2016, Rot begonnen, maar een mooi eind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

2016, Rot begonnen, maar een mooi eind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 00:04

Lang getwijfeld, maar ik ga het toch doen. Gabber heb ik al sinds hij 4 maanden is. 10 Augustus kocht ik hem nadat mijn paard aan een gescheurde Aorta was overleden. Zij was mijn soulmate en een leven zonder haar wilde ik niet, maar een leven zonder paarden daar kon ik niet aan denken, dus zo gezegd zo gedaan en 2014 werd Iwan omgedoopt tot Gabber en mijn paard.

Afbeelding

Hij heeft altijd thuis gestaan tot oktober 2015. Eind juni kwam ik erachter dat ik 34 weken zwanger was en dat ik dus nog maar 6 weken had om me daarop voor te bereiden. Gabber stond met nog meer maatjes op het land dus daar had ik geen omkijken naar. Ik ben op 1 augustus bevallen en mijn vriendinnen keken naar hem en namen hem vaak ff mee voor een kroel of poetsbeurt.

Oktober 2015 besefte ik dat mijn Kanjer beter verdiende. Opfokken zaten vol of waren de groepen al helemaal gevormd en ik zag het niet zitten om alleenstaand met een baby constant naar stal te moeten. Niemand wilde een veulen verzorgen, want iedereen wilde tch wel rijden. Ik besloot hem te koop te zetten. Vele reacties op mijn knapperd, maar ik kon het niet. Hij is degene die me over het verdriet van mijn soulmate hielp en me in de tijd dat mijn moeder ziek was door dik en dun steunde en me altijd even liet lachen met zijn aparte manier van humor :P

Ik kreeg een aanbod via via dus gewoon bij een kennis. Wel in Limburg maar het was een mooi aanbod. Ik maakte maandelijks mijn stalling over en zij zouden hem gebruiken voor horsemanship. Waarom niet! Hij bleef van mij ik kreeg wekelijks een foto en alles ging in werking. 25 oktober 2015 vertrok hij, maar al snel begon ik argwaan te krijgen. Ik kreeg oude foto's en kreeg rare verhalen te horen via via. Ik heb iemand geappt om op hem te letten aangezien het heel slecht ging met mijn moeder die overigens 17 januari 2016 is overleden. Hij moest terug komen. Ik ben plekken gaan zoeken rond maart 2016 en pas in april was het zo ver. Mijn kanjer kwam terug. Ik kwam er aan en schrok me dood.

Zo bracht ik Gabber 25 oktober 2015

Afbeelding

Zo kreeg ik hem een halfjaar later terug.

Afbeelding
Afbeelding

Ik was boos en vooral verdrietig. Hoe kon ik zo dom zijn om mijn kind daar achter te laten. Gabber is altijd een geweldig lief en levendig paard geweest en hij was gewoon alles kwijt zijn levenslust en zin in het leven!Gelukkig zou Gabber zichzelf niet zijn als hij al snel blij was om mij te zien en weer "thuis" te zijn. Je zag hem met de dag opleven.

Afbeelding

Gabber stond op de wei werd wat dikker maar bleef ziek ogen. Toen ik op een dag bij hem kwam zat zijn hele neus onder de korsten (Ik kwam bijna iedere dag). Veearts erbij en bloedonderzoeken. Een leververgiftiging. We gingen weer een tijd van veeartsen in, maar het was het me waard. Zijn leven hing aan een zijden draadje, maar man man man wat heeft dit paard een uithoudingsvermogen en een wilskracht om bij ons te blijven. Zonnebrand komt door het eten van Jacob kruiskruid, daardoor krijgen ze een leververgiftiging en zonnebrand.
Afbeelding

We wandelde, Knuffelde en besloten na veel gezeur op deze stal over te gaan naar een andere plek. Een vriendin van me had nog een plekje aan haar huis. En hij bleef mooier worden!

Afbeelding

Afbeelding

Hij stond daar geweldig, maar hij heeft een bepaald karakter opgebouwd in de tijd dat hij we1g was. Gabber kreeg voernijd en heeft deze vriendin bijna door het hek getrapt. Zij kreeg angst voor hem en hij wist daarop in te spelen. Helaas moest hij hier dus vertrekken naar een stal iets verderop.

Afbeelding

Afbeelding

We staan hier met veel plezier en gabber knapt dag na dag op. Hij wordt een echt paard. Volgende maand is hij 3 en mag hij bereden worden dus hebben we alvast het begin erop en aan gegooid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar mijn Gabber geniet vooral hele dagen van zijn nog even babyleventje!

Afbeelding

LukieBradley

Re: 2016, Rot begonnen, maar een mooi eind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:13

Wat een verhaal zeg!
Dat alles door enkele maanden weg geweest zijn :(:)
Gelukkig ziet hij er weer net zo prachtig uit als voorheen.
Maar wat hebben ze gedaan om hem zo slecht te laten worden >;)
Vooral niet voeren... dat is wel duidelijk! Maar wat was hun reactie?
Waren kennissen begreep ik, zou de ogen uit mijn kop schamen om hem zo terug te geven.
Veel sterkte ook nog met het verlies van je moeder :(:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 11:07

Hun reactie was lachwekkend.

Hij is 2 weken geleden naar de hoefsmid geweest en begon vd week ineens af te vallen.

Bedankt!
Uhu tuurlijk

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:16

Zo vreselijk als je zo met dieren omgaat en dan zogenaamd er nog gek op bent ook....
Er is toch geen excuus hiervoor...maar blijkbaar wel....
Triest....gelukkig knapt hij wel weer op en kun je er van blijven genieten!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:20

je staat er gewoon niet bij stil dat dit soort dingen allemaal gebeurt. En toch gebeurt het. Fijn dat hij weer bij jou terug is en dat hij weer opgeknapt is. Heel veel plezier met hem!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:52

Klopt. Je denkt dat je het hebt gevonden, maar niets blijkt minder waar. Op dat moment leek het het beste voor mij en Gabber om hem zo toch te kunnen behouden. Ondanks dat dit is gebeurd ben ik nog steeds zo blij dat ik hem heb en misschien was dit niet de beste keus, mijn gedachte hem niet meer te hebben doet meer pijn. We gaan dus voor nog jaren samen met hem en hebben hem er zo goed als bovenop.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:03

Klinkt heel fijn!

KarelRuijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:11

Wat een vreselijk verhaal, die arme Gabber!
Ik zag dat je hem nu net te koop hebt aangeboden en ik vroeg me af waarom je deze keuze hebt gemaakt, aangezien je nog geen week geleden zei dat je het liefst nog jaren met hem zou willen zijn. Dit is overigens geen beschuldiging, ik was gewoon benieuwd omdat ik jullie samen eigenlijk het allerbeste zou willen toewensen na zoiets naars.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:11

Klopt. Ik ben uit elkaar met mijn vriend en ga op een plek midden in de stad wonen. Hierdoor heb ik ook nooit meer tijd om te gaan. Ze zeggen dat liefde ook loslaten is en in dit verhaal kies ik dus voor hem. Wat een paar weken nog onwaarschijnlijk leek is nu werkelijkheid geworden. Ik vind het vreselijk, maar het is erger om hem te zien veranderen.