Naam: Igor
Leeftijd: 3
Geslacht: ruin (al hoewel veel mensen denken dat het een hengst is...)
Stokmaat: In januari 1.59m en nu 1.62/3m
Afstamming: Negro x Lord Sinclair I
januari/februari/maart/april
Eind augustus kwam hij op stal aan. Hij kon nog niet aan een touwtje meelopen en was zo uit de groep geplukt. Januari heeft hij voornamelijk de tijd gehad om te herstellen van zijn castratie en een beetje de basis dingen te leren. Februari, maart en april zijn we begonnen met een klein beetje longeren (of het idee hiervan). Hij was onwijs snel, waardoor de nadruk vooral lag op het creëren van rust. Zo ging het niet lukken om hem zadelmak te maken, want hij kon alleen maar heel hard galopperen.

Mei
In mei zijn we heel langzaam begonnen met zadelmak maken, hij was zo braaf dat ik er eigenlijk al heel snel op zat. Alles rustig aan en met beleid, maar hij leerde ontzettend snel!

Hier zat ik er voor de eerste keer echt op, de eerste paar keren ben ik alleen op en af gestapt. Dit waren dan ook de eerste stapjes onder het zadel!

Al snel kwam er iemand kijken, waarvoor we hem even netjes aangekleed hadden. Net te zien op de foto is dat de helft van de bak nog was afgezet met staanders met daartussen lint. Hij vond sturen nog erg lastig en zo konden we toch al een beetje los rijden. Op mijn stem was hij heel goed voorwaarts en terug te rijden, waardoor we toch rustig aan af en toe een rondje los konden.

Ook op stal was hij heel braaf, al had hij meer weg van een woeste pony dan een chic dressuurpaard
Juni/juli/augustus
Deze maanden stonden in teken van de verkoop, er zijn verschillende mensen wezen kijken. Tot een echte verkoop leidde dit niet. We zin gewoon verder gegaan met rijden, longeren en verder is hij voornamelijk gewoon lekker jong geweest en heeft hij in de wei de boel geterroriseerd. Samen met mijn Jazz hebben ze menig paaltje en lint kapot gelopen. Augustus heb ik ook de andere helft aangekocht met een beetje hulp van mijn lieve moeder!

Een van de verkoopfoto's, van zichzelf heeft hij al een hele makkelijke halshouding. Daar hoefde ik eigenlijk niets voor te doen!

Hij had toch wel een schattig snoetje

Het rijden bestond meer uit het hem laten lopen en spelenderwijs dingen te leren.
September/oktober
Deze maand zijn we verhuisd naar een nieuwe stal. Ook begon ik aan mijn nieuwe studie waardoor we eigenlijk een beetje aan het rommelen waren. De ene week deed hij qua rijden/longeren bijna niks en de andere week reed ik hem toch een paar keer kort.

Samen met mijn Jazz en zijn beste vriend.
November
November stond in het teken van de VWF, hij had hier hele nette punten gelopen en was onwijs braaf én stoer! De foto's heb ik niet aangeschaft, dus laat ik ook niet zien. Maar mijn stiefvader heeft tijdens het normale rijden ook foto's gemaakt.

December
En dan zijn we alweer in december beland, deze maand hebben we meegereden tijdens de VSN. Hier liep hij nog betere punten dan tijdens de VWF. Ook zijn we naar Pluvinel's Jonge Paarden competitie geweest, waar de punten een stuk minder waren. We hebben ervoor gekozen hem een paar keer mee te nemen, omdat hij onwijs lastig was met trailerladen en zo konden we gelijk een rondje rijden op ander terrein. Met deze insteek zijn we ook naar de wedstrijden toe gegaan, gewoon lekker een rondje ervaring opdoen en kijken hoe hij op ander terrein is. Tussendoor en na de laatste wedstrijd heeft hij lekker vakantie gehad en in het nieuwe jaar gaan we weer verder met oefenen!

Volgend jaar
Volgend jaar gaan we weer lekker verder met spelen/rijden/longeren/niks doen, zoals we dit jaar ook hebben gedaan! Ik ben onwijs blij met hem en we zullen zien wat 2017 ons gaat brengen. De planning is om Pavo Cup te gaan rijden en misschien een keertje L1 te gaan starten (ik mag geen B meer namelijk). We gaan zien hoe het loopt, mocht het anders gaan maakt dat ook niet uit.
Leuk als je het allemaal hebt gelezen en natuurlijk een fijne jaarwisseling namens mij en Igor!