Een veelzijdig jaar met knappe Caap!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geerr

Een veelzijdig jaar met knappe Caap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 19:00

Na altijd een stille meelezer te zijn geweest op Bokt, nu toch ook maar eens een jaar overzicht van Capri.
Capri is een kruising fries, 10 jaar oud en een echte clown. Ik mag hem nu alweer ruim 4 jaar mijn eigen paard noemen! Hij heeft een heel lief karakter, maar is niet altijd de makkelijkste. Maar, met veel hulp komen we een eind!
Mijn doel is vooral veel afwisseling te creëren. Buitenritten, dressuur, springen, grondwerk noem maar op. Om het voor ons beide leuk te houden :)

Januari
Dit was een rustige maand, we hebben een wedstrijd gereden waarbij we met 2 winst naar huis gingen!

Afbeelding

Februari
In februari was het weer strao rieje in Noordwelle (Zeeland). Met 150 paarden, allemaal versierd en vooral trekpaarden, voetjes wassen in de zee! Dit was voor ons de 3e keer dat we meededen, en Capri vind het heerlijk!

Afbeelding

Helaas ging het later in deze maand wat minder..
We hebben vooral in de winter altijd wat problemen met buitenrijden. Capri schrikt enorm snel, wat vaak uitliep in een dikke ren-partij over de weg. Vooral alles wat achter hem langs komt is hij erg bang voor. Ik zat deze maand zelf ook niet lekker in mijn vel, ivm gezondheid dus ik zat er echt doorheen en heb er serieus over nagedacht om hem te verkopen. Gelukkig was mijn man zo lief om me te doen inzien dat dat ik daar enorm spijt van zou krijgen en ben ik ipv hem te verkopen, hulp gaan zoeken. Ik had hem toen net 3 jaar en elke keer ging het in de zomer goed, waardoor mijn vertrouwen groeide, maar in de winter ging dat vertrouwen met sprongen achteruit.. Dus, we hadden hulp nodig!! Na veel zoeken, ben ik via Annemarie van der Toorn in contact gekomen met Wendy Hermeling, e-quine instructeur paard & gedrag. Wat is dat een goede beslissing geweest! Ze heeft (en nog steeds) ons zo goed geholpen.. een echte eye-opener!
We zijn begonnen met veel, heel veel grondwerk!

Afbeelding

Maart
In maart hadden we een schriktraining georganiseerd op stal. Dit was erg leuk, en heel leerzaam!

Afbeelding

Omdat het met mijn gezondheid niet heel lekker ging had ik extra hulp nodig bij de verzorging van Capri. Ik vind het belangrijk dat hij dagelijks beweging krijgt, en dat lukte niet alleen. Ik had al een verzorgster, maar ze heeft het druk met school dus daarom moest er nog iemand bij komen! Ook dat is een hele goede beslissing geweest!

April
In april hadden we weer wedstrijd, helaas gingen we zonder winst naar huis. We hadden verder wel lekker gereden, dus dat is toch het belangrijkste!
Ook zijn Janneke (Jaan) en haar trekpaard Tycho, Capri en ik deze maand wezen rijden op Westenschouwen, een schitterend natuurgebied bij Burh-Haamstede. Dat was heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Er was in April een proevenclinic bij ons op stal, van Jolanda Bevelander. De beide bijrijdsters mochten meedoen, het ging bij allebei erg goed!

Mei
In mei hadden we wedstijd, en gingen met 1 winst naar huis.
Ik had het idee dat Capri wat last had van zijn tanden, dus is de tandarts langs geweest. Hij had inderdaad flinke haken, dus ik was blij dat dat verholpen kon worden!
Ook ging in mei de springwei van onze stal weer open, en konden we daar ook aan de slag! Springen is niet echt Capri z'n ding, hij vloog het eerste gedeelte van de zomer dwars door de hindernis, en later kwam er verbetering (ahum) toen ging hij elke keer op het laatste moment er langsheen :+
Maargoed, we geven niet op en af en toe zit er toch een leuk sprongetje tussen!

Afbeelding

Er zijn ook verschillende springclinics geweest, waar 1 bijrijdster aan mee heeft gedaan en dat ging steeds beter! Springen is meer haar ding, dus dat laat ik dan ook lekker over aan haar!
In mei hebben Wendy en ik ook veel geoefend met Capri zn angs voor tractoren. Er komt hier veel groot verkeer langs, en dat is wel heeeel eng.. Gelukkig hebben we een tractor op stal, en was de stal eigenaar zo lief om te helpen. Dus, hij reed rondjes in de bak en zo konden wij Capri langzaamaan laten inzien dat die tractor hem echt niet op wil eten.. :D

Afbeelding

Verder hebben we nog wat buitenritjes gemaakt deze maand. Het ging steeds beter met buiten rijden, ik kreeg meer vertrouwen en Capri ging er niet meer vandoor.

Juni
Juni was een rustige maand, we hadden weer wedstrijd en gingen met 1 winst naar huis. Zo sprokkelden we toch de puntjes voor de L2 bij elkaar!

Afbeelding

Juli
In Juli moest Capri model staan voor mijn camera. Ik fotografeer graag, en dat neemt steeds serieuzere vormen aan dusja, ik moest oefenen!

Afbeelding

Deze maand was er een oefenwedstrijd in de buurt, en daar hebben de beide bijrijdsters aan meegedaan! Zo leuk om te zien, hoe ze ook vooruit gaan met rijden en hoeveel ze ook van Capri genieten. Ik ben erg blij met ze!

Afbeelding

En toen.. kwam het hoogtepunt van het jaar! We gingen samen met een stalgenootje en haar haflinger (Capri zn liefje) 2 daagjes naar de Veluwe! Wat hebben we genoten.. en wat waren ze braaf! Capri heeft geen stap verkeerd gezet, het leek wel een ander paard! Nog steeds denk ik vaak aan deze dagen terug. Ik had zelf een behoorlijk pittige tijd achter de rug, en had dit echt even nodig. We hopen dan ook zeker in 2017 terug te gaan!

Afbeelding

Augustus
We begonnen Augustus met een wedstrijd, en hadden weer 1 winst. Wat me nog verbaasde, want het ging naar mijn idee helemaal niet! :P
Wendy heeft ook in deze maand weer veel geholpen, en is op haar fiets meegegaan op buitenrit zodat ze me ook concreet wat tips kon geven. Dit is zo leerzaam! Af en toe gaat ze nog steeds mee, om weer even de puntjes op de i te zetten. Het geeft mij heel veel vertrouwen, en we hebben er zoveel baat bij!
Ook moest er af en toe even uitgewaaid worden op het strand! En lekker de benen strekken.. dat doet hij graag :D

Afbeelding

September
September was een maand met heel mooi, warm weer. En aangezien we dicht bij strand zitten moest er natuurlijk gezwommen worden! Capri gaat echt zo diep, dat hij echt gaan zwemmen. Zo tof om dat te voelen! Dit was ook echt goed voor onze band. We genieten zo van zulke dingen.. :o

Afbeelding

Oktober
Capri voelde zo goed aan, en we hadden zoveel geoefend op buitenrit dat ik het tijd vond worden dat we weer eens echt samen op pad gingen. Zonder ander paard, iemand op de fiets oid. En dat ging super! Ik was zo trots, eindelijk, na zo lang oefenen en trainen hadden we beide het vertrouwen om dit te doen!

Afbeelding

We hadden ook weer wedstrijd deze maand en daar haalde we de laatste puntjes binnen in het L1!

November
Ik wilde graag nog 1 x L1 starten, gewoon om het te bevestigen. En dat werd ook bevestigd want we hadden mooie punten, en 2 winst! Dus nu, hard trainen voor het L2!

Helaas merkte ik aan Capri dat hij niet fit was. Hij was niet zichzelf.. dus bloed laten onderzoeken en daar kwam uit dat hij flink verhoogde leverwaardes heeft.. Dat was even schrikken!! We hadden nog als doen om in december L2 te starten, maar helaas dat moet even wachten..

December
Tja, het is alweer december! Het jaar is voorbij gevlogen. We doen het nu rustig aan, Capri staat op medicijnen en moet over 4 weken weer een bloedonderzoek. We doen nu vooral veel grondwerk, lange wandelingen en buitenritjes. Helaas ging hij er 2 weken geleden weer vandoor.. Door het koude weer is hij drukker en schrikt weer erg snel. Ik zat er toen even doorheen, zo veel getraind en het ging zo goed.. en nu weer een dikke deuk in het vertrouwen. We werken er weer hard aan, en Wendy is weer langsgeweest om te helpen. Het zal altijd hard werken blijven, maar het is het waard. Ik heb een enorm lief paard, met een flinke gebruiksaanwijzing maar ach.. wat zou het saai zijn als ze altijd alles doen zoals wij het willen!!

Jaan81

Re: Een veelzijdig jaar met knappe Caap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:12

Heerlijk overzicht Geer! <3
En wat lief dat Tychje en ik er ook nog instaan :)

Op naar een mooi 2017 voor jullie, ik heb er alle vertrouwen in!

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:59

Wat een leuke foto's en mooi om te zien wat jullie dit jaar hebben bereikt ondanks de mindere punten! alvast een heel gelukkig en mooi 2017 met je topper :)ddd

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:02

Mooi overzicht Gerianne! Carpi is en blijft een prachtig paard! <3

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 22:51

Bedankt allemaal! En janneke, natuurlijk verdienen jullie een plekje in ons topic :D

langedeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:58

Leuk overzicht! hopelijk is hij snel weer helemaal de oude! :)

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 09:20

Bedankt! Dat hoop ik ook :)

Miek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:22

Mooi overzicht! Hopelijk word volgend jaar een veelzijdig jaar! Samen genieten van de mooie momenten!

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:36

Wat super!! De aanhouder wint! Mooie momenten en foto's <3

salome_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:54

Mooi en duidelijk overzicht! Hopelijk hebben jullie volgend jaar meer geluk *\o/* *\o/*

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:50

Bedankt allemaal!!

En uitgelicht, wat leuk :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:43

Supergaaf! Leuk dat je zo veelzijdig bezig bent. Ik zal duimen voor het volgende bloedonderzoek!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:30

Leuk overzicht! :j

En ja, lijkt op die van mij :D Ook kruising fries, clown en niet altijd de makkelijkste :Y)

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:25

Gabbergill; das lief, bedankt! Ik hoop ook echt dat hij snel weer de oude is.

Datjaa; wat leuk!! Weet je ook waarmee hij/zij gekruisd is?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:46

Bij die van mij zit er Groninger doorheen :j