Een jaar lang met Lady go Lightly

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Een jaar lang met Lady go Lightly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:10

Een jaar lang met Lady.. Als ik zo terug kijk hebben we het dit jaar erg rustig aan gedaan.

Dit jaar was het laatste jaar dat ik bij de pony's kon starten. Mijn doel was om haar tot het M springen te rijden en evt Z. Ze was al L springen. Ik heb veel getraind, in februari sprongen we zelfs 1.15 maar met dikke pech gleed ze uit bij de landing en vlogen we onderuit. Gelukkig pony heel en niks mee aan de hand, maar ik had weer voor de 3de keer mijn sleutelbeen gebroken. Helaas werden de friese kampioenschappen dus niks..
Afbeelding
Na 2 weken kon ik weer rijden en heb ik alles weer rustig opgepakt.Ik heb Lady meegenomen naar mijn werk waar ze beleerd werd voor de wagen.
Lekker in de paddock
Afbeelding
Zo trots!
Afbeelding

Ook reed ik nog een merrie voor iemand. Helaas had dit paard een probleem in de bekken/rug waar ik minder fijn achter kwam. Ik was achterwaarts aan het rijden toen ik een proefje oefende. Ik had dat weekend een M1 debuut. Ze staakte.. Ik liet de teugels los en wou vooruit stappen maar toen kwam ze omhoog en liet zich achterover vallen. Erg veel pijn.. Omhoog gestrompeld en naar de auto gestrompeld, steunend op mijn vader. Terwijl mijn moeder het paard afzadelde belde mijn vader direct naar het ziekenhuis. Na enkele fotos , echos en CT scannen was de conclusie, gebroken bekken, gebroken schaambeen, gebroken zitbeenknobbels , gebroken heiligbeen/staartbotje en een afgescheurde spier in mijn linkerbeen. Ik moest een week in het ziekenhuis blijven en de dokters verwachtten dat ik heel 2016 niet meer kon rijden. Op dat moment stond Lady te koop, aangezien dit mijn laatste pony jaar was. Maar door dit ongeluk kon ik niet zonder haar. Ze betekend zo veel voor mij. Toevallig wist ik dat mijn vriendin nog een verzorgpony zocht dus heb haar een berichtje gestuurd dat ze Lady mocht rijden. Ik ken haar heel goed en ze heeft Lady haar moeder, Cisco, ook gereden.
Maava @bokt en lieve Lady
Afbeelding
Eindelijk weer na een week ziekenhuis knuffelen met mijn meisje
Afbeelding
Ik heb 2/3 weken op bed gelegen en zo lang kon ik ook niet lopen. Ik had een oma rekje om mij te verplaatsen en een rolstoel voor buiten. Langzaam aan ging het steeds beter en ging ik een beetje spelen met lady in de longeercirkel
Selfie terwijl ik rondstrompel :D Ik kijk echt sloom :o maar geloof mij, dat word je ook als je de hele dag in bed ligt
Afbeelding
Aangezien ik heb besloten dat Lady blijft heb ik haar laten dekken door Heitraks Marvin. Dit word haar eerste veulen en ik ben er super verheugd op! Ze is zondag 5 maand drachtig, volgtopic staat in mijn onderschrift.
Afbeelding
Ik ben al een tijdje fan van Minh dan Vu en een fotoshoot van haar was wel een droom. Ik reageerde op haar facebook en ze wou wel graag mijn pony's voor de lens hebben. Zo gezegd zo gedaan. Dit was de 2de keer na het ongeluk dat ik weer op haar zat. Onderweg naar Lelystad nog een dikke regenbui gehad maar tijdens de fotoshoot geen drup :D ben nogsteeds zo blij met de foto's!
Afbeelding

Afbeelding
3 jaar geleden heb ik eens tegen mijn moeder gezegt dat het mij geweldig lijkt om met alle le matsjo nakomelingen en le matsjo een show te rijden. Ineens kreeg ik een mailtje en het ging gebeuren! Ik was echt super blij. Maar aangezien het ongeluk spande het erom of ik dan volledig hersteld zou zijn. En of ik überhaupt nog durfde. Naar voorzichtig thuis wat rijden ben ik toch gegaan! Eerst een paar keer getraind met de groep en toen naar Tolbert, om te rijden! Maava@bokt ging mee om Lady evt voor te rijden als ze gek ging doen maar ze was erg relaxt. Ik heb genoten ook al was het echt snikheet
Afbeelding
We werden zelfs later uitgenodigd op Horse Event. Geweldige ervaring
Afbeelding
Samen met Sylke en mijn wedstrijd fries Dana heb ik meegedaan met een fotomeeting die ik zelf heb georganiseerd. Zijn echt prachtige foto's uitgekomen. Leuke foto van Dana Lady Sylke en mij :)
Afbeelding
Knap meisje
Afbeelding

Ik heb 2 weken geleden voor het eerst met mijn moeder een buitenrit gereden in het Drents Friese wold. Dit was echt genieten.
Afbeelding

Ik was altijd al benieuwd hoe lady kon springen in vrijheid. Ik heb dus op mijn vrije dinsdag een hindernisje opgezet. Nou.. Wat een springkanon zeg :D
Afbeelding

Helaas zit ik alweer op de 15 foto's ik hoop dat ik volgend jaar wat heel blijf. Ook hoop ik op een super knap en gezond veulen van mijn meisje. Het blijft allemaal spannend.

Nynkster

Re: Een jaar lang met Lady go Lightly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:13

Mooi topic Elina!!
Gelukkig heb je Lady niet verkocht..

En ik ben zo vreselijk benieuwd naar het veulen <3

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:20

Jeetje wat heb jij veel meegemaakt zeg!! Hopen op een geluksjaar in 2017, dat is je duidelijk wel gegund!
Ontzettend mooie pony, ben ook heel erg benieuwd naar het veulen!!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:22

Ik blijf echt super trots op wat voor een doorzetter en bikkel jij bent elina. Ik ben super blij dat ik naast jou lady mag rijden. Ik ben heel benieuwd naar het veulen en hoop nog een hoop gezellige paarde jaren met je door te brengen.
Jullie zijn zon leuk stel samen. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:52

Dankje Nynke! Jij nog bedankt voor de prachtige foto's, heb er nu al zin in dat je de kleine spruit op de foto zet!! Ik ben ook nog blij dat ze gewoon in de stal staat samen met haar moeder <3

Laura wat een lief berichtje dankjewel! We duimen op een mooi gezond veulentje!

Awww sylke :o super lief berichtje <3 vele paarden jaren samen lukt wel, en anders koop je babylady toch gewoon :D

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:33

Heftig wat je hebt meegemaakt :(:)
Gelukkig gaat het nu beter.

Ik vind Lady zo'n gave merrie <3

Veel geluk nog samen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 08:27

Dankjewel!!
Gaat goed komen :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:32

Wat een leuk overzicht heb je ervan gemaakt!
Ik ben benieuwd naar de baby :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:03

Wat een heftig jaar heb jij gehad! Hopelijk brengt 2017 jullie allen meer geluk :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 09:11

Dankje Cynthia. Ik ben ook h,eel benieuwd wat Fiore er van maakt!

Ik hoop het ook sincere..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 12:45

Verder nog iemand :o

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:24

Jeetje wat een val was dat zeg!!
Volgens mij had je alles gebroken wat er kon breken in de bekkenstreek :n
Gelukkig dat dat nu achter de rug is en je weer lekker kan genieten van lady. Zijn echt hele mooie foto's! Ik volg je andere topic ook al :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:10

Kabayo schreef:
Awww sylke :o super lief berichtje <3 vele paarden jaren samen lukt wel, en anders koop je babylady toch gewoon :D

Als het financieel kan ben ik de eerste die aan de deur klopt. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 21:27

Oeh syl hou ik je aan

Leuk en lief berichtje lanrowan :D <3

Ik hou van haar en haar gekke buien
Afbeelding