Het nemen van een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:43

Wat vakantie betreft ben ik gezegend met mijn huidige vriend. Ik ga maar 1 week per jaar weg om mijn ouders te bezoeken. En dat heb ik een aantal jaar zelfs niet gedaan omdat ik geen oppas kon vinden. Het enige hondenpension hier kost 80 euro per dag. -O- En dan mogen ze niet eens hun eigen voer mee. |o
Nu kunnen mijn honden naar hem toe. Zijn huis is hun tweede huis. Het voer gaat mee en ik ben heel gerust met de gedachte dat ze bij hem zijn. :)

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:57

Ook nog ff een paar dingetjes om mensen 'af te schrikken' om 'zomaar even' een hond te nemen ;)

- Niet alle mensen zijn er van gediend als je overal met hond komt opdagen (verjaardagen bijvoorbeeld), dus kan je een oppas gaan regelen als je net als ik een hond hebt(gehad) die slecht lang alleen kon blijven.

- Je weet nooit wat je hond mankeert of gaat mankeren als je er een aanschaft. Ik was blij dat ik een verzekering had afgesloten voor die van mij anders was ik al 10x blut geweest aan dierenarts kosten. (epilepsie, gescheurde kruisband, allergieën+behandelingen, kanker...noem maar op) het kan je dus bakken met geld kosten..ook iets om rekening mee te houden.

- Verharingsperiode.. Ik had een kruising alaska malamute/siberische husky/witte herder.. eigenlijk verloor hij het hele jaar door wel haar maar in de echte verharingsperiode kon ik de enorme plukken zo uit hem trekken. ELKE dag stofzuigen..soms wel 3x per dag want het leek net een sneeuwlandschap. Was niet tegen op te kammen. Letterlijk zakken vol haar kwamen er uit dat beest :P

- Het aller vervelendste van een hond hebben? afscheid van 'm te moeten nemen :(

Kabouter123
Berichten: 133
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:08

Palmera schreef:
Wat vakantie betreft ben ik gezegend met mijn huidige vriend. Ik ga maar 1 week per jaar weg om mijn ouders te bezoeken. En dat heb ik een aantal jaar zelfs niet gedaan omdat ik geen oppas kon vinden. Het enige hondenpension hier kost 80 euro per dag. -O- En dan mogen ze niet eens hun eigen voer mee. |o
Nu kunnen mijn honden naar hem toe. Zijn huis is hun tweede huis. Het voer gaat mee en ik ben heel gerust met de gedachte dat ze bij hem zijn. :)


80 euro per dag!!!!???? Wat een woekerprijzen! Hopelijk wordt er dan vers voor ze gekookt en slapen ze in een gouden mandje, neen serieus, dat is er zwaar over :?

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:08

Ik neem mijn honden hoe dan ook niet mee naar een verjaardag. Je weet nooit of er ook iemand komt die allergisch is. :)
Als een hond ook na training niet lang alleen kan blijven zul je daar, imo, je leven naar moeten schikken. Of de hond weg moeten doen.

Nee, je wert niet wat een hond heeft. Je weet ook niet wat hij later krijgt. Een hond nemen is een risico. Hij kan gezond of minder gezond zijn. Een auto kopen is ook een risico. Die kan goed zijn of half verrot blijken te zijn. :)

Verharen hoort bij een hond. Er zijn rassen die meer of minder verharen. Ik heb een stofzuiger, reuze handig apparaat! :+

Het laatste punt ben ik met je eens. Niets ergers dan zo'n goede vriend te verliezen :(:)

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:42

Waren geen punten die voor mij persoonlijk een probleem vormden maar wel iets om mensen die een hond overwegen op te wijzen vind ik. Nieuwe hondeneigenaren verkijken zich toch vaak op de kosten merk ik. Men gaat er van uit dat een veearts voor een paard prijzig is omdat het om een groot dier gaat maar vinden het minder vanzelfsprekend om bedragen met 3 nullen aan een kleiner huisdier uit te geven...en toch kan het gebeuren, dus wel iets om rekening mee te houden.

Verharen hoort idd bij een hond maar ook daar verkijken mensen zich soms op. Kijk maar eens hoe vaak je een langharige hond met klitten of vervilte plekken ziet rondlopen. Toch best vaak eigenlijk. Wat er bij mensen thuis gebeurt qua haar is mijn probleem niet, behalve als ik ze in m'n kopje thee vind natuurlijk als ik op bezoek ga ;) was bij mij thuis tijdens de verharingsperiode trouwens niet aan te ontkomen..ik overdrijf niet als ik zeg dat je er elke dag tassen vol uit kon trekken. Daar was haast niet tegen op te zuigen en te kammen. Dus mensen die niet van kammen en vaak stofzuigen houden..haha

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:59

Palmera schreef:
Wat vakantie betreft ben ik gezegend met mijn huidige vriend. Ik ga maar 1 week per jaar weg om mijn ouders te bezoeken. En dat heb ik een aantal jaar zelfs niet gedaan omdat ik geen oppas kon vinden. Het enige hondenpension hier kost 80 euro per dag. -O- En dan mogen ze niet eens hun eigen voer mee. |o
Nu kunnen mijn honden naar hem toe. Zijn huis is hun tweede huis. Het voer gaat mee en ik ben heel gerust met de gedachte dat ze bij hem zijn. :)


Kom wel een keer bij je oppassen hoor. La Palma staat al lang op m'n lijstje en ik mis de honden altijd verschrikkelijk wanneer ik op vakantie ben.

@koia goed punt. Dat verharen tijdens het seizoen wordt enorm onderschat. Je kunt er met bepaalde rassen wel rekening mee houden. Die verharen minder maar ook daar komt haar af. En dat vind je op sommige weken overal.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:24

Ik werk 60 uur in de week (stage en bijbaantjes) en laat mijn hond zelf 3 x per dag uit en mijn moeder tussen de middag.
Hij is nu nog jong en hoeft dus nog niet een uur te lopen, maar ook als hij dat wel moet red ik dat prima.
Nu heb ik gelukkig geen kind :p

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:43

80 euro per dag voor een hondenpension??? Uh... Wat??? 20-25 euro per dag vind ik echt de max. Schandalig dat ze zoveel vragen!!!

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:59

WHUUUT 80,- per dag voor een honden pension! Dat betaalde ik voor een week!

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:03

Ik vind 20-25 per dag ook al veel. Ik heb afgelopen jaar ook even geinformeerd naar opvang voor 3 (2 kleintjes en 1 grote). Ik kwam uit op meer dan 850 voor 2 weken. Toen dacht ik, ik neem ze toch maar weer mee :+

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:11

Uhm, jullie zien toch wel dat dit niet in NL is he...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:23

Babootje schreef:
Ik vind 20-25 per dag ook al veel. Ik heb afgelopen jaar ook even geinformeerd naar opvang voor 3 (2 kleintjes en 1 grote). Ik kwam uit op meer dan 850 voor 2 weken. Toen dacht ik, ik neem ze toch maar weer mee :+

Per dag per 3 of per stuk?Hier kost het dacht ik 20 euro per 3 als ze samen kunnen.Wat een belachelijke bedragen 80 euro of 25 vind ik al veel.

Wij hebben een hele roedel die gaan mee op vakantie,we kamperen :-)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:24

25 per dag vind ik ook enorm veel, dat is hier in Duitsland ook de prijs bij de meeste. In NL betaalde ik max 15 euro. Ik doe ze sowieso ook nooit meer in een pension. Betaal wel een vriendin ofzo om op ze te passen. Ga sowieso niet langere tijd weg zonder de honden, maar als ik een weekendje naar een show moet met 1 van mijn honden, dan neem ik er nog eentje extra mee en de 2 kleintjes zoek ik oppas voor. Die zijn wat makkelijker te plaatsen.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:27

Wij hebben een erg goed pension in de buurt. Voor onze eigen hond betalen we 11,- per dag en mijn ouders hebben een grote hond en die betalen 13,- En daar gaan ze alleen in uiterste nood heen. Onze hond gaat gewoon mee op vakantie en die van mijn ouders alleen als wij niet kunnen oppassen (wat amper voorkomt)

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:59

Amaris schreef:
Uhm, jullie zien toch wel dat dit niet in NL is he...

Inderdaad. :) Maar dat neemt niet weg dat ook ik 80 euro per dag belachelijk veel vind. En daar om die reden mijn honden dus nooit heen zou brengen.

Tel daarbij op dat de salarissen hier lager liggen, het hele leven hier dus goedkoper is dan in NL, op deze duirse dame met haar hondenpension na. :)
Ter voorbeeld: de castratie van mijn reu heeft inclusief nazorg 120 euro gekost. Een jaarlijkse inenting kost 30 euro. :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:29

Ik neem aan, dat als mensen voor een hond kiezen ze toch wel weten wat te kunnen verwachten?

Ik wilde graag een hond, en die is er gekomen. Hoe vaak ik wel geen commentaar heb gehoord of goed bedoelde adviezen :') Met een hond kun je nooit meer stappen etc etc.
Ik denk dat het ook aan de opvoeding ligt.

Mijn hond ging als pup zijnde mee na het werk, daarna werkte ik halve dagen zodat ze die paar uren thuis was. Moest ik langer werken zorgde ik voor een uit later. Maar ze kan nu prima alleen zijn zonder ook maar een enkele behoefte binnen te doen.

Ik vind een hond absoluut geen belemmering. Ik kan gewoon een hele dag weg zonder dat ze er een zooitje van maakt, ik ga op reis, (hond gaat dan naar een vriendin) ik slaap uit als dat nodig is en dan slaapt de hond ook uit.

Ja ze haart nu uit dus moet in de bijkeuken blijven omdat ik geen zin heb om elke dag te stofzuigen :') Maar aan aandacht geen gebrek hoor, ze loopt vrij rond buiten (erf) vermaakt zich prima, gaan regelmatig de pad op naar bos of strand, we gaan zwemmen, zitten op training. Zo nu en dan gaat ze een dag met andere mensen mee op pad. Kan mij geen beter dier wensen.

Qua kosten, ze krijgt vlees waar ze het perfect op doet. Vorig jaar is ze enorm ziek geweest, waarbij ze het bijna niet haalde, gelukkig is ze taai. En ja kosten waren enorm maar je hebt dat voor je dier over toch? En ik ben reëel, heb gezegd dat haar lichaam het nu zelf zal moeten doen en ik er niet weer 3 soorten pillen per dag in ga gooien, tot nu toe gaat het goed. Maar mocht het slecht gaan dan heb ik al besloten wat ik ga doen...

Enkel vind ik wel dat sommige mensen, een ras beter moeten uitpluizen. En wat ik hier ergens al las, als fokker moet je kijken of de nieuwe baas geschikt is. Ik vind het ook sneu om op MP dieren tegen te komen die amper een jaar oud zijn...

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:53

Wat heb je voor hond als ik vragen mag Gribaldi? Zijn de problemen met je hond ook rasspecifiek?

Mijn zus heeft bijvoorbeeld een Berner Sennen pup van een goede fokker gekocht, maar heeft toch een verzekering afgesloten voor DA kosten, omdat Berners toch wel bekend staan om een hoog risico v.w.b erfelijke aandoeningen. Geldt denk ik ook voor kruisingen met Berners. Dus het is idd verstandig om te weten waar je aan begint.

http://www.rashondenwijzer.nl/rashonden ... sennenhond

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:28

Natuurlijk mag dat, maar haar problemen waren/zijn niet ras specifiek. Ik heb een Duitse Herder en de pech dat ze AIHA kreeg.

DH staan bekend om hun HD/ED problemen. Heb haar ook bij een goede fokker weg, en haar 2 keer laten röntgen. Ze kreeg een A en dat is helemaal goed natuurlijk.
Overigens kun je AIHA wel terug herleiden maar heb de fokker op de hoogte gesteld en aan hem de keus of hij er wat mee wilde doen gezien zijn fokplannen met haar zus.
Spoiler:
(Ik heb helaas nooit meer iets vernomen)


Mij werd het afgeraden en sta daar volledig achter :) Ik wil geen puppy's op de wereld zetten met de kans dat ze het doorgeeft. En dat maakt haar niets minder waard hoor, ze is een prima bewaker, is een schat van een beest, kan geweldig met kleine kinderen en is liever lui dan moe :')

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:04

Kan ik me voorstellen.
Ik heb voor mijn huidige Ridgeback een teef gehad met een "niet-okay" karakter voor een RB.
Ik had bij dezelfde (goed bekend staande) fokker haar voorganger, een reu, gekocht. Heel fijne hond met een super karakter.
Deze teef was een "angstbijter" maar als ze beet, beet ze ook wel door. Als er iets volgens haar niet te vertrouwen was dan beet ze erin. Een plastic vuilniszak, een motoragent, you name it.
Ik heb met haar een gedragstest gedaan en daar kwam uit dat ze niet gevaarlijk was, maar toch....
Als een andere hond aan de lijn was dan beet ze. Onderdanige honden beet ze en als ze er een niet mocht dan beet ze. Ik heb haar laten steriliseren (dat hielp iets) en verder op gehoorzaamheid getraind.
Altijd ogen in mijn achterhoofd en als ik in situaties was die niet helemaal overzichtelijk waren een muilkorf.
Zo is het altijd goed gegaan tot ze op 11 jarige leeftijd is ingeslapen.
Ik wilde ooit graag een nest met haar (het was een bloedmooie hond) maar niet verstandig.
Ik had plannen voor een nest, maar ik heb het niet gedaan.

Ik had het ook gemeld bij de fokker dat ze een fout karakter had, maar die heeft er ook niks mee gedaan.
Want ben later nog een keer iemand tegen gekomen met een hond uit dezelfde moeder/vader met precies dezelfde problemen, maar een jaar jonger.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:00

Palmera schreef:
Amaris schreef:
Uhm, jullie zien toch wel dat dit niet in NL is he...

Inderdaad. :) Maar dat neemt niet weg dat ook ik 80 euro per dag belachelijk veel vind. En daar om die reden mijn honden dus nooit heen zou brengen.

Tel daarbij op dat de salarissen hier lager liggen, het hele leven hier dus goedkoper is dan in NL, op deze duirse dame met haar hondenpension na. :)
Ter voorbeeld: de castratie van mijn reu heeft inclusief nazorg 120 euro gekost. Een jaarlijkse inenting kost 30 euro. :)


Jeetje mina de castratie van mijn reu was tegen de 600 euro aan hier in zweden, voor teef is het 1200 euro :j

Ik heb een honden opvang aan huis, ongeacht klein of groot ik krijg 25 euro per dag. Blijven ze slapen is het 30 euro.

Nu zitten in huiselijke sfeer, gaan veel wandelen (heb een berg achter mijn huis :P) alle rassen welkom mits sociaal.

Ik persoonlijk kan echt niet meer zonder honden. Dus ook als de mijne komen te overlijden komen er zeker weer honden. Hier moet je alleen wel echt een verzekering hebben. Karma had eten op wat haar vergiftigte 1 nacht excl behandeling ala 1200 euro :( totaal hebben iets van 3000 gehad verzekering betaalde het meeste gelukkig

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:22

Wauw wat een bedrag Kirri!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:31

Pffft…
Sinds ik bezig met met een pup krijgt mijn collega ook weer de kriebels.
Collega heeft een jaar geleden hun new foundlander weggedaan wegens ‘teveel werk met twee kinderen’.
Collega heeft ooit die new foundlander als verrassing gekocht voor haar man. Hij wist van niks, hadden ze ineens een pup.
Op een appartement, met allebei fulltime werken.

Kwamen twee kinderen, hond moest weg.

Nu heeft ze weer de kriebels en heeft een asielhond gezien. Een kooiker die weg moest omdat hij dominantie-issues had naar het vrouwtje.
Vrouwtje was bang voor het dier, en het dier moest weg.

Nu denkt collega er dus over om dat hondje te gaan bekijken. Werken allebei nog steeds fulltime en hebben nog steeds twee kleine kinderen…

Wat bedenken mensen zich toch…

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:54

Mensen vinden puppy's altijd leuk, tot ze wat groter worden en ouder. Dan gaan ze puberen etc :P

Al zie ik niet echt een reden om geen hond te nemen als je fulltime werkt hoor ;)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:58

Wel als je hem 5 dagen fulltime alleen laat (en dat deden/doen ze)

Ik werk ook fulltime, maar zorg wel voor opvang.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:08

Tja die van mij zit ook wel eens alleen, zie daar geen problemen mee. Maar goed iedereen is anders, en dat is maar goed ook :)