Het eerste jaar vanaf de rug van S.A. Mishkaljiyah!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Het eerste jaar vanaf de rug van S.A. Mishkaljiyah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 02:38

1. Afbeelding

S.A. Mishkaljiyah
S.A. Tawfiq (v. ZK Kuray) x A.F. Shanaya (Sha Lazio x Anthal)
Arabisch volbloed
Merrie
3 januari 2013

[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn
[ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah
[ITP] S.A. Mishkaljiyah gaat op reis
[ITP] Mish van Aleeneh
[ITP] S.A. Mishkaljiyah helemaal in haar element
[ITP] Arabische S.A. Mishkaljiyah op haar nieuwe stekkie
[ITP] Kleine Mishjes worden groot!
[ITP] Lekker aan de wandel met S.A. Mishkaljiyah
[ITP] Hiep hiep hoera! Mish 3 jaar!
[ITP] Arabier Mish op de AVS Ledendag!

Het is alweer bijna 4 jaar geleden dat dat kleine hummeltje voor mijn ogen uit haar mama kroop, en al 3,5 sinds ik besloot dat ik haar nooit meer wilde laten gaan, met d'r expressieve koppie en d'r grote kiekers <3

Drie en een half jaar van toekijken hoe ze door de wei huppelde, van wandelen, grondwerk, samen avonturen beleven en de wereld ontdekken, van een hechte band smeden. In die tijd is ze toch wel mijn grote maatje geworden.

In dit afgelopen jaar heb ik nog wel het grootste avontuur ooit beleefd; ik heb mogen meemaken hoe gaaf het wel niet is om de wereld vanaf haar rug te zien.

In het voorjaar zijn we rustig aan begonnen met voorbereidend werk op het inrijden; een zadeltje kende ze al, en zo bouwden we dat op naar longeren met zadel, hupsen ernaast, een keertje spelenderwijs hangen... en dan zit je er ineens bovenop! De grijns kwam die dag de hele dag niet meer van mijn gezicht af. Het mooiste was dat Mish het de normaalste zaak van de wereld leek te vinden. Ze moest haar evenwicht opnieuw leren vinden, tuurlijk... maar oh wat deed ze voorzichtig met me.

Onderstaande foto is van de eerste keer dat we haar eens voorzichtig losklikten van de longeerlijn.
2.Afbeelding

En deze van de keer erna.
3.Afbeelding

4.Afbeelding

We deden heel voorzichtig met haar, zo jong als ze is. Zitten, een beetje stap, en zo nu en dan een paar pasjes draf, dat was genoeg. En zodra ze dat allemaal goed oppakte, kreeg ze weer vakantie. Dit was een van de laatste keren voor die tijd dat ik erop stapte en de allereerste keer zonder zadel. Daar heb ik een paar hele leuke foto's van ons samen aan overgehouden :)
5.Afbeelding

Wel hebben we haar ook een keertje laten vrijspringen. We zijn tot de conclusie gekomen dat, ook al vindt ze het fantastisch, ze niet bijster veel talent voor springen heeft :') het kan haar namelijk geen ruk schelen of ze balkjes raakt of niet, benen zijn gewoon te zwaar om op te tillen _O- Toch heeft ze nog een of twee best leuke sprongetjes gemaakt.
6.Afbeelding

Verder heeft ze tot het eind van de zomervakantie weer lekker genoten van een welverdiende vakantie waarin ze het geleerde eens lekker in haar koppie mocht gaan verwerken <3
7.Afbeelding

In de zomer zijn wij verhuisd en Mish dus ook, en zijn we op een stal terecht gekomen waar Mish nóg fijner op haar plekje is! Toen ze daar eenmaal weer rustig gewend was hebben we langzaam het rijden weer met haar opgepikt. Ook hebben we toen ons allereerste buitenritje ooit gemaakt, door het prachtige natuurgebied dat aan onze stal grenst. Mish genoot er ook met volle teugen van.

Ze heeft op deze foto nog een halster over haar hoofdstel om zodat we haar eventueel naast onze haflinger mee konden nemen als handpaard in het begin om haar wat vertrouwen te geven. Dat bleek echter niet eens nodig :D Madam vond het hele avontuur namelijk schitterend en sjouwde met de oortjes erop megavrolijk mee.
8.Afbeelding

Op 18 september werd de ledendag van het Arabisch Volbloedenstamboek georganiseerd, en op die dag werden verscheidene hele leuke clinics gehouden, zoals in-hand trail en showtraining, maar ook een rij-clinic van Paulette Zorn. Hier wilde ik heel graag naar toe met Mish, dus zo gezegd, zo gedaan. We hadden van te voren afgesproken dat, omdat dit de eerste keer was voor Mish op vreemd terrein, we per onderdeel zouden bekijken hoe ze het zou doen en dat we altijd nog mochten terugtrekken als we dachten dat het teveel voor haar was.
9.Afbeelding

Het was er behoorlijk druk en sommige arabieren om haar heen flipten hem behoorlijk de pan uit, maar wat was ze stabiel en rustig. Wat was ik trots op mijn kleine meid, die deed het 'm toch maar even <3 Attent en braaf, zo fijn met me samenwerken.
10.Afbeelding

Het ging zo goed dat ik zelfs er nog even op durfde te stappen. Het was niet het meest ontspannen en hoogstaande plaatje ever, misschien, maar ze deed het 'm toch maar even daar voor me. Hoe knap was dat! In een vreemde bak met elf andere arabieren en een hoop drukte.
11.Afbeelding

Momenteel doen we rustig aan met haar en rijden we vooral een paar keer in de week korte stukjes met haar. We hebben een fijne instructrice gevonden die ons kan helpen om haar in balans en in ontspanning te krijgen met rijden, en ondertussen zijn we vooral heel veel aan het genieten samen, wat we ook doen.
12.Afbeelding

Samen aan het buitenrijden met mijn vriendin Desiree die me in alles steunt en haar lieve haflinger Olina.
13.Afbeelding

Brave pony in de bak <3
14.Afbeelding

Hoe langer ik mijn meisje heb, hoe gekker ik met haar word. We zijn steeds meer en meer een team aan het worden samen, zowel onder het zadel als op de grond. Ik hoop nog zoveel meer met haar te kunnen en mogen gaan beleven, zoveel meer nog met haar te mogen genieten. Op naar nog veel meer geweldige jaren.

Bedankt voor het lezen :)
15.Afbeelding
De grote kiekers is ze overigens nog niet kwijt ;) <3

MachoPablo

Re: Het eerste jaar vanaf de rug van S.A. Mishkaljiyah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 03:56

Wat een leukerd en hopelijk mag je nog lang plezier van haar hebben

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 07:06

Ze heeft idd hele mooie ogen zeg!! :oo

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 08:14

Jaaaaaa, Mishje <3 Ze is zo ontzettend leuk :D En echt mooi hoe jullie elkaar zo vertrouwen. Dat je nog vele jaren van haar mag genieten :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:25

Je pakt t imo super aan! Wat een mooie Arabier is dit. Verfijnd; maar toch nog een paardje waar je op zou durven kruipen. Mooi!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:27

Wat een knappe merrie is ze!
Heerlijk dat je je zo verbonden voelt met haar!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:30

<3 Mish!
Wat een dappere, gevoelige, goedaardige, lieve merrie is het toch! Ik ben verliefd denk ik :+:

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:43

Ik vroeg mij al af hoe het met jullie ging :-) Zo te lezen erg goed. Fijn. En wat een mooi stekje hebben jullie gevonden!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:04

Haiii...wat een gaaf overzicht zo...en wat doet ze het toch super voor zo'n jonkie.
Behalve dat is ze natuurlijk ook nog eens èrg prettig om naar te kijken...beste van beiden dus...lucky you!

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:16

Wauw wat is ze een gaaf paard geworden zeg! Ik herinner me nog dat ze geboren werd (stille meelezer :o), lijkt wel gisteren!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:37

Mish is een heerlijk paardje. Leuk om jullie levensverhaal zo te lezen. Niet gedacht dat ze nog zo jong is.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:41

Ik heb thuis ook een look a like van je Mish, prachtig paard is ze :)

Super dat ze alles zo leuk opneemt en je haar de tijd geeft..doe zo verder zou ik zeggen ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:58

Jullie zijn zo leuk samen! En ik kan niet wachten op jullie eerste start bij de DAWRAwat jullie allemaal nog gaan laten zien de komende jaren! *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 17:16

Wat leuk, al zoveel reacties <3 dank jullie wel!

Sam, thanks <3 ik hoop het ook!

Neile, wat een lieve reactie! Dat is precies wat ik ook van Mish vind!

Muur, hihi, ze is leuk he! Wat beschrijf je haar mooi.

Jennyxx, wat leuk dat je Mish nog kent! Ik ben ook ontzettend blij met ons stekkie, een betere plek had ik me niet kunnen wensen.

Tyleysmiley, knap doet ze het he, voor zo'n jong paard! Ze is zo dapper!

Cissi, wat leuk dat je haar nog kent :) wat worden ze dan snel groot he.

Hey, Nanda, leuk dat je reageert! Wist je dat niet nee? Ja, 't is echt nog een guppetje.

Idifix, tof! Heb je een foto? :D

Rije, denk niet dat je mee mag doen met een dressuurzadeltje erop, of wel? :P Zou graag meedoen, maar voorlopig komt er nog geen westernzadel op haar ruggetje, haha. Ik kan ook niet wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:21

Ik had het natuurlijk al een beetje gevolgd, maar top dat het zo goed gaat met Mish! Jullie zijn een leuk stel :D en een leuk viertal zo :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:34

Heel leuk hoe jullie samen alles langzaamaan ontdekken :)
Lijkt me ook heel leuk om Mish een keer in het echie te ontmoeten; dan wel bij jullie of anders bij een Coco wedstrijdje of zo!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:51

Ha, Jolien, wat leuk dat je reageert :) Ja, jij hebt Mish natuurlijk niet meer meegemaakt onder het zadel :D Tof dat je wel volgt. Dankjewel!

Ja Elise dat gaat vast nog wel een keer gebeuren! Je bent altijd welkom om een keertje op bezoek te komen hoor wanneer je weer hier bent... met of zonder Gerrit ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:36

<3
Ze doet het zo knap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:41

Wat leuk om jullie zo te zien genieten. Kan van het voorjaar wel eens die kant opkomen voor een ritje!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:50

Doe maar!! Zie ik jou en je knappe dame ook weer eens...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:13

Oh ja leuk Jolijn! Zo ver is het inderdaad ook niet :D En het is zo mooi hier!!
Leuk dat jullie elkaar ook kennen :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:27

Aleeneh schreef:
Rije, denk niet dat je mee mag doen met een dressuurzadeltje erop, of wel? :P Zou graag meedoen, maar voorlopig komt er nog geen westernzadel op haar ruggetje, haha. Ik kan ook niet wachten!

Hunter! O:) En aan de hand kan natuurlijk ook! :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:12

Jullie zijn zo'n leuk team Eline! Ik geniet altijd weer van al jullie mooie verhalen en foto's <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:00

Dankjewel Nicky :+: Wat leuk om te horen!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:18

Leuk om jullie zo in een topic in het totaal plaatje te zien! Leuk koppel samen!