Hoi Bokkers!
Ik kon me heugen dat er een topic voor deze geweldige honden was, maar na het met een mod te hebben besproken bleek deze niet aanwezig te zijn en ben ik dus gewoon een dom blondje!

Ik ben erg benieuwd naar jullie honden en de karaktereigenschappen. Ook of jullie nog sporten met ze uitoefenen of iets anders leuks!
Hierbij het kletstopic over de Friese Stabijs en al hun baasjes!

Uiteraard hebben wij hier thuis een geweldige Friese Stabij zitten! Ondanks dat hij een beetje een mislukt pupje was, is hij -vind ik zelf- prachtig opgebloeid. Het is een óntzettend enthousiaste en leergierige hond die altijd wel in is voor wat kattenkwaad. Zijn iets minder goeie eigenschap is zijn neurotische (lijkt af en toe autistische trekjes te hebben...) gedrag bij plotselinge gebeurtenissen. Als er plots een kat verschiet, of ik ruzie met mijn ouders heb, rent hij de hele kamer door. Maar goed, dit maakt onze lieve hond niet minder!
We hebben verschillende basis cursussen met hem afgerond (en een ook niet dankzij zijn neus, haha) en een hooper cursus. Hij gaat overal mee naartoe en is het een echte gezinshond, het maakt niet uit of we naar familie of strand gaan, het is allemaal geweldig! Ook speur ik af en toe met hem! Oja, het is ook een echte waterrat!

Friese Stabijs en kruisingen Stabij x (...) zijn welkom in dit kletstopic!