De laatste keer, een jaar lang in the picture.
De laatste keer, dat ik foto’s van ons samen mag plaatsen.

Want na 5 jaar is het tijd voor een nieuwe baas voor jou.
Maar, wat kijken we terug op een fantastische tijd!
Ik weet nog goed hoe ik je kocht. Je zag er niet uit. Iig heel anders dan op de verkoopfoto’s.
Maar mee ging je toch.
Ik heb je beleerd, en we zijn alles gaan doen. Noem het maar op, Jij draaide er nooit je hoefje voor om.

Je hebt altijd zoveel vertrouwen in mij gehad, en ik in jou. We veroverden samen de hele wereld.
En nu, na 5 jaar komt dit tot een eind.
Mijn hartje huilt, en het afscheid dat nadert is heel zwaar.

Maar helaas moet je plaats maken voor onze kleine meid. Ze is 4 maanden oud. En in de laatste 6 maanden heb ik om de week een keer de kans om op je rug te klimmen. Daar heb ik je niet voor, en ik zie je in jezelf keren. Zelfs met de 2 bijrijders kom je niet aan de dingen die je echt leuk vindt.
Want jij bent een paard die zijn benen wil strekken, lekker buiten rijden, crossen, naar het bos en naar het strand. Dan is je werklust ook veel groter.

Aan het eind van deze maand verhuis je naar je nieuwe bazinnetje. Een lieve dame die stapelverliefd op je is, en jij vind haar ook duidelijk leuk. Want bij alle kijkers liep je op de handrem. En bij haar was je jezelf. Lekker het gas er op, en zelfs een bokje. Daar hadden we mijn grote vriend. Dit zit goed dacht ik. En na een nachtje slapen en goed nagedacht te hebben, kreeg ik een heel erg lief bericht of ze je baasje mocht worden. En dat mag. Graag zelfs. Ik kom je echt opzoeken, en ze belooft om mij op de hoogte te houden.

Maar jeetje, wat ga ik je missen zeg. Elke dag. En dat doe ik nu al..
Van het weekend maken we nog een lekkere bosrit en ook een strandrit staat nog op de planning. Zodat we nog 1x samen kunnen vliegen. En dan komt ze je eind van de maand ophalen.
En ik verheug me er op, om jullie te zien samenwerken. En dan mag je daar blijven tot je oud bent. En anders kom je terug bij mij.
Het gaat je goed lieve vriend. Ik hou van je .