Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:50

Lekker even gewandeld en de camera even mee genomen

Onze Dieks lekker op zijn gemakje
Afbeelding

Doen jullie honden dat ook zich uitschudden in het water _O-
Afbeelding

En daarna moest Toontje nog even lekker rollen
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:56

Nee uitschudden in het water niet :))

Beike
Afbeelding

Sepke
Afbeelding

Avelienvd

Berichten: 7229
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:23

Balder doet dat soms ook idd, in het water uitschudden.

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:25

Mooie honden Mirjam

Avelienvf. Haha ja apart dr helpt toch niet

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:18

Hey allemaal

Het is hier wel stil geworden!!

Hoe gaat het hier?

Ik wou laatst foto's maken bij de rododendrons met andere honden maar dan moesten die van ons natuurlijk wel even voor model staan haha. Ze hadden er beide niet echt zin in moet ik eerlijk zeggen

Toontje
Afbeelding

En dieks

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:27

Gaat lekker hier hoor. Lekker dollen, in water spelen, spullen stelen en slopen :roll:
Vanaf eind oktober worden het zweedse hondjes :D

Afbeelding

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:11

Ga je naar Zweden verhuizen? Wat gaaf! Lijkt me heel mooi daar

Rene62
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-16
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:20

Jurre werkt altijd wel mee.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:27

Yes we emigreren naar Zweden. :D

Hier werken ze nooit mee met foto's

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:10

mirjamalvaro schreef:
Yes we emigreren naar Zweden. :D

Hier werken ze nooit mee met foto's


Gaaf! Haha die van Dieks is ook genomen terwijl hij het niet door had. Die loopt altijd weg als ik net de camera aankom

Net les gehad met Toontje heel trots!


Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:27

Hallo allemaal,

over enkele weken mogen wij een Friese Stabij x Wetterhoun van 17 maanden verwelkomen.
Mijn partner en ik wisten tot voor kort weinig van deze twee rassen, maar we zijn er allebei onafhankelijk op uit gekomen. We kijken er in ieder geval enorm naar uit!

Nu ben ik bezig met de honden uitzet bij elkaar te verzamelen. Hieronder valt ook een tuigje, en omdat we beide hikers zijn is onze keuze gevallen op de ruffwear flagline. Nu heb ik de huidige eigenaren gevraagd om de borstomvang te meten en die is op 66 cm uitgekomen. Dit zit net aan de bovengrens van maat S en ze raden dan aan een M te nemen. Echter als ik naar de maten van enkele Friese Stabijs kijk, zit de borstomvang altijd onder de 60 cm. Nu weet ik niet zo goed wat raadzaam is... Natuurlijk zou het het beste zijn om ergens fysiek te gaan passen, echter zullen we op de dag van ophalen toch wel iets moeten hebben en we zijn niet echt van spullen te kopen met de intentie om het maar een paar keer te gebruiken.
Vandaar mijn vraag aan jullie: welke maat harnas draagt jullie stabij? (of wat is de borstomvang).

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:17

Oshaa

Welkom en wat leuk dat je een kruising stabij x wetter kriijgt! Hele leuke kruising!

Wij hebben een anny x tuig. Zit bij onze hond super. Ze hebben hier beide een S van maat maar voor onze reu is dat iets te groot.

Ik weet wel een stabij heb je in alle groottes. Dus het is lastig te zeggen hoe groot het tuig moet gaan zijn. Als ik al kijk wat het verschil tussen onze reu en teef is. Onze reu weegt maar 18 kilo en is heel rank en onze teef weeg zo'n 22 kilo en is vrij grof. Ik zou gewoon even afwachten wat voor een hondje het is. Beste is natuurlijk passen. Ik weet ook niet welke maten ruffwear flagline heeft. Wij hebben ons tuig besteld via onze hondenschool.

Als je echt de borstomvang nog wil weten wil ik nog wel even meten voor je.

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:30

Dankjewel :). Wij vinden het ook echt een super leuke en lieve hond. Bij de herplaatser stichting hadden we zowel de Stabij als een Wetter als rassen waar we geïnteresseerd in waren opgegeven, en nu dus een kruising.

Naar mijn idee is het geen hele grote stabij, al was hij wel een slag groter dan de stabij x border collie die er ook was. Vind het ook lastig in te schatten. Hij is dus wel gemeten op 66 cm, wat aan de grote kant is voor een S (maar op zich wel kan). Afwachten is een beetje lastig, omdat we geen tuig of iets erbij "krijgen", dus we zullen toch iets moeten meenemen. Vandaar dus nu deze overweging.
Ga denk ik voor de S - volgens de meting moet dit oké zijn. Alleen bij maat S denk ik toch eerder aan een kleiner ras, maar als ik lees dat jij die ook hebt (heb de maten even opgezocht van het annie tuig, dat komt overeen), durf ik (in combi met de meting) het wel aan :).

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:45

Leuk oshaa :D

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:19

Stichting zino toevallig?

Wij zijn er toen ook per ongeluk in gerold met onze reu en dat beviel goed. Dus er nog maar 1 bij genomen jaha die bevalt af en toe wat minder maar goed haha. Wel foto's showen he

Wanneer mag je hem haar ophalen? en wat lastig dat je er helemaal niets bij krijgt meestal zit er tochh wel een riem bij.

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:35

Ja inderdaad stichting Zinzo.
De tweede bevalt minder goed? Hoezo?
We mogen hem de 20ste ophalen. We moeten 3 weken wachten vanwege een hondsdolheid vaccinatie (komt in België te wonen). Volgens mij krijgen we er verder niks bij, maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen. Nu je het zegt is het op zich wel logisch ;).
Al zou het kunnen dat het anders alleen een halsband is en ik loop toch liever met tuig, zeker hier in de bossen.

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:52

Wat leuk! Wij waren noodopvang voor Zino. Maar hebben dat nu voor onze reu even stop gezet. Die is 15 nu en trekt dat niet meer.
Waarom die 2de af en toe niet leuk is. Omdat ze vroeger waarschijnlijk wat mee gemaakt heeft. Ze is een uitvallende hond die ook echt bijt. Waardoor we dus niet echt ontspannen kunnen wandelen en ook geen visite kunnen ontvangen. Maar goed voor ons is ze het liefste hondje wat er is.

Spannend! Wachten duurt lang he! Ja snap ik tuig is ook beter om mee te lopen!

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:03

Nou onze Beer is er!
Na een reis van 5.5 uur (met twee korte stops) mochten we hem maandagavond bij zijn nieuwe huisje verwelkomen. Zelfs tijdens de autorit ging het elke keer een beetje beter. Van helemaal niet de auto in willen in Friesland tot er zelf in springen bij een tankstation in België.

Hij is echt ontzettend lief en vrij makkelijk. De omgeving zit natuurlijk vol met lekkere en interessante geurtjes waardoor vooral de eerste vijf minuten van een wandeling zeer traag gaan. Hij wordt wel heel enthousiast/ trekkerig als we andere honden tegenkomen (dat wisten we en daarom gaan we ook naar cursus in september) en daagt soms koeien en ezels uit. Dit zijn de enige momenten dat hij eigenlijk blaft. He b hem al een paar keer uit een hek of struikgewas moeten plukken omdat hij wat had gezien. Al reageert hij niet echt op vogels of iets.

Hij wil wel graag zijn waar wij zijn (logisch natuurlijk hij is er pas net). Hij is gewend alleen te slapen, maar vond dat gisteravond niet zo leuk. Al liep hij vrij snel naar zijn plaats. Vannochtend een beetje janken voor de deur maar verder oké. Als wij in de tuin zijn kan hij zichzelf heel goed vermaken met zijn favoriete speeltje (de chuck erratic bal, wat een geweldig ding). Als we binnen zitten is dat wat lastiger. Maar hij is er pas net natuurlijk!

Ik vind wel dat hij soms vrij snel adment. Soms omdat hij wat ruikt, maar ook wel in rust. Volgende week hebben we een afspraak bij de dierenarts en ga het eens navragen.

Verder is hij gewoon echt een blij ei met energie voor 10!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:09

Hij is echt leuk!

Snuffelen is alleen maar goed! Daar worden ze ook rustig van. Wat voor een cursus ga je doen? En bij wie?

Jullie wonen wel in een prachtige buurt zeg!

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:43

maj0 schreef:
Hij is echt leuk!

Snuffelen is alleen maar goed! Daar worden ze ook rustig van. Wat voor een cursus ga je doen? En bij wie?

Jullie wonen wel in een prachtige buurt zeg!



We gaan een basiscursus doen bij hondenschool Fideel in Galmaarden! Daarna misschien ook nog gehoorzaamheid, vooral omdat we graag met hem op meerdaagse wandel/camping trips willen en hij dan toch iets minder vaak bananen in de oren moet hebben. We hopen dat hij uiteindelijk makkelijk en veilig los kan, maar hij heeft wel iets van een jachtinstinct (naar muizen vooral, vogels en hazen nog geen reactie op gehad).

Op de kruising met het wandelpad naast het huis is iets wat erg vreemd / lekker ruikt. Geen idee wat, misschien een vossen oversteek of zo. Hij gaat dan helemaal in snuffel modes, met een soort telgang-achtig loopje. Toen ik dat voor het eerst zag dacht ik: o nee, hij heeft wat aan zijn rug of iets. Maar het is zijn "vierde" gang, hij kan de andere ook prima ;).

We zitten net in het puntje van de Vlaamse Ardennen en het is hier echt super mooi met heel veel onverharde wandelpaden =D

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:23

Klinkt goed. Denk dat hij dat ook wel mee pakt. En gewoon lekker thuis gaan oefenen. Al blijft het wel een fries he haha. Die zijn nou eenmaal eigenwijs.

Haha dat jacht instinct is leuk. Heeft er hier ook 1. Die ruikt een konijn en weg is ze. De ander daar in tegen die weet niet eens wat jagen is.

Wat gaaf! Wij zitten hier wel mooi maar moeten eerst stukje met de auto voordat we mooi kunnen wandelen.

Paar weken terug een lens gehuurd om even te testen. Maar dan moest mevrouw wel los en actie foto's te maken. Dus naar een afgesloten stukje gegaan bal mee en gooien maar. Krijg je leuke foto's van haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:51

Jacht hoort gewoon bij de stabij. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:48

Het lijkt bij hem toch vooral bij snuffelen te blijven.
Vanochtend bij de wandeling langs een gemaaid veld (zonder hek of sloot of iets) met daarin een jagende kat, twee hazen en een paar vogels. Hij gaf geen kick. Daarna vloog er nog een fazant op en meneer schrok zich rot en rende 10m terug... Beetje een held op sokken. Ook met koeien heeft hij dat. Als ze gewoon braaf stilstaan is het allemaal prima. Durft er eentje te bewegen dan is het blaffen en heen en weer springen...

Woensdagavond realiseerden we ons dat hij zijn stress enorm aan het opkroppen was. Dit uitte zich in een enorm snelle ademhaling tijdens het slapen (ruim 80x per minuut). Ook was hij hyper-aware tijdens het slapen, we hoefden maar een vinger te verleggen en hij stond weer 'aan'. Daarom zijn kussen naar onze slaapkamer verplaatst en hem daar laten slapen. Bij zijn vorige eigenaren sliep hij alleen in de keuken en ze hadden ons aangeraden dat voort te zetten. Alleen leek het nu er toch wel op dat hij echt niet tot rust kwam. Hij heeft de nacht bij ons heerlijk geslapen en zijn ademhaling is een stuk beter. Plannen nu overdag ook echt zulke momenten in, want hij gaat maar door anders.

Wel het eerste bezoek gehad en wat was hij lief! Totaal geen waakhond, want ze konden gewoon zijn erg op lopen, hij was veel te druk met zijn bal, die hij vervolgens maar kwam tonen. Misschien dat dat zijn tactiek is, ze afleiden met zijn schattigheid ;) Hij heeft ook meteen aan ze laten zien dat hij heel goed kuilen kan graven in de tuin.... (op dit plekje mocht het)


Afbeelding


Afbeelding

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:11

Wat heeft hij het getroffen bij jullie zeg!!

Super dat jullie hem mee genomen hebben naar boven! En dat jullie echt opletten dat hij zijn rust krijgt!

Oshaa
Berichten: 1055
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:03

Het is soms best lastig hem zijn rust te laten nemen, maar het gaat steeds beter! Vooral in de nacht doet hij het super nu hij bij ons ligt. Al gaat hij standaard via het bed naar zijn mand - toch nog even snel proberen ;).

Vandaag even naar een recreatiegebied in de buurt geweest. We wilde eigenlijk gisteren gaan maar toen wilde hij absoluut niet de auto in. Hij was helemaal van slag. We hoefden toch niet persé dus maar in de buurt gewandeld. Daarna paar keer "droog" de auto geoefend en vandaag was het prima. Helemaal op de terug weg! Bij de recreatieplas is een hondenzwemstuk, leuk dachten we. Hij wilde absoluut niet (terwijl hij dol is op water). Het was super rotsig en dat vond hij te eng. Rondje om het water en net voordat we de auto in gingen is hij er ergens ingeplonst. Typisch weer :).

Maj0 - laat je jouw stabij alleen los binnen omheind gebied? Vanwege het jachtinstinct of iets anders?

Afbeelding

Afbeelding