Het eerste jaar met mijn eerste eigen ponypaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Het eerste jaar met mijn eerste eigen ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:30

DISCLAIMER: Op de meeste rijfoto's trek ik ontzettend moeilijke gezichten, gelieve je hier niks van aan te trekken en naar het paard te kijken :D

Hallo!

Hierbij een overzichtje van het eerste jaar met mijn eigen pony. Ik heb hem sinds 10-02-2016, dus bijna een heel jaar al! Ik heb de afgelopen jaren heel wat pech gehad wbt paarden, vandaar dat ik per se een jong paard wilde. Ik heb ongeveer drie maanden gezocht, wat eigenlijk heel erg leuk was. Maar het allerleukste is toch wel definitief je eigen pony hebben! Uiteraard kwam ik met heel iets anders thuis dan wat ik zocht; een paard, evt grote E pony om lekker mee buiten te kunnen rijden en een beetje te sport in ooit. Ik heb een kleintje gekocht van 139 :D

Normini Bellini
Ruin
Afstamming/ras onbekend
juni 2010
139 cm

1.
De verkoopfoto waar ik gelijk verliefd op werd, meer dan 150 geïnteresseerden maar hij is lekker naar mij gekomen

2. Goedgekeurd en helemaal van mij <3
Afbeelding

3.
Aangekomen op z'n nieuwe stalletje

4. Na één dag
Afbeelding

5.
En na een weekje gelijk een shoot door Bfocused fotografie

6.
Afbeelding

7.
Zonder zadel rijden, vlak hierna een zadel gekocht

Helaas heb ik van maart nauwelijks foto's, Normie en ik moesten echt nog heel erg aan elkaar wennen en hij zat niet lekker in zijn vel. Het rijden was niet leuk, hij was constant vervelend en aan het bokken en steigeren. Ik wist dat ik een eigenwijze pony had gekocht maar zo was er niet veel aan.. (zadel e.d. was nagekeken.) Hij was toen ik hem kocht nog niet opgevoed, totaal geen respect voor je eigen ruimte, wilde geen voetjes geven, achteruit, of opzij. Met het rijden was hij ook nog nauwelijks opgevoed dus daar moest ik even doorheen. Toen dat gelukt was is het toch nog een hele fijne pony geworden, al heeft het even geduurd voordat ik hem een beetje vertrouwde :P

8.
Fotoshoot door Bfocused in april

9.
Afbeelding

10. buitenritje in april met Anne van Bfocused fotografie
Klik!

11. Ik denk in mei, fotoshootje met mijn eigen camera met mijn nieuwe hoofdstel :+
Klik!

12.
Afbeelding

13. In juni? is Stefanie van Red Pride Fotografie langs geweest, hier een beginnetje gemaakt met de spagaat
Afbeelding

Deze foto is in de les gemaakt, ik heb hem de eerste maanden vooral lang en laag getraind. Normini is zijn hele leven alleen maar van hand tot hand gegaan. Ik heb redelijk wat informatie over plekken waar hij geweest is en ik ben er niet jaloers op.. Een paar jaar op verschillende maneges, maar daarvoor is hij absoluut niet braaf genoeg, en daardoor steeds weer verkocht. Verder hebben heel veel mensen hem gekocht met het idee ''wat een leuke pony, die leer ik wat en verkoop hem weer.'' Met als gevolg dat hij gereden is op een manier die er misschien wel leuk uitzag (kop in de krul) maar die voor hem helemaal niet goed was (hij maakt zicht kort en zet zich vast). Vandaar dat ik in het begin hem fijn die spier in zijn rug heb laten oprekken. Op dit moment kon hij al best laag (lager dan op de foto). Langzaamaan pak ik hem nu ook meer op zodat hij minder op de voorhand valt. Ik rijd hem nog altijd in veel verschillende houdingen.

14.
Afbeelding

15.
Powerpony!!

In augustus heb ik een aantal shoots gedaan, zo heb ik voor het eerst gesprongen! Ik wist dat het een springpony zou worden, maar gezien de problemen met rijden & gezag accepteren heb ik daar vrij lang mee gewacht. De eerste keer springen ging dan ook supergoed!

16.
Onze eerste sprong samen, bunny hop :')

17. Maar na een aantal sprongetjes begreep hij de bedoeling weer
Afbeelding

18.
Heerlijk uitstrekken!

Nog een shoot door Bfocused, mijn ultieme pennydroom <3

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

En misschien wel mijn favoriete shoot, door Kim Selman bij ons op de heide <3 Normie was een paar keer aan het klooien in het bos en ik had daar eigenlijk niet zo veel zin in. Maar ik wilde ook graag foto's op de heide.. Hij heeft geen stap verzet :D

Zijn prachtige voorpluk, manen en staart zijn helaas gesneuveld van de zomer omdat ik niet wist dat hij eczeem had ;( Natuurlijk gelijk een deken erop gegooid maar hij had al jeuk.. Gelukkig groeit alles weer terug, en volgend jaar krijgt hij op tijd een eczeemdeken op!

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25. En ondertussen gaat het rijden ook vooruit in augustus, ik pak hem hier al wat meer op :)
Afbeelding

26. En het springen ook,december, dit is 80 cm. Ik spring voornamelijk parcousen/oefeningen met hem en niet de hoogte in. Dat komt wel als ik weer een beetje weet hoe het moet en als hij het goed heeft geleerd. Jammer dat ik hier ook de vogeltjesdans aan het doen ben naast het paardrijden.
http://boktimg.nl/img/m/1AFhvd.jpg

Binnenkort wil ik weer eens foto's laten maken in de les, omdat we weer zo vooruit gegaan zijn! Hij begint superfijn en krachtig te galopperen, ik merk per keer verschil. Voor volgend jaar heb ik niet echt specifieke doelen. Als we ''gewoon vooruit gaan'' ben ik tevreden. Ik ga helaas mijn studie voorzetten in een andere stad waardoor ik doordeweeks aan de andere kant van het land zit.. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk te genieten van mijn meisjesdroom die eindelijk uitgekomen is! Ik werk er hard voor elke maand maar het is dus mogelijk :j

Een reactie zou leuk zijn, fijne jaarwisseling allemaal!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 02-02-17 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Anne3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:38

Wauw Nardi, zo gaaf om te zien hoe jullie vooruit zijn gegaan, en leuk dat ik alles vast heb mogen leggen ;) heel benieuwd wat volgend jaar zal brengen, maar ik zal het vast weer op de foto zetten :)

WinSel

Re: Het eerste jaar met mijn eerste eigen ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:44

Wat een knap dier ! Ik snap wel dat je daar mee bent thuis gekomen <3 veel geluk in 2017 :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:44

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+
Knap dier! Wij hebben dezelfde doelen voor 2017 :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:45

Wat een leuk topic, wat doe je leuke dingen met je pony en wat fijn dat hij bij jou leert hoe hij wel goed kan bewegen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:56

Thanks allemaal! Anne, ik hoop idd dat je ons 2017 net zo prachtig vastlegt <3
Ik leer gelukkig van hem ook heel veel bij!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 15:51

Niemand verder :o

_Chantal19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:38

Wat een leuke combinatie zijn jullie! En wat een prachtig paard!
Ik vind foto 19 echt heel prachtig van jullie beide =D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:44

Hoi Nardi, leuk je hier ook tegen te komen!
Wat een leuke pony heb je met een bijzondere aftekening op het hoofd! De eigenwijzigheid straalt eraf, maar dat zijn vaak de leukste! *\o/*
Ik zie je in februari!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:03

Volgens mij heb ik je dit eerder dit jaar ook al eens verteld, maar ik vind jouw pony zo'n ongelooflijk lief koppie hebben! Echt een knapperd! Veel plezier samen nog!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 19:32

Bedankt :)
Kim, daar heb ik m op uitgezocht haha! Leuk dat je ook op bokt zit :)
DreamGuide, dankje haha! Een lief maar eigenwijs hoofd heeft hij ja!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:39

Leuk overzichtje! :)

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:21

<3 *\o/* Leuk hoe jullie samen zijn gegroeid!! Achteraf zijn jullie echt super samen ^_ ^

Amber_6978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:11

Mooi dier! :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 04:34

wat zonde dat hij zo een ellende heeft gehad , maar ook gelukkig dat hij jou trof!
Wat hebben jullie samen een traject afgelegd, ik hoop dat jullie nog veel jaren samen zijn!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 06:07

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Het plezier straalt er vanaf.
Veel geluk nog samen!

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 08:41

Wat veel mooie foto's zeg! En top dat jullie zo vooruit zijn gegaan +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:43

Leuk overzicht, en je kunt ook merken dat vooral jij als ruiter echt gegroeid bent. Ik kan me je eerste fototopic nog herinneren waarin je schreef dat hij zo lekker makkelijk 'aan de teugel' ging tijdens ht rijden zonder zadel en Bokkers toen uitlegden dat bij zo'n paardje met zo'n slecht ruggebruik een zadel echt heel belangrijk is en dat je pony niet aan de teugel maar in de krul liep.
Top om te zien dat je al zo vooruit bent gegaan in je eigen denken over hoe je een paard hoort te trainen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:03

Leuk, uitgelicht! :)

En ik wist toen zeker wel dat een zadel belangrijk was, zadelmaker was er al bij geweest :) Maar ik ben zeker vooruit gegaan, dat klopt!!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:11

Leuk dier heb je! <3
Veel succes en plezier dit jaar!

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:05

Wauw wat een leuk paardje! Succes nog :)

ChuntGrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:52

Wat een onwijs leuk dier om te zien zeg! <3

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:23

Leuk overzicht! En wat een onwijs gave pony :+:

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:35

Wat een onwijs leuke pony heb je!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:02

Mooi overzicht van 2016, jullie zijn echt gegroeid samen! Jullie zijn een leuke combi :)