Naar aanleiding van mijn vorige topic: [BB-HK] [VOLG] Bengaal kittens verwacht! open ik nu deze, want mijn andere Bengaalpoes Terra is nu zwanger.

De kittens zullen uit deze combinatie geboren worden:
De vader: Dutchpanthers Wise Guy aka Snowfall van cattery Jamahlcats.

De moeder: Alexis Vatos aka Terra, van mijzelf dus:

Beide ouders zijn getest op HCM, PKD, Cin, Pra, PKDef, Fiv/Felv en Terra is ook op kleur getest. Daaruit bleek destijds dat ze ook het cs-gen draagt, dit betekent dat ze seal lynx draagt. Als ze dus wordt gepaard met een seal lynx of seal lynx-dragende kater kunnen hier ook weer seal lynx kittens uit komen.
Seal lynx is 1 van de 3 mogelijke sneeuwvarianten bij Bengalen. Ik vind het zelf de meest prachtige variant, het is namelijk de enige soort waarbij de ogen (fel)blauw worden (of blijven, kittens worden natuurlijk altijd met blauwe ogen geboren) in plaats van dat ze geel of groen worden. Als er een mooie seal lynx kitten bij zit wil ik er wellicht zelf ook eentje houden. Ik ben dus onwijs benieuwd en hoop dat er mooie kittens uitkomen! En het zou toch wel extra leuk zijn om ook deze andere kleur erbij te hebben.
Terra begint inmiddels een mooi buikje te krijgen. Zo'n 1,5 week geleden zat er nog niks en twijfelde ik telkens of ze wel zwanger is, maar inmiddels kunnen we er al niet meer omheen. Ze is vooral onwijs lui en slaapt erg veel. Maar dat zwanger zijn is natuurlijk ook heeel zwaar.

Ik hoop dat jullie (weer) meeduimen en volgen!