Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik het gelukkigste meisje ever werd!!
Special werd van mij

Voor de mensen die haar nog niet kennen:
Naam: Chey's Special Delivery A.K.A Special
Ras: Half Quarter eigenlijk 3/4
Leeftijd: 9
Favo bezigheid: Eten!
We begonnen met een kale rug

Het zadel wilde ik niet overnemen van de vorige eigenaar want die paste niet goed. En rond kerst/oud en nieuw was het niet mogelijk om zadels te passen. We zijn dus tijdelijk zonder zadel er op een springzadel door het leven gegaan

In Februari waren we al fanatiek aan het rijden. (Special werd helaas vrij weinig gereden buiten mijn 3 bijrijd dagen om. Dus was erg dik en had geen conditie)

En op 12 Februarie werd mn meisje.....

Jaaaaaaa 9!!
We begonnen ook een band op te bouwen. We hadden al wel een klik, maar ik merkte toch echt dat ze sinds de koop heel erg naar me toe getrokken is.

Ja, toen kwamen de problemen om de hoek zetten

Gelukkig niet onoverkombaar, want ze zat giga vast, was scheef en dr balans was ver te zoeken.
Ze begon in protest te komen, hoofd de lucht in. En toen bedacht Marlon ook nog dat we wel van de sporen af konden.

Helaas is Special niet meer in de bak te rijden zonder sporen. Ze weigert dienst als het te moeilijk word. Als ik sporen om heb kan ik alles af op kuitdruk maar als ze sporen aan de kant liggen maakt ze hier direct misbruik van.
Dit heeft voor een hele boel frustratie geleid.
Ik heb wel besloten om buiten zonder sporen te rijden, omdat dit met Endurance verboden is.
Gelukkig was Marlies er altijd om weer mooie foto's van ons te maken

In Mei zijn we gaan lessen bij Alice!

Ze heeft ons in een korte tijd giga ver laten komen. Ik had weer een paard die happy in dr lijf zat en in combinatie met de osteopaat was ze ook weer lekker los. (ze heeft ruim 2 weken stil gestaan na dr behandeling, zo vast zat ze)
Wat een verschil e

Zo hebben we ook in de zomer mijn angst voor springen overwonnen!! (ik ben 2x in korte tijd gevallen "met" het paard)

In Juli werd mijn 1ste endurance wedstrijd een feit!!

Met Marlies als groom gingen we op pad en heb ik een mooie laatste plek behaald met toch nog 2 winstpunten. We hadden het mega naar ons zin en hebben hem top uitgelopen. Beter kan haast niet.

Omdat ik de smaak te pakken had deed ik 2 weken hierna nog een wedstrijd, dit ging al een stuk beter.

Helaas komt aan alle pret vaak toch een einde en Special kreeg giga mok.

We zijn vanaf begin Augustus al bezig om dit onder controle te krijgen. Ze heeft een ruime 2 maanden helemaal op rust gestaan omdat ze stok en stok kreupel liep door de mok.
We hebben dierenarts bezoek na dierenarts bezoek gehad, en we mochten gaan wassen, wassen, wassen en nog eens wassen.
Gelukkig sloeg de antibiotica aan en konden we na ruim 2 maanden eindelijk weer gaan opbouwen. Tenminste, dat dacht ik.
Weer een dik been, weer dun, weer dik en weer dun.
Tranen hebben er gevloeid want ik wist me echt geen raad meer. We hebben dr been ingepakt met betadine en toen zijn de korsten zo goed als helemaal verdwenen.
Nu zijn we alweer een ruime maand aan het opbouwen. Dr voet is nog steeds niet genezen, maar hij word ook niet zo dik meer.
Er staat een afspraak gepland bij een holistisch dierenarts om eens te bekijken wat er van binnen allemaal aan de hand is. Het moet toch een keer over gaan zou je denken.
Wassen is btw haast niet meer te doen, na bijna 4 maanden wassen en korsten krabben is ze het zat!!!

Gelukkig mag ik er nog wel aanzitten met een harde borstel, dus daarmee wassen we nu.
In November zijn we nog wezen koeien stoeien bij Wendy van Osch.
Ik heb mijn E rijbewijs gehaald en we hebben een super gave dag gehad!!

En een filmpje van 1 ronde koe splitsen
https://youtu.be/SlFgrvpTzdY
Oja, dit was de dag erna, wilde alleen ff benen strekken met dr, maar... Naja kijk zelf maar.
https://youtu.be/_RiHNKsNJns
Zo zijn we nu in het heden beland

(uitvergroten??)

En dit is onze nieuwste uitdaging

Tnx voor het lezen, en laat je een leuke reactie achter??
(Foto's zijn mede mogelijk gemaakt voor Marlies Trap Fotografie)
Voor de volgers,
Dit zijn Spec dr topic's

10.[ITP] My Special Delivery in Herfstkleuren!
9.[TEN-ITP] Mijn eerste Klasse 1 met Special is een feit!!
8.[WN-ITP] Les van Alice, vastgelegd voor Bellatrix!! TROTS op Spec!!
7.[ITP] Met Special op de hei!! Foto's van Bellatrix <3
6.[ITP] De camera van Bellatrix heeft Spec weer gevonden!!
5.[ITP] My Special Delivery has finally arrived!! 2015!
4.[RIJ-ITP] Prachtige dierendag: eerste buitenrit met dinnetje!
3.[WN-ITP] Zonder zadel op Chey's Special Delivery
2.[ITP] Een half jaar Special!!
1.[ITP] Na lang onzeker, toch ITP met Special!!