Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:01

@Bmama2 Dank voor het compliment hij heeft wel de ''looks'' he :)Klopt wat je zegt, hun verleden zal niet warm en prettig zijn in hun contact naar mensen Dat moet dus een behoorlijke cultuur shock zijn. Ik ga vanavond als de vrijwilliger van de stichting langskomt deze vraag zeker stellen waar kunnen we op rekenen als het niet gaat. Ik snap dat deze honden met mensen weinig goeie ervaringen hebben en dat dat veel tijd kost om dat vertrouwen te herstellen.Ben er wel langzamerhand van overtuigd dat er een kennismaking moet plaatsvinden buitenshuis Kan zelfs dat ik mijn 3 chis mee neem naar het vliegveld. Binnen zullen ze ongetwijfeld terrotoriaal gedrag vertonen. En omdat ik niets weet over de hond heb ik geen idee hoe hij daarop reageert. Ik zie dat er veel verschil is tussen de verschillende organisaties. Er zijn hele uitgebreide beschrijvingen van hoe de hond is qua karakter en je hebt te maken met organisaties die dat in mindere mate doen. Sommigen gaan echt heel secuur te werk en anderen zijn veel makkelijker met plaatsen. Hoe is dat bij jullie gegaan kon je nog terugvallen op de organisatie die de hond naar Nederland haalde?

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:10

Leuke honden cissy en Pichu!! Ik denk dat communicatie met de organisatie waar de hond vandaan komt wel heel belangrijk is Dat je je niet in de kou gezet voelt wanneer er toch problemen ontstaan.Apart dat dan een hondje uit het buitenland toch in een nederlands asiel terecht komt dat is wat je probeert te voorkomen natuurlijk Ik heb al een heel lijstje vragen die ik ga stellen vanavond ! Fijn dat ik nu zoveel meer ervaringen lees.

@ Booooo Wat super verdrietig zeg, zo heb je een gezonde pup en zo heb je dus niks meer. Zonder dat je dat aan ziet komen. Het is een sluipmoordenaar en begrijpelijk dat je zegt voor mij nooit meer!

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:15

Jorinda schreef:
Bmamavan2 schreef:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ontmoeting tussen jullie roedel en de nieuwe hond op neutraal terrein en dan samen naar binnen wandelen. Mijn ervaring als opvanger is dat een nieuwe hond vaker een defensieve houding aanneemt in huis, waar de eigen hond/roedel juist de leiding heeft. Dan begint de kennismaking vaak met een conflict.
Ik wens jullie heel veel succes en plezier met deze knapperd!


Mee eens. De kennismaking tussen Igor en de twee honden van mijn ouders (een lieve goedzak, maar de ander een hele dominante) hebben we buiten gedaan, op neutraal terrein. Aangelijnd aan een lange lijn, zodat de lijn als "veiligheidsgordel" dient. De honden konden zich dan wel bewegen in de richting die ze wilden, zodat geen van de honden zich in de val zou voelen, maar dat ze ook niet uit angst weg konden rennen (Igor). Daarna met de drie honden een klein rondje gewandeld en daarna met zijn drieën naar binnen. Niks aan de hand, zijn nu alledrie goede maatjes van elkaar en ze voelen zich niet ongemakkelijk. Maar ik weet zeker dat als ik met Igor gewoon binnen was gekomen, dat de dominante hond dat niet oké had gevonden.

Edit: we hebben het hier dan wel over een Rottweiler en niet over een Chihuahua, maar ik zou het hoe dan ook voorzichtig aanpakken. :)

Nog een poging wat betreft de foto's:


[ [url=m/c6XZZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jhOI4V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gB9Sxb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja nu zie ik ze Jorinde!! Wat een mooie honden! lieve uitstraling ook. Ja dat met elkaar naar binnen wandelen had ik ook bedacht . het is even puzzelen hoor alle scenarios ga je af dan is dit topic ook heel handig hoe jullie dat hebben gedaan en de adviezen zijn heel waardevol!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:16

Een sluipmoordenaar is inderdaad het perfecte woord er voor!

Voor de rest was het echt een super lieve hond, luisterde goed en een echte kroelerd. Wel was hij is het begin heeeeel bang van mannen en de trap. Als er mannelijk volk bij ons binnen kwam ging hij gelijk staan plassen van bangheid, zelfs bij bekende. Uiteindelijk na veel vertrouwen gewonnen te hebben liep hij zelf de trap op en af als hij dan even op bed mocht slapen :D

Dit is Devil:

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:21

Wij hebben een hond uit Griekenland, Karpathos. Hij is als pup met zijn zusje gevonden, zwervende.

Wij zochten bewust (eerst naar) een hond die we graag een kans wilden geven (dus niet bij een fokker) en een tijd lang asiels afgespeeld. Echter hebben wij (kleine)kinderen en 4 katten en was het dus erg belangrijk dat ze hier mee om konden gaan. Er was destijds geen enkele hond die aan beide voldeed. Vaak pas bij kinderen vanaf 12 jaar of onbekend met kinderen en katten (en wilden/konden dit niet testen) en hield het al snel op voor ons, veel -niet alle- honden in het asiel hebben ook wel een rugzak.

Wij hebben ons aangeboden voor een onze hond als foster met optie tot adoptie. Omdat het een pup was en hij bij zijn fosters in Griekenland dus al met kinderen honden en katten kon, hebben we dit gewaagd. Als het lukt dan blijft hij en anders doen we een goede daad om hem verder op te voeden tot er een geschikt baasje is. Naja hij is dus gebleven:)
Het zou een kleine middelmaat worden maar is een gróte middelmaat geworden. Aangezien er niets bekend is over ouders is dat natuurlijk wat lastig inschatten. Al kon je wel zien aan zijn poten dat hij niet klein zou worden.
In het begin vroegen mensen of het een labrador was. Daarna kreeg hij iets langere vacht en een kraagje en dachten ze aan een golden retriever. Ik zeg altijd het is een raszuivere Griekse straathond/God haha.
We hebben geen problemen met hem, hij is een super aanwinst voor ons gezin, enige minpuntje is dat hij graag in dingen bijt en geen enkele kussen blijft heel en speelgoed word flink gesloopt (en laatst zelfs de brievenbus van de deur en een kaars aangevreten pff)
Afbeelding
Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:32

@Kletskoekje ik vind hem leuk!! Hij lijkt veel op een Labrador hoor , wat leuk dat ie ook uit Griekenland komt Wat stout dat ie zelfs knabbelde aan de brievenbus vd deur en een kaars Wie weet kan een gedrags therapeut raad geven?
@Booooo Wat een super lieve en mooie hond was Devil. Wat vreselijk dat ie zo jong Leishmania kreeg en dat er geen behandeling mogelijk was Ik kan me voorstellen dat dit als een klap bij heldere hemel moet zijn gekomen verwacht je niet bij een levendige jonge hond

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:39

Wij hebben eens een hond uit spanje gehaald. We wisten van te voren dat hij slecht horend was, maarja wat wou je het was ook een oudere hond. We wouden hem graag nog een paar laatste goede jaren geven.

Eenmaal aangekomen bleek hij ook heeel erg slecht ziend te zijn. We hebben het een week geprobeerd maar het was niet te doen. We wonen langs een kanaal, hebben een redelijk grote vijver in de tuin en we wonen aan een straat met veel landbouwverkeer. Het was niet te doen, hij is in die week 2 keer in de vijver terecht gekomen.

Heel sneu, maar we hebben hem naar zijn gastgezin terug gebracht. 2 weken later is hij ook overleden. Ze hadden hem nooit moeten verplaatsen uit zijn vertrouwde omgeving.

Ik hoop dus voor jou TS en andere die dit willen doen, dat jullie goed geïnformeerd worden.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:44

youaremystar schreef:
Wij hebben eens een hond uit spanje gehaald. We wisten van te voren dat hij slecht horend was, maarja wat wou je het was ook een oudere hond. We wouden hem graag nog een paar laatste goede jaren geven.

Eenmaal aangekomen bleek hij ook heeel erg slecht ziend te zijn. We hebben het een week geprobeerd maar het was niet te doen. We wonen langs een kanaal, hebben een redelijk grote vijver in de tuin en we wonen aan een straat met veel landbouwverkeer. Het was niet te doen, hij is in die week 2 keer in de vijver terecht gekomen.

Heel sneu, maar we hebben hem naar zijn gastgezin terug gebracht. 2 weken later is hij ook overleden. Ze hadden hem nooit moeten verplaatsen uit zijn vertrouwde omgeving.

Ik hoop dus voor jou TS en andere die dit willen doen, dat jullie goed geïnformeerd worden.


Jeetje dat is idd heel sneu. Hoewel met een oudje wel iets eer problemen te verwachten zijn is dit ook een kwestie van slecht informeren denk ik.

Dit staat bij zn advertentie Als dat kloppend is dan geeft dat een redelijk positief beeld over hem

Giovanni, een mooi kereltje met superlange oren was bedoeld om als jachthond aan de slag te gaan, tja, dit zag deze jongen mooi niet zitten....
Waarom niet? Nou omdat hij hier veel te lief en zachtaardig voor is!

Toen is hij door de eigenaar in de achtertuin aan een boom vastgemaakt met de bedoeling om zo de rest van zijn leven te slijten.....
Dat laten wij dus niet gebeuren, de vrijwilligers hebben de baas overgehaald om hem af te staan en hier is hij dan!

Giovanni is ruim 1 jaar oud en zoals gezegd een enorme lieverd en heel zachtaardig. Hij is rustig, natuurlijk heeft ook hij zijn dolle speelmomenten,  zeer aanhankelijk naar de mens, goed met soortgenootjes en katten gaat redelijk goed. Kinderen vindt hij geweldig want misschien willen ze wel spelen met hem! Goed lopend aan de riem en hij kan zelfs los!

Het wordt tijd dat deze jonge knul terecht komt waar hij hoort: in een veilige mand in een huis met liefde en aandacht voor hem!!!

Geeft u deze jongeman de kans van zijn leven?

De adoptieprijs is 365 Euro en bestaat uit de vliegreis van de hondjes met een vluchtbegeleider, chip, sterilisatie/castratie (indien de leeftijd dit toelaat), bloedtesten op Filaria, Leishmaniosis, Ehrlichia, Borrelia & Anaplasmosis (4DX PLUS & Leishmaniosis test) parasitaire behandeling, gezondheid check voor vertrek, paspoort en trace document.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:48

leoenpat schreef:
@Kletskoekje ik vind hem leuk!! Hij lijkt veel op een Labrador hoor , wat leuk dat ie ook uit Griekenland komt Wat stout dat ie zelfs knabbelde aan de brievenbus vd deur en een kaars Wie weet kan een gedrags therapeut raad geven?


Volgens mij komt het vooral door de kleur. Heb op mijn nieuwe mobiel nog niet zoveel fotos.
Hij is veel smaller dan een golden of labrador en staat hoogopgeleide de poten. De achterpoten hebben wat weg van een windhond. Hij heeft ook wat weg van een herder qua kraag en snuit. Oortjes van een labrador haha. Heeft ook een hoog jachinstinct trouwens. Met een hondenfluitje komt hij nu heel goed terug als hij wat ziet. Al moet ik zeggen dat ik die bijna niet meer gebruik, gewoon leuk stemmetje zijn naam roepen werkt tegenwoordig hierbij ook wel.

Gedragstherapeut hebben we nog geen behoefte aan. Hij mag niet los in de woonkamer als we weg maar in de gang en bijkomen. Daar kan hij inmiddels niets meer slopen (denken we haha) en heb een voederbak gekocht (niet rond maar ovaal dus extra moeilijk en een speciaal bot voor slopers. Die kan je bij het speelgoed vinden

Over botten gesproken, hij heeft bij echte botten wel wat voedselnijd. Ik kan het wel wegnemen inmiddels maar mijn man moeilijker. Ik moet zeggen dat hij het bijna nooit krijgt ivm kinderen en katten. Hij heeft nog dus het speciale bot en daar heeft hij het niet bij. Misschien ook omdat die geen of weinig geur heeft.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:52

KletsKoekje schreef:
leoenpat schreef:
@Kletskoekje ik vind hem leuk!! Hij lijkt veel op een Labrador hoor , wat leuk dat ie ook uit Griekenland komt Wat stout dat ie zelfs knabbelde aan de brievenbus vd deur en een kaars Wie weet kan een gedrags therapeut raad geven?


Volgens mij komt het vooral door de kleur. Heb op mijn nieuwe mobiel nog niet zoveel fotos.
Hij is veel smaller dan een golden of labrador en staat hoogopgeleide de poten. De achterpoten hebben wat weg van een windhond. Hij heeft ook wat weg van een herder qua kraag en snuit. Oortjes van een labrador haha. Heeft ook een hoog jachinstinct trouwens. Met een hondenfluitje komt hij nu heel goed terug als hij wat ziet. Al moet ik zeggen dat ik die bijna niet meer gebruik, gewoon leuk stemmetje zijn naam roepen werkt tegenwoordig hierbij ook wel.

Gedragstherapeut hebben we nog geen behoefte aan. Hij mag niet los in de woonkamer als we weg maar in de gang en bijkomen. Daar kan hij inmiddels niets meer slopen (denken we haha) en heb een voederbak gekocht (niet rond maar ovaal dus extra moeilijk en een speciaal bot voor slopers. Die kan je bij het speelgoed vinden

Over botten gesproken, hij heeft bij echte botten wel wat voedselnijd. Ik kan het wel wegnemen inmiddels maar mijn man moeilijker. Ik moet zeggen dat hij het bijna nooit krijgt ivm kinderen en katten. Hij heeft nog dus het speciale bot en daar heeft hij het niet bij. Misschien ook omdat die geen of weinig geur heeft.



Ja dat zou kunnen Kletskoekje hij heeft zeker de kleur van een lichte Labrador. Maar zal wel wat anders doorheen zitten nog. Wie weet stopt dat gedrag ook wel ik ken iemand met een Labrador uit het asiel en die sloopte ook kussens telkens, dat is goedgekomen toch Voedselnijd hoor je wel vaker bij deze honden ivm met hun verleden denk ik ook wel logisch ik zie bij mijn broodfok chi ook voedselnijd die heeft het ook niet heel goed gehad als kleine pup.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:56

Ja precies. Eerste week heeft hij het wel gehad met brokken, maar op geoefend en was met een week over. Ik vind als leider van onze roedel Dat ik eten ten alle tijde moet kunnen wegnemen. Doe ik niet, maar moet wel kunnen indien nodig of gewenst. Maar zoals ik zei is dat nu totaal geen issue meer (op vers bot na soms)

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:58

Afbeelding
Telkens als ik zo'n topic zie, krijg ik een brok in mijn keel.

Ik heb een hondje gehad via een stichting uit Portugal. Een geweldig hondje, super in omgang, luisterde als de beste. Zij en ik waren wij. Ik heb er behendigheid mee gedaan, ze was een top hondje.

Helaas heb ik haar niet meer. Onze dochter bleek allergisch. De kno arts adviseerde de hond niet gelijk weg te doen, omdat er kansen waren dat ze er over heen groeide.
Het bijkomende probleem was dat dit geweldige hondje ook extreme verlatingsangst had. Van alles hebben we gedaan, gedragsdeskundige, vele maanden getraind en geoefend, niks mocht helpen.
Ik werkte niet, maar ze kon niet overal mee naar toe. Ze kon gewoon niet mee de school in kinderen weg brengen, boodschappen halen, dokter, tandars bezoek, allemaal maar kleine momenten, maar ze kon het niet. Ze huilde, jankte alles bij elkaar. Het eerste jaar regelde ik continu oppas, maar op een gegeven moment werd het te belastend. De buren begonnen te klagen en terecht, het was niet om aan te horen.

We hebben toen een leen hondje gehad, om te kijken hoe het met haar verlatingsangst gesteld was met een andere hond. Ze gaf geen kik, kon van de één op de andere moment uren alleen zijn. Wat een verademing en rust gaf dat. Geloof me, dat een hond met verlatingsangst behoorlijk wat stress geeft. Maar we gaven het een kans, want het was een geweldig hondje!!!

Maar...we zaten nog steeds met de allergie van onze dochter, het tweede hondje was een poedel. Deze zouden geschikt zijn voor mensen met een allergie, maar de klachten verergerden. Continue verkouden, gepaard met vele oorontstekingen.

De druppel was toen onze dochter keer op keer huilend thuis kwam van school. Ze werd gepest vanwege hij snottebellen. Ze noemden haar snotaap. De gesprekken op school resulteerde niet.
We besloten om de hondjes weg te doen. We hebben haar twee jaar gehad, het poedeltje één jaar. Het gesnotter en ook het pesten is bij onze dochter gestopt.

We hebben zo veel verdriet van gehad en nu nog...ik mis mijn hondje nog steeds.

De stichting heeft het hondje opgehaald, op het moment dat ik het afstandsverklaring tekende, pakte de ene man het geld, de andere man het hondje onder de arm en liepen zo weg. terwijl ik in de gang ze na riep...wacht ik wil haar nog een knuffel geven, kreeg ik de woorden te horen: laten we het niet moeilijker maken dan het is.

Ik vermoed dat ze het me kwalijk nemen dat we de zorg voor het hondje niet meer konden voldoen. Ik weet dat er vele mensen zijn die het woord allergie gebruiken om hun huisdier te verkopen, waarvan de vraag is of het werkelijk zo is, allergie word vaak misbruikt.

Ik weet niet waar ze is, de stichting staat me op geen enkele wijze netjes te woord. Toen ik na een jaar de moed had verzameld ze een mail te sturen en ze vroeg hoe het maar haar was, reageerde ze kort af en begonnen ze te schrijven met dat de nekharen overeind gingen staan toen ze mijn naam zagen in de mail box.
Daar ze zo belachelijk reageerde op mijn eerste (vriendelijke) mail ben ik ook heel boos en gemeen naar ze uit gevallen in mijn tweede mail. Ik was boos, omdat ze ons niet hielpen met het verlatingsangst probleem. Het hondje zo idioot hebben weg gerukt uit ons leven. Ze hadden ons op zijn minst de kans moeten geven, nog een knuffel te geven of een bandje om te doen en mee te begeleiden naar de auto. En het ergste vond ik nog dat ze naar me logen, het hondje zou naar een gast gezin gaan, totdat ze naar de nieuwe eigenaren zou gaan. Ik ben er achter gekomen dat ze naar een pension ging. Walgelijk gewoon, dat gelieg en ook nog eens een hondje met verlating angst in een pension.

Ik heb van hun het advies gekregen om nooit meer aan dieren te beginnen. Vind dat een hele rare opmerking....alsof we het dier mishandeld hebben of er niet goed voor hebben gezorgd. En ik kreeg de opmerking om hun naam nooit in diskrediet te brengen om dat de gevolgen daarvan voor mij waren.

Ik zal dus niet hun naam hier noemen. Ik wil ze niet in diskrediet brengen, slechts mijn ervaring vertellen. Wat ze doen is heel mooi, kansloze hondjes (en andere dieren) een kans geven. Maar de omgang met mensen mag nog zeker wel verbeterd worden is mijn ervaring. Er zullen ook vast mensen zijn die heel erg tevreden zijn. Ervaringen en meningen zijn natuurlijk ook persoonlijk, dit is slechts hoe ik het heb ervaren.

Hoewel ze sinds mei 2015 weg is, hoop ik dat ik ooit mijn hondje weer eens zal zien. Gewoon om het op een normale manier af te sluiten. Die laatste knuffel toch nog geven, weten dat ze het goed heeft.

Mocht je haar zien of iemand kennen die haar heeft, vertel ze onze kant van het verhaal. Ze zit nog steeds in ons hart.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 06-09-16 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:59

.

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:02

Wat een leuke hond! <3

Ik heb mijn hond nu bijna een jaar.
Heb ik uit Roemenië laten overvliegen.

Ik was ook op slag verliefd!

Hij is wat bang voor mensen en honden die hij niet kent.
Maar het is echt mijn grote liefde, nog nooit zo'n lieve hond gehad!

Ook is ze voor ze hierheen kwam bij de da geweest en hier gesteriliseerd en gezond bevonden.

Zo af en toe ontvang ik nog wel eens bericht met de vraag hoe het met haar gaat, de opvang waar ze vandaan komt zijn wel echt heel gek met de honden!

Ik snap niet dat mensen dit je kunnen afraden.


Afbeelding

Afbeelding

Edit: Site
http://strayanimalrescue.org/

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 12:07

@bridgetF Wat een onfatsoenlijke afhandeling is dat zeg, terwijl jullie er zo te lezen alles aan gedaan hebben maar ja de gezondheid van je kind is het allerbelangrijkste . Jammer want het is moeilijk een plek te geven als een hond zo plotseling weer uit je leven verdwijnt. Hoop dat je ooit nog iets hoort waar ze uiteindelijk terecht is gekomen..

@ _lotteeee Jou hond lijkt exact op een hond die ik ooit meenam uit Israel, echt verbluffend die was op een vuilnishoop gegooid en heb ik opgevangen met haar zusje in Israel en naar Nederland meegenomen met het vliegtuig. Ze heeetten Motek en Lochem. Hebreeuws voor de vechter en het lieverdje haha

Leuke hond en zo te horen ben je er helemaal dol op!@ Geen slechte ervaringen dus gelukkig met de organisatie zegt wel wat dat ze nog steeds belangstelling tonen..

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:19

3 maanden geleden hebben wij Ximo uit Malaga geadopteerd. Hij heeft Leishmania maar de tweede foto laat wel zien hoe hij is opgeknapt in die drie maanden. Ik was 2 weken terug bij vrienden in Spanje en heb de onderzoeksrapporten laten vertalen. Ik laat wel iedere 4 maanden bloed prikken maar maak me op dit moment niet zo ongerust. Uit Spanje heb ik ook twee honden en een cabinehondje meegenomen. Wat een mooie ervaring als de nieuwe eigenaars op Schiphol hun hondje voor het eerst zien. Ik ga dit zeker meer doen. Er stond laatst een artikel, geschreven door de directeur van het asiel in Dordrecht die zelfs pleitte voor honden uit het buitenland. Volgens haar zijn ze veel socialer omdat ze 'vrienden' hebben moeten maken om te overleven. Ik zie dat hier zelf ook. Terwijl Lara en Shinto direct achter onze paarden en katten aanzitten, 'praat' hij eerst tegen ze en pas dan zet hij een spurt in....
Afbeelding


Afbeelding

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:36

leoenpat schreef:
@bridgetF Wat een onfatsoenlijke afhandeling is dat zeg, terwijl jullie er zo te lezen alles aan gedaan hebben maar ja de gezondheid van je kind is het allerbelangrijkste . Jammer want het is moeilijk een plek te geven als een hond zo plotseling weer uit je leven verdwijnt. Hoop dat je ooit nog iets hoort waar ze uiteindelijk terecht is gekomen..


Ik denk dat als ze het hondje op een wat normalere manier hadden opgehaald en me op een nettere manier hadden verteld dat het goed met haar ging, was het al een stuk prettiger. Maar ze begonnen met de reaktie mail al: mijn nekharen begonnen overeind te staan toen ik je naam zag in de mail box. Toen werd ik echt boos en heb ik ook heel onaardig gereageerd, iets wat totaal niet mijn aard is. Ik vond hun reaktie heel raar en onprofessioneel, als ik de hond nu geen kansen had gegeven of slecht behandeld ok, maar dat is dus niet zo!!! Hoeveel mensen hebben zo veel geduld met een hond met extreme verlatingsangst? En hoeveel mensen doen de hond niet gelijk weg, als ze horen uw dochter is allergies ? We hebben het hondje alle kansen gegeven, maar we trokken het niet meer, toen onze dochter ook nog eens gepeste werd, dat was de druppel om te besluiten tot hier en niet verder.

Wie weet zie ik haar nog eens terug, hoewel ik de kans nul komma nul acht.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:49

ik vind dat veel honden uit buitenland op elkaar lijken. Je kunt ze als je ze ziet er vaak tussen groep honden er wel uithalen qua koppie.
die van mij komen uit het zelfde land, schelen 2jr mare gok dezelfde vader :D men vraagt ook of ze familie zijn...nou gok van wel hihi

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:08

Mijn twee kerels komen uit Malaga, Spanje.
Jaren terug heb ik een hond gehad, via bokt geadopteerd. Bleek uit Spanje te komen en er zat een dikke scheut Galgo of Podenco in. Voor mezelf had ik altijd bedacht dat ik iets van die twee rassen wilde hebben.
Toen ik weer op zoek ging naar een vriend, ben ik eerst naar de sites van Nederlandse asielen gegaan, niets naar m'n zin kunnen vinden.
Uiteindelijk kwam ik bij de site van podencoworld(werkte toen nog samen met Animal in Need) en via hun zijn mijn twee kerels bij ons gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 13:35

Jammer Mystica11 dat Ximo Leishmania bleek te hebben. Hoe oud was hij toen en hoe ontdekte je dat?
@Woogy wat een super gave kerels zijn dat. Grote honden zeg, maar wat een heerlijk leven hebben ze gekregen . Denk wel actieve honden die je veel beweging moet geven..?

Jadybabe

Berichten: 655
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:50

Hier ook een spanjaardje. Klein van stuk met zijn 2,5 kilo maar een ego van heb ik jou daar.
Ik kwam hem tegen op een facebook groep en zei tegen mijn man, ach, een kleintje van 8 jaar, oud beestje, gooien we in een mandje en dan mag die nog een paar jaar oud worden.
Vergissing!!! Mijn vorige honden hadden het wel gehad met 8 jaar. Na de lange wandeling moest er gerust worden.
Toby met zijn nu 9 jaar springt weer jolig op na 10 kilometer. *\%/* Gaan we doen? Hij gaat mee naar mijn werk en is eigenlijk 24/7 in mijn directe omgeving. In het begin was het een drama. Heel erg blafferig naar andere honden en naar mensen. Viel ook echt uit, heeft ons aardig gebeten. We hebben dit allemaal twee maanden genegeerd om hem niet nog meer in de stress te laten schieten maar uiteindelijk toch een gedragstherapeut erbij gehaald. Zij heeft ons goede tips gegeven om zijn rare gedrag in goede banen te kunnen leiden.

Toby zoals hij op internet stond.
Afbeelding

En Toby nu


Afbeelding

Ik vond poedels van die nuffige hondjes maar ik ben helemaal om. Super slim echt een clowntje.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:54

Wat een verwchrikkeljk nare ervaring, bridgetF. :(

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:14

Jorinda schreef:
Wat een verwchrikkeljk nare ervaring, bridgetF. :(


Dat is het ook, het is nu meer dan een jaar ( 15 mnd) geleden, maar ik kan het maar niet los laten en een plekje geven. Het had zo anders af gesloten kunnen worden. Dat hondje was onderdeel van ons gezin, ons leven, we hielden van haar, maar we hadden geen andere keuze. We waren op van de stress, de verlatingsangst met gedoe met de buren, onze dochters allergie, de pesterijen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:59

dito schreef:
ik vind dat veel honden uit buitenland op elkaar lijken. Je kunt ze als je ze ziet er vaak tussen groep honden er wel uithalen qua koppie.
die van mij komen uit het zelfde land, schelen 2jr mare gok dezelfde vader :D men vraagt ook of ze familie zijn...nou gok van wel hihi


Vind ik ook...je pikt ze er meestal zo tussenuit.

Onze hond trouwens ook...die is wisselend bij eerste kennismakingen. Maar bij tot dusver alle buitenlandse honden altijd gelijk positief.
Alsof hij het weet ofzo......

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:30

@Bridget, dat is wel heel zuur gegaan zeg.. jeetje...

Wat zonde voor diegenen die hun hond aan leischmania verloren zijn en ach, die ouwe hond die doof en blind was, dat is ook wel heel sneu....

Socialer buitenlandse honden wil ik niet zeggen, ken ook mensen met grote problemen met hun buitenlandertjes, vnl. angst gerelateerd en dat is gewoon heel lastig.
Die van mij is super, maar ook een paniekzaaierige aansteller in sommige opzichten, toch stukje socialisatie gemist.