Hoe het begon
Al heel wat jaren heb ik een enorme fascinatie voor de diverse wolfhondenrassen. De meeste rassen waren echter niet geschikt voor het leven wat we toen hadden en we kozen er voor achtereenvolgens meerdere honden op te vangen die weg moesten uit hun huidige situatie (veel van geleerd!). Toen ons leven echter veranderde, zijn we gaan zoeken naar een type wolfhond wat bij ons zou passen.
Het vervolg
Ik kwam in contact met iemand in Nederland die twee Northern Inuits heeft van een fokker uit Engeland (Honiahaka Inuits and Wolfdogs). Na veel vragen te hebben gesteld zijn we bij haar langs gegaan en waren we opslag verliefd op dit type! Een paar maanden later zijn we afgereisd naar Engeland om Tracey en haar prachtige dieren te ontmoeten. We waren al overtuigd, maar nu wisten we het helemaal zeker! Het zou een pup worden van Honiahaka.
Onze enorme voorkeur ging uit naar haar eerste outcross nest tussen haar zeer lieve Northern Inuit teefje Honiahaka Dream a little Dream en de Tamaskan reu Nanuq vom Münsterland. De reu zit bij zijn fokkers in Duitsland en ook daar zijn we langs geweest. Wat een geweldig dier! Zowel pappa als mamma hebben echt heerlijke en open karakters.
Mamma Honiahaka Dream a Little Dream

Pappa Nanuq vom Münsterland

Puppies!
Een hele spannende tijd van wachten brak aan. Ze bleek zwanger van slechts twee pups en er stonden veel mensen op de wachtlijst. Zenuwslopend! We zijn nog steeds heel erg dankbaar dat wij Yorek toegewezen hebben gekregen, wat waren we blij! Zijn broertje heeft ze zelf gehouden. Al bij de geboorte was het een flinke pup van 850gram.
De eerste foto die we van Yorek kregen vlak na de geboorte (Yorek is de lichte pup):

Toen hij 4 weken oud was ben ik voor het eerst langsgegaan in Engeland. Och wat was het moeilijk om daarna weer zonder pup naar huis te gaan! En wat was hij leuk!

Op 7 weken oud zijn we samen naar Engeland gegaan. Hier werd het passende karakter nogmaals bevestigend.
Altijd vrolijk! En ook heel open en vriendelijk.

Samen met zijn broertje. Moeders ligt op de achtergrond. De andere pups zijn van een ander nest.

Eindelijk thuis!
Door de internationale regels omtrent de rabiës enting mogen pups helaas pas met 15 weken de grenzen over. Dat was lang wachten zeg!! Maar nu is hij er gelukkig eindelijk en was het het lange wachten meer dan waard! In mijn volgende post plaats ik hoe onze eerste week is gegaan en nog wat foto's van zijn eerste photoshoot!
Meet: Yorek!
Honiahaka Nova The Adventure Begins