Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:23

De hond jat hier niet.. vorige ook niet, maar de kat..... DAt is een ander vehraal. Ben al blij dat die kat van mij nooit op het aanrecht komt, daar kan ik wel iets laten staan.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:25

katten....zwijg me er van ;). Ben nu al zo ver dat ik ze eerst zelf iets lekker geef opdat ik zelf rustig kan eten :p

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:27

Sjintoo schreef:
katten....zwijg me er van ;). Ben nu al zo ver dat ik ze eerst zelf iets lekker geef opdat ik zelf rustig kan eten :p


Zo erg is deze gelukkig niet, maar komt vermoedelijk omdat hond dan meestal ook op de bank ligt }> :+ die niet mijn eten wil, maar wel in de weg ligt voor de kat.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:28

Als Tara even zonder toezicht zit, pakt ze wat ze krijgen kan op het gebied van eten..
Laatst een hele pan met nasi half leeg gevreten, omdat ik even naar de voordeur moest (collecte met een langdradig verhaal). Ze stond met één achterpoot op de stoel, beide voorpoten op de tafel en de hele kop in de pan. Ook broodjes als ik s'ochtends tijdens mijn ontbijt moet plassen of wat drinken ga halen..

En als het even kan probeerd ze ook restjes uit de vuilnisbak te halen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:16

Fajah heeft 1 keer toegeslagen :') Ik had net brood voor mijn man gesmeerd en lekker rosbief gehaald Y)(^)
Loop ik 3 minuten even weg en kom terug: alles op de grond. Het beleg was eraf gegeten, maar het brood had ze netjes laten liggen :')

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:28

En wat zijn ze toch lief he!?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:45

Haha! Ja, je verveelt je geen moment. :D

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:54

Hier ook leren opruimen :') Zeker alle eetbare dingen. Zaterdag nog had Igor het voor elkaar gekregen de ladder die tegen de keukendeur aan stond te verschuiven, zonder die te laten omvallen, de keukendeur te openen en de ovenschaal kapot te gooien -O- Gelukkig geen schade aan de hond, maar hoe hij het voor elkaar krijgt. Veel te slim.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:25

_O-

Ik ben met 'poot' begonnen. In het begin heb ik wel eens 'dood' geoefend, maar daar later 'plat' van gemaakt, want 'dood' lijkt teveel op 'poot'. Maar 'dood' was blijkbaar wel blijven hangen, want ik kreeg alleen een poot als ze ging liggen :') Nu paar x een poot gekregen terwijl ze zat. Maar t gaat nog moeizaam. En wat dat betreft is t geen doorzetter. Als het niet snel genoeg beloond wordt (omdat ze het juiste antwoord niet geeft), heeft ze geen zin meer. Dus t luistert nauw....

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:46

Sjolvir schreef:
Sannert schreef:
Net ging hier trouwens een halve tosti eraan. :x
Zoon moest naar de wc. En ik was even vergeten om niks te laten liggen. 10 tellen op de gang en weg tosti. :')
Dat zou ik hem toch wel graag willen afleren. Iemand enig idee hoe ?
Ook het aanrecht is niet veilig. Laatst stond ie zelfs met 4 poten bovenop het aanrecht. :=
Vriend grapte al als hij op de afzuigkap springt dan gaat ie eruit. :')
(Restjes en fruit enz zetten we nu op de afzuigkap ipv op het aanrecht.)


Je zoontje heeft nu het laten liggen al afgeleerd denk ik :+ .


Zoonlief is 2. :D
We zaten aan samen aan tafel.
Tosti ging hij toch never nooit niet meer opeten. Maar wel brullen toen Balou hem te pakken had. :')
Na het avondeten had hij nog een ijsje met dropstokje. Die heb ik ook nog uit Balou zn mond kunnen vissen omdat hij m ergens had neer gelegd. :x
Ze hebben wel al geleerd om stokjes in de prullenbak te gooien meteen en snoeppapiertjes enz. Dus we zijn op de goede weg. :D
Ben ik blij dat ik niet de enige ben met een jatterd. :D
Balou weet dat ie niet op het aanrecht/tafel mag, want als ik kom aangelopen dan springt ie al snel af. :D nu nog leren er ook niet op te springen.
Wel grappig. Dochter van 5 steekt ook gewoon haar had in Balou zijn bek als ie wat heeft wat niet mag. :') is soms best leuk vermaak als ik op het terras zit en je ziet een 5 jarig meisje achter een hond aanrennen en een hand in zn bek steken. :')

Hier luistert hij als hij zin heeft. Zit en poot kent ie al. Voor eten doet ie het meteen. Thuis ook, maar met wandelen dan is ie soms nog wat te afgeleidt.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:21

Jullie gaan hard!

Bij ons zijn de Spanjaardjes vorige week mee op vakantie geweest naar de Ardennen, samen met mijn ouders, broer en hun honden. Dus 4 Spanjaarden in totaal. Heerlijk om hen samen in de tuin te zien spelen, maar 's avonds liggen ze ook rustig naast elkaar binnen (gelukkig! :') ).

Galia heeft de wandelingen boven verwachting goed volgehouden. Ik merk dat ze ouder wordt en let ook wel extra op haar geopereerde heup, maar wandeling van 8 a 10 km waren nog geen probleem voor haar. En dan had ze nog energie over om in de namiddag in de tuin te spelen.

Vorig jaar mocht Galia nog loslopen, maar dit jaar vertrouwden we dit niet meer in een gebied met veel wild. Sinds Zino bij ons is komen wonen, is haar jachtdrift helaas wel wat gegroeid.
Zino is momenteel ook aan het puberen. Waren op wandeling en hij zag een vogeltje in de boom. Was vroeger geen probleem, zelfs niet als er een eekhoorn in het bos wegschoot. Nu begon hij op de vogel te blaffen.
En zo heeft die nog wel meer toeren uitgehaald. Elke dag was er wel iemand minstens 1 sok kwijt, kon hij vanaf de 2e dag ineens vlot de trap op- en aflopen en kwam hij 's nachts tussen ons liggen om een uurtje later zichzelf subtiel uit te rekken en zo mijn vriend weg te duwen :')

Nog even knuffeltjes s ochtends

Afbeelding

Uitgeregend op wandeling

Afbeelding

Spelen in de tuin

Afbeelding

Afbeelding

Avondwandeling
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:05

Dat ziet er ook leuk uit! Ardennen zijn ook leuk.

Hier vanmiddag een wandeling van 11 km gedaan. Het begin was echt prachtig <3 . Maar dat was helaas de eerste 3 km. Devrestbwas voornamelijk langs de weg, met aan het einde nog een plukje bos -O- . Niet voor herhaling batbaar dus. Behalve dat eerste stukje dan. Eens kijken of we dat niet anders kunnen maken (we volgden nu een gemarkeerde route).

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:38

Klinkt als prima vakantie zo in de Ardennen.

Jammer dat het bos geen bos was 11 km lang Fabster. Zit daar nou kippegaas op het brugje?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:41

Ja, kippegaas. Anders wordt het met regen spekglad. Denk dat het daar voor is. Alle bruggetjes waren daar overdekt met kippegaas.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:22

Dat ziet eruit als een heerlijke familie vakantie! :D

Balen zeg Fabster.

Zeg, herkennen jullie dit? Igor speelt met iedere hond wel leuk, alleen herders en andere grote honden met opstaande oren zijn eerst wat eng. Maar puppy's heeft Igor het idee heel vocaal mee te moeten spelen en zeg maar naar de hond springen en weer naar achteren springen (zoals een bokser in de ring doet). Eigenlijk alleen bij puppy's van een maand of 5 tot 7. Jonger is geen probleem en ouder speelt hij ook normaal mee vanaf het begin. Hij deed het eerst alleen bij de hond van een goede vriendin (ongecastreerde reu van toen 5 maanden) maar hij deed het vanavond ook bij een teefje van ook 5 maanden. Horen ze naar puppy's niet juist instinctief vriendelijker te zijn?

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:29

Leuk tesseke ! Fijn dat ze allevier zo goed samen kunnen !
Jammer fabster ! Ziet er zo wel uit als een mooi wandel bos.
Wij waren vandaag naar een wildpark geweest net over de grens in duitsland. En honden mogen ook naar binnen. Dus Balou meegenomen. In het begin veel geblaft op honden, maar nadat hij met een ierse setter en een husky had kennis gemaakt ging het beter. Aan het einde lag hij rustig op de grond en keek eens toen een hond langskwam.
Hij ligt al de hele dag te maffen. :D
We zijn toch zo'n 4 a 5 uur weggeweest. Maar met 5 kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 5,5 jaar. Gaat dat lopen niet zo snel. Sta je overal lang te kijken en de speeltuin was natuurlijk ook heel leuk. :D
Maar hij heeft zich super gedragen. Echt een tophond <3

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:29

Fabster, als je een wandelgps gebruikt, kan je zelf je wandelingen uitstippelen. Wij hebben in de Ardennen enkel via wandelgps gewandeld, en dat was zalig! Zelf je wegen kiezen, hoe ver, naar waar ipv gemarkeerde routes te volgen.

Sannert: het is inderdaad zalig dat ze met 4 zo goed samen kunnen. Daar had ik in het begin wel wat schrik voor. Galia is een hond die met iedereen goed kan vinden, enkel 1 hond tot nu toe niet en dat in 5 jaar. Maar die zijn we ook maar 1 x tegen gekomen. Maar de hond van mijn ouders (Loeka) galgo, heeft wel een speciaal karaktertje. Gelukkig passen ze goed samen, en zet Zino Loeka aan tot spelen waar ze dat van te voren nooit gedaan heeft.

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:58

Gisteren avond echt tegen donker aan bos in geweest, heb echt spoken gezien!!
(nou ja, afbeeldingen van, was die nacht een spooktocht denk ik)
En ik zag 5 hazen, de hond gelukkig maar 1 en toen zat ze al aan de lijn en ze zag de fazant, maar had haar al in de smiezen dus om de haverklap naar je toe fluiten en stuk worst erin.
Ze twijfelde toen ze de fazant zag wegrennen, maar koos toch voor de worst, super!!! hondje!!! braaf!!!
Toen het echt donker werd, lijn eraan, want hele bos kwam tot leven, maar bedacht dat dat to much zou zijn voor mijn kleine jachthondje.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:21

ZhuZhu heeft de kippen van de buren ontdekt. Die zitten precies bij een hekje waar ze doorheen kan kijken. Had al eens gezegd dat dat niet mocht, maar ik lette even niet op en ze stond weer met haar neus tegen het hek. Heb dan bijna medelijden met haar, want ze kijkt er zo blij bij als ze de kippen ziet. En zó teleurgesteld als ik zeg dat ze daar weg moet :')

Maar ze heeft in het verleden wel superopvoeding gehad. Dat moet haast wel. Gisteren liet de kat een deel van zijn eten staan. Gaat ze er naast liggen om de boel te bewaken. Maar ze kwam er niet aan. Dus ik zeg: pak t maar hoor. Nou, ze wist niet hoe snel ze in die bak moest duiken! Ongelofelijk :wow: !

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:33

Fabster schreef:
ZhuZhu heeft de kippen van de buren ontdekt. Die zitten precies bij een hekje waar ze doorheen kan kijken. Had al eens gezegd dat dat niet mocht, maar ik lette even niet op en ze stond weer met haar neus tegen het hek. Heb dan bijna medelijden met haar, want ze kijkt er zo blij bij als ze de kippen ziet. En zó teleurgesteld als ik zeg dat ze daar weg moet :')

Maar ze heeft in het verleden wel superopvoeding gehad. Dat moet haast wel. Gisteren liet de kat een deel van zijn eten staan. Gaat ze er naast liggen om de boel te bewaken. Maar ze kwam er niet aan. Dus ik zeg: pak t maar hoor. Nou, ze wist niet hoe snel ze in die bak moest duiken! Ongelofelijk :wow: !


ZhuZhu luistert wel geweldig!

Galia heeft ooit een kip te pakken gekregen. We hadden haar net en het was een familiefeest bij mijn grootouders. Zij hebben de kippen vrij rondlopen over hun terrein en in de wei. Vliegendeur stond nog een tikkeltje open en daar zagen we ineens vanachter het raam een kip rennen en daar Galia achter. De kip ging hard! Ik wist niet hoe snel ik naar buiten moest geraken. 'Gelukkig' kon Galia de kip pakken zodat ik Galia terug kon pakken. Hadden haar nog maar pas toen. Kip heeft er niks aan overgehouden trouwens. Ondertussen kan ze (meestal) los naast kippen en eenden lopen. Soms heeft ze haar kuren en schat ik haar wel even verkeerd in waardoor ik achter haar aan kan.
Zino was altijd heel gefixeerd op het kippenhok bij mijn ouders. Tijdje geleden mocht hij er eens bij. Lol, hij wist niet hoe snel hij terug buiten moest geraken :') En dan nog heel verontwaardigd naar ons kijken omdat hij buiten is gejaagd. Sindsdien laat hij ze netjes met rust.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:39

_O-

Miep heeft in haar jonge jaren ook wel eens de kippen te pakken gehad. Beet ze ook niet stuk. Maar vond t toch een slecht idee. Daarna stootte ze fazanten nog wel eens op. Maar ging er gelukkig niet achteraan. Maar heb haar wel eens door een aardappelveld hupsen achter een haas aan. Ze spring steeds over die planten heen. Zag er niet uit. _O-

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:44

Weet niet wat die van mij zou doen met losse kip.. Boerderij DH vreet ze wel op, sinds die hond er is zijn alle altijd loslopend kipjes letterlijk gesloopt en als er nu 1 ontsnapt wordt die meestal ook gesloopt.
Heb kennis met schapendoes, maar die sloopt ook kip.
Die hond van mij jaagt wel haar, maar oppas heeft konijnen en die leven nog steeds en in het verleden hupte er daar 1 van los door het huis. (zou dat niet zonder toezicht doen, uche..)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:53

_O- Zou dat ook niet zonder toezicht doen, nee :oo

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:29

Fenna is maandag geopereerd en mag morgen naar huis :D . Maandag na de operatie stapte ze goed maar op dinsdag niet meer dus het was even zweten. Ze hebben een nieuwe CT-scan gemaakt om te zien of er een bloedprop zat of dat er een probleem was met het vetkussentje dat ze op het ruggenmerg leggen maar dat was gelukkig niet het geval. Bleef maar 1 mogelijkheid open: oedeem door de plotse veel grotere bloeddoorstroming. Dan moest het elke dag wat beter gaan en ja hoor, eerst voorzichtigjes maar gisteren en vandaag zeer grote vooruitgang dus mag ze naar huis *\o/* .
Haar ziekenboek staat hier klaar :D

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:33

Balte, heerlijk dat het zo goed gaat, was geen kattepis operatie! Duimen dat ze het goed blijft doen