Wellicht herinneren jullie je dit topic nog wel, hoe het 1e jaar in 2012 als menner ons verging:
Toen we net 3 samengestelde wedstrijdjes achter de rug hadden.
[RIJ-ITP] Noran en Sylvester, van springruiter naar menner!
De tijd is gevlogen, en nu rijden we op het hoogste niveau.. en wat ben ik gruwelijk trots op mijn kleine smurfjes die niks onder doen van de mooie grote sportpony's.
Vos met lichte manen: Sylvester (Wedstrijd/stamboeknaam Rotgers Xander) 12 jr, 1.16
Vos met donkere manen: Noran (Wedstrijd/stamboeknaam Noaberhoeve's Exclusive) 11 jr, 1.16
Lichte/witte schimmel: Jimmy (Wedstrijd/stamboeknaam Sunstar's Calvados) 7 jr, 1.17
Donkere schimmel: Tommy (Wedstrijd/stamboeknaam Tumtum) 3,5 jr, 1.18
2.
Onze 1e internationale: de CAI2* in Lisieux, Frankrijk begin maart.
1 vd 2 kwalificaties om 3* te worden was binnen. Waren 1e maarja waren helaas maar met z'n 2en. Echter wel heel tevreden over de dressuurscore zo voor het eerst in een 40x100 baan. En verder was het doel voornamelijk ervaring opdoen en uitrijden. Wat een belevenis. 2017 gaan we weer!

Zie ook: [AR-ITP] Ons internationale debuut in Lisieux, Frankrijk!
En ze hadden daar erg gave linten!

Lisieux lint
3.
En CAI2* in Ermelo, begin April waar kwalificatie nr 2 binnen was, en we 3* 'athlete' zijn en dus 3* wedstrijden mogen rijden, het benodigde niveau van WK's.
We behaalden hier een 3e plek!

**Uitslag CAI Ermelo**
Indoor Districtskampioenschappen.
M dressuur 2span, en Z vaardigheid 2span. In beide rubrieken werden we kampioen! En de punten voor het Z dressuur en ZZ vdh waren binnen.
Indoor DK oost
4.
We reden nationaal klasse 4 horst, we wonnen de dressuur en geheel onverwachts de marathon. Kicken!
De vaardigheid ging helaas niet zo soepel, niet goed genoeg ingereden en ik was zelf niet alert genoeg. 2 balletjes, maar doordat de rest ook balletjes had, kon ik me dat veroorloven en bleven we over-all 1e!

Zie ook [AR-ITP] Welsh pony Power! Je dromen achterna! [+GoPro video]
5.

**Uitslag Horst**
*~GoPro video van de marathon~*
https://youtu.be/c4MZZJzmrSM
6.
En we gingen naar Drebkau, Duitsland voor een CAI2*. Wát een goed georganiseerde mooie wedstrijd. Het weer zat niet helemaal mee af en toe, maar door de hardwerkende organisatie verliep alles super.
In het duitse kader veld was het een mooie meting.
Dressuur werd Noran even wat heet bij binnenkomst waardoor we een mooie vliegende start maakten na het groeten.

Na de 1e lijn uitstrekken werd ie weer fijn en heb ik heerlijk kunnen rijden. 5e in de dressuur.

Helaas; op de dag van de marathon had Syl een giga bult op z'n nek, waardoor we besloten Jimmy in de marathon in te zetten voor het eerst. En dat deed hij zeker niet verkeerd. Heel veel geleerd, en erachter gekomen dat Jim ook een goede mentaliteit heeft voor de marathon.
De vaardigheid was gaaf. Een pittig parcours. Als enige van de 13 wisten we 'm foutloos binnen de tijd af te leggen met een 1e plek wat zorgde dat we 2 plekjes schoven naar de 4e plek over-all.
**Uitslag CAI Drebkau**
Hier is leuk te zien hoe klein mijn smurfjes zijn en de rest van de spannen.

De winnende vaardigheid in Drebkau
https://youtu.be/5ds29mSC-34
7. We reden het outdoor Districtskampioenschap van Oost.
Het tweespan Noran/Jimmy reed 5 winst bij elkaar in ons debuut Z dressuur en werd Districtskampioen.
Jimmy reed in enkelspan in de L dressuur en werd reserve districtskampioen.
Noran reed in enkelspan M vaardigheid en werd 4e.
Sylvester reed in enkelspan Z vaardigheid en werd Districtskampioen.
Een succesvolle (drukke) dag dus en 4 Hippiade tickets rijker.

8.
Het NK in Beesd. Ons 1e jaar in de hoogste klasse. De dressuur verliep goed, en uiteindelijk werd het een 2e plek! De marathon verliep prima, de ene hindernis ging top, de andere had Noran zoiets van Syl doet het werk wel, maar over-all prima tevreden. We bleven 2e na de marathon.
De vaardigheid verliep niet naar het zin.

Daardoor vielen er 2 balletjes, maar we hadden Zilver gewonnen! Onwijs trots op de mannen.

*klik foto*
Uitslag NK Beesd
9. Wedstrijden... Wakker worden en 2 zoenende pony's zien. Wakker worden, de pony's klaarmaken en zien dat Jimmy voor de 2e keer smerig is...
Maar ook genieten, lekker gourmetten met uitzicht op m'n toppers en genieten!

10.
En uiteraard rijden we veel buiten, staan de pony's lekker het hele jaar elke dag op de wei, en is plezier samen nog altijd het belangrijkste.

11. We reden de Hippiade; Jimmy liep 2 super proeven en ons doel was hem meer voorwaarts te krijgen, hierdoor wellicht tempo wat te hoog voor het mooie, maar doel bereikt. En hij sleepte er nog een mooie 4e plek van Nederland uit!
Noran en Sylvester reden beide foutloze basis rondes en mochten smiddags terug komen voor de barrages.
Wat hebben we een lol gehad. Noran reed foutloos en werd 6e. Sylvester had de tijd van z'n leven en rijden op alles of niks werd niks

Het tweespan reed wederom 5 winst in 2 proeven bij elkaar, waardoor ze binnen 2 wedstrijden het Z weer uit mochten en naar het ZZ mochten. En ze werden Nederlands kampioen!

12

13. We hielden een sponsordag met een gezellige bbq om onze sponsoren te bedanken. En uiteraard is zo'n dagje niet compleet zonder dat iedereen een rondje had gestuurd met de 2 super brave mannen. Kan daar zo blij van worden; zo werklustig als ze zijn in de wedstrijden; zo gruwelijk braaf zijn ze met beginners.
Want zonder mijn topsponsoren geen wedstrijden. Hier enkele foto's ervan:

Het indoor seizoen lekker enkele dressuur gereden en enkele indoormarathons.
Binnen 3 wedstrijden was het 2span de ZZ dressuur weer 'uit', en Jimmy maakte zijn M dressuur debuut. Binnen 3 wedstrijden was ook Jimmy Z startgerechtigd.
En nog een hoogtepunt: We werden opgenomen in het B-kader!

14.
Helaas kende 2016 ook 1 dieptepunt; mijn welsh Aslan *klik* kreeg ik niet voldoende op orde om passend te krijgen in mijn span. De moeilijke beslissing genomen om hem te verkopen kwam eraan. Echter het adresje waar ik topper Jim vandaan had, had nog een leuke jonge brave 3,5 jarige welsh staan. Wezen kijken, en besloten te 'ruilen'. In het begin erg moeilijk mee gehad, maar nu enkele maandjes verder merk ik dat dit de juiste keuze is geweest voor mij, Aslan en mijn mannen.
15.
Tommy is ruim 3,5, foto linksboven is van vandaag. Hij pakt het super op, maar doen het lekker rustig aan. Ik verwacht een topper in de dop. Bedoeling is uiteindelijk Tommy naast Jimmy in het dressuur/vaardigheid span te krijgen.

En uiteraard verdiend mijn top groom en vriendin ook alle eer voor dit topjaar. En mijn moeder en vader die ons overal heen rijden en er altijd voor ons zijn.

Ons doel voor 2017?
Selecteren voor het WK pony's in Minden, Duitsland.
Tommy lekker opleiden. Alles gezond houden. En vooral; genieten!