Het nemen van een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:48

Wat leuk!

Misschien worden de pups wel vriendjes dan!

Die van mij komt ook in juli. Ik heb 5 weken helemaal vrij en dan nog een aantal weken heul veul thuiswerken.

9 april is open dag daar, dan wil ik er eens gaan kijken.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:51

Amaris schreef:
Wat leuk!

Misschien worden de pups wel vriendjes dan!

Die van mij komt ook in juli. Ik heb 5 weken helemaal vrij en dan nog een aantal weken heul veul thuiswerken.

9 april is open dag daar, dan wil ik er eens gaan kijken.


Dat zou inderdaad leuk zijn! Misschien dat wij 9 april ook gaan kijken. Of we een opvang nodig hebben weet ik nog niet maar het is nooit verkeerd om eens rond te kijken.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:14

dipstaartje schreef:
gribaldi schreef:
Ik heb een teef, vreselijk.. Nee hoor ze is echt heel lief als we samen zijn en ze luistert dan prima maar zodra de mannen er zijn ben ik niet meer in beeld. :')

Ik kan niet wachten tot ik een reu krijg :+

Die zijn nog veel erger hahaha



Hahaha ik heb andere ervaringen :') Al hoewel de vorige teef beter op mij gericht was. Maar deze teef is gewoon een mannenhond, pech voor mij :+

Duhelo

Berichten: 28580
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:29

Amandavd schreef:
De mensen die fulltime werken, hoe doen jullie dat overdag met de hond?

Ik werk 32 uur
op maandag gaat ze een hele dag naar mijn moeder
dinsdag 4.5 uur in de kennel buiten
woensdag van 8-11 in de kennel, dan komt schoonmoeder voor een drietal uurtjes, en dan van 14-max 17 in de kennel (vaak is vriend vroeger thuis)
donderdag werk ik halve dag, dus 4.5 uur in de kennel
vrijdag komt de poetsvrouw van 8.30-11.30, dus zit ze van 11.30 tot max 17 in de kennel, maar vaak is vriend rond 14-15 uur thuis

ze zit dus per week maximaal 22 uur in de kennel. De dinsdag en donderdagnamiddag en zaterdag gaat ze lekker mee naar de paarden (minstens 4-6 uur op pad), de andere dagen wandelen of fietsen of gewoon lekker thuis spelen, en op zondag wat km's gaan wandelen

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:50

Amandavd schreef:
De mensen die fulltime werken, hoe doen jullie dat overdag met de hond?


Breng haar voor mijn werk naar de oppas en haal haar na mijn werk weer op (vrienden van me).

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:27

Pfoe zou als Sen wat stabieler is straks (mbt alleen thuis zijn max 4 uur per dag) er op den duur graag nog een klein hondje bij willen maar voor nu laat ik het bij 1. Eerst Sen netjes opgevoed enz hebben en hij moet dan een jaar of 2/3 zijn.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:33

9 van de 10 nadelen herken ik niet, nog nooit een sloper of een hond met verlatingsangst gehad in het gezin.

Vind dat de liefde die zo'n dier geeft echt zoveel meer waard is dan die ene keer in het jaar dat ik in de nacht eruit moet of oppas moet regelen <3

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:45

Hier in zweden is een opvang voor de hond veel meer normaal als in nederland, iig dat zijn mijn ervaringen tussen de twee landen :j

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:59

Hier wordt je nog wel een beetje apart aangekeken als je zegt dat de hond naar de opvang gaat, maar hoeveel kinderen gaan er niet naar de opvang?

En dan die dooddoener "je werkt fulltime? Waar heb je dan een hond voor?" Nou...euh... als je met zijn tweeen fulltime werkt zie je je partner ook alleen 's ochtends/'s avonds en in het weekend. Die relatie dan ook maar stoppen? Er is heus nog wel leven na(ast) het werk.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:14

Mijn vriend ziet de opvang ook niet zitten, snapt niet dat het niet bepaald diervriendelijk is om een hond 8 uur alleen te laten overdag. Daar heb ik echt ruzies met hem over gehad maar ik heb gewonnen haha.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:48

Die van mij is 4 dagen in de week alleen thuis. Krijgt ze niets van, echt waar niet.
Vorige week was ik een week thuis en dan slaapt ze de hele dag. In de loop van de middag wordt ze pas wakker. Mijn hond is 12 en is haar leven lang niet anders gewend geweest.
Als je in de avonden en op vrije dagen zorgt dat de hond genoeg aandacht en beweging krijgt kan dat prima.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:53

Goof schreef:
Die van mij is 4 dagen in de week alleen thuis. Krijgt ze niets van, echt waar niet.
Vorige week was ik een week thuis en dan slaapt ze de hele dag. In de loop van de middag wordt ze pas wakker. Mijn hond is 12 en is haar leven lang niet anders gewend geweest.
Als je in de avonden en op vrije dagen zorgt dat de hond genoeg aandacht en beweging krijgt kan dat prima.


Dat ze er niets van krijgen geloof ik wel hoor, maar ik vind het zelf geen prettig idee. Zeker niet met een jonge hond.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:54

Kan me voorstellen hoor :j
Daar staat iedereen anders in.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:58

Goof schreef:
Kan me voorstellen hoor :j
Daar staat iedereen anders in.


Ja dat is ook zo, en iedereen kent zijn eigen het dieren het beste. Mijn schoonzus heeft drie honden die overdag alleen zijn maar wel toegang tot de tuin hebben. Dat vind ik dan ook weer anders want ze hebben elkaar en kunnen plassen wanneer nodig.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:12

Goof schreef:
Die van mij is 4 dagen in de week alleen thuis. Krijgt ze niets van, echt waar niet.
Vorige week was ik een week thuis en dan slaapt ze de hele dag. In de loop van de middag wordt ze pas wakker. Mijn hond is 12 en is haar leven lang niet anders gewend geweest.
Als je in de avonden en op vrije dagen zorgt dat de hond genoeg aandacht en beweging krijgt kan dat prima.


Ik heb geen hond maar ik vroeg me af of ze dan niet moeten plassen, of kunnen ze dat echt zo lang ophouden? Een soort kattenbak idee lijkt me dan wel wat, maar dan groter natuurlijk.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:14

Ja ze hoeft dan ook echt niet te plassen. Op mijn vrije dagen ga ik ook echt niet 6x naar buiten met haar.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:50

Haha kattenbak :') Klinkt leuk.

Maar die van mij kan het ook prima ophouden hoor. In de ochtend 2x uit laten en binnen vind ik nooit wat! En zoals Goof zegt op vrije dagen ga ik ook niet 6x naar buiten met haar. Ik gooi de deur open en ze gaat zelf maar kuieren...

Dan is ze van 8 tot 1700 buiten en het meeste van de tijd ligt ze of te slapen voor de pui of te blaffen naar voorbijgangers :') Dus of ze dan overdag binnen is of buiten, weinig verschil...

Met regen doe ik haar sowieso geen plezier. Als je het zo bekijkt lijkt de hond toch veel op zijn baas :P

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:33

ik denk dat het verschilt per ras en hoe je er zelf in staat, ons ritme is : 5 uur eerste ronde voor mijn man naar zijn werk gaat, dan om 8 uur weer omdat de hondjes waar ik op pas gebracht worden (dit zijn 2 rondes van 15/20 minuutjes waarvan het meeste gewoon spelen op het veld is :P rond 11/12 komt de ronde van 7 a 8 kilometer rond 5 a 6 uur worden de hondjes opgehaald dus neem ik de mijne mee naar buiten omdat ik toch ga :Y) nu ja dat zal zo'n 10 min zijn met nog ff beppen dus vaak is het alleen een snelle plas. Dan rond 8/9 gaat mijn man weer voordat hij naar bed gaat en ik ga rond 12 uur nog een keertje.

Nu heb ik een husky en een border die gewoon graag lopen en bezig zijn :j de opvang hondjes zijn nog een husky en een svenskdanksgårdshund.

edit in het weekend is de laatste ronde vaak rond 3/4 uur als ik naar bed ga :P (slaap laat) en dan slapen ze lekker uit tot 10 uur ik geef ze alleen rond 7,30 eten dan maken ze mij wakker

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:09

Mijn hond is ook gewoon thuis als ik werk. Heb ik een erg lange dag vraag ik mijn moeder om haar uit te laten. Maar ergens heen, daar doe je haar geen plezier mee en zal er alles aan doen om thuis te komen (ontsnappen, net zo lang zeuren tot ze thuis wordt gebracht, zelfs een uurtje is niet meer leuk tegenwoordig). Ach het is gewoon een echte huismus aan het worden. De enige andere plek die ze leuk vindt is de auto en gaat daar dan ook rustig in liggen slapen. Ze zeggen wel eens hoe ouder, hoe gekker, nou dat klopt bij die van mij wel ;)

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:15

Mijn vorige en huidige kunnen best zo'n tijd alleen zijn, maar het zijn roedeldieren dus ergens liggen snurken terwijl er iemand op de bank zit is veel leuker dan ergens waar niemand thuis is. In geval van nood, tja, dan hebben ze keer pech. En als ik veel thuis ben (ben ziek momenteel) dan nog hou ik het trainen van alleen zijn erin, dus neem ik haar bewust wel eens niet mee (sleep doorgaans hond overal mee naar toe) om het erin te houden.

En ja, zelfs mijn junkie kan ontzettend heerlijk hele dag liggen snurken, maar vind rondje plassen toch ook wel luxe.
Lastige van hele dag weg is dat je 's nachts eigenlijk ook weg bent.. hoeveel tijd heeft hond dan nog met baas?

(oude hond kon op oude dag niet meer zo lang alleen zijn had chronisch nierfalen, dus moest dan echt wel plassen en elke nacht stond ik ook minimaal 1 x in mijn pyamatje buiten, in de zomer wel grappig in de winter wat minder)

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:46

Onze hond heeft mazzel, hij heeft meerdere mandjes boven staan :D
En ik werk halve dagen, hij is max 6 uur alleen maar dat is eerder uitzondering dan regel
meestal komt het erop neer dat hij met boodschappen oid alleen thuis is of soms ivm diensten een 2 a 3 uur

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:52

noah14 schreef:
Mijn man vind het lastig om met 3 honden te lopen, en ik heb 2 kinderen waarvan 1 baby en dan met 3 aan de lijn ook lastig is, dus ja ze doen hun behoefte in de tuin. En dat ruimen wij dagelijks op.


Ik vind dit best triest. Je laat honden namelijk niet alleen maar uit om te plassen en te poepen? Ze horen gewoon een beetje te kunnen rennen, spelen, snuffelen en hun wereld wat te vergroten ipv alleen maar huis en tuin zien.
Netjes aan de lijn lopen is gewoon een stukje training. Als je vanaf het begin aanleert om aan 1 kant te lopen aan een fatsoenlijke riem (dus niet zo'n rolding) is het geen enkel probleem.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:12

noah14 schreef:
Goh wat een ramp, ze kunnen lekker in de tuin met elkaar ravotten, ze gaan nog regelmatig mee naar het bos waar we een wandeling maken van een paar uur. Ze hebben elkaar om mee te spelen, en een tuin om behoefte in te doen. Nou wat een straf, die honden hebben het niet slecht hoor, en ze missen hun loopje ook niet.


Maar dit wil je toch niet? In je tuin hoort straks je kind te spelen en die honden weten dan echt niet wat ze wel of niet meer mogen... loopt het tussen de drollen van je hond. Als je tijd hebt om stront te scheppen kun je ze ook even uitlaten; dier wil ook wel andere indrukken.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:24

'ze missen hun loopje niet' 'hij vind het niet erg heel de dag alleen te zijn'

Vind het altijd van die dooddoeners, want Nee de hond hoor je niet klagen...
Of nog zo één: hij slaapt toch heel de dag...
Ja duuhhh, als er verder niks te beleven valt en er zo weinig prikkels zijn dan wordt je daar niet bepaald actief en vrolijk van nee...

Waarom heb je 3 honden als je man het vervelend vindt om met de honden te lopen, vraag ik mij dan echt af?? Ronduit smerig ook al ruim je het op in de tuin, hopelijk woon je vrijstaand?
Een ongelukje oké, kan gebeuren. Maar een tuin is om in te zitten en te spelen in mijn ogen en geen uitlaatveldje. Mijn honden zouden er niks van snappen overigens, die zien het echt als een verlengstuk van het huis. Maar heb ook nooit als pup ze zindelijk gemaakt in de tuin, dat vind ik namelijk ook niet logisch om een hond aan te leren.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:47

@Kirri Mooi als dat kan, maar daar heb je dan toch wel een dagtaak aan.
Mijn honden gaan 3 x per dag "uit". s morgens, smiddags om een uur of 4 a 5 en s avonds voor het slapen gaan. Tussendoor als ze echt nodig moeten. T oude mannetje moet nu wel eens vaker, maar dat is dan een plasje voor de deur. De middag, meestal een flinke wandeling. Omdat ze bij in onze buurt vrijwel nergens los mogen lopen, gooi ik ze in de auto en rij dan naar een losren gebied. Dat doen we dagelijks.