[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:15

Hij kiepert nog steeds zijn waterbak om :')
Maar hij is een bijzondere, ik ben niet zo wazig met energie enzo, maar hij ligt graag tegen me aan en [size=7]als ik me open stel stroomt de energie heen en weer, echt maf[/size] :o <3

Gister had ik hem gezegd dat hij moest zitten blijven terwijl ik naar binnen sjouwde met een deur. Kom ik terug na een tijdje, denk, wat zit hij daar nou? :o? Braaf man

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:56

Wat heeft hij toch een gave kop <3

Ravi werd alleen lastig tijdens de dekrijpe dagen maar niet een klein beetje lastig :x
Ik ben heel blij dat ik daar vanaf ben. Al snap ik dat je Inara castreren ook een moeilijke beslissing vind ivm haar gewicht en vacht. Met Nova hoopte ik juist dat ze door castratie dikker zou worden en het eerste jaar na het nest en castratie was ze dat ook maar ondertussen is ze gewoon weer haar dunne zelf >;)

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:54

Afbeelding

Serieus, hij spoort toch niet?
Hij kan ook echt 'lachen' als hij rechtop zit, dan trekt hij zo zijn lippen op in een grijns (nee, geen boze) waarom doen ze dat eigenlijk, iemand een idee?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18147
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:06

Jouw reactie daarop is een belonging

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:45

In principe is lachen een kalmerend signaal. Waarschijnlijk heeft ie eens in een situatie.gezeten waar.hij een hond of.een mens een kalmerend signaal.wilde geven. Reactie daarop is lachen en belonen geweest, die link.leggen ze.erg snel.

Maar kijk eens goed naar de situaties waarin hij het doet. Is er iemand gestresst? Een hond of mens? Of.missxhien de hond zelf?

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:53

Nee, hij doet het als we aan het kroelen zijn <3 mijn reactie erop is inderdaad wel terug lachen en kroelen. Druif _O-

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 22:00

Heeft ie van zijn moeder. Inara doet dit ook, als ze blij is, als ik haar aanhaal of als we weg zijn geweest; dan rekt ze zich uit en glimlacht. De reactie erop zal idd belonend werken. Onze vorige Groenendaeler deed het overigens ook en ook Eliwood glimlacht.
De foto is dan ook erg herkenbaar. :D <3

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:11

Wij hebben twee katten die glimlachen als ze aan het genieten zijn (bijvoorbeeld van de zon in de vensterbank). De andere drie doen het niet. Onze witte herder-reu doet het ook, als je hem op zijn kop kriebelt. Onze teef doet het niet. Die doet wel eens zo'n spannings-grijns, maar dat ziet er heel anders uit dan het 'glimlachen'. Ik vind het zo grappig dat dieren dat soort uitdrukkingen ook gewoon hebben. Blijkbaar is een glimlach écht universeel

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 19:51

Honden kunnen ook heel goed mensen spiegelen en gezichtsuitdrukkingen herkennen dus het zou ook goed kunnen dat daarin ook iets meespeelt. Inderdaad is het als kalmerend signaal gevoelsmatig toch anders, omdat de gehele lichaamstaal dan anders is en er meer spanning achter zit. In dit soort gevallen is er juist sprake van duidelijke ontspanning... maar ik ben geen gediplomeerd gedragsdeskundige... :D

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:22

Roek doet dat tot nu toe niet en Ravi ook niet.

Wel grappig om te zien dat sommige trekjes die de ouders hebben zo duidelijk terug komen in de nakomelingen. Zo legt Ravi graag zijn oren plat en dat doen heel veel van zijn nakomelingen ook :D

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:28

Nou jullie het zeggen, de hond van mijn moeder doet het inderdaad als er op hem gemopperd wordt. Hij doet dan een stevie wonder imitatie, hij glimlacht en zwaait met zijn kop :roll:

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:49

Roekje vanmiddag :Y)
Afbeelding


Afbeelding

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:28

Heerlijk! Echt een roekje <3

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:23

Die 2e foto :D :P Beetje uit model _O-

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:22

Afbeelding
Jut en Jul samen vandaag <3

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 16:21

Oh wat een leuke foto's weer! Vind het zo leuk dat jullie zo blij zijn met jullie kanjers. Inara en Ravi hebben er toch maar echt wat moois van gemaakt.

Daar zeg je wat over de oren, Van... Eli heeft zo'n geweldig orenspel en heel vaak "geen" oren. :))
Knappe Roek. Die tweede foto moest ik wel om lachen. :D

En oh, oh, oh, wat heeft Athos toch een geweldige kop. Wat een mooi stel zo. Je dochter kijkt ook zo lekker ondeugend en dat shirt maakt het helemaal af. :P

Gisteravond even de zinnen verzet en met de ipad op onze loungeset in de tuin. Inara wilde er graag bij en ach ze is ziek, dan mag ze even lekker tegen me aan liggen. Maar Eli wilde ook, maar dan wilde ie ook een kussen! dus hup, kussen uit de berging en kom maar. Nee, toch niet helemaal... er mist wat... dus ging ie snel ff naar binnen om "Totoro" op te halen. Tussen het piep-piep door dit fotootje geschoten. Inara voelt zich inmiddels een klein beetje beter, maar ik hou haar toch nog goed in de gaten. Heftige buikgriep, in combinatie met loopsheid. Toch in de gaten houden, want voor je het weet blijkt het toch een baarmoederontsteking oid. Aangezien Eli vandaag ook aan de dunne is verwacht ik toch dat het buikgriep is, maar als ik ook maar ff het gevoel heb dat het niet klopt toch maar weer even naar de DA.

Afbeelding
Eerder die dag had ie zijn speeltje ook al door het natte zand gesleurd buiten, vandaar dat ie zo vies is. :+

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:36

Haha, wat schattig dat Eli zijn knuffeltje ging halen <3

Beterschap voor hen beiden!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:22

Ze lijken zich beide alvast iets beter te voelen dan gisteren. We houden het nog even scherp in de gaten.
Eliwood is sowieso heel erg van het speelgoed. Hij omringt zich er altijd mee. Ik heb een mand waar ik alles in doe en daar haalt ie dan vakkundig, met goedkeuring, alles uit en als hij naar buiten mag moet alles mee naar buiten. Maar dan ook echt alles. Laatst had ie, denk van onder de bank, een vleugeltje gevonden van een eendje dat inmiddels toch alweer een maand terug in de kliko is geëindigd. Nou, zelfs die moest mee naar buiten. :))

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 20:06

Met Eliwood gaat het goed. We zouden hem rond deze tijd laten testen, maar vanwege alle gedoe met mijn drachtige merrie stellen we het uit tot december en misschien zelfs langer.
Maar hij doet het goed. Eindelijk klaar met verharen - dat ging met hele plukken en dus heel anders dan de rui bij zijn moeder.

Verder heeft ie allerlei eigenaardigheden.
Zoals onderstaande. Hij heeft er geen moeite mee van ons te worden gescheiden of met alleen zijn, behalve als een van ons door het tuinhek gaat als we terugkomen van bijv. een wandeling en het hek achter ons dicht doen waardoor hij niet de tuin in kan. Dan volgt onderstaand theater. :Y)



Hij is sowieso vrij vocaal met huilen en joelen als hij hoog in de drift, enthousiasme e.d. zit. Ook bij spel als het hem niet snel genoeg gaat bijv. bij het “jagen” op pijltjes uit de nerf gun - een grote hobby van beide honden. Blaffen doet ie dan niet. Doet ie sowieso alleen bij bijv. indringers of onverwacht bezoek. Als mijn man door het hek komt weet ie direct dat hij het is, maar bij een ander slaat ie aan. Zijn moeder slaat bij beide aan, want die is veel reactiever en daardoor minder gericht op of iemand welkom is of niet, haha.

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:22

a gosh die oortjes ook op dat filmpje. Hij wel echt prachtig hoor!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:21

Wat is hij toch gaaf geworden <3 En klinkt zo precies als papa _O-
En ja dat verharen, begin niet aan een Tammie als je daar niet tegen kan := Bij Roek viel het nog reuze mee maar dat deed het bij Ravi ook het eerste jaar. Nou ziet hij er zo uit tijdens het verharen(en dit was nog maar het begin :+)
Afbeelding

Grappig dat hij zo vocaal is. Roek is juist vrij stil. Al is ze wel vrij onzeker en dat uit zich vooral in blaffen naar alles wat ze spannend vind, in het donker met haar wandelen is geen doen :')

In september mocht ze mee naar een fotomeeting

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto geeft haar zomerkleurtje mooi weer, helaas is ze nu in haar wintervacht weer een stuk zwarter :Y)
Afbeelding

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:47

Oh ja vorige week kwamen we broer Athos tegen. Roek past er 2x in :')
Afbeelding

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 17:06

savieralover: ja, schattig he? Uiteindelijk braaf zitten, dan gaat het hekje wel open, haha.

Van: ja, precies dat soort plukken dus. Eerste keer verharen was dat niet zo, maar deze keer dus wel. We hadden er bijna spijt van want man wat een berg haar, hahaha.
Knappe Roek. Hele gave foto’s. Kunt goed haar type terugzien hier, erg mooi. Ze is wel wat pittiger van karakter, begrijp ik? Bij haar moeder hebben we de aangeboren onzekerheid heel goed in goede banen kunnen leiden, maar dan nog ligt overprikkeling op de loer en opdringerige of anderszins honden met fout gedrag corrigeert ze direct en soms behoorlijk ferm. Schrikken mensen soms van dus ik laat haar tegenwoordig niet zomaar meer met elke hond spelen, want sommige baasjes hebben niet door dat hun hond de terechte correctie uitlokt... wil haar niet straffen voor correct gedrag alleen maar omdat veel mensen vinden dat elke hond een happy happy joy joy labrador “iedereen moet mij leuk vinden en ik kom gewoon in je ruimte maar kwispel altijd kijk hoe lief want ik kwispel” hond moet zijn. Terwijl Inara zeer, zeer sociaal is. Ze is ook wel een regeltante want ze bemoeit zich ook met het spel van Eli met andere honden en corrigeert dan ook, gaat vervolgens weer van een afstandje monitoren. :Y)

Eli corrigeert uitsluitend door te negeren. Dat is makkelijker, maar hem moet je daarom soms ook juist in bescherming nemen. :j

Athos is al net zo’n monster als Eliwood, haha. Tank.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:58

Pittig wil ik haar niet noemen maar dat onzekere heeft ze wel van haar mama geërfd. Aan de lijn uit zich dat in blaffen maar in de meeste situaties kan ze honden nu heel goed negeren(soms ook niet :+). Als ze los is loopt ze er bij weg als het haar te veel word, alleen als ze haar dan volgen dan wil ze wel snauwen maar meer dan dat ook niet.
Toen ze Athos ontmoete vorige week vond ze dat ook wel even heel erg eng. Athos is totaal niet onzeker en wou direct wild met haar spelen dat vind ze dan echt niet tof. Ze moet eerst even rustig kennismaken en als ze het eenmaal vertrouwd dan gaat ze los :):)

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 21:48

Inara heeft dat gelukkig niet. Die blaf of gromt niet naar honden op afstand en aan de lijn (we hebben haar vrijwel nooit aangelijnd) is ze ook heel makkelijk.
Eliwood gromde en blafte in het begin ook geregeld op honden. Dat hebben we eruit gekregen. Nu joelt ie alleen af en toe wat als een hond hem uitdaagt en hij mag er niet heen. Daar zit nog wel wat werk in, vrees ik. :D Haar overeind, maar verder weet ie niet wat agressie is. Eli wil alleen maar spelen en vraagt dan heel beleefd. Hij krijgt iedereen mee, haha.

Maar dat onzekere is wel een typisch Groenendaeler trekje, dat wel. Dat is de uitdaging, en in die zin is ze pittig want dat ben je misschien minder gewend. :D