Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:33

leoenpat schreef:
Jammer Mystica11 dat Ximo Leishmania bleek te hebben. Hoe oud was hij toen en hoe ontdekte je dat?
@Woogy wat een super gave kerels zijn dat. Grote honden zeg, maar wat een heerlijk leven hebben ze gekregen . Denk wel actieve honden die je veel beweging moet geven..?


Mijn kerels zijn maar 45 cm hoog :)
De donkere Gary Moore is vrij beheerst en kalm, wil wel graag bewegen anders is hij op de wandelingen zelf zo doof als een weet niet wat haha. Timo is een ander verhaal. Die heeft een gedragstoornis en moet met regelmaat helemaal ontladen. Helaas gaat hij dus ook door fases heen waarin hij van ontzettend lief naar volslagen imbiciel kan gaan. Hij springt dan ook over het hek heen om één van de postbodes te grijpen, terwijl Gary nooit lelijk zal doen uit zichzelf.

Timootje is als pup geadopteerd door mensen die hem niet aankonden, heeft tot hij een jaar was in harte Rotterdam gewoont...Echt sociaal was hij dus niet.
Gary heeft tot 18 maanden in de kennel geleefd. Die spreekt de hondentaal feilloos en heeft dan ook nooit problemen met andere honden. Dat verschil merk je wel heel duidelijk.

Met Timo zijn we ook door een hele agressieve fase gegaan waarbij hij ook echt aan kon vallen. Inmiddels is dat aardig gedimd gelukkig, maar hebben hem ook al 5,5 jaar dus als het nou nog niet had geweest, weet ik niet of we hem zo lang zouden hebben gehad.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:40

Mijn moeder heeft op dit moment deze heerlijke kwijl dame. Dama. Dit is de 3e hond die wij uit Spanje hebben. Nooit problemen gehad, wel duidelijk psychische schade bij de eerste hond, maar dat was te verwachten met haar achtergrond.
En deze dame nu, ze is zo heerlijk! Een letterlijke knuffel beer! Heerlijk groot en lomp en een complete schat. Het was alleen een verrassing dat ze zo'n vacht had, omdat ze in het asiel in spanje volledig geschoren was. We denken dat ze een Spaanse mastin is. De vorige leek op een portugese berghond en de eerste was een mix van vanalles, maar wel een beetje richitng duitse herder.

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 16:55

@Jadybabe wat een eigenzinnig beestje haha wat hebben jullie doorgezet zeg want echt hij had toch wel wat gedrags dingetjes dus. Wel super dat hij zo is opgeknapt en jullie er zoveel plezier van hebben

Ja ik denk ook dat ze niet per definitie socialer zijn Hun eerste kennismaking met de mens is vaak niet zo heel positief geweest. Hoor vaak het woord angst terug. Denk dat dat het meest voorkomend is. Kan ook niet anders deze hondjes hebben toch een rugzakje.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:00

Woogy schreef:
leoenpat schreef:
Jammer Mystica11 dat Ximo Leishmania bleek te hebben. Hoe oud was hij toen en hoe ontdekte je dat?
@Woogy wat een super gave kerels zijn dat. Grote honden zeg, maar wat een heerlijk leven hebben ze gekregen . Denk wel actieve honden die je veel beweging moet geven..?


Mijn kerels zijn maar 45 cm hoog :)
De donkere Gary Moore is vrij beheerst en kalm, wil wel graag bewegen anders is hij op de wandelingen zelf zo doof als een weet niet wat haha. Timo is een ander verhaal. Die heeft een gedragstoornis en moet met regelmaat helemaal ontladen. Helaas gaat hij dus ook door fases heen waarin hij van ontzettend lief naar volslagen imbiciel kan gaan. Hij springt dan ook over het hek heen om één van de postbodes te grijpen, terwijl Gary nooit lelijk zal doen uit zichzelf.

Timootje is als pup geadopteerd door mensen die hem niet aankonden, heeft tot hij een jaar was in harte Rotterdam gewoont...Echt sociaal was hij dus niet.
Gary heeft tot 18 maanden in de kennel geleefd. Die spreekt de hondentaal feilloos en heeft dan ook nooit problemen met andere honden. Dat verschil merk je wel heel duidelijk.

Met Timo zijn we ook door een hele agressieve fase gegaan waarbij hij ook echt aan kon vallen. Inmiddels is dat aardig gedimd gelukkig, maar hebben hem ook al 5,5 jaar dus als het nou nog niet had geweest, weet ik niet of we hem zo lang zouden hebben gehad.


Dan zie je dat fotos vertekenen had ze veel groter verwacht:) Ook jullie hebben doorgezet en dat zou denk ik niet iedereen zo kunnen misschien om dan toch dor te zetten met een hond zoals Timo. Zeker als het om agressiviteit gaat. Maar dat was nooit tegen jullie gericht?

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:02

JewEmm schreef:
Mijn moeder heeft op dit moment deze heerlijke kwijl dame. Dama. Dit is de 3e hond die wij uit Spanje hebben. Nooit problemen gehad, wel duidelijk psychische schade bij de eerste hond, maar dat was te verwachten met haar achtergrond.
En deze dame nu, ze is zo heerlijk! Een letterlijke knuffel beer! Heerlijk groot en lomp en een complete schat. Het was alleen een verrassing dat ze zo'n vacht had, omdat ze in het asiel in spanje volledig geschoren was. We denken dat ze een Spaanse mastin is. De vorige leek op een portugese berghond en de eerste was een mix van vanalles, maar wel een beetje richitng duitse herder.

[ Afbeelding ]


hahha wat een beer zeg!!!! Geen gedragsproblemen dus.En ondanks haar verblijf in een asie geen problemen ervarenook leuk om te horen! Dat kwijl zou ik buiten niet erg vinden maar binnen wel hahah

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:21

[quote="leoenpat"]Jammer Mystica11 dat Ximo Leishmania bleek te hebben. Hoe oud was hij toen en hoe ontdekte je dat?
Hij is met Kerstmis binnengebracht in het asiel in Malaga en toen testte hij positief. Uit de in het Engels vertaalde documenten maak ik wel op dat hij wrs. een milde vorm had. Overigens heb ik ook begrepen dat ze pas naar Nederland mogen vliegen als ze 'gezond' zijn. Ik heb me er wel in verdiept en toevallig heeft mijn dierenarts ook honden uit Spanje, dus hij is ervaren hierin. Ximo is vol energie en de hele dag blij. Ik zie het wel. Hij is wrs. rond de twee jaar, dus heeft ook zijn leeftijd mee. Eén van de honden die met mij zijn meegevlogen had ook Leishmania en is geadopteerd door twee hele lieve mensen die ook heel goed weten waar ze aan zijn begonnen. En ach, we hebben hier een Nederlandse hond, ook uit het asiel, die sinds het overlijden van mijn collie in april ineens epilepsie kreeg. En ook daar moet je je aan aanpassen. Dus ook als Ximo ziek mocht worden, zit hij hier goed.

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:24

Onze hond heeft wel leishmania helaas. Hele tijd op medicatie gestaan hiervoor maar daar kreeg hij niersteentjes van.
Afbeelding

Daar is hij aan geopereerd en de waardes in zijn bloed waren zo goed dat hij van de medicatie af is nu. Wel moeten we hem elke 3 maanden laten bloedprikken om te checken hoe het ervoor staat.

Ik kreeg van de stichting ook te horen dat ik hem één week per maand de medicatie moest geven maar in overleg met onze dierenarts dit niet gedaan, idd om schade aan de nieren te voorkomen. En prikken we dus iedere 4 maanden bloed.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 18:06

Ja je reageerde al eerder, zie zoveel namen voorbij komen. OP zich heeft hij nog een hele milde vorm gelukkig. Want als medicatie uiteindelijk die nierstenen veroorzaakt dan mag je blij zijn dat het nu zo goed gaat Dan beter maar 1 x in de 4 maanden bloed prikkken

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:24

bridget wat een waardeloze stichting :(:)
Zou een oproepje op facebook niet helpen om je hondje nog eens terug te zien?
Of hebbben ze geen jaarlijkse bijeenkomsten?

Mijn eerste asiel hond was een galgo dametje, een echt princesje <3
Kwam van greyhoundsinnood die toen nog een opvang had hier vlak bij.
Zijn daar gaan kijken, liepen er een stuk of 20 en zij werd het.
Ze was 3 jaar en kreeg leismania met 6 jaar en werd uiteindelijk 10 jaar, toen was ze op.

Een jaar later hebben we Bella,whippet, 1 jaar oud en hartstikke loops , uit een Belgisch asiel gered.
Heette asiel maar was gewoon handel, is later ook gesloten vanwege de wantoestanden.
Bella was een fel konijntje kwa gedrag maar voor onze kinderen een schat.
Ze is helaas dood gereden toen ze ontstapte bij de oppas, toen ze 8 jaar was.

Javier was een enorme galgo reu van 6 jaar toen hij bij ons kwam.
Ook via greyhoundsinnood, zat in een opvang gezin en was zooooo bang.
Buiten was hij de vrije blije muppet maar in huis lag hij het eerste jaar alleen maar in 1 hoek, naast mij bij de computer.
Uiteindelijk lag hij net als de rest gezellig op de bank en hij is 12 jaar geworden.

Alma was een Spaanse Mastin en kwam via SOS Strays.
Haar kregen we direkt uit Spanje in de opvang met mogelijkheid tot adoptie.
Nou dat was snel besloten want het klikte prima met de andere honden , alleen het poedeltje had een aanvaring maar verder super.
Ze was 2 jaar toen ze kwam en met 11 jaar hebben we haar in laten slapen wat behoorlijk oud is voor een hond rond de 70 kilo.
Ze had een nekhernia opgelopen en dat was niet behandebaar, ze had enorm veel pijn.

We hebben jaren 6 honden gehad.
De bouvier en het poedeltje hadden we als pup gekocht en daarbij kwamen de asielhonden.

Nu hebben 2 honden die gewoon van een fokker komen, een Hollandse herder en een Chipoo.
We wilden voor de kinderen toch eens de pup ervaring en ik moet zeggen, we hebben nog nooit zo'n hecht stel gehad.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:04

spatter schreef:
bridget wat een waardeloze stichting :(:)
Zou een oproepje op facebook niet helpen om je hondje nog eens terug te zien?
Of hebbben ze geen jaarlijkse bijeenkomsten?


Ik weet niet of ze jaarlijkse bijeenkomsten hebben. Ik heb er nog nooit wat van gehoord of gezien.
Ik weet ook niet of een facebook berichtje zou helpen. Ik zou ook niet weten op welke groep ik dat dan zou moeten zetten. Ik weet dat ik het los moet laten, maar dat is zo moeilijk.

Sayra

Berichten: 83
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:50

Afgelopen mei ben ik tijdens mijn stage in een honden en katten asiel in Griekenland (Skiathos) verlieft geworden op ondertussen mijn lieve Caine. Caine heb ik mee genomen naar huis.
Hij had daar bloedtesten gehad dus wist bij voorbaat dat hij geen enge ziektes had (kan je dit natuurlijk niet voor 100% zeker zeggen want als ze vlak na de bloedtest gestoken worden kunnen ze als nog ziek zijn).

Eenmaal in Nederland vond hij alles spannend en was hij van zn enthousiaste hond eigenlijk een heel bang weg kruiperig hondje geworden. Dit was na 3 dagen gelukkig weer omgeslagen en was hij weer de oude. Heeft ook veel impact, de vlucht en nieuwe omgeving. Vooral schiphol vond hij heel erg eng alle drukte en massaliteit.
Hij kreeg na een week kennelhoest wat ook wel logisch was omdat meneer achter eenden aan vloog de sloot in en het klimaat is hier toch een stukkie kouder zeker ook omdat hij in een regenachtige koude week aan kwam. De dierenkliniek maakte zich ernstig zorgen en had ons door gestuurd naar het MCD omdat ze het toch niet wouden behandelen als een simpele kennelhoest omdat het toch een buitenlandse hond was. maar in het mcd zeiden ze al direct dat het kennelhoest was gelukkig. met 10 dagen antibiotica was het gelukkig over.

Verder kreeg hij problemen met zijn vacht, veel jeuk, schilferige plekjes op zijn huid. Hij staat nu op een hypoallergeen dieet en heb nu het idee dat het een stuk minder word. zijn vacht heeft ook een transformatie ondergaan en voelt en ziet er nu een stuk gezonder uit. Het kan dus ook zijn dat hij zoveel jeuk had omdat zijn huid even aan de nieuwe omstandigheden moest wennen.

Verder is hij echt heel dankbaar, dat was zeker de eerste weken echt heel erg te zien. een bak eten, zijn knuffie, een wandelingetje. Onze andere honden denken als het regent: nou baas loop maar alleen... Caine denkt: Yes! we gaan naar buiten, kan ik lekker rennen.
Hij luisterd trouwens ook echt heel erg goed. De eerste week kon die al los lopen in het park bij ons. Hij houd me constant in de gaten en kan elke dag lekker los, spelen met andere honden, zwemmen, lekker rennen. Hij is heel erg leergierig. Hij houd ook echt heel erg van knuffelen. Van te voren hebben we gezegd: hij komt niet op de bank daar is die veel te groot voor maar ondertussen ligt hij gewoon naast me te snurken hoor haha en het liefst nog wel op schoot!
Het is echt een wereld hond!

Ik was nooit echt zo voor buitenlandse honden omdat ik zo iets heb van je weet niet wat je in huis haalt en nederland heeft ook genoeg honden. Maar caine heeft me toch wel het tegendeel laten bewijzen. In nederland weet je ook niet wat je in huis haalt. Stel er komt ooit weer een ander hondje bij in de toekomst dan word het zeker weer een buitenlandse!

Hier nog wat foto's
Caine in Griekenland:
Afbeelding

toen die een aantal weekjes in nederland was
Afbeelding
Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:02

Wat een mooi verhaal en wat een mooi hondje. <3

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:33

Timootje is wel degelijk agressief tegen ons geweest. Zijn eerste gezin was veel te lief voor hem wat resulteerde in een hond die letterlijk het hele huis sloopte(gaten in de muren, bankstellen tot de veren uit elkaar geplukt, het was de druppel toen hij de x-box van het kind te pakken had gehad). Bij ons kreeg hij regels en veel meer beweging. Nooit iets gesloopt, maar de regels die hem vertelden dat hij niet op het aanrecht, bed, bank etc mocht, of op moest hoepelen als we aan het eten waren...daar was hij het minder over eens ;)

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:39

Ja zeker een heel mooi verhaal, en wat een prachtige hond zeg!!! Heel apart die wollige vacht maar ook wel iets van een herder denk ik. Zo zie je maar het kan ook probleemloos gaan, qua gedrag dan

Ik heb net de dame hier ontvangen van de stichting. Hij heeft toch wel wat opvoeding gehad hij is getraind als jachthond maar bleek totaal niet geschikt Daarom kent ie een riem en loopt ie los mee. Hij is heel relaxed in de omgang.We hebben de adoptie papieren getekend. Ik schijn nieuwe fotos te krijgen en hij zou wel eens eind september al kunnen komen:)) Maar vind het echt super spannend haha ben er nu al zenuwachtig voor .,

@Woogy daar heb je dus wel wat overtuigingskracht voor nodig gehad denk ik:) Maar super dat het goed is gekomen en je dat agressieve eruit hebt gekregen

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:42

Sayra schreef:
Afgelopen mei ben ik tijdens mijn stage in een honden en katten asiel in Griekenland (Skiathos) verlieft geworden op ondertussen mijn lieve Caine. Caine heb ik mee genomen naar huis.
Hij had daar bloedtesten gehad dus wist bij voorbaat dat hij geen enge ziektes had (kan je dit natuurlijk niet voor 100% zeker zeggen want als ze vlak na de bloedtest gestoken worden kunnen ze als nog ziek zijn).

Eenmaal in Nederland vond hij alles spannend en was hij van zn enthousiaste hond eigenlijk een heel bang weg kruiperig hondje geworden. Dit was na 3 dagen gelukkig weer omgeslagen en was hij weer de oude. Heeft ook veel impact, de vlucht en nieuwe omgeving. Vooral schiphol vond hij heel erg eng alle drukte en massaliteit.
Hij kreeg na een week kennelhoest wat ook wel logisch was omdat meneer achter eenden aan vloog de sloot in en het klimaat is hier toch een stukkie kouder zeker ook omdat hij in een regenachtige koude week aan kwam. De dierenkliniek maakte zich ernstig zorgen en had ons door gestuurd naar het MCD omdat ze het toch niet wouden behandelen als een simpele kennelhoest omdat het toch een buitenlandse hond was. maar in het mcd zeiden ze al direct dat het kennelhoest was gelukkig. met 10 dagen antibiotica was het gelukkig over.

Verder kreeg hij problemen met zijn vacht, veel jeuk, schilferige plekjes op zijn huid. Hij staat nu op een hypoallergeen dieet en heb nu het idee dat het een stuk minder word. zijn vacht heeft ook een transformatie ondergaan en voelt en ziet er nu een stuk gezonder uit. Het kan dus ook zijn dat hij zoveel jeuk had omdat zijn huid even aan de nieuwe omstandigheden moest wennen.

Verder is hij echt heel dankbaar, dat was zeker de eerste weken echt heel erg te zien. een bak eten, zijn knuffie, een wandelingetje. Onze andere honden denken als het regent: nou baas loop maar alleen... Caine denkt: Yes! we gaan naar buiten, kan ik lekker rennen.
Hij luisterd trouwens ook echt heel erg goed. De eerste week kon die al los lopen in het park bij ons. Hij houd me constant in de gaten en kan elke dag lekker los, spelen met andere honden, zwemmen, lekker rennen. Hij is heel erg leergierig. Hij houd ook echt heel erg van knuffelen. Van te voren hebben we gezegd: hij komt niet op de bank daar is die veel te groot voor maar ondertussen ligt hij gewoon naast me te snurken hoor haha en het liefst nog wel op schoot!
Het is echt een wereld hond!

Ik was nooit echt zo voor buitenlandse honden omdat ik zo iets heb van je weet niet wat je in huis haalt en nederland heeft ook genoeg honden. Maar caine heeft me toch wel het tegendeel laten bewijzen. In nederland weet je ook niet wat je in huis haalt. Stel er komt ooit weer een ander hondje bij in de toekomst dan word het zeker weer een buitenlandse!

Hier nog wat foto's
Caine in Griekenland:
[ Afbeelding ]

toen die een aantal weekjes in nederland was
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]



Wat een heerlijk straat schoffie <3

Sayra

Berichten: 83
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:11

@leoenpat
Ohh wat lekker snel al! Heel spannend allemaal! Blijft toch spannend hoe ze het hier doen in Nederland.
Denk dat het ook een hoop voordelen heeft dat die bij jullie bij andere honden geplaatst word. Ik weet van caine dat hij zeker de eerste weken heel veel steun gehad heeft aan onze kleintjes. Toch de dingen die net iets anders zijn werd die even door heen getrokken.
Wij waren zelf erg bang dat het met 1 van onze andere honden nog wel eens drama kon gaan worden. omdat die heel erg eenkennig is naar mij en als ze die aandacht dan moet delen... maar dat hebben we rustig opgebouwd en haar steeds overal in betrokken. het is ook meteen goed gegaan. Toen het bij ons zeker was dat caine naar huis zou komen hebben we thuis meteen al veranderingen ingevoerd, nieuwe voerbak neer gezet, bench alvast geplaatst zodat de kleintjes eraan konden wennen. Kennismaking hebben we buiten in het park gedaan en dat had ook erg veel voordelen.

We weten niet echt wat erin zit bij hem haha zowiezo iets van herder denken we, maar collie kan ook nog. Hij staat wel echt heel hoog op zijn benen en is heel slank gebouwt.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 13:38

@Sayra Ja dat is helemaal waar een hond helemaal alleen in een nieuwe omgeving is denk ik toch anders dan met 3 soortgenoten. Ik denk dat mijn reutje ook wel moeite zal hebben met de aandacht delen die is erg bezitterig over mij. Maar is een kwestie van opbouwen denk ik net als bij Caine. Collie en Herder denk ik zo te zien. Denk dat je in het buitenland meer mix honden ziet. In Nederland worden meer ras honden gefokt met of zonder papier. Je ziet wel hondjes die een mengelmoesje zijn maar veel minder.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:54

JewEmm….dat kan heel goed een Mastin de los Pirineos zijn, die hebben zo'n megavacht :D
Wij hebben sinds een jaar een Mastin Espanol, hij is nu 4 jaar. We hebben hem via Sphoek gevonden. Eerst had ik een tijd in de gaten gehouden of er een geschikte hond in een Nederlands asiel zou zitten maar dat lukte maar niet. En aangezien ik deze Mastins al lang gave dieren vond, hebben we deze keuze gemaakt. We zijn ontzettend tevreden met hoe alles is verlopen. Hij is in Spanje gecastreerd, er zijn diverse bloedonderzoeken uitgevoerd en uiteraard is hij ontvlooid en ontwormd. Voor we hem gingen halen van vliegveld Rotterdam hebben we uitgebreid email contact en telefonisch contact gehad met iemand van Sphoek en onze grote meneer past hier perfect. Van tevoren heb je natuurlijk wel een wensenlijstje maar dat het zo goed zou passen konden we alleen maar dromen. Het heeft even geduurd voor we aan zijn formaat gewend waren maar nu valt het ons eigenlijk niet meer op dat hij zo verschrikkelijk groot is :D

Afbeelding

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:32

@Kinke, mooie hond! Sphoek is een van de stichtingen waar ik goede dingen over hoor.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 15:55

Wat een geweldig verhaal , en een super gave hond.Mooi zon molosser Het is net een kasteel :)) maar dat zie jij niet meer zeker zoals je zegt.Dat scheelt wel dat je van tevoren veel informatie krijgt. Dat heb ik dus minder communicatie is lastig met Griekenland ook voor de vrijwilligers in Nederland. Wat fijn dat ie zo goed inpaste bij jullie. Hoop maar dat dat hier ook zo gaat. Ik ga eens zoeken naar Sphoek daar had ik nog nooit van gehoord

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:07

Goede communicatie vond ik essentieel. Vooral omdat onze hond rechtstreeks uit Spanje kwam, er was dus geen Nederlandse vrijwilliger van Sphoek die hem al gezien had. De 2 dames van Sphoek (waren ook op het vliegveld toen wij hem kwamen ophalen) hebben onze hond en zijn reisgenoot (ook een grote hond) daar ter plekke ook nog even 'getest', gewoon om te peilen of ze bepaalde dingen zouden toelaten. Beide honden waren dus recent gecastreerd. We zijn met ze naar buiten gegaan, daar konden de heren even hun poot omhoog doen en ze hebben de operatiewonden bekeken, honden liggen en poot omhoog en het zakie ff bekijken :D Ook hebben ze hun gebit bekeken om te testen of ze zouden toelaten dat er aan hun bek geprutst werd. Bij beide honden ging dit prima overigens :) Ik vond het heel erg spannend om een totaal onbekende hond op te halen, wij hadden onze hond 12 jaar gehad. Je begint dus helemaal overnieuw, en deze keer met een formaat hond welke jou zonder veel moeite kan verscheuren ;)

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:29

Wij zijn nu onderweg naar schiphol om ons hondje op te halen!

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:33

irmaroossien schreef:
Wij zijn nu onderweg naar schiphol om ons hondje op te halen!


Oh, leuk! Wel vertellen over jullie avonturen he!?

Prachtig die Molosser!!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:04

Veel plezier en succes!

knockout1
Berichten: 372
Geregistreerd: 22-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 00:13

Wat een mooie en ontroerende verhalen hier!
Ook wij hebben 2 Roemeense straathondjes, Jolie van 6 hebben we nu 3 jaar en Balou van 3 een jaar. Beiden erg bang in het begin, maar met n hoop geduld is dat helemaal bij getrokken!
Balou heeft een fantastisch gebitje!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding