Dit jaar was het laatste jaar dat ik bij de pony's kon starten. Mijn doel was om haar tot het M springen te rijden en evt Z. Ze was al L springen. Ik heb veel getraind, in februari sprongen we zelfs 1.15 maar met dikke pech gleed ze uit bij de landing en vlogen we onderuit. Gelukkig pony heel en niks mee aan de hand, maar ik had weer voor de 3de keer mijn sleutelbeen gebroken. Helaas werden de friese kampioenschappen dus niks..

Na 2 weken kon ik weer rijden en heb ik alles weer rustig opgepakt.Ik heb Lady meegenomen naar mijn werk waar ze beleerd werd voor de wagen.
Lekker in de paddock

Zo trots!

Ook reed ik nog een merrie voor iemand. Helaas had dit paard een probleem in de bekken/rug waar ik minder fijn achter kwam. Ik was achterwaarts aan het rijden toen ik een proefje oefende. Ik had dat weekend een M1 debuut. Ze staakte.. Ik liet de teugels los en wou vooruit stappen maar toen kwam ze omhoog en liet zich achterover vallen. Erg veel pijn.. Omhoog gestrompeld en naar de auto gestrompeld, steunend op mijn vader. Terwijl mijn moeder het paard afzadelde belde mijn vader direct naar het ziekenhuis. Na enkele fotos , echos en CT scannen was de conclusie, gebroken bekken, gebroken schaambeen, gebroken zitbeenknobbels , gebroken heiligbeen/staartbotje en een afgescheurde spier in mijn linkerbeen. Ik moest een week in het ziekenhuis blijven en de dokters verwachtten dat ik heel 2016 niet meer kon rijden. Op dat moment stond Lady te koop, aangezien dit mijn laatste pony jaar was. Maar door dit ongeluk kon ik niet zonder haar. Ze betekend zo veel voor mij. Toevallig wist ik dat mijn vriendin nog een verzorgpony zocht dus heb haar een berichtje gestuurd dat ze Lady mocht rijden. Ik ken haar heel goed en ze heeft Lady haar moeder, Cisco, ook gereden.
Maava @bokt en lieve Lady

Eindelijk weer na een week ziekenhuis knuffelen met mijn meisje

Ik heb 2/3 weken op bed gelegen en zo lang kon ik ook niet lopen. Ik had een oma rekje om mij te verplaatsen en een rolstoel voor buiten. Langzaam aan ging het steeds beter en ging ik een beetje spelen met lady in de longeercirkel
Selfie terwijl ik rondstrompel

Aangezien ik heb besloten dat Lady blijft heb ik haar laten dekken door Heitraks Marvin. Dit word haar eerste veulen en ik ben er super verheugd op! Ze is zondag 5 maand drachtig, volgtopic staat in mijn onderschrift.

Ik ben al een tijdje fan van Minh dan Vu en een fotoshoot van haar was wel een droom. Ik reageerde op haar facebook en ze wou wel graag mijn pony's voor de lens hebben. Zo gezegd zo gedaan. Dit was de 2de keer na het ongeluk dat ik weer op haar zat. Onderweg naar Lelystad nog een dikke regenbui gehad maar tijdens de fotoshoot geen drup

3 jaar geleden heb ik eens tegen mijn moeder gezegt dat het mij geweldig lijkt om met alle le matsjo nakomelingen en le matsjo een show te rijden. Ineens kreeg ik een mailtje en het ging gebeuren! Ik was echt super blij. Maar aangezien het ongeluk spande het erom of ik dan volledig hersteld zou zijn. En of ik überhaupt nog durfde. Naar voorzichtig thuis wat rijden ben ik toch gegaan! Eerst een paar keer getraind met de groep en toen naar Tolbert, om te rijden! Maava@bokt ging mee om Lady evt voor te rijden als ze gek ging doen maar ze was erg relaxt. Ik heb genoten ook al was het echt snikheet

We werden zelfs later uitgenodigd op Horse Event. Geweldige ervaring

Samen met Sylke en mijn wedstrijd fries Dana heb ik meegedaan met een fotomeeting die ik zelf heb georganiseerd. Zijn echt prachtige foto's uitgekomen. Leuke foto van Dana Lady Sylke en mij

Knap meisje

Ik heb 2 weken geleden voor het eerst met mijn moeder een buitenrit gereden in het Drents Friese wold. Dit was echt genieten.

Ik was altijd al benieuwd hoe lady kon springen in vrijheid. Ik heb dus op mijn vrije dinsdag een hindernisje opgezet. Nou.. Wat een springkanon zeg

Helaas zit ik alweer op de 15 foto's ik hoop dat ik volgend jaar wat heel blijf. Ook hoop ik op een super knap en gezond veulen van mijn meisje. Het blijft allemaal spannend.