[VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:37

Drunksheep schreef:
Jaaa Jood ik ben zo nieuwsgierig naar de knappe kindjes <3 over een tijdje maar in het echie komen knuffelen!


Jaaaa sowieso! Bengaalkittenknuffelboktmeeting <3

Anoniem

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:58

Zooooooo als je Nova zat bent kom je haar maar brengen hoor. Wat een schoonheid!

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:44

Ik kan mij helemaal vinden in je omschrijving van de bengaal Jodie! Ik heb soms ook medelijden met onze HTK kat als ze aan het spelen zijn. Hij is zooo enthousiast ! :D
Ik heb hem gekregen toen hij dik een jaar oud was. De vorige eigenaresse heeft een nestje met hem gefokt, maar hij vond zijn eigen kittens niet zo lief, dus zocht ze een ander plekje voor hem. Hij is ook geshowd, had een 1U. (Maar verder geen idee hoe dat werkt met die predikaten, wel leuk om te lezen!)

Charmeur <3
Afbeelding

Met grote vriend Mambo
Afbeelding

En toen ik hem net had, toen was hij nog wat slanker :o
Afbeelding

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:48

Wat een schatje <3 Mooie kleur heeft ie!

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 21:25

Superleuk maessie! Welke Cattery komt hij vandaan dan? Nova vindt shows niet zo tof dus die nemen we niet mee, maar Terra heeft ook al 2 keer een U gehaald. :D

Leuk dat de omschrijving jou ook zo bekend voorkomt haha! Prachtige kater is het!!

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:29

Wat een gave kater! Mooie katten vriendlief zou er ook wel 1 willen maar eerst komt er hier een abbesijn baby!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:43

Ben zelf ook gek op bengalen xD Maar de prijs vind ik ook wel hoog O:) Daarnaast woon ik nog thuis dus zal ik nog even moeten wachten op mn eigen plekje (ben wel al aant zoeken met mn vriend) en dan mijn vriend overhalen om een kat te nemen :') Hijs een hondenmens en heeft het niet zo op katten helaas :( Al is hij ook niet anti hoor, maar hij wilt ze ook niet -O-

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:02

Ik heb eigenlijk geen idee wat haar cattery naam is.. ik heb hem gecastreerd gekocht, dus was voor mij niet interessant..

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:05

Wow wat zijn het toch mooie beesten!

Zijn echt gek op onze birmanen, maar Bengalen zijn zeker net zo goed favoriet.

Spannend!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:04

maessie schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee wat haar cattery naam is.. ik heb hem gecastreerd gekocht, dus was voor mij niet interessant..


Ik vermoed zo dat jouw kater bij LJ Bengals vandaan komt.
En als ik me niet vergis is dat Leonoor hier op bokt. (Inmiddals geen bengalen cattery meer)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:32

Jodie wordt mama :') Ik volg want dat wil ik niet missen :+

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:35

Wat een beauties! <3 Ik begin alweer te zwijmelen. Katten zijn toch zulke mooie beesten, zeker deze. :D
Ik volg!

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:50

Leuk!! Ik wil heel graag een vriendje voor onze poes, ook bengaal. Maar durf aan de ene kant niet. Ze is nogal territoriaal := Wat als het niet klikt, ik hecht me zo snel aan dieren.

Maar goed ik ga volgen, ben benieuwd wat er uit komt!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:51

Ik ben benieuwd TS, veel succes!
Hier in het rijke bezit van 3 exemplaren

Afbeelding




maessie schreef:
Spannend! Ook hier het bengalenvirus, wij hebben een gecastreerde kater die vroeger gedekt heeft: Lj bengals Stream of Passion, oftewel Streampie :+ Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!

Hey die ken ik!! Ik heb zn zoon!! :D

Afbeelding
Nah, dat is leuk zeg :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:56

Ylana schreef:
maessie schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee wat haar cattery naam is.. ik heb hem gecastreerd gekocht, dus was voor mij niet interessant..


Ik vermoed zo dat jouw kater bij LJ Bengals vandaan komt.
En als ik me niet vergis is dat Leonoor hier op bokt. (Inmiddals geen bengalen cattery meer)

:j en daarna is hij van Judith geweest, die onder de naam "Sikia's" 1 nestje gefokt heeft. Daar kwamen Maliki en zijn broer uit (van kaygee hier op Bokt), maar helaas leeft broerlief niet meer. Daarna heeft Judith niet meer gefokt :)

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:50

Ylana, dat klopt, Leonoor heeft hem gefokt, en ik heb hem inderdaad van Judith na zijn nestje.

En Mamamiesje wat gaaf!! Ik heb alleen "puppy"fotos van z'n kittens gezien, dus ontzettend leuk om te zien hoe hij uitgegroeid is! :j (En jammer dat z'n broertje er niet meer is)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:18

Maliki lijkt "helaas" :') meer op zn moeder qua vacht en bouw := Hij is zeker geen schoolvoorbeeld uit het boekje 'De Ideale Bengaal' maar zijn karakter is echt TOP <3

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:24

Ik volg mee, wat een mooie katten! Heb normaal niet zoveel met katten maar dit is echt een mooie combinatie.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:28

xoranlover schreef:
Wat een gave kater! Mooie katten vriendlief zou er ook wel 1 willen maar eerst komt er hier een abbesijn baby!

Ohhh Abessijnen vind ik ook erg gaaf <3 helaas vind mijn vriend ze niks anders had ik er wellicht nog wel eentje bij gewild. Denk dat ze qua karakter en temperament goed te matchen zijn met Bengalen. Er zit ook iemand in de Facebook bengalen groep die een Bengaal en een Abessijn heeft, zo gaaf om te zien die combinatie met zo'n wildkleur en dan die panterrozetten!

maliejane schreef:
Ben zelf ook gek op bengalen xD Maar de prijs vind ik ook wel hoog O:) Daarnaast woon ik nog thuis dus zal ik nog even moeten wachten op mn eigen plekje (ben wel al aant zoeken met mn vriend) en dan mijn vriend overhalen om een kat te nemen :') Hijs een hondenmens en heeft het niet zo op katten helaas :( Al is hij ook niet anti hoor, maar hij wilt ze ook niet -O-

Haha ja ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Ze zijn ook prijzig maar helaas zijn de kosten voor het fokken ook zo hoog (door oa de hoge dekprijzen bij Bengalen, als je vergelijkt met sommige andere rassen is het 2 à 3 keer zo duur) waardoor je in zekere zin als fokker ook wel moet wil je jezelf financieel niet totaal ruïneren :') wel leuk dat je op zoek gaat naar een eigen plekje, ik vond het zo super toen ik eindelijk zelf dieren kon nemen! Honden vind ik ook geweldig maar zijn helaas gewoon een stuk minder praktisch. Misschien kan je je vriend wel overhalen door te zeggen dat Bengalen soms net hondjes zijn haha! Ze kunnen heel goed wennen aan een tuigje, ik ken Bengalen die zelfs meegaan op vakantie en hele wandelingen in de bergen enzo meewandelen aan een riempje, of een Bengaal die altijd los meegaat naar het strand enzo, en veel Bengalen apporteren ook graag en daarnaast zijn ze echt knettergek op water :j

Michelle77 schreef:
Wow wat zijn het toch mooie beesten!

Zijn echt gek op onze birmanen, maar Bengalen zijn zeker net zo goed favoriet.

Spannend!

Birmanen vind ik ook prachtig!! Denk dat ze qua karakter minder bij me zouden passen, ik begreep dat het wat rustigere katten zijn? Maar qua uiterlijk <3

@Ylana en maessie: Wat leuk dat hij bij een bokker vandaan komt! Of in ieder geval door een bokker is gefokt. Ik ken Leonoor niet en LJ Bengals zegt me ook niks (als ik erop google kom ik wel op de site van Ifness terecht die ken ik dan weer wel), maar ik ben natuurlijk ook nog maar een nieuwkomer in het hele 'fokkerswereldje'.

En wauw MamaMiesje wat een prachtig stel zo bij elkaar!

Marrit13 schreef:
Jodie wordt mama :') Ik volg want dat wil ik niet missen :+

Ho ho, Nova wordt mama. Ik word oma :') :')

Lizz schreef:
Leuk!! Ik wil heel graag een vriendje voor onze poes, ook bengaal. Maar durf aan de ene kant niet. Ze is nogal territoriaal := Wat als het niet klikt, ik hecht me zo snel aan dieren.

Maar goed ik ga volgen, ben benieuwd wat er uit komt!

Hoe uit dat territoriale zich? Ik denk dat Bengalen altijd wel gebaat zijn bij een soortgenootje, en het liefst nog een rasgenootje vind ik. Ik ben ervan overtuigd dat het in 9 van de 10 gevallen met een goede introductie en zeker als het gaat om een kitten erbij wel goed gaat, maar het risico bestaat natuurlijk altijd. Mijn ervaring is dat kittens vrij makkelijk worden geaccepteerd, zeker als het temperament overeenkomt, dus dat zou op zich geen obstakel hoeven zijn. Ik zou een kitten er zo bij gooien denk ik. Ze blazen een dag of 2 en dan liggen ze elkaar daarna te wassen. Met een oudere kat kan het wel lastiger zijn, daar hoor je nog wel eens verhalen dat het ook na een lange periode niet goed gaat.

En ach MamaMiesje, wat is 'de ideale Bengaal'. Zoveel mensen, zoveel smaken. Ik ben zelf bijvoorbeeld gek op die grote rozetten, maar ik ken ook fokkers die ze verafschuwen en echt voor zo'n wildlook gaan met kleine spots. Of die fan zijn van marbles. Ik vind die hele wilde looks echt wel gaaf, de zoon van Stream of Passion die jij hebt vind ik ook prachtig met die wilde kleur en kleine spots, alsof ie zo uit de dierentuin komt <3

Zo ik geloof dat ik overal wel redelijk op heb gereageerd! Echt onwijs leuk dat jullie allemaal volgen! Hier is het nog relatief rustig, Nova heeft net even d'r avondwandeling op het kattenwiel gehad en is al lekker af en toe wat van de dozen en werpkist aan het omspitten. Ik had de krabton dichtgemaakt met karton om te voorkomen dat ze daar straks in zou willen bevallen maar die heeft ze gewoon weer opengebeukt :') dus daar ga ik nog even wat anders op verzinnen. Verder ligt madame nu al lekker weer languit op de harde vloer en waren de kittens vandaag weer goed te voelen. Het is toch wel spannend zo'n eerste nestje, zowel voor haar maar vooral ook bij mij. Over een weekje is ze alweer uitgerekend, kan echt niet wachten!

*\o/* *\o/*

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:39

Ik denk ook wel dat abessijnen goed matchen met bengalen. Ze kunnen heerlijk bij je liggen slapen en knuffelen maar ze hebben ook van die buien dat niks veilig is in huis. Dan vliegen ze overal op en tegen aan. Ze zijn ook ontzettend goed in nieuwe streken bedenken. Denk je alles gehad te hebben dan verzinnen ze weer wat (meestal onmogelijk) nieuws.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:43

Ik zou haast zeggen: het maakt niet uit welk ras je combineert met een Gaal, mits de karakters bij elkaar passen.
Wij hebben de combi Abessijn en Gaal ook gehad en dat was GEEN succes :n Abessijn was een (gecastreerd) mannetje en een doetje en de Gaal was een dominante dame. Moord en doodslag, zou ik het wel kunnen noemen :oo

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:50

Ahh naar MM! Heb je helemaal gelijk in inderdaad, de karakters moeten bij elkaar passen maar puur op de rasomschrijving afgegaan lijkt het wel een mooie combi :j zo zie je maar weer dat je het uiteindelijk nooit van tevoren weet. De andere kat zal wel altijd zijn/haar mannetje moeten kunnen staan want Bengalen kunnen wel echt pestkoppen zijn ja :') die van mij lopen ook altijd op elkaar te loederen maar dat gaat gelukkig heel gelijk op, en ze spelen gewoon heel ruw. Ik heb hier wel eens mensen in huis die ervan schrikken maar het is altijd vooral een hoop gemekker en geshow en 2 minuten later liggen ze weer als yin en yang samen in een te klein mandje.

Haha xoranlover dat klinkt me ook bekend in de oren! :D Ik dacht het ze hier eindelijk te hebben afgeleerd dat ze op het aanrecht kwamen, kwam ik op een gegeven moment beneden zat er eentje bovenop een keukenkastje. En die dingen zijn echt hoog. Ik snap tot de dag van vandaag nog steeds niet hoe ze erop is gekomen destijds. Ik moest d'r ook naar beneden helpen overigens. Ze springen ook veel op de deuren en dan gaan ze net zolang roepen tot ik ze eraf til want dan durven ze niet meer ofzo. Sukkels _O-

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:54

Wat een prachtige ouderexemplaren, ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen!

Vind het prachtige katten, maar daar is het voor mij ook wel mee gezegd. Heb een paar maanden de bengaal van een vriendin hier in huis gehad, wat een ellende was dat. Dus voor mij zal het nóóit meer worden dan genieten van de prachtige foto's _O-

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:58

Yv_ schreef:
Wat een prachtige ouderexemplaren, ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen!

Vind het prachtige katten, maar daar is het voor mij ook wel mee gezegd. Heb een paar maanden de bengaal van een vriendin hier in huis gehad, wat een ellende was dat. Dus voor mij zal het nóóit meer worden dan genieten van de prachtige foto's _O-


Zo erg? :') :')

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:06

Ik heb hier een kruising Abessijn x Bengaal/Main Coon. Fantastische kat. Atletisch, mooi, gezellig, heel erg lief, aanhankelijk, speels... noem maar op. Ben superblij met hem.
Maar zijn broer, uit hetzelfde nest dus dezelfde kruising, was in alles een stapje erger. Die vroeg geen aandacht, hij eiste het. Gaf je het niet, brak hij de tent af. Wij werden geleefd door hem. Hij was superleuk, maar voor ons en zijn broer een beetje teveel van het goede. Na 3,5 jaar is hij verhuisd naar een vriendin van mij, met een boerderij en een flinke veestapel, o.a. 10 katten. Hij woont daar nu een klein jaar en is volledig op zijn plek. En zijn broer is totaal tot rust gekomen en heeft zich ongelooflijk goed ontwikkeld. Van een schuchtere, teruggetrokken einselganger in een gezellige, stoere knuffelbink. Uiteindelijk iedereen blij *\o/*

TS ik volg en wens je veel succes en vooral veel plezier met je nest!