Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:46

Kap op. Als hij blijft likken, is het straks geen mooie wond meer.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:24

Hij zit in de bench als ik weg ben. Dan vind ik de kap een beetje sneu. Kan ie geen kant op.
Ooh vanmorgen had ie weer een actie ..
Wij hebben trappen naar beneden de tuin in. Ik doe de deur open om hem te laten plassen. Ik zeg nog rustig aan. Springt ie halverwege naar onder. Land onder tegen de tuintafel aan. Hij lag heel beduusd erbij zo van huh heb ik een paar trappen gemist ? Man man man idioot. :=
Liep wel weer rustig omhoog en net weer omlaag. Dus wel wat ervan geleerd hoop ik.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZhuZhu in de sneeuw.

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:25

Wat een lol. Heerlijk

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:47

Oh heerlijk ! Hier alleen zondagmiddag sneeuw gehad. -O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:28

Had de honden weer mee aan t paard. ZhuZhu luisterde weer voor geen meter. Ontdek wel een patroon: als ik weinig met haar loop, gaat t met het luisteren ook achteruit. Was vroeger met Miep ook. Die werd ook strontvervelend als er geen kms gemaakt werden. Geldt voor ZhuZhu blijkbaar ook :')

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:10

Ha ha, hoofd moet al leeg zijn en lijf uitgeput, dan luisteren ze!!
Heerlijk vinden ze het he!? die sneeuw?

Vanochtend gelukje 2 herten gezien, kon hond reopen en heb ik worst staan voeren terwijl de ander waar ik mee was ze kon filmen, ze renden vlak langs ons heen, dat hadden we niet verwacht. (Dacht die springen wel over de sloot naar het weiland, maar kozen pad vlak langs ons)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:28

Dat is wel heel spectaculair, Solvir! Leuk is dat, hè, die herten.

Moet toch nog een fotootje spammen.Afbeelding

Moet wel iets nuttigs verzinnen om te doen als het slecht weer is. Ze wil met dit weer zelf ook niet naar buiten. Merk he wel dat het een ex-zwerver is. Ze waardeert een huis enorm. Zeker met regen. Je hebt in huis ook echt geen last van haar. Dat was met Miep wel anders. Maar die vindt slecht weer ook niet erg. Maar niet lopen = slecht luisteren, dus moet wel iets voor binnen. Kan ook niet eeuwig koekjes zoeken. Ook niet goed voor de omvang :+ . En ze houdt iets maar even vol. Daarna is de concentratie weg. Dus wat dan? Oefeningen kunnen, maar wat nog meer?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:31

Afbeelding

Hier het oud&nieuw ook weer overleefd. Alle paarden moesten verhuisd (geen stal en vlak bij een café die al het vuurwerk mijn paddock in schieten), oude hond is panisch voor vuurwerk (gelukkig wordt ze doof, dus dat scheelt al een stuk), ZhuZhu had ik nog niet met vuurwerk meegemaakt. We zaten in een hotel vlak bij de Drunense Duinen (daar gaan de paarden ook heen, bij een kennis die een pensionstal heeft) en voor ZhuZhu was het ook de eerste hotelovernachting. Dus oud&nieuw is hier normaal al een hele toestand, maar dit keer was het ook bog afwachten hoe ZhuZhu het zou doen.

Maar ZhuZhu deed het boven verwachting! Met het vervoeren van de paarden ging het mis (pech met de auto, dus moesten een keer extra rijden), waardoor we niet meer van te voren even hebben kunnen wandelen in het bos. Dus snel de honden even laten plassen en poepen, te eten gegeven en toen moesten wij ook als een speer naar het restaurant, want dat ging om 20.00 uur dicht (en we waren veel later dan verwacht. Dus op hoop van zegen dat ze niet de hele hotelkamer zou slopen of de boel bij elkaar blaffen (de honden mochten niet mee naar het restaurant). Maar dat ging wonderbaarlijk goed!

Daarna natuurlijk het vuurwerk. Man en dochter gaan altijd even vuurwerk kijken, maar ik blijf bij de honden. We zitten dan aan de achterkant van het hotel, wat voor de honden fijn is, maar dan zie je alleen het hoge vuurwerk wat boven het dak uit komt, vanaf de andere kant. De oude hond vond het, zoals verwacht, heel spannend. Maar ZhuZhu ging heeelijk samen met bij voor het raam vuurwerk kijken. Geen angst of niks. Wel geïnteresseerd. Zó grappig!
Afbeelding


Dus dat is wel fijn om te weten. ZhuZhu maakt zich geen zorgen ;)

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:31

Kya was hier vollledig in paniek. Uiteindelijk is ze met haar hoofd tussen het bed en het nachtkastje naar de muur gaan staan. Gelukkig duurde het vuurwerk maar een kwartiertje. Na een half uurtje was ze dan ook weer gekalmeerd. Tito heeft eventjes geblafd maar meer niet. Die maakt gelukkig niet zoveel van het vuurwerk.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:49

Gelukkig nieuwjaar !
Wat fijn fabster !
En vervelend voor Kya. :(:)
Balou Vond het prima allemaal. Heeft aan het raam met mij staan kijken hoe vriend en dochter vuurwerk afstaken.

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:09

ZhuZhu dus echte tourist!!! Wel balen van de auto.
Doof was hier ook zegen bij mijn vorige hond de laaste oud en nieuw, scheelde weer bange hond.

Arme Kya.. leef met haar mee, Tito had dan meer geluk.

Balou ook al liefhebber...

Hier zat ik met bange poeperd van hond, met Thundershirt aan en van te voren al paar maand CD met vuurwerk (maar ze weet het verschil) ging redelijk tot uur of 11 in de avond en om 12 uur dacht ze dat de wereld verging. Hyper alert, hijgen, likken, gapen, bibberen, maar bleef nu wel bij me op de bank zitten (radio snoeihard aan en tv ook en alle lampen en ik oordoppen in (al week... zucht)). Ging beter dan vorig jaar, toen bleef ze lopen en op alle onmogelijke plekken proberen weg te kruipen en heeft toen van stress hele huis onder gepoept (lang leve de rollen wc papier en wergwerppoetsdoekjes).

Vanmiddag was dan weer heel erg balen en jammer... Onder tunneltje bij mijn huis half uur lang kaboem, hond weer over de piss, doe het niet snel, maar politie gebeld voor de hond. Nu is het weer rustig, hond nog niet.... Die moet weer helemaal bekomen, scheld vloek.

Met oud en nieuw.
Afbeelding
(kat vond het uiteindelijk ook niet zo tof, maar dat was pas echt toen het los ging en ze keer zich vergiste en gang in ging waar je herrie wel hard hoord en lichtflitsen goed ziet om uur of half 11)

Bange hond....
Afbeelding

Afbeelding

De kat, nadat ie weer van de gang kwam. (let niet op de zooi)
Afbeelding

Kat van kwart over 12 tot 1 uur (heeft echt 3 kwartier zo gezeten..)

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:35

Ach arme honden (en kat). Ik weet hoe het is. Miep ook altijd helemaal over haar toeren. Maar dit jaar gelukkig minder door doofheid.

Wat doet zo n thundershirt?

Hoe de katten het hebben gehouden, weet ik niet. Ik heb een berg voer neergezet en het kattenluik helemaal afgeplakt met ducttape en wij zijn vertrokken. Ze leven allebei nog en zijn niet anders dan anders, dus het zal wel meegevallen zijn. Wel de gordijnen dicht gedaan en licht aan gehouden.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:39

Een thundershirt geeft de hond een veilig gevoel door het strak houden over het lijf voelt veilig aan, hetzelfde principe werkt ook voor mensen. Iemand die erg overstuur is aan het shaken etc kun je zeer stevig vast houden dat kalmeert het lichaam :)

edit: beetje zoals het inbakeren bij babys

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:58

kirri schreef:
Een thundershirt geeft de hond een veilig gevoel door het strak houden over het lijf voelt veilig aan, hetzelfde principe werkt ook voor mensen. Iemand die erg overstuur is aan het shaken etc kun je zeer stevig vast houden dat kalmeert het lichaam :)

edit: beetje zoals het inbakeren bij babys


Dat idee, weet niet of het echt wat deed, maar naar mijn idee net de scherpe kantjes er wat af, over was het zeker niet, maar he!? alles wat maar iets zou kunnen helpen maar uit de kast getrokken en die 40 euro was het me wel waard.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:00

ja het verschilt erg per hond, mijn moeders hondje is het perfect voor daar is de angst echt weg, terwijl voor mijn kennis het ook niet veel doet :(

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:01

kirri schreef:
ja het verschilt erg per hond, mijn moeders hondje is het perfect voor daar is de angst echt weg, terwijl voor mijn kennis het ook niet veel doet :(


Zijn er ook die er juist door in paniek raken, bij die van mij net scherpe kantjes, maar daar was ik al blij mee.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:04

fijn dat het iig de scherpe kantjes afhalen. Ik vind het zo sneu voor alle dieren die bang zijn :( Ik heb mijn honden ook wel eens uitgeleend die geven er echt geen f'ck om en dat hielp het andere hondje wel nog steeds bang maar ze trok ontzettend veel kracht aan mijn honden

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:07

Hier 1 hond die aan de raam stond te kijken en het leuk vond, de andere lag trillend op deg rond met de staart tussen haar benen. gelukkig alleen om 24.00 uur toen het overal bezig was en ervoor alleen af en toe geblaft op een incidentele vuurpijl of plof

veel honden weer weggelopen en ontsnapt zag ik op fb

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:09

Echt alleen de scherpe kantjes he...
Zat hier nog steeds met een hijgede, bibberende, alerte, likkende, hijgende stik bange hond, enigste voordeel tov vorig jaar was dat ze op de bank bleef zitten, vorig jaar wist ze echt niet waar ze heen moest.

Maar kan ook zijn door de snoeiharde radio en TV en het trainen met CD van te voren, weet wel dat mijn oren nog steeds tuut zijn van de radio en oorpluggen, hi hi.

Ga zo de radio weer uitdoen moest nu weer aan vanwege die onverlaten, maar mijn hoofd vind het niet zo cool.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:15

slimme hond van jou :+ is misschien een vuurwerkvrij park een optie volgend jaar?

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:17

Voor Kya helpt een thundershirt helaas ook niet :(

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:26

$%@^@%^@^% Ze zijn weer aan het schieten... zucht...

Lynn_Nikita

Berichten: 25515
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:34

nu nog? arme dieren die zich weer wezenloos schrikken

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:36

Jup... vamiddag de politie al keer gebeld toen was het over na 3 kwartier (daarvoor wel af en toe een knal, maar niet zo dicht bij en niet onder tunneltje), net dus weer. zucht....
Hoop dat het snel op is, of dat de politie zijn pauze onder het tunneltje gaat houden.