December 2014 heb ik Wedge (mijn wedstrijd paard) verkocht, ik kon hem niet meer geven wat hij nodig had.
En vond het niet eerlijk om hem bij mij te houden. Hij heeft inmiddels een super huisje in Noorwegen, zijn nieuwe baasje is dolgelukkig met hem, en ik had me geen beter thuis kunnen wensen voor hem.
Maar goed, dit is een 2016 jaaroverzicht, en geen terug blik!
In maart begon het paardenvirus weer flink op te komen, het begon te kriebelen, en ik miste het toch wel heel erg.
Dus samen met mijn vriend in overleg gegaan, zo lief gekeken als ik maar kon, en jawel, hij was overstag!

Ik mocht op paardenjacht! Na de verkoop van Wedge altijd gezegd dat ik graag een haflinger zou willen.
Dus mijn zoektocht naar een haflinger veulen was gestart, met verschillende stallen contact gehad, en uiteindelijk een paar dorpen verder kwam ik Olivia van 't voske tegen.

In de daarop volgende weken en maanden ging ik met regelmaat bij Olivia op bezoek.
Ze groeide als kool, en ik kwam erachter dat ze niet alleen een gouden buiten kant had, maar ook een gouden binnenkant.
Omdat Olivia natuurlijk niet alleen kon komen te staan, opperde de fokker om bij een bevriende handelaar van hem eens langs te gaan om te kijken voor een maatje.
Hij heeft voornamelijk shetlanders lopen, maar er was er niet echt 1 die bij ons zou passen.
Maar, hij had nog wel een heel leuk jaarling Welsh hengstje staan.
Ik had al aangegeven dat een hengst het echt niet zou worden, ik had een merrie gekocht, en wou er eigenlijk een merrie bij, maar goed, even gaan kijken kon geen kwaad toch?
Powys(NL) Puzzle

oliebol... die was wel erg leuk...
In beraad gegaan met mijn vriend, en die vond dit toch wel veel leuker dan een shetje.
Dus daar zaten we dan, met een hengst vol hormonen, en een merrie veulen.
Gelukkig mocht ik van de fokker van Olivia, Puzzle daar een week voor niks op stal zetten, zodat hij daar gecastreerd kon worden.
Dus 1 week voor ophalen was het voor puzzel helaas, hakkie takkie weg is zakkie

Een week later hebben ze samen kennis gemaakt, en mochten ze mee naar hun nieuwe thuis.

Ze hebben zich voorbeeldig gedragen op de trailer, en ook het lossen en naar de wei toe wandelen was geen probleem.
Ik heb de hele dag staan genieten, en kreeg de lach niet meer van mijn gezicht af.

In de daarop volgende tijd, heerlijk met ze bezig geweest, met mooi weer lekker gewassen.

En ook samen af en toe een stukje wandelen, en wat zijn ze braaf!
Beide kijken niet op van (groot) verkeer, fietsers of wandelaars.

Olivia is inmiddels al flink gegroeid, toen ze kwam was ze maar een stukje groter dan Puzzle.
Dat is nu wel anders

Soms worden ze ook een beetje mishandeld

Maar al met al, hebben ze het volgens mij zo slecht nog niet!

Op naar een mooi 2017 met mijn gouden en zilveren duo.

Waar ik benieuwd ben naar toverbal Puzzle, hoe komt hij onder zijn wintervacht vandaan?
En waar ik nog vele uurtjes lekker mag knuffelen met Olivia, want dat is ze een echte knuffelkont.
Ik heb nog nooit zo'n fijn dier meegemaakt als Olivia, zo lief, zo rustig.
En ook Puzzle is een kanjer! Want ook hij kijkt eigenlijk nergens echt van op.