[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:23

Kijk eens op youtube, daar heb je heel veel filmpjes over vachtverzorging. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=otlQ27YLhcM&t=300s

De meeste zijn lekker Amerikaans (*lees overdreven), maar er zitten wel bruikbare tips in. Het scheren van de probleemzones bijvoorbeeld of zelf de tondeuse met opzet kam er overheen halen zodat de vacht toch wat korter en dunner wordt kan voor sommige katten een uitkomst zijn.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:50

Het is de tijd van het jaar de dagen worden langer dus de katten gaan van wintervacht naar zomervacht.
Ga eens naar een goede kattentrimmer om de kat van zijn klitten te verlossen en de oude vacht eruit te kammen met het juiste gereedschap en technieken.
Ze kunnen je dan ook van alle tips en trucs voorzien.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:26

Het is er inderdaad de tijd voor. Zelf kan ik het prima bijhouden, maar een professional beschikt inderdaad over de juiste technieken en gereedschap. Daarom heb ik al veel tips uit diverse filmpjes gehaald.

Gaan jouw katten dan naar een trimmer gaby12?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:26

Ik heb het overwogen hoor! Maar ik probeer het nog even zelf! Vind het kammen ook wel leuk!

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:30

Hij verhaart anders nog niet. En hij vindt borstelen heerlijk, dus dat doe ik bij de probleemzones nu regelmatig.
Ik vraag me wel af of iedereen zijn Heilige Birmaan dus deels kortwiekt? De fokker doet dat vlgs mij niet.

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:40

Ik vind het maar een rare aanpak. Met scheren ( zeker in een overgangsperiode) maak je toch juist de vacht kapot?
En wassen is mij door meerdere mensen echt afgeraden omdat dat ook e natuurlijk olie uit de vacht haalt, waardoor het juist gaat klitten.
Mokka klit ook niet echt.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:32

ikkedus schreef:
Ik vind het maar een rare aanpak. Met scheren ( zeker in een overgangsperiode) maak je toch juist de vacht kapot?
En wassen is mij door meerdere mensen echt afgeraden omdat dat ook e natuurlijk olie uit de vacht haalt, waardoor het juist gaat klitten.
Mokka klit ook niet echt.

Geen idee of het de vacht kapot maakt. Sommige vachten klitten buitengewoon en niet elke kat laat zich even makkelijk verzorgen. Dus het kan best een goede oplossing zijn voor sommige katten/situaties.

Ik heb er een die elke dag veel klitten heeft in de bekende zones. Die knip ik er gewoon uit.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:34

IMJ schreef:
Ik heb het overwogen hoor! Maar ik probeer het nog even zelf! Vind het kammen ook wel leuk!

Ik vind het ook wel leuk en mijn katten laten het ook goed toe. Maar ik pak gerust de schaar erbij voor klitten onder de oksels etc.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:53

Kom hier weer even binnenvallen hoor. Onze Milo is inmiddels alweer bijna 7 maanden, gaat zo snel! Vanaf wanneer laten jullie je kater castreren? Aangezien Milo de smaak van het naar buiten gaan steeds meer te pakken krijgt wordt het binnenkort toch tijd denk ik.

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:15

Kito was geloof ik 6 maanden toen hij gecastreerd was en zika 5 of misschien nog net 4,5 maanden maar hij had een navelbreukje wat dicht moest dus hebben we dat tegelijk gedaan. Hoefde hij maar 1 keer onder narcose.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:43

Hier wel volop verharen hoor. Dat zijn juist die knopen!
Ik knip ook onder buik en oksels!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:29

Westhof schreef:
Kom hier weer even binnenvallen hoor. Onze Milo is inmiddels alweer bijna 7 maanden, gaat zo snel! Vanaf wanneer laten jullie je kater castreren? Aangezien Milo de smaak van het naar buiten gaan steeds meer te pakken krijgt wordt het binnenkort toch tijd denk ik.

[ Afbeelding ]


Teddy en Mora zijn inmiddels ook bijna 7 maanden en zijn 28 december geholpen. Wilde het ook doen zodra het kon, omdat het broer en zus zijn. Zat sowieso niet op een nestje te wachten, maar al helemaal niet van broer/zus. :D

Milo blijft een knapperd hoor, met z'n witte vlek op zijn neus. <3

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:47

Milo! <3
Die van mij zijn met ruim 6 maanden gecastreerd. Ik wilde ze graag naar buiten laten gaan. Ik ben blij dat het achter de rug is en alles goed is gegaan. Ik vind het altijd heel spannend, ook al weet ik dat het geen grote ingreep is.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:24

Die van mij zijn na de sterilisatie/castratie echt vreselijk ziek geweest met koorts, overgeven en dagen niet eten, echt een vreselijke week was dat. Vooral de poes was zorgwekkend, heb die week 3 keer bij de dierenarts gezeten. Pilletjes en injectie tegen de misselijkheid, infuus om uitdroging te voorkomen, Novacam en dwang voeren. Of het nu iets is geweest dat ze bij de dierenarts op gelopen hebben of dat het er daardoor uit kwam, geen idee. Was alleen ontzettend blij toen ze weer zelf gingen eten en dat het er in bleef ook. :j

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:27

Oh bah... daarom, blij dat het gebeurd is. :( Gelukkig is het met die van jou ook helemaal goed gekomen, maar zo zie je maar dat het niet altijd vanzelfsprekend is.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:42

Jessix schreef:
Het is er inderdaad de tijd voor. Zelf kan ik het prima bijhouden, maar een professional beschikt inderdaad over de juiste technieken en gereedschap. Daarom heb ik al veel tips uit diverse filmpjes gehaald.

Gaan jouw katten dan naar een trimmer gaby12?


Nee mijn katten hebben een zeer makkelijke vacht en ik het juiste gereedschap, en ze zijn het kammen van jongs af aan gewend dat scheelt ook.
Van mijn oudste dochter is er wel eentje bij die het niet goed heeft geleerd bij de fokker en die is dus niet te hanteren als je flink wil doorpakken, hij is laatst voor het eerst naar een trimmer geweest om te ontwollen perfect en nu is hij weer bij te houden voorlopig,
Haar andere 2 Noortjes zijn hier geboren en vinden het kammen fijn en komen net als die van mij al aan rennen als de kammen en borstels te voorschijn komen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:47

Oh dat is fijn gaby12!

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:20

Wat voor borstels gebruik jij dan Gaby12?

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:15

Bedankt! Volgende week toch maar bellen voor een afspraak. We hebben nog 4 katers rondlopen die ook allemaal gecastreerd zijn, maar het blijft toch sneu :(

Wat naar dat die van jou daarna zo ziek waren flappie28!

Poeh klinkt als een hoop werk dat kammen, dat hoeft hier gelukkig niet zo vaak met die korte vachtjes hier.

Milo en één van zijn grote “broers” Gijs zijn zo leuk samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:14

Mijn ragdoll kam ik niet zoveel, die vreet me op :')

Memphis hoeft niet gekamt te worden gelukkig haha, al vindt hij het wel lekker.

Afbeelding

En als iemand nog een plekje weet voor een htk poes let me know, heb er hier 1 zitten die opgehaald zou worden door de eigenaar maar de afspraak niet na komt en ook nergens meer op reageert, en ik kan de extra kosten er niet bij hebben

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:21

Ik kam vooral in de rui, anders ook niet. Voordeel met mijn Noren vind ik dat ik weinig haar van ze vind in huis. Af en toe een dotje.

Nu met dit weer zien ze er niet uit als ze van buiten komen... dan hangt er echt een compleet bos in de vacht! Dan borstel ik ze wel even als ze weer opgedroogd zijn.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:24

Indd ik ook, ze heeft nu wat knopen dus binnenkort met hulp haar even onder handen nemen en dan kan ze er voorlopig weer tegen aan, de hond kam ik ook niet veel, daar gaan ze alleen maar meer van uitharen

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:24

ikkedus schreef:
Wat voor borstels gebruik jij dan Gaby12?


Slicker borstel https://petsplace.nl/pps-adori-slickerb ... 64286.html
Kam met roterende tanden https://petsplace.nl/pps-adori-vachtkam ... 64293.html
korte tanden lange tanden kam https://de-welpenhoeve.nl/adori-kam-met ... anden.html
poedelkam https://www.t-maatje.nl/honden-katten/k ... of-tMaatje

Dit is een idee van hoe de kammen eruit zien ik haal ze bij een groothandel of op show.
Ik gebruik het meeste de poedelkam en de kam met de roterende tanden.

Verder heb ik ook nog een coatking voor het ontwollen maar daar moet je echt mee om kunnen gaan en weten tot hoever je kan en moet gaan anders heb je een kale kat of wondjes.

Verder niet te vaak kammen, in de vachtwissel periode van zomer naar winter en winter naar zomer iets regelmatiger kammen.
Als de kat op schoot ligt of naast je dan kan je tijdens het aaien al voelen of er problemen zijn en dan voorzichtig eerst de klit met je vingers wat loshalen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:29

De slicker en de poedelkam gebruik ik ook echt super fijn!

Coatking moet je inderdaad niet mee aan de slag gaan als je niet weet wat je doet

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:17

Ik heb de eerste 3 ook. De poedelkam kende ik nog niet.