[VOLG] mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:04

Maar nogmaals volg je gevoel, ik bedoel dit niet verkeerd. Wil je alleen maar helpen.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 20:18

Geen probleem. Mijn oog viel meteen op dit ratje en toevallig mijn vriend ook. Wat voer jij qua eten ? Ben niet zo voor het eten dat ze nu krijgen en ben aan het kijken voor andere brok :)

PlienR

Berichten: 800
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:28

Leuk!! Ik heb twee mini bulletjes! :) Moeder en zoon!


Afbeelding

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:42

LoesLucky schreef:
oh ja Nicky ken ik :). Wie Was zijn opa? Ik zit nu ook in het bestuur van de nbtc. Hele show wereldje is vals. Ik doe er niet meer aan. Zin in het bestuur om te knokken voor gezondheid en testen. Reuen en teven kan idd ook mis gaan. Je komt tzt vast een mooi en leuk teefje tegen!
Kom anders in november naar Leiden :). Grote internationale show, komen bullen uit heel de wereld. Echt super gaaf! Kun je flink kroelen en je ogen uit kijken.



Kingsfarm was vroeger toen die nog leefde :) daarna is het overgegaan naar Hans en Marionne konings. Ik zie jou ook wel eens voorbij komen op Facebook geloof ik. Leiden ben ik ook een aantal keren geweest :) maar door allemaal gepraat in het wereldje was ik er even klaar mee.
Ken er meer die het bestuur goed willen aanpakken en bepaalde fokkers ook waarbij het een en ander mis is.
Show wereldje is ook wel een aparte.


Idd dat de hoofdjes nog heel erg veranderen maar meestal wel iets voorspelbaar. Wel blijft het grappig dat mensen voorbij komen met een amstaff die heilig denken een Engelse bullterrier te hebben gekocht "de kromming komt pas later" ... Je maakt wat mee met mensen

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 20:44

Ooh zo leuk ! En wat zijn ze knap <3

Nee is dat echt ? Je ziet toch duidelijk het verschil tussen bull en amstaf .. :P

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:47

xLaraaj schreef:
Geen probleem. Mijn oog viel meteen op dit ratje en toevallig mijn vriend ook. Wat voer jij qua eten ? Ben niet zo voor het eten dat ze nu krijgen en ben aan het kijken voor andere brok :)


Voeding moet je echt ontdekken met een bullterrier, wat de een voert kan perfect zijn voor hun Bull maar een ramp voor de jouwe. Ik voer Cavom, heb een moeilijke eter (op speelgoed na, dat is eetbaar :p ) en af en toe extra vlees ernaast.
Er komen vaak een hoop huid problemen voor, bij mijn bullen gelukkig niet mee gemaakt.
Voer gewoon waar jij je goed bij voelt, mocht dat niet goed lopen kan je altijd overgaan op anders.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:51

primera schreef:
LoesLucky schreef:
oh ja Nicky ken ik :). Wie Was zijn opa? Ik zit nu ook in het bestuur van de nbtc. Hele show wereldje is vals. Ik doe er niet meer aan. Zin in het bestuur om te knokken voor gezondheid en testen. Reuen en teven kan idd ook mis gaan. Je komt tzt vast een mooi en leuk teefje tegen!
Kom anders in november naar Leiden :). Grote internationale show, komen bullen uit heel de wereld. Echt super gaaf! Kun je flink kroelen en je ogen uit kijken.



Kingsfarm was vroeger toen die nog leefde :) daarna is het overgegaan naar Hans en Marionne konings. Ik zie jou ook wel eens voorbij komen op Facebook geloof ik. Leiden ben ik ook een aantal keren geweest :) maar door allemaal gepraat in het wereldje was ik er even klaar mee.
Ken er meer die het bestuur goed willen aanpakken en bepaalde fokkers ook waarbij het een en ander mis is.
Show wereldje is ook wel een aparte.


Idd dat de hoofdjes nog heel erg veranderen maar meestal wel iets voorspelbaar. Wel blijft het grappig dat mensen voorbij komen met een amstaff die heilig denken een Engelse bullterrier te hebben gekocht "de kromming komt pas later" ... Je maakt wat mee met mensen
tja het bestuur willen aanpakken, ik zeg niks. Sommige mensen kunnen bestuursleden niet zien als enerzijds bestuurslid en anderzijds privé persoon. Ben voorzichtig met wie je vertrouwd. Het gepraat in het wereldje is verschrikkelijk. Wijzen naar elkaar, eigen fouten in de schoenen schuiven van anderen enzenz. Eigenlijk is er niks aan haha!
Hans en Marionne ken ik goed....lieve en eerlijke mensen :).
Wat is jou echte naam? Straks ken ik je nog ook, shame on me...

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:54

xLaraaj schreef:
Geen probleem. Mijn oog viel meteen op dit ratje en toevallig mijn vriend ook. Wat voer jij qua eten ? Ben niet zo voor het eten dat ze nu krijgen en ben aan het kijken voor andere brok :)
voer moet je echt puzzelen.
De ene doet het daar goed op en de andere niet. Teefje hier eet voor niet eetbaar spul echt vreselijk. Reu deed dit alleen als pup.
In ieder geval niet te snel switchen, minimaal 5-6 weken voeren voordat je resultaat ziet. Momenteel voer ik Trovet Vernison, beide erg gevoelig met darmen en huid :(

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:54

xLaraaj schreef:
Ooh zo leuk ! En wat zijn ze knap <3

Nee is dat echt ? Je ziet toch duidelijk het verschil tussen bull en amstaf .. :P


Hahaha ja dat zie je normaal gesproken wel :p en in het paspoort stond het ook dat het een staff was maar de eigenaren bleven vol houden dat het een bullterrier was. Verhaal las ik bij iemand op haar Facebook die met haar oude Bull buiten liep.

Reken erop dat je een heleboel negatieve reacties gaat krijgen buiten hoor. Bescherm je hond ook tegen rare mensen, sommige willen ze schoppen. En in veel landen moet je aan een hoop dingen denken / regelen voor je je Bull mee mag nemen.

Al krijg je af en toe ook leuke dingen te horen, ik liep met mijn witte een keer bij de metro, kindje zijn moeder aantikken "mama mama, kijk die mevrouw loopt met een ijsbeer". Of met mijn brindle "ow mam die bullterrier heeft een tijger print"

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:57

primera schreef:
xLaraaj schreef:
Ooh zo leuk ! En wat zijn ze knap <3

Nee is dat echt ? Je ziet toch duidelijk het verschil tussen bull en amstaf .. :P


Hahaha ja dat zie je normaal gesproken wel :p en in het paspoort stond het ook dat het een staff was maar de eigenaren bleven vol houden dat het een bullterrier was. Verhaal las ik bij iemand op haar Facebook die met haar oude Bull buiten liep.

Reken erop dat je een heleboel negatieve reacties gaat krijgen buiten hoor. Bescherm je hond ook tegen rare mensen, sommige willen ze schoppen. En in veel landen moet je aan een hoop dingen denken / regelen voor je je Bull mee mag nemen.

Al krijg je af en toe ook leuke dingen te horen, ik liep met mijn witte een keer bij de metro, kindje zijn moeder aantikken "mama mama, kijk die mevrouw loopt met een ijsbeer". Of met mijn brindle "ow mam die bullterrier heeft een tijger print"
Oh ja zo had ik ooit de opmerking bij mij vorige teefje: kijk mam! een geitje! Of dat is die van space buddy's (film van hondjes in de ruimte) mag ik die aaien?
en een keer een groepje kleuters: kijk dat is nou een pitt bull, dat zegt mijn mamma. Peuter 2: echt een pitbull?? Peuter 1: jaaa echt wel! Peuter 3: echt niet dat is een Red Bull. Uhm tja...hij is zwart maar meneer hoorde bull en had natuurlijk wel eens van red bull gehoord.
Maar vooralsnog, vaak negatieve reacties, je hebt vaak overal plaats omdat mensen aan de kant gaan enz.

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:05

LoesLucky schreef:
Hans en Marionne ken ik goed....lieve en eerlijke mensen :).
Wat is jou echte naam? Straks ken ik je nog ook, shame on me...


Hans en Marianne hebben echt een hart voor hun ras. Ben ook bij hun thuis geweest maar echt leuke en lieve mensen inderdaad :) hun staan ook echt wel in mijn lijstje om een pup vandaan te halen. Al zou een mini ook top zijn, dan word het bij Sophie (schrijf ik het goed, hoop t maar) ze is ook keurmeester, gaat ook netjes met de honden om. Maar voorlopig hou ik mijn ogen open

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:13

primera schreef:
LoesLucky schreef:
Hans en Marionne ken ik goed....lieve en eerlijke mensen :).
Wat is jou echte naam? Straks ken ik je nog ook, shame on me...


Hans en Marianne hebben echt een hart voor hun ras. Ben ook bij hun thuis geweest maar echt leuke en lieve mensen inderdaad :) hun staan ook echt wel in mijn lijstje om een pup vandaan te halen. Al zou een mini ook top zijn, dan word het bij Sophie (schrijf ik het goed, hoop t maar) ze is ook keurmeester, gaat ook netjes met de honden om. Maar voorlopig hou ik mijn ogen open
Sophie is ook een schat! (mede bestuurslid bij de standaard en ook bestuurslid bij de mini's) Ook erg eerlijk, oprecht en open. Schat van een meid! Geen slechte keuze om daar een mini te halen. Marionne en Hans ook niet trouwens. Die staan ook bovenaan hier mocht er ooit weer een bull bij komen.

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:38

Hihi misschien hebben we straks uit hetzelfde nest een Bulletje ;). Ja dat bedoel ik ook, vind beide fokkers echt eerlijk en oprecht met een hart van goud :) . Maar het blijft voor een beginnend bullen eigenaar gewoon een niet duidelijk web, je hoopt maar bij de goede fokker terecht te komen. Vaak moet je echt veel geduld hebben en veel verschillende fokkers afgaan voor je tot goed besluit kan komen.

Maar echt aan de TS, ga vooral vaak kijken bij de pup, aangezien je al zo snel langs mag komen zal dat geen probleem zijn. Hoop dat je een goede pup hebt gekozen :) meestal kan je beter niet kiezen op kleur maar naar karakter. Ik wil al voor mijn eerste, een rood witte bullterrier. Hoop aan de ene kant dat die er ooit komt maar na die jaren ervaring vind ik karakter en gezondheid veel belangrijker. Ik zie veel fokkers die de eerste 3 weken geen bezoek willen bij de pups

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:47

primera schreef:
Hihi misschien hebben we straks uit hetzelfde nest een Bulletje ;). Ja dat bedoel ik ook, vind beide fokkers echt eerlijk en oprecht met een hart van goud :) . Maar het blijft voor een beginnend bullen eigenaar gewoon een niet duidelijk web, je hoopt maar bij de goede fokker terecht te komen. Vaak moet je echt veel geduld hebben en veel verschillende fokkers afgaan voor je tot goed besluit kan komen.

Maar echt aan de TS, ga vooral vaak kijken bij de pup, aangezien je al zo snel langs mag komen zal dat geen probleem zijn. Hoop dat je een goede pup hebt gekozen :) meestal kan je beter niet kiezen op kleur maar naar karakter. Ik wil al voor mijn eerste, een rood witte bullterrier. Hoop aan de ene kant dat die er ooit komt maar na die jaren ervaring vind ik karakter en gezondheid veel belangrijker. Ik zie veel fokkers die de eerste 3 weken geen bezoek willen bij de pups

een goede hond heeft geen kleur, idd karakter is zoveel belangrijker. Als je natuurlijk een show hondje wil, speelt uiterlijk ook mee. Maar ook dat, kun je niet zeggen zo jong. Onze oude Vince, was echt een lelijke pup (voor ons de knapste natuurlijk). Wij hadden geen show ambities. Toch een keer over laten halen. Nou meneer groeide van lelijk eendje uit naar een prachtige zwaan. Heeft veel prijzen gewonnen. En hij was pas klaar met echt uitgroeien toen hij 4 was. Eerste twee jaar veel gewonnen, daarna niets meer en toen pas weer toen hij klaar was.

Lekker veel gaan kijken, knuffelen enz.
Hebben jullie al een naam??

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 22:54

Ja we mogen vaak gaan kijken inderdaad.

En ja al heel ff. Zijn naam gaat George worden :D en op de papieren Presley omdat het met een P moet beginnen :)

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:59

xLaraaj schreef:
Ja we mogen vaak gaan kijken inderdaad.

En ja al heel ff. Zijn naam gaat George worden :D en op de papieren Presley omdat het met een P moet beginnen :)

Leuke naam!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 13:20

Vandaag mijn bankrekening geplunderd. Puppy stuff gekocht ! I know veel te vroeg maar kon me niet inhouden :P

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:08

xLaraaj schreef:
Vandaag mijn bankrekening geplunderd. Puppy stuff gekocht ! I know veel te vroeg maar kon me niet inhouden :P
hihi herkenbaar :)

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:12

Altijd leuk puppy spullen kopen ;) al blijf je met een bullterrier altijd wel leuke dingen kopen

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 23:41

Ja heb al willen horen dat ze veel kapot doen ... :P :(

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:01

xLaraaj schreef:
Ja heb al willen horen dat ze veel kapot doen ... :P :(

Jep.....alleen Kong overleeft enigszins hier

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:08

En dingen die niet kapot kunnen verliezen ook wel eens hun aantrekkingskracht ;) . Mocht je ooit eens aan tennisballen beginnen, Neem ballen die in kokers vacuüm verpakt zijn. Die gaan vaak lang mee, begin niet aan die goedkope balletjes en die duurdere van Kong (tennisbal) al helemaal niet. 10 seconden en het is kapot. Kocht bij de Blokker altijd 3 in een vacuüm koker (3-5,-) maar die willen ze niet altijd meer hebben in de winkel helaas. Gingen vaak zeker wel een maand mee, soms veel langer.

Ow ik hoop dat je geen leren bank hebt :p ... Zijn er echt die daar een hele goede neus voor hebben, leer en bullen (heb nu ook leer staan, het kan ook goed gaan)

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:02

Bij de action hebben ze die vacuum verpakte tennisballen!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:28

Honden moeten eigenlijk sowieso niet op tennisballen kluiven/bijten. Is heel slecht voor het gebit :)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: mini bull terrier pup, Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:46

Dank u voor de tip van de tennisballen , want wou er inderdaad 1 geven. En jullie meubilair ? :P