2016 was op paardengebied fantastisch, een jaar waar ik met een enorm grote glimlach op terug kijk. Wat heb ik genoten, wat heeft Dior genoten oftewel wat hebben we van elkaar genoten.
We hebben ons wedstrijddebuut gemaakt (met veel succes,) kennis gemaakt met het crossterrein, eerste BB wedstrijd gesprongen, veel buitengereden en bovenal héél veel geknuffeld. Wat achtergrond informatie: Dior is een inmiddels (ruim) 5 jarige ruin gefokt door stoeterij du Bois. Ik heb hem als veulentje aangekocht en vorig jaar als 4jarige zelf beleerd.
Januari 2016
Geen foto's omdat ik zelf in de lappenmand zat. Op 2e kerstdag was ik van Dior afgevallen waarbij ik een scheurtje in mijn ruggenwervel op liep.
Dior, de liefheid zelve, had één klein minpuntje... Hij had af en toe wat moeite om zijn joligheid onder controle te houden als ik erop zat, gezien zijn leeftijd op dat moment (4) heel normaal. Maar voor mij soms iets minder leuk.
Februari 2016
Er arriveerde een nieuw paard bij ons op stal en ineens kwam Dior zijn mannelijkheid weer boven water. Wát voelde hij zich stoer. Haha.

Maart 2016
Geen bijzondere maand, ik zat er inmiddels weer op maar ineens stak een flinke onzekerheid de kop op. De val in December had geen indruk op me gemaakt maar het resultaat wel. En aangezien Dior nog steeds wat moeite had met het aan de grond houden van zijn voeten was ik het vertrouwen in mijn kleine bengeltje een beetje kwijt. Gelukkig was een vriendinnetje zo lief om er op te stappen en Dior even te vertellen dat het wel erg gewenst was als hij zijn voeten aan de grond hield. Zij heeft 'm 2 weken gereden en daarna ben ik er zelf weer lekker op geklommen. Waarna het vertrouwen, gelukkig, eigenlijk heel snel weer helemaal terug was.
April 2016
De maand waarin Dior 5 werd en ook gelijk de maand waarin ik Dior alweer 5 jaar had. Genoeg reden voor ballonnen en slingers dus.

Mei 2016
Dior is de grootste knuffel op deze aardbol en onze band is toch wel bijzonder te noemen.

De zomermaanden
Inmiddels was Dior weer gewoon poepiebraaf en Bengel-af. In alles wat we deden genoten we beide enorm.
1 van de eerste keren crossen:

We maakten ons wedstrijddebuut met succes en trainden thuis lekker verder:

We crosste nog wat:

We startte een eerst BB-80 wedstrijdje:

We reden af en toe een wedstrijd waarbij de punten en prijzen ons om de oren vlogen. Waarbij we het outdoorseizoen afsloten met NRPS Subli Kampioenschappen en we Kampioen werden in de klasse B paarden.

We hebben gezwommen:

Veel buiten gereden:

Hadden een fotoshoot door Esmee van Gijtenbeek:

En met 2 hele fijne selectie wedstrijden (1e plaats uit de 25 en 206,5ptn, 5e plaatst uit de 24 en 203ptn) hebben we ons ruimschoots geselecteerd voor de Utrechtse Kampioenschappen!

Kortom: het jaar begon met een klein dieptepuntje maar al snel werd dit weg gevaagd door alle genietmomenten en hoogtepunten.

En ons doel voor 2017? Genieten! En uiteraard heb ik ook wel wat wedstrijddoelen in mijn hoofd, haha.
. (Bedoel eigenlijk, wat is z'n maat).