Het nemen van een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:51

Met alle respect ts, imo trap je een beetje een open deur in.
Het hebben van een hond is een verantwoordelijkheid, neemt moeite en betekent een zekere binding.
En ja als je daar niet bereid toe bent moet je het niet doen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:59

Mijn bedoeling met dit topic is om mensen te waarschuwen en raad te geven. Er word vaak te snel een hond genomen en dan komt men erachter dat het toch niet hetgeen is wat ze hadden gedacht. Want een hond is inderdaad een grote verantwoordelijkheid en daar word vaak niet aan gedacht.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:05

Eerlijk is eerlijk... Ik geloof niet dat dit topic tot nu toe iemand van de aanschaf van een hond weerhoudt.

Maar het is wel gezellig :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:28

Amaris schreef:
Eerlijk is eerlijk... Ik geloof niet dat dit topic tot nu toe iemand van de aanschaf van een hond weerhoudt.

Maar het is wel gezellig :)


Dan ga ik en poging doen... niet allemaal tegelijk gebeurt.
Om 3 uur 's nachts met je hond naar buiten moeten, omdat de keuze is dat of diarree uit de gang dwijlen.
TV black out, omdat de kabel is doorgeknaagd en in dit geval werd dit direct afgestraft door een humax kastje dat er nog aan vast zat dat op d'r hoofd viel.
Om 5 uur 's morgens naar de wc gaan en in de oke was niet van de hond.. kattekots.. trappen.
Met oud en nieuw met je wc rol en schoonmaak doekjes en vuilniszak in huis achter je hond aan dwijlen omdat ie doodsbang is voor het vuurwerk.
Overal stuffing uit de pluche dieren, omdat jouw hond nou eenmaal heeft besloten dat dat de leukste manier van spelen is... Leeghalen.. tot op het laatste plukje..
Je oudje elke nacht minimaal 1 x uitlaten met je blokjes pyama aan en klompjes eronder bij -10.
De modder van het hemeltje in je auto af boenen, omdat je blubber hond zich in de auto heeft uitgeschud.
Je ineens geen internet meer hebt, omdat iemand.... noem geen namen.. het kabeltje heeft doorgebeten.
In de zomer niet naar de supermarkt kunnen met je auto terwijl je er langs rijdt, omdat de hond in de auto zit en het niet het seizoen is voor stoofvlees.
Altijd zand in je woonkamer in de zomer, omdat je hond een zandbak heeft in de tuin.
Oh.. en altijd zand in je woonkamer in welk seizoen dan ook als je met je hond naar het bos bent geweest terwijl het daar blubber was.
Haren in je cupcakes.
Poten op je billen.
Neus op je bril.
Vallen over de hond, omdat die weer eens voor of achter of onder je voeten loopt.
Vallen over de hondenriem van de hond, omdat je die zelf was vergeten op te hangen.
Struikelen over de stokken voor de deur, aangezien je hond bij elke wandeling een stok mee naar huis neemt.
Struikelen over de bal van de hond in de woonkamer terwijl je net bord eten in je hand hebt.
Je douche kabine moeten uitsoppen omdat dat blubber bos en dat dode dier waar ze in heeft liggen rollen nu daar vast plakt.
Zit je net rustig TV te kijken, gaat iets je zitten aanstaren met een rubberen soepkip in d'r bek.... weg rust..
Ben je aan het fietsen, kom je de brug niet op, omdat de hond in het fietskarretje toch best zwaar is dus moet je de rest gaan lopen.
Ga je op vakantie en slaap je in de trailer, wordt je ineens wakker met een staart in je neus.

Wie wil er nou nog een hond? Snap er niets van...
In plaats van een paar slippers... heb je nog 1 slipper.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:48

Oeh ja nadelen van mijn honden *\o/*

- verlatingsangst: begint hard te blaffen in het raamkozijn als we weg gaan
- heel gestrest raken van bezoek dus verjaardagen thuis vieren = oppas voor haar zoeken
- heel veel haar, overal. Ook in net gewassen sokken
- elke dag stofzuigen en nog steeds een huis vol zand hebben
- na een dag werken niet zonder je honden nog eens van huis gaan
- veel moeten wandelen (ik heb actieve rassen) ook als je even niet wilt
- ze zijn niet gemakkelijk te trainen (zelfstandige rassen) en hebben jachtinstinct dus loslopen kan niet overal
- soms gaan er dingen stuk, ook van andere mensen wat je moet vergoeden
- je auto wordt een zooitje
- onverwachtse, hoge dierenartskosten
- 's nachts wakker gehouden worden omdat je hond aan de diarree is
- hondenlucht in huis
- stinklucht na een regenbui of zwempartij
- kapot speelgoed
- broekzak uitgevreten omdat er nog een snoepje inzat, sta je dan in je blote bil
- stronteten waarna ze blij naast je komen uithijgen :r
- nadat ze in een lijk of poep gerold hebben nog met ze in de auto naar huis moeten. Alle ramen open helpt nul
- bezoek met kinderen en je moet in een hyperalerte havik veranderen
- mensen die aan je hond willen zitten en je moet hondsbrutaal zijn om die mensen hun poten thuis te houden zodat je nog fatsoenlijk over straat kunt
- mensen die geen kaas hebben gegeten van honden en jou en je honden lastig vallen
- agressievelingen of zeikerds die plezier hebben in het afbekken van andere hondenbezitters
- je loopt nooit meer hetzelfde over straat omdat je continu de omgeving scant op katten, eetbare dingen, andere honden waar ze naar joelen of mensen die ze kunnen bespringen

Voordelen?
Ze zijn zo lief en gezellig.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:54

Ah joh, doe bovenstaande allemaal X 10, laat de hond nog even niet al te zelfbehoudend zijn en je hebt een wolfhond :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:55

Haha, die nadelen maken mij alleen maar zekerder van m'n zaak :)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:20

_O- geweldig. Ik wilde dit topic net verlaten omdat ik het een beetje te saai vond, maar de laatste posts van Lisitano en Sjolvir hebben mijn mening doen veranderen. Het is een hilarisch topic geworden!

En zo herkenbaar!!
Vooral het OVERAL ZAND en HAREN ondanks dagelijks stofzuigen. Vooral sinds ik een wat langhariger hond erbij heb.
En laat dat nou ook een slopertje 1e klas zijn, die hapjes uit schoenen en handschoenen neemt,kussentjes van de bank trekt om op te vreten en indien nodig aan de bank zelf begint >;)
Regelmatig moet ik stenen uit zijn bek verwijderen en uitleggen dat die niet zo goed zijn voor zijn tanden.
De mest die ik in de mestkar schep haalt hij er net zo makkelijk weer uit Y)(^)
Bij nat weer heb ik hoe dan ook natte en modderige pootafdrukken in huis ondanks het gevecht met de handdoek (=afdrogen) dat we dan net achter de rug hebben.

Maar ik vind het zo heerlijk als ze bij me in bed liggen :o al duwt de grote me er bijna uit of gaat op mijn benen liggen waardoor de bloedsomloop stagneert :roll: en wil de kleinere nog wel eens naar dood beest ruiken :r

Honden zorgen voor leuke sociale contacten maar zeker ook voor ruzie en gedoe. Al dan niet met boswachters en boa's als ik ze weer eens ergens heb loslopen waar dat niet mag. Maar ach, contact hèb je _O-

Hondenbelasting is ook zo'n jaarlijks terugkerend feestje -O-
Poep opruimen heb ik dan weer helemaal geen moeite mee, wel met het feit dat ik de drol van mijn hond tussen die van anderen uit moet vissen := (gelukkig poepen ze inmiddels meestal op eigen erf).
Laatst bijgewerkt door Nikass op 02-03-17 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:23

Boa, buitengewoon opsporingsambtenaar?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:24

Ja zo eentje die niks te doen heeft de hele dag :roll:

Gashmiron
Berichten: 229
Geregistreerd: 10-11-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:24

Wat dacht je van gestolen voedsel, en alles wat er ook maar een beetje aantrekkelijk uitziet om op te eten :+
Je kan echt helemaal niets laten liggen, je knippert met je ogen en het is gewoon in rook opgegaan. En dan die zielige onschuldige ogen die zeggen dat zij het niet heeft gedaan }> .

@Sjolvir jij beschrijft verder echt precies mijn hond, op het oudjes gedeelte na ze is nog geen 2 haha :+
Laatst bijgewerkt door Gashmiron op 02-03-17 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:25

Nikass schreef:
Ja zo eentje die niks te doen heeft de hele dag :roll:

Ik had geen idee, moest de afko googlen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 23:32

Dit topic word wel heel erg gezellig. Ik heb zelf een 3 potige kat en die geeft ook wel gezelligheid. Zo wil ze vaak helpen met computerspelletjes en wil ze gewoon lekker luieren. En dat vooral naast me

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:48

Ik heb 4 honden zitten waarvan 2 werkhonden zijn.
Honden houden me mentaal stabiel en zorgen dat ik iets blijf doen met m'n leven.
Ik ga niet op vakantie of vaak weg, als ik op vakantie ga of weg is het haast altijd in teken van mijn honden.
Ik zou ze zeker niet meer kunnen missen hoewel het soms wel veel is.

Ik heb nooit echt grote problemen gehad in de opvoeding dus veel dingen die ik hier zie passeren als nadelen kan ik niet van meespreken :)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:56

De vraag is of het een nadeel is. Mijn honden kunnen me vaak in de lach doen schieten als ik chagrijnig ben, laten me de dingen relativeren als ik het even niet meer zie zitten en lijken de tranen van mijn gezicht als ik verdrietig ben :(:)
Daar heb ik wel een huishouden van Jan Steen* voor over.

*https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.isgeschiedenis.nl/historische-uitdrukkingen/achtergrond-van-een-huishouden-van-jan-steen/&ved=0ahUKEwjkup3S6LjSAhVHvBoKHW6GAZ8QFgguMAM&usg=AFQjCNGKTbaP6CgV96tPc70v_AGcct750w&sig2=oFkcJCM7mM2MAWpscL9PEw

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:05

Ik heb er een die niet verhaard, dat scheelt een hoop. Maar het is er ook een met verlatingsangst. Dit betekend dat we eigenlijk nooit weg kunnen zonder oppas te regelen. Gelukkig kan hij meestal naar mijn ouders, maar die wonen op een uur rijden. Dit betekend dus dat een van ons de boodschappen doet en we nooit spontaan weg kunnen of de hond moet mee kunnen. Vrienden van ons zeggen dat hun het meer werk lijkt dan hun kind omdat je ook natuurlijk verplicht naar buiten moet.

Maar gelukkig is hij verder heel makkelijk, loopt overal los, kent allerlei trucjes en kan bij bijna alle vrienden gewoon mee. Ik zou hem voor geen goud willen missen misschien wel extra niet omdat we al 6 jaar plannen zodat hij niet alleen hoeft te zijn.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:38

_Alarm_wlkp schreef:
Ik heb 4 honden zitten waarvan 2 werkhonden zijn.
Honden houden me mentaal stabiel en zorgen dat ik iets blijf doen met m'n leven.
Ik ga niet op vakantie of vaak weg, als ik op vakantie ga of weg is het haast altijd in teken van mijn honden.
Ik zou ze zeker niet meer kunnen missen hoewel het soms wel veel is.

Ik heb nooit echt grote problemen gehad in de opvoeding dus veel dingen die ik hier zie passeren als nadelen kan ik niet van meespreken :)

Ik vind dat geen problemen hoor :D De opvoeding is hier altijd heel goed gegaan op het loslopen na. Ik heb dan ook wat moeilijke rassen maar ontzettend makkelijke honden <3

Afbeelding

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:48

Sjolvir wat jij neerzet klinkt zo bekend en ik zou het voor geen goud willen missen hihi.
Helaas moeten wij binnenkort afscheid nemen van onze hond (botkanker) en daar moeten mensen denk ook niet te licht over denken. Hij is er nog maar de gedachte dat dat moment steeds dichterbij komt breekt mijn hart.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:48

Lisitano schreef:
Oeh ja nadelen van mijn honden *\o/*

- verlatingsangst: begint hard te blaffen in het raamkozijn als we weg gaan
- heel gestrest raken van bezoek dus verjaardagen thuis vieren = oppas voor haar zoeken
- heel veel haar, overal. Ook in net gewassen sokken
- elke dag stofzuigen en nog steeds een huis vol zand hebben
- na een dag werken niet zonder je honden nog eens van huis gaan
- veel moeten wandelen (ik heb actieve rassen) ook als je even niet wilt
- ze zijn niet gemakkelijk te trainen (zelfstandige rassen) en hebben jachtinstinct dus loslopen kan niet overal
- soms gaan er dingen stuk, ook van andere mensen wat je moet vergoeden
- je auto wordt een zooitje
- onverwachtse, hoge dierenartskosten
- 's nachts wakker gehouden worden omdat je hond aan de diarree is
- hondenlucht in huis
- stinklucht na een regenbui of zwempartij
- kapot speelgoed
- broekzak uitgevreten omdat er nog een snoepje inzat, sta je dan in je blote bil
- stronteten waarna ze blij naast je komen uithijgen :r
- nadat ze in een lijk of poep gerold hebben nog met ze in de auto naar huis moeten. Alle ramen open helpt nul
- bezoek met kinderen en je moet in een hyperalerte havik veranderen
- mensen die aan je hond willen zitten en je moet hondsbrutaal zijn om die mensen hun poten thuis te houden zodat je nog fatsoenlijk over straat kunt
- mensen die geen kaas hebben gegeten van honden en jou en je honden lastig vallen
- agressievelingen of zeikerds die plezier hebben in het afbekken van andere hondenbezitters
- je loopt nooit meer hetzelfde over straat omdat je continu de omgeving scant op katten, eetbare dingen, andere honden waar ze naar joelen of mensen die ze kunnen bespringen

Voordelen?
Ze zijn zo lief en gezellig.


Wow, dat klinkt meer als een zware taak dan als een leuke hobby.
Ik herken het ook echt niet, behalve de haren in huis uiteraard.
Maar spullen slopen? je auto die een puinhoop is geworden? Blaffen? Hondenlucht in huis? Last van andere mensen? Nou echt niet gelukkig. Mijn leven is met hond gewoon gezellig en makkelijk gelukkig.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:36

Sjolvir schreef:
Dan ga ik en poging doen... niet allemaal tegelijk gebeurt.
Om 3 uur 's nachts met je hond naar buiten moeten, omdat de keuze is dat of diarree uit de gang dwijlen. --> ziekte lijkt me een uitzondering, geen regel.
TV black out, omdat de kabel is doorgeknaagd en in dit geval werd dit direct afgestraft door een humax kastje dat er nog aan vast zat dat op d'r hoofd viel. --> pup krijgt eigen hoek in de kamer, zonder kabels!
Om 5 uur 's morgens naar de wc gaan en in de oke was niet van de hond.. kattekots.. trappen. --> been there, done that... 2 poezels in tha house.
Met oud en nieuw met je wc rol en schoonmaak doekjes en vuilniszak in huis achter je hond aan dwijlen omdat ie doodsbang is voor het vuurwerk. --> 31-12 naar de opvang buitenaf als het moet
Overal stuffing uit de pluche dieren, omdat jouw hond nou eenmaal heeft besloten dat dat de leukste manier van spelen is... Leeghalen.. tot op het laatste plukje.. --> mijnes krijgt geen knuffels in dat geval
Je oudje elke nacht minimaal 1 x uitlaten met je blokjes pyama aan en klompjes eronder bij -10. --> dat duurt nog heeeeel lang
De modder van het hemeltje in je auto af boenen, omdat je blubber hond zich in de auto heeft uitgeschud. --> tja dat zal wel eens gebeuren... maar je hebt speciale auto hondenhoezen toch ook.
Je ineens geen internet meer hebt, omdat iemand.... noem geen namen.. het kabeltje heeft doorgebeten. --> zie punt dat pup eigen hoek krijgt
In de zomer niet naar de supermarkt kunnen met je auto terwijl je er langs rijdt, omdat de hond in de auto zit en het niet het seizoen is voor stoofvlees. --> lang leven Appie bezorgservice!
Altijd zand in je woonkamer in de zomer, omdat je hond een zandbak heeft in de tuin. --> waterblazer
Oh.. en altijd zand in je woonkamer in welk seizoen dan ook als je met je hond naar het bos bent geweest terwijl het daar blubber was. --> waterblazer
Haren in je cupcakes. --> geen last van want wordt niet verharende hond (en nu al last van wegens harige brits korthaar)
Poten op je billen. --> tja... daar leren we mee leven :+
Neus op je bril. --> tja... daar leren we ook maar mee leven (maar gelukkig heb ik lenzen) :Y)
Vallen over de hond, omdat die weer eens voor of achter of onder je voeten loopt. --> getraind in katten spotten
Vallen over de hondenriem van de hond, omdat je die zelf was vergeten op te hangen. --> zie ik nog wel gebeuren!
Struikelen over de stokken voor de deur, aangezien je hond bij elke wandeling een stok mee naar huis neemt. --> kwestie van goed uitkijken
Struikelen over de bal van de hond in de woonkamer terwijl je net bord eten in je hand hebt. --> ga ik incalculeren :')
Je douche kabine moeten uitsoppen omdat dat blubber bos en dat dode dier waar ze in heeft liggen rollen nu daar vast plakt. --> zie waterblazer
Zit je net rustig TV te kijken, gaat iets je zitten aanstaren met een rubberen soepkip in d'r bek.... weg rust.. --> dat wil ik ook
Ben je aan het fietsen, kom je de brug niet op, omdat de hond in het fietskarretje toch best zwaar is dus moet je de rest gaan lopen. --> fietskarretje doe ik denk ik niet aan
Ga je op vakantie en slaap je in de trailer, wordt je ineens wakker met een staart in je neus. --> ik heb geen trailer

Wie wil er nou nog een hond? Snap er niets van... --> IKKE IKKE IKKE _O-
In plaats van een paar slippers... heb je nog 1 slipper.


Niet gelukt Sjolvir! 8-)

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:21

Drie keer raden wat dit is


Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:32


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:35

Oké hier dan maar even wat voordelen.
- altijd iemand die blij is dat je er bent.
- die altijd met je naar het strand wil ook al is het geen hittegolf
- die het niet erg vind dat je je eten niet op kan
- die met je op de bank wil hangen
- die zorgt dat je nooit koude voeten hebt
- die meer van jou houd dan van zichzelf
- die je elke dag. Weer laat zien wat echt belangrijk is in het leven

LvdO

Berichten: 421
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:17

Babootje Rhodesian Ridgeback?

Onze hond is inmiddels 13, wordt incontinent, doof en blind. Zolang hij het nog doet met een behoorlijke kwaliteit is het prima.
Dat vind ik het grootste nadeel van een hond, van eigenlijk alle dieren: ze worden geen 100 :'(

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:36

LvdO schreef:
Babootje Rhodesian Ridgeback?
(


Goed geraden!!! :D :D :D


Afbeelding


Andere slaaphoudingen:



Afbeelding

Afbeelding



Of samen met haar maatje


Afbeelding