Goedgekeurde Welsh Part-bred wildkleur perlino D-ponyhengst.
V. FS Champion de Luxe
m. Carice du Bois (v. Der Harlekin B)
2016 was voor Cassanova du Bois en mij wel een heel bijzonder om op terug te kijken. We hebben zo ontzettend veel beleefd met elkaar. Zijn werkwillige inzet blijft mij steeds weer verbazen en daarnaast is hij ontzettend aan het ontwikkelen en groeien in zijn kwaliteiten. Ik ben super trots op hem en ik hoop dat ik nog heeeeel lang mag blijven genieten van hem.
Hieronder een overzichtje van ons jaar.
Januari/februari
In januari waren we vooral aan het trainen voor de Hengstenkeuring !
De hengstenkeuring vond half februari plaats.Omdat wij zelf al een aantal hengsten goedgekeurd hebben bij het NRPS en daarnaast ook hengsten goedgekeurd hebben in Duitsland (Rheinland) en in Belgie (RBP) vond ik het leuk om weer eens wat nieuws te proberen!
Ik besloot om Cassanova voor te stellen voor de Welsh (NWPCS sectie WPBR).
Vrijdag vond de 1e bezichtiging plaats. Wat was dit spannend !!!
Er deden 10 hengsten mee in zijn categorie. en tijdens het rondstappen kwam daar de beruchte man "met de hoed".
Nou ik stond doodsangsten uit !!! Met trillende handjes stond ik langs de kant.
Want wanneer de hoed afgaat.. betekent dat je de ring moet verlaten en je niet meer in de race bent voor dekhengst.
En wat een geluk !!! Bij Cassanova bleef ALS ENIGE de hoed op

Toen moest hij in de middag veterinair gekeurd worden en zich tonen op het straatje.
Ook dit was allemaal goed en mocht hij door naar zaterdag.
Uiteraard was dit nog spannender, want we kwamen nu wel heel dichtbij goedkeuring.
En daar kwam het verlossende woord ....... GOEDGEKEURD !!

En toen mocht hij ook nog deelnemen aan het sectiekampioenschap, tegen de beste uit de rubrieken van oudere en al reeds goedgekeurde hengsten (waaronder ook een FEI ponyhengst).
En ook dit wist hij te winnen !!
Cassanova du Bois algemeen NWPCS kampioen sectie WPBR !!!

een overzichtje van de keuring

maart/april
In maart mocht hij weer even tot rust komen na het harde trainen van de hengstenkeuring.
Want in april begon namelijk een andere belangrijke periode voor Cassanova, namelijk zijn allereerste DEKSEIZOEN !! jaja dat is een periode waarin hij officieel een echte man werd

En zo gaan de snelle zwemmertjes naar een merrie toe ergens in Nederland
Mei
Toen de bloesems weer aan de bomen kwamen werd het tijd om weer eens mooie foto's te maken van Cas.

Juni/Juli
Half juni mocht Cassanova mee naar de WPCV zomershow in Wezep. Wat was ik trots op mijn super lieve hengst Cassanova du Bois, die zich ondanks hij volop in het dekseizoen zit ...echt liet zien wat voor topkarakter hij heeft!!! volop Merries en veulens om hem heen, maar dat maakte hem allemaal niet uit.
Hij bleef keurig bij zijn werk en helemaal geen raar hengstengedrag oid. Echt zoals een sport/kinder pony hoort te zijn.
Hij behaalde met zijn top voorbrenger Dirkjan Leeuwis een 1e plaats bij de 3 jr. e.o hengsten. Daarna werd hij Young Stock Champion van de Part Bred en ook nog eens OVERALL CHAMPION SECTIE PART BRED!!
En daarnaast heeft hij ook zijn deklicentie van de WPCV in ontvangst gehad. Dus hij is nu zowel voor de NWPCS en WPCV goedgekeurd !!

Video https://www.youtube.com/watch?v=5kl8EKzFkbI
Augustus/september
Waren rustige maanden voor Cas. Hij mocht vooral lekker dekken en buiten spelen

Oktober/November/December
Voor 1 oktober moesten de dekbewijzen verstuurd worden naar het stamboek. Daarnaast krijgen ook de merriehouders een dekbewijs. Nu leek het mij leuk om de dekbewijzen met een postzegel van Cassanova zelf op te sturen! Nou wat een leuke reacties heb ik hier op gekregen zeg

Ook vond in Oktober de nationale Youngstock Show plaats van het NWPCS. Omdat ik toch graag wilde gaan kijken dacht ik... laat ik dan ook maar mn pony meenemen

En wat een dag! Hij flikte het weer, weer kampioen geworden !!!
Kampioen 3 jarige hengsten en kampioen van alle 3 jarige ponys
Sectiekampioen welsh part bred
En reserve dagkampioen !!!

In november vond de heeeeele gave "The Easy Cymru show" plaats.
Dit was tevens de laatste show van het jaar.

Man man man wat een show ! De sfeer zat er goed in en dan nog zulke gave prijzen winnen maakt het helemaal fantastisch.

En ook mag hij nu zijn kwaliteiten onder het zadel laten zien. Hij pakt het werk echt fantastisch fijn op en ik denk dat het een hele goede sportpony gaat worden.
tot nu toe heb ik alleen nog geen rijfoto's maar wel alvast een selfie

Ik hoop dat ik de aankomende jaren net zo mag genieten van mijn droompony!