Als alle clichés waarheid blijken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Als alle clichés waarheid blijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:16

.. Moet je keuzes maken.

Mijn jaar begon als net bevallen moeder. In december 2015 was ik bevallen en 2 weken later zat ik alweer op het paard. Ik had immers net voordat ik wist dat ik zwanger was een nieuwe pony gekocht.
Mijn once in a lifetime paard overleed en ik wilde een pony ipv een paard. Dat werd de 4 jarige stermerrie Diraky V. Irakion.

Afbeelding

Tijdens mijn zwangerschap reed mijn vriendin de pony omdat ik met mijn toeter niet op een groen paard wilde gaan zitten. Tijdens het doorrijden liet Diraky duidelijk merken dat ze een pittig karakter heeft en het je niet zomaar cadeau geeft. Toch had mijn vriendin haar zo fijn gereden dat ik na mijn zwangerschap er zo op kon stappen en ermee weg kon rijden.

Afbeelding

Maar zoals op de foto te zien is zat ik er niet ontspannen op, ik voelde me totaal niet safe op haar. Gek eigenlijk want ik had nooit angst gekend. Omdat ik er vrij snel na de bevalling weer op zat in overleg met instructrice een poosje gewacht en daarna er onder begeleiding mee rijden.
Zo gezegd, zo gedaan..

Afbeelding

Het ging iets beter maar eraan rijden deed ik niet, iets in mij blokkeerde.
Zit je dan met een stikgoeie pony waar je niet op wilt. -O- Lastige voor mij was dat ik ook niet zomaar de pony onder de kont van mijn vriendin vandaan wilde trekken..
Ondertussen reed ik andere paarden en dan was er niks aan de hand..
Uiteindelijk na zo'n half jaar besloten om voor een ander beestje te gaan kijken.
In de tussentijd goed nagedacht over wat ik wilde... Wilde ik toch weer een Fries? Wilde ik een paard met potentie voor de dressuur? Wilde ik een je-kan-er-alles-mee-dier?
Het werd het laatste..goed.. internet afstruinen maar..

Ik viel als een blok voor een 5 jarige Welsh cob merrie. Net geïmporteerd uit Engeland en hartstikke relaxed ondanks dat ze alles nog moest leren. Omdat Ceredig niet lekker bekt hebben we haar Jill genoemd.

Afbeelding

Paar keer wezen kijken en ik voelde me er safe op ondanks dat ze net zo goed was als Diraky toen ze kwam :')

Het was inmiddels bloedheet en naast de stal hebben wij een natuurgebied met een vennetje.
Jill was zo relaxed dat we na 3 dagen bij ons naar het vennetje zijn gegaan om af te koelen.

En dat deed ze :j
I know zonder cap etc maar ik liep er eigenlijk naast en m'n vriendin erop.
Afbeelding

Ik had al snel door dat ik van deze pony wel heel erg gelukkig werd. Zo'n fijn betrouwbaar karakter.
In september kwam Lammert Haansta een clinic geven bij ons op stal en die moest natuurlijk demonstratiemateriaal hebben. Jill is daar wel voor in, alleen was ze nooit met staartriem gelongeerd en had nog nooit over een balkje gelopen... Lammert legde de halve hoefslag vol balken dus ik was benieuwd.. :=

Maar Jill zou Jill niet zijn als ze het niet gewoon doet *\%/*
Afbeelding

In de tijd dat ik mijn Fries nog had, had ik een trailer gekocht om leuke dingen mee te gaan doen. Helaas liep dat anders maar de trailer stond er nog.
Zo kwamen wij op het idee om in oktober een paar dagen naar de Veluwe te gaan met wat stalgenoten.
Inmiddels had ik Jill 2 maanden dus wij gingen mee :O

Afbeelding

In 2017 is het de bedoeling dat we ook eens op wedstrijd gaan. We zijn al een paar keer op vreemd terrein geweest alleen ben ik mijn drang om te starten kwijt. Maar ik ben al blij dat ik met Jill kan wat ik wil met een paard. Afgelopen jaar op stal wel een oefenproefje gereden wat erg goed ging op de galop na, toen raakte ze in paniek en scheurde de bak uit _O- . De controle en gehoorzaamheid mogen nog beter voor we officieel gaan.

Afbeelding

Diraky staat volgens mij in België, dus mocht iemand weten waar dan hoor ik dat graag. Ondanks dat ik er geen klik mee had zou ik het leuk vinden om te horen hoe ze het nu doet!

Tot volgend jaar :)F

Bubbleee

Re: Als alle clichés waarheid blijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:43

Ziet eruit als een superfijne combinatie. Denk dat je een eerlijke en goede keus hebt gemaakt!

Jill is ook een plaatje trouwens! Leuk ras hè, die welsh Cobs :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 23:16

Weet niet of alle cobs zo zijn maar kan Jill wel errug waarderen :D

Ik heb geen spijt van mijn keus.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 18:09

Verder niemand ;(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:13

Zo zie je maar weer, als je niet gelukkig wordt van een bepaald paard, zoek gewoon verder naar 1 waar je wel blij van wordt en waar je zonder twijfels lekker op kan gaan zitten en rijden.

Veel plezier nog met haar en dat starten komt wel! Zo te zien hebben jullie al dingen genoeg ontdekt waar jullie samen blij van worden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:13

Wat fijn dat na alle tegenslagen Jill op je pad is gekomen! Heel veel plezier met elkaar in 2017!

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:26

Heel leuk! Goede keuze heb je gemaakt denk ik.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 18:52

Sjolvir schreef:
Zo zie je maar weer, als je niet gelukkig wordt van een bepaald paard, zoek gewoon verder naar 1 waar je wel blij van wordt en waar je zonder twijfels lekker op kan gaan zitten en rijden.

Veel plezier nog met haar en dat starten komt wel! Zo te zien hebben jullie al dingen genoeg ontdekt waar jullie samen blij van worden.

Klopt idd. Pony blij met een nieuwe baas, ik blij met een nieuwe pony. Beter verkopen dan houden terwijl er 2 in het verhaal niet blij zijn :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:37

Wat een knappe pony!! Welshjes zijn zooo leuk! Mooi overzichtje, veel geluk in 2017!