Het nemen van een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:36

Deze ook herkenbaar?

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:53

Ik kan me een leven met honden eigenlijk niet meer voorstellen. Onze hondenfamilie bestaat nu uit 3.
1 Ridgeback (Jamilli) en 2 jack R's (Sammy en Torres). Sam is de oudste en vader van Torres. Heel heel aanhankelijk, heel dominant (althans dat wil hij zijn) en heel ADHD. Door het laatste is hij vrij moeilijk opvoedbaar. Zijn dominantie moeten we danig binnen de perken houden door hem zijn privileges te ontzeggen. Hij heeft het zelf niet door maar die dominante kant van hem is niet goed voor zijn gezondheid.
De ridgeback heeft zo haar grenzen. De ridgeback is lief, aanhankelijk, eigenwijs. Wel een echte teef, die het niet goed vindt dat anderen aan haar kont ruiken, maar verder dan snauwen komt ze niet.
Torres, zoon van Sam, is een heel apart hondje. Leuk, lief en speels, aanhankelijk (gelukkig geen ADHD zoals zijn vader), zoekt je gezelschap als het hem uitkomt.

Jamilli is inmiddels onze derde ridgeback. De eerste (een reu) Juba is 13 jaar geworden. De tweede Toto (een teef) nog net geen 11. Toen wij aan onze eerste RB begonnen was het ras nog een zeldzaamheid in Den Haag.
We wonen in een eengezinswoning met flinke tuin in een groene omgeving tegen een recreatiegebied aan. Helaas mogen daar de honden niet los en gooi ik ze elke dag dus in de auto voor een stevige wandeling waar ze wel los kunnen. Het is Jamilli namelijk lastig af te leren dat auto's niet zijn om achteraan te rennen.
Ze heeft het bijna afgeleerd, maar ik kan er (nog) niet op vertrouwen.
De oudste, Sam, is 11 en heeft GVS (evenwichtsstoornis). Hij wil nog graag mee, maar dat gaat niet altijd. Daarbij wordt hij een beetje dovig en is soms een beetje in de war, dus ik moet heel goed opletten dat hij niet achterblijft.
En natuurlijk zijn ze allemaal wel eens ziek, rollen in hele vieze (niet nader te noemen) zaken en stofzuig ik ook 2 x per dag... Ze zijn niet meer weg te denken uit ons gezin.
Ze kunnen goed alleen zijn. Als we eens een dagje weg gaan, kunnen de buren ze uitlaten en zijn ze verder in huis. Vakanties gaan ze meestal mee, al laat ik de oudste nu vaak wel bij mijn zus. Zo is alles wel op te lossen.
(Behalve de hondenbelasting, want die is echt absurd in Den Haag € 500 per jaar)

Sam op de uitkijk

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:04

Goof schreef:
Lisitano schreef:
Oeh ja nadelen van mijn honden *\o/*

- verlatingsangst: begint hard te blaffen in het raamkozijn als we weg gaan
- heel gestrest raken van bezoek dus verjaardagen thuis vieren = oppas voor haar zoeken
- heel veel haar, overal. Ook in net gewassen sokken
- elke dag stofzuigen en nog steeds een huis vol zand hebben
- na een dag werken niet zonder je honden nog eens van huis gaan
- veel moeten wandelen (ik heb actieve rassen) ook als je even niet wilt
- ze zijn niet gemakkelijk te trainen (zelfstandige rassen) en hebben jachtinstinct dus loslopen kan niet overal
- soms gaan er dingen stuk, ook van andere mensen wat je moet vergoeden
- je auto wordt een zooitje
- onverwachtse, hoge dierenartskosten
- 's nachts wakker gehouden worden omdat je hond aan de diarree is
- hondenlucht in huis
- stinklucht na een regenbui of zwempartij
- kapot speelgoed
- broekzak uitgevreten omdat er nog een snoepje inzat, sta je dan in je blote bil
- stronteten waarna ze blij naast je komen uithijgen :r
- nadat ze in een lijk of poep gerold hebben nog met ze in de auto naar huis moeten. Alle ramen open helpt nul
- bezoek met kinderen en je moet in een hyperalerte havik veranderen
- mensen die aan je hond willen zitten en je moet hondsbrutaal zijn om die mensen hun poten thuis te houden zodat je nog fatsoenlijk over straat kunt
- mensen die geen kaas hebben gegeten van honden en jou en je honden lastig vallen
- agressievelingen of zeikerds die plezier hebben in het afbekken van andere hondenbezitters
- je loopt nooit meer hetzelfde over straat omdat je continu de omgeving scant op katten, eetbare dingen, andere honden waar ze naar joelen of mensen die ze kunnen bespringen

Voordelen?
Ze zijn zo lief en gezellig.


Wow, dat klinkt meer als een zware taak dan als een leuke hobby.
Ik herken het ook echt niet, behalve de haren in huis uiteraard.
Maar spullen slopen? je auto die een puinhoop is geworden? Blaffen? Hondenlucht in huis? Last van andere mensen? Nou echt niet gelukkig. Mijn leven is met hond gewoon gezellig en makkelijk gelukkig.

Als pup heeft mijn hond wel spullen gesloopt ja ;) Mijn leven is met honden veel leuker dan zonder en daarom is bovenstaande met een dikke vette knipoog geschreven.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:09

Oh ja, die van mij heeft ook nadelen :+
- Nooit meer kunnen snoozen, want de hond weet wat je wekker betekent en wil NU Z'N KOOI UIT (maar dan kan je 'm gelukkig wel stiekem in bed nemen, vindt ie ook prima en dan kan je alsnog snoozen :D).
- je ondergoed moet je onderin de wasmand verstoppen, want de hond heeft een ondergoed en panty fetish. Vooral de vieze.
- Stukjes rubber. overal (hond heeft ook een rubber fetish, al het speelgoed dat van rubber is moet gewoon kapot).
- Armen vol krassen, want meneer heeft nog niet door dat hij z'n nagels bij 'm moet houden als ie heel blij is om je te zien.
- De "walk of shame" langs andere hondeneigenaren omdat je hond, die normaal gesproken prima onder appel staat, een stuk papier heeft gevonden in de bosjes en dondersgoed weet dat het afgepakt wordt zodra ik 'm te pakken krijg en er dus voor zorgt dat ik hem niet te pakken kan krijgen. "Doet ie anders nooit m'n reet", je ziet het ze denken :').
- Heel beschaamd naar je hond kijken als je schoonmoeder je vertelt dat hij met z'n staart het zoveelste ding van tafel heeft gemept toen ze op 'm paste (weet plotseling ook waarom die dingen vroeger allemaal gecoupeerd werd. Doe mij nog eens zo'n blije dobermann :+).
- Eten is niet meer veilig voor de Doberkaken. En dan in theorie heel goed weten wat "afblijven" betekent als je een koekje voor z'n neus neerlegt tijdens het trainen, maar zodra er vlees op het aanrecht ligt te ontdooien is die kennis even zoek.
- 30 kilo hond (en nog niet uitgegroeid) dat eigenlijk het liefst zijn kont op jouw schoot parkeert als je aan het werk bent. Ook "we kunnen nu niet spelen, want ik ben aan het werk" gaat er bij hem nog niet in.

Verder wil ik 'm voor geen goud missen. Heb twee jaar geen hond gehad en dat wil ik niet over doen. Het is zo'n schat van een beest. Ontzettend intelligent, makkelijk trainbaar, wil altijd bij je zijn en ook lekker warm als stola:

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:59

Whaah, die ligposities van die honden, proest!!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:06

Duhelo schreef:
Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar ik lees hier vaak dat jullie minstens 3-4 keer per dag buiten gaan met de hond en sommige zelfs 5-6 keer. Maar eerlijk? Hoe doen jullie dat?
Wij wonen op een loft met een vrij grote terrastuin (6*15), daar doet onze hond haar behoeftes (op wandeling doet ze dit nl niet) in de ene hoek en het ander gedeelte is speel / rustvlakte. Hier komt ze enkel als wij thuis zijn en kan ze uiteraard binnen en buiten.
Als ik ga werken zit ze in de kennel buiten op de parking van de winkel. (ik werk 32 uur, waarvan 3 volle dagen en 2 halve dagen. Op maandag gaat ze een ganse dag naar mijn moeder geen spelen met haar honden, savonds neem ik ze dan allevier mee voor een wandeling, op dinsdag en donderdag werk ik een halve dag en gaat ze vanaf 14 uur tot savonds (nu bv net thuis) mee naar de paarden (2 locatie's om te voeren en mesten, ze gaat soms mee op buitenrit of we plakken er nog een wandeling aan, op de ene locatie ligt stal en mesthoop/piste/... een eind uit elkaar dus daar loopt ze constant mee.), op woensdag komt mijn schoonmoeder over de middag een aantal uur gezelschap zijn, maar dan wandelt ze niet omdat ze haar fysiek niet voldoende de baas kan, savonds gaat ze mee wandelen of naar de paarden, vrijdag komt smorgens iemand een paar uurtjes dogsitten en snamiddags zit ze dan een paar uur alleen tot vriend of ten laatste ik om 17 uur thuis is.)

Maar ik snap echt niet hoe jullie er drie-6 keer per dag mee uit kunnen gaan, en dan ook nog gewoon fulltime job hebben?


Sochtends om 6 uur eerste ronde van een half uur. Als ik thuiswerk om 12 uur ronde 2 van 15 min. Als ik werk is hij bij mijn ouders. Dan 4/5 uur weer 15 min. 8 uur nog een ronde van een uur.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:54

Onze hond heb ik als pup gekocht van 8 weken, via marktplaats uit het buitenland.
voor nog geen 100 euro.
Hij is super lief, komt echt bij je liggen wil graag knuffelen.
ik vind het sneu om hem alleen te laten , dus als ik langer dan 1,5 uur weg ga, dan gaat ie naar mijn ouders, Die willen zelf geen hond meer maar knuffelen met onze kanjer dat willen ze altijd heel graag.
Als je hele dagen werkt moet je zo en zo geen hond nemen , vind het super sneu als die beesten de hele dag alleen zitten, soms kan onze hond niet naar mijn ouders en blijft ie 2 a 3 uur alleen thuis en dat kan hij ook , maar is echt beledigd als ik weer thuis kom, hij gaat dan wel naar man en kinderen toe maar ik heb het echt gedaan bij hem :D .

zou er wel een hond bij willen , maar dan heb ik ruzie thuis. we hebben ook al 4 katten die ook aandacht willen.
oh en Bobby sloopt niets , alleen zijn eigen speelgoed.
als ik sokken laat slingeren dan verstopt ie ze en mag ik gaan zoeken.


Afbeelding

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:59

dipstaartje schreef:
Onze hond heb ik als pup gekocht van 8 weken, via marktplaats uit het buitenland.
voor nog geen 100 euro.
Hij is super lief, komt echt bij je liggen wil graag knuffelen.
ik vind het sneu om hem alleen te laten , dus als ik langer dan 1,5 uur weg ga, dan gaat ie naar mijn ouders, Die willen zelf geen hond meer maar knuffelen met onze kanjer dat willen ze altijd heel graag.
Als je hele dagen werkt moet je zo en zo geen hond nemen , vind het super sneu als die beesten de hele dag alleen zitten, soms kan onze hond niet naar mijn ouders en blijft ie 2 a 3 uur alleen thuis en dat kan hij ook , maar is echt beledigd als ik weer thuis kom, hij gaat dan wel naar man en kinderen toe maar ik heb het echt gedaan bij hem :D .

zou er wel een hond bij willen , maar dan heb ik ruzie thuis. we hebben ook al 4 katten die ook aandacht willen.
oh en Bobby sloopt niets , alleen zijn eigen speelgoed.
als ik sokken laat slingeren dan verstopt ie ze en mag ik gaan zoeken.


Ik werk hele dagen.
En ik ga een pup aanschaffen.
En die zal nooit alleen zitten.

Dus?

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:04

ik heb het over honden die gewoon meer dan 8 uur alleen zitten in een huis, dat vind ik sneu .
ken mensen die hun honden gewoon 12 uur alleen laten , nou sorry neem dan geen hond, onze hond zou ik dat echt niet moeten doen,
die ligt graag buiten in de tuin en hij gaat meerdere keren per dag naar buiten.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:05

jamaar dat heeft niet specifiek met hele dagen werken te maken, maar met de instelling van die mensen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:07

sunshine schreef:
Persoonlijk ben ik wel voor een verplichte cursus die je moet volgen wil je een hond aanschaffen.
Misschien dat hierdoor ook veel impulsaankopen worden voorkomen.



dat vind ik een beetje een raar voorstel..
want stel je bent een dierenliefhebber en je wilt,
kat, hond cavia konijn paard en wat parkieten..

moet je dan voor ieder dier een cursus gaan doen? en dan natuurlijk moet je ook alleen van bepaalde fokkers kopen of een uit het asiel..

nee verplichte cursus vind ik veel te ver gaan, doe dat maar voor mensen die een kind willen, sterker nog, doe die cursus maar in het voorlaatste jaar van de middelbare school.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:10

klopt maar zo bedoel ik het ook , prima als iemand hele dagen werkt, doet mijn man ook.
maar ik ben wel thuis en bob is bijna nooit alleen.
is vooral fijn als je er s nachts tig keer uit moet omdat ie moet plassen.
onze hond komt uit bosnie en mocht daar hele dag buiten spelen en rennen door de heuvels, moest hier echt even wennen. dus vanaf het begin wel in de bench, maar heel kort en zo opbouwen.

tegenwoordig ligt meneer gewoon in de huis kamer en vind je hem languit op de bank , en als wij 's morgens om kwart over 5 beneden komen om met dochter naar het zwembad te gaan voor training dan draait hij zich nog effe om.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:10

Afbeelding

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:13

Cursus voor kinderen is ook wel een goed idee :')
Maar evengoed, ik persoonlijk ben er wel voor ja, mensen schaffen maar klakkeloos iets aan, en vervolgens beland het op marktplaats.

Over een paar maanden loopt hier een tamaskan pup erbij rond, we kijken er ontzettend naar uit *\o/*

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:18

leuk hoor een pup, cursus voor kinderen helemaal mee eens.
als we een keer uit eten gaan , zit ik altijd voor verbazing te kijken hoe kinderen de hele tijd heen en weer rennen en lopen te gillen.
dat hebben ze bij mij nooit gedaan. ze zijn nu 14 en 15 jaar, en de jongste is een adhd er en zelfs die kan zich normaal gedragen.

voor sommige menen zou een honden training ook wel goed zijn, moet je alleen niet zo'n hond als ik hebben die als je 2 keer fluit naast je komt zitten en zodra hij aan de lijn loopt net doet alsof er een lading bitterballen in zijn oren zit, of de konijnen keutels die op het veld liggen veel leuker en vooral lekkerder vind dan luisteren naar het vrouwtje

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:54

Wat een serieuze reacties op "de nadelen" van een hond. Het is toch wel duidelijk dat dit met een vette knipoog geschreven is en dat er heerlijk wordt genoten van de honden?

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:09

ik geniet dagelijks van mijn hond, al kwam hij me vannacht weer halen dat ie toch wel nodig moest poepen, maar goed daarna weer terug mijn bed in. het boeit me echt niet ben doel op mijn harige bange , onderdanige, bange soepkip hahaha

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:59

Nikass schreef:
Wat een serieuze reacties op "de nadelen" van een hond. Het is toch wel duidelijk dat dit met een vette knipoog geschreven is en dat er heerlijk wordt genoten van de honden?

Echt hè :')

Mijn teefje was vorige week nog ziek. Ik tilde haar op omdat ze moeite had met lopen en er kwam allemaal waterige ontlasting uit. Het droop zo mijn schoenen in, middenin de nacht staan douchen. De volgende ochtend liet ze het weer lopen, heel mijn auto onder. Toen ik haar uit de auto haalde om haar schoon te maken schudde ze zich uit waarna ze weer van alles liet lopen. Ik zat weer onder de poep. Natuurlijk vind ik het even vies maar het zorgzame gevoel overheerst en ik vond het zo vreselijk dat ze zich zo ellendig voelde. Ik ken mensen die oprecht denken: pokkebeest.

Dit topic is gestart om de nadelen te benoemen. Die nadelen zijn er, ook al vind ík ze minder erg. Ik vind de nadelen totaal niet opwegen tegen de voordelen. Ik ben stapelgek op mijn honden, ondanks het feit dat ze me ook al wat grijze haren bezorgd hebben. Ik zie gedrag niet snel als nadeel want dat is weer iets waar je aan kunt werken en je band alleen maar kunt versterken. Er zijn echter een hoop mensen die een geprogrammeerd hondje verwachten dat dag 2 al zindelijk is en zich nooit misdraagt. Het is wel belangrijk je te realiseren dat het een behoorlijke verantwoordelijkheid is, een hond. De voordelen kan iedereen wel bedenken, de nadelen bedenkt men achteraf pas. Kijk maar op marktplaats. Ik geloof er geen reet van dat er zoveel spontane allergieën ontstaan.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:08

Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je een hond kiest die goed bij je past.Tenslotte zijn alle honden anders en alle mensen ook.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:43

Lisitano schreef:
Nikass schreef:
Wat een serieuze reacties op "de nadelen" van een hond. Het is toch wel duidelijk dat dit met een vette knipoog geschreven is en dat er heerlijk wordt genoten van de honden?

Echt hè :')

Mijn teefje was vorige week nog ziek. Ik tilde haar op omdat ze moeite had met lopen en er kwam allemaal waterige ontlasting uit. Het droop zo mijn schoenen in, middenin de nacht staan douchen. De volgende ochtend liet ze het weer lopen, heel mijn auto onder. Toen ik haar uit de auto haalde om haar schoon te maken schudde ze zich uit waarna ze weer van alles liet lopen. Ik zat weer onder de poep. Natuurlijk vind ik het even vies maar het zorgzame gevoel overheerst en ik vond het zo vreselijk dat ze zich zo ellendig voelde. Ik ken mensen die oprecht denken: pokkebeest.

Dit topic is gestart om de nadelen te benoemen. Die nadelen zijn er, ook al vind ík ze minder erg. Ik vind de nadelen totaal niet opwegen tegen de voordelen. Ik ben stapelgek op mijn honden, ondanks het feit dat ze me ook al wat grijze haren bezorgd hebben. Ik zie gedrag niet snel als nadeel want dat is weer iets waar je aan kunt werken en je band alleen maar kunt versterken. Er zijn echter een hoop mensen die een geprogrammeerd hondje verwachten dat dag 2 al zindelijk is en zich nooit misdraagt. Het is wel belangrijk je te realiseren dat het een behoorlijke verantwoordelijkheid is, een hond. De voordelen kan iedereen wel bedenken, de nadelen bedenkt men achteraf pas. Kijk maar op marktplaats. Ik geloof er geen reet van dat er zoveel spontane allergieën ontstaan.


Dat dus ;) ze zijn het gewoon waard, hoewel het fijn is als er geen poep door je handen loopt.
Mijn vorige hond is 16 geworden, maar die moest de laatste meen 1 1/2 jaar echt 's nachts nog een keer buiten plassen en was dan ook echt lek (nierfalen), maar met liefde gedaan.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:55

Ik moet wel zeggen dat ik altijd "geluk" heb gehad met mijn honden. Eigenlijk nooit ziek (buiten een x een virusje of zo) en als ze dat dan werden dan was het vaak ook gelijk afgelopen (nierkanker). De eerste, die overigens ook kanker had, maar er nooit last van had (hij was een wandelende bultenverzameling op een gegeven moment) hebben we uiteindelijk laten inslapen toen hij niet meer goed zn rondje kon lopen en het benauwd kreeg.
De oudste die we nu hebben, Sam, heeft GVS. Een stoornis aan zn evenwichtsorgaan. Dat gaat gepaard met soms kleinere, soms grotere aanvallen waarvan hij zich dan een paar dagen echt beroerd voelt. Compleet met overgeven en niet eten. Hij kan dan ook niet rechtuit lopen (loopt rondjes) en houdt zn koppie scheef. Duurt een dag of 4 en dan kan het zomaar een maand of 2 maanden weg blijven.
Ik geef hem tegenwoordig reispilletjes als ik een aanvalletje aan zie komen of metrobactin (tegen misselijkheid) en dan gaat het wel. Ik wil natuurlijk dat hij door blijft eten
Sinds hij vorig jaar een flink darmvirus heeft gehad, zijn zijn darmen ook gevoelig. Daarvoor krijgt hij probiotica en dat helpt goed.
Tussen de GVS aanvalletjes door is het dus een vrolijk hondje, waarbij ik soms wat achter hem moet opruimen.
De andere honden kosten me nog steeds alleen maar de entingen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:28

Nikass schreef:
Wat een serieuze reacties op "de nadelen" van een hond. Het is toch wel duidelijk dat dit met een vette knipoog geschreven is en dat er heerlijk wordt genoten van de honden?


Euhm.... de reacties zijn toch ook met een knipoog... }:0

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:08

Het echt enige nadeel vind ik de zorgen die je hebt als ze wat mankeren, pff kan er zelf 's nachts van wakker liggen.
En alle andere nadelen, ach ja die hebben ook weer zo hun voordelen ;)

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:35

Ik heb twee honden, we lopen één keer per dag een lange ronde van minimaal 6 km door de bergen. Verder wonen ze in de tuin. Ik vind dat dat volstaat. :)

Deze week is er eentje niet lekker en hebben we een akkefietje gehad waardoor ik weer even wat meer mijn gezag laat gelden. Maar in principe gaat alles goed en zijn ze zó makkelijk!
Als ik bij mijn vriend slaap gaan ze mee, daar hebben ze ook hun eigen plek, bakjes e.d. Als ik op vakantie ga drop ik ze bij hem, het is tenslotte hun tweede huis.
Ik zie maar heel weinig nadelen aan het hebben van die twee en kan me geen leven zonder hun voorstellen. :)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:40

Sterker nog: ik wil alleen maar meer honden :')