Wel veel minder als toen zijn vrouwtje overleed. Hij eet en drinkt gelukkig goed. Vanmorgen mocht hij de kooi uit, wilde er niet in toen ik moest gaan, heeft lekker een paar uur kunnen vliegen in huis. Pikachu staat erlangs met de kooi, of hij steun heeft aan hem dat betwijfel ik. Ik wil er wel weer een vrouwtje bijzetten, hoop dat er bij de dierenambulance een leuke binnenkomt

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:37

Oh, wat sneu Sabine :( . Gelukkig wil haar paps nog wel eten. Toen hier 1 van mijn vogels stierf was zijn vriend zo van slag dat hij echt weg kwijnde en ik vreesde hem ook te verliezen. Gelukkig was de komst van een nieuw vriendje dé oplossing.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:41

Ik wilde zelf nog wat vragen. Ik heb in de buitenvolière 2 koppels: 1 “bewezen” koppel turquoisines en 1 jong koppel bourkes.

Nu heeft het bourkes popje voor de 2e keer een ei’tje gelegd op de bodem van het binnenhok. Een paar weken terug heeft ze dat dus nog eens gedaan. Ze legt 1 ei en kijkt er vervolgens niet meer naar om.
Ik weet niet goed wat ik daar nu mee moet….

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:03

Eitje gewoon weg gooien als je geen jongen wilt :)

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 22:25

Goh, ik zou ev wel jongen willen maar de pop doet er niets mee. Ik heb het eitje laten liggen met het idee dat ze er nog zou bijleggen en aan het broeden zou gaan , maar nee.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:12

Ach wat sneu Sabine! Hoe gaat het nu met papa?

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 13:33

Hij is minder aan het roepen als toen zijn vrouwtje overleed. Gister was het ook al minder als eergister. Als ik thuis ben mag hij rond vliegen. Eten en drinken blijft hij gelukkig goed doen. Zo jammer nu dat hij niet handtam is, had hij met Pikachu bij mij kunnen zitten op de bank

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:08

@Sabine, wel fijn dat hij al wat rustiger is. Blijft altijd sneu!


Mijn moederhart huilt. Hopelijk kan ik Fynn vanmiddag weer ophalen zonder gekke dingen
Afbeelding

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 00:58

Ach god, wat kijkt dat triest in dat hok |( , beterschap met Fynn

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 01:40

Beterschap !

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:01

Het was zo sneu! Maar hij is weer veilig en vrolijk thuis! <3 Hij was gisteravond echt onwijs moe. Zat al snel te slapen, vanmorgen was hij alweer lekker aan het rond kruipen met Sky
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:39

Sinds dit jaar aan het kweken om mijn eigen lijntje kuif grasparkieten te kweken met een aantal eigen gekweekte jongen als oud dieren :D

En wat zitten er leuke bij! <3

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 20:56

Oh die is leuk zeg! Mooie kleur ook!

Helaas slecht nieuws over Fynn. Hem vandaag weer met spoed naar de dierenarts gebracht, hij moet daar blijven en ik hoop zo erg dat ze hem kunnen helpen. Hij zat onder het bloed en het druppelde er van af. Nu net alles schoon gemaakt thuis en even de kooi weer schoonmaken. Hopen op goed nieuws morgen ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:28

Oh nee, wat rot dat hij weer terug moest! Had hij het zelf stuk gemaakt?
Ze kunnen zo weinig bloed missen helaas ;( Ik duim!!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:04

Alles gaat goed met m'n jochie! Pff ook net weer allemaal voor de vakantie. Maar het was een korst wat open was gegaan. Arts was blij dat ik zo had gereageerd ondanks dat het dus niks bijzonders was, maar ja ik had er geen ervaring mee

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:52

Heb een leuk meevallertje.

Kan morgen 8 birdlight lampen halen (TL) met 2 armaturen, waarvan 6 nieuwe lampen. voor 25 euro! Dat is een hoop UV licht voor een hele kleine prijs.
Nu nog iemand vinden die het wil installeren, en dan kan ik zowel de vogels, als de planten voorzien van gezonde lichtstralen.

Hoe is het bij jullie met de vogels? Hier goed! Jackson de niet-tamme Amazone is nu super tam. Kan er bijna alles mee. De pyrrhura groep doet het uitstekend. Helaas is een van mijn bonte boeren ontsnapt, en nog niet terug (nu een week of 5). Gelukkig kan de Pionus die een relatie had met deze vogel, het ook goed vinden met de valkjes. Dus die wonen nu samen.

Met de grijsjes gaat het uitstekend, die doen lekker hun ding. De Lori's zijn extreem humeurig ivm hormonen. Je mag niet eens denken aan hun kooi of ze vallen aan :knuffel: . Misschien een ander huis voor ze zoeken, waar ze in een volière kunnen (minder stress)

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:42

veertje99 schreef:
Alles gaat goed met m'n jochie! Pff ook net weer allemaal voor de vakantie. Maar het was een korst wat open was gegaan. Arts was blij dat ik zo had gereageerd ondanks dat het dus niks bijzonders was, maar ja ik had er geen ervaring mee


Gaat het nog steeds goed met Fynn?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:22

Lukasje schreef:
veertje99 schreef:
Alles gaat goed met m'n jochie! Pff ook net weer allemaal voor de vakantie. Maar het was een korst wat open was gegaan. Arts was blij dat ik zo had gereageerd ondanks dat het dus niks bijzonders was, maar ja ik had er geen ervaring mee


Gaat het nog steeds goed met Fynn?


Gelukkig wel! <3

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:53

Ha jongens, mijn kakariki heeft soms uit het niets een beetje een kaal achterhoofd. Ik denk ergens dat het komt omdat haar vriendin veel op haar rijdt ( :') ) en ik letterlijk zie dat ze aan de veren op haar kop knaagt, maar 100% zeker ben ik niet. Ze oogt verder totaal gezond, niets aan de hand. Mijn andere twee vogeltjes hebben nergens last van. Zou ik iets over het hoofd kunnen zien; iemand die dit herkent misschien?

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:09

Het zou best kunnen idd dat de ene vogel de andere kaal plukt. Ik heb hier 2 mannen die dol op elkaar zijn maar eentje ziet eruit als een gier, zo kaal koppie heeft hij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:39

Zo'n valkdame heb ik er helaas ook bij zitten. Zij en haar man zijn gek op elkaar, maar zij wordt helaas op haar achterhoofd wel helemaal kaal geplukt -O-
Maar ach, ze zijn verder heel erg gelukkig samen en ze laat het zelf toe, dus ik ga ze niet uit elkaar halen.
Maar mooi is anders natuurlijk :')

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:10

Ik heb zoiets gehad met een bourke en zebravink die nogal verliefd waren op elkaar. :+ De bourke had na een tijdje een hele kale rug.

Mijn gemengde volière doet het verrassend genoeg nog steeds goed, alles leeft harmonieus samen zelfs nu de hormonen beginnen op te spelen. Heb sinds kort een hele mooie lutino valkparkiet man erbij in de hoop dat hij een koppel zou vormen met het witmasker vrouwtje die ik al had. Maar het lijkt erop dat de lutino is aangehaakt bij het koppel wat ik al had. Witmasker vrouwtje moet echt niks van de andere valkjes hebben, heel apart.

Hebben jullie nog jongen gehad dit seizoen? Doordat alles hier nu gemengd zit heb ik geen jongen dit jaar en dat vind ik toch wel heel jammer merk ik. Vind dat jonge spul zo leuk.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:01

Ah, dank voor de reacties! Dan ga ik niet naar de vogelarts. Dan is dat de oorzaak. Ouwe snoeperts :')

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:46

Wij hebben heel veel jongen :)

Kuif grasparkieten, fischeries rosecollis en halsbandparkieten :o

Ik heb alle zebravinken verkocht