[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:26

Haha, ja, dat is ook weer zo. Al zie je die dingen hier eigenlijk nauwelijks. Friezen zijn daar te nuchter voor, denk ik. :P

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:37

Wat een leuke kruising zeg! Ben benieuwd hoe die kleintjes eruit gaan zien. ^^

Hebben jullie al wachtenden voor de pups?

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:47

DezeNaam: we maken inderdaad gebruik van een wachtlijst. Daar staan al een paar geïnteresseerden op, maar de wachtlijst is nog niet vol. Voor reutjes hebben we zelfs nog helemaal niemand. Iedereen wil een teefje. We hebben Ravi en Inara in april maar toegefluisterd dat ze veel teefjes moesten maken. :Y)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:54

Heeft dat een reden? Over het algemeen is dat wat meer verdeeld toch?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:57

Misschien wordt er verwacht dat de reutjes iets 'heviger' zullen zijn afgezien het gedrag van de vader? Is maar een gokje natuurlijk. :p

&Als mijn situatie gepast was had ik misschien nog wel overwogen om een klein hummeltje in huis te nemen (niet dat ik daar nu niet aan gedacht heb :+ ), maar helaas is dat nu (nog) niet.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:15

Het is natuurlijk een combinatie waarvan we nog niet weten hoe het uit gaat pakken. De mensen die een Tamaskan willen willen dat wolven uiterlijk, hoe deze pups eruit gaan zien is nog afwachten en zwart moet je ook maar net mooi vinden. Dus dat de interesse in dit nest wat minder is is niet zo heel gek en als dan net iedereen die wel geïnteresseerd is een teef wil ...

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 05:56

Veel Tamaskan liefhebbers hebben klaarblijkelijk toch een wat afwachtende houding. Ze volgen het met interesse, maar willen eerst zien wat voor iets er eigenlijk uitkomt. Of die scheve verhouding verder een directe reden heeft durf ik niet te zeggen, maar de verhouding fokteven en dekreuen is ook scheef. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:02

Is alleen maar goed natuurlijk. Beter goed nadenken dan onbezonnen een hond nemen :P
Al zal het in dit geval misschien ook vooral afwachting voor het type etc zijn? Ik neem aan dat Tamaskan geinteresseerden wel op voorhand de nodige info bij elkaar zoeken :P

Hier nog iemand die benieuwd is wat eruit komt 'rollen' :D

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 06:20

Oh, absoluut. Ik geef de pups ook niet zomaar aan iedereen mee namelijk. Ik zou bij wijze van spreken liever met 5 pups blijven zitten dan ze meegeven aan mensen waar ik mijn twijfels bij heb. Ik heb ook al mail gehad van mensen die specifiek geen langharige Tamaskan wilden, terwijl het onwaarschijnlijk is dat de pups langharig zullen zijn. Daarom is het ook makkelijker een zwarte Mechelaar te fokken door inkruisen van Groenendaeler dan een Groenendaeler die geschikter is voor pakwerken (minder zacht) door het inkruisen van Mechelaars. Maar dat geeft al aan dat men geen idee heeft wat te kunnen verwachten.

En ik heb uiteraard liever dat de pups meteen hun definitieve baasje vinden dan dat ze met x maanden weer terugkomen en ik geen idee heb wat voor rugzakje ik erbij krijg. :j

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:27

Ik vind de Tam's echt prachtig! Het karakter spreekt mij ook erg aan.
Gek is dat, heb 13 jaar een sharpei gehad wat natuurlijk compleet anders is hahaha
Ben zeer benieuwd naar de pups..

En ik hou mijzelf voor tistevroeg tistevroeg tistevroeg ..;-)

Ben ook benieuwd naar de karakters , kortom ik volg!

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:33

Ben je niet bang dat deze eerste generatie pups hun wolfkleurige vacht verliest? Is die er weer terug in te fokken door er meer Tamaskan in te mengen later?

En hopen jullie vooral meer karakter of meer uiterlijk van de Groenendaeler erin te fokken?

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:39

Wat een ontzettend gave combi! Ik ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen :j Zowel paps als mams zijn prachtig

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:50

TS ik vind het echt super fijn dat je zoveel inhoudelijks met ons deelt! het is echt een fijn kijkje in de keuken zo :)

Wat zie jij/zien jullie voor ogen met de toevoeging van de groenendaeler aan de tamaskan?
edit: Ik zie dat Kaus zich hetzelfde afvraagt :)

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:29

Kaus schreef:
Ben je niet bang dat deze eerste generatie pups hun wolfkleurige vacht verliest? Is die er weer terug in te fokken door er meer Tamaskan in te mengen later?

En hopen jullie vooral meer karakter of meer uiterlijk van de Groenendaeler erin te fokken?

De pups zullen hoogstwaarschijnlijk niet het kleurtje van paps krijgen nee maar zijn we daar bang voor? Nee! :D Met het invoegen van nieuw bloed zul je altijd ergens een stap terug moeten doen. Met de juiste combinaties kun je die "foute" eigenschappen er heel makkelijk weer uit fokken vooral zoiets simpels als kleur. Je kunt een Teckel gebruiken en met een paar generaties weer terug zijn bij de Tamaskan. Een mooi voorbeeld hiervan is de Bobtail Boxer waar ze door middel van het inkruisen van een Corgi een Boxer met aangeboren korte staart hebben gecreëerd http://bobtailboxers.com/node/5

Ravi draagt qua kleur ook alle juiste genen dus de helft van de kleur genen in de pups zullen de juiste zijn. Wat het terug fokken van de kleur nog wat makkelijker maakt. Wat voor kleur de 1e generatie pups zullen worden hangt helemaal van Inara af in principe kan er zwart, sable of wolfsgrauw uitkomen maar de kans is groot dat ze allemaal zwart zullen zijn. En er is ook nog een kans dat ze wat in de wolfhonden wereld 'blackphase' genoemd word zullen zijn. Daar hoop ik(en meerdere met mij) eigenlijk op.
Voorbeeld daarvan
Afbeelding

En karakter of uiterlijk van de Groenendaeler? Beide :) Door het toevoegen van herders hopen we iets meer will too please en trainbaarheid te krijgen. Daarnaast heeft Inara ook zeker wat toe te voegen qua uiterlijk. Haar fijnere bouw kan Tamaskans die wat te breed zijn zoals Ravi verbeteren. Daarnaast heeft ze een mooie rechte staart, kleine oortjes, lange neus en weinig stop.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:32

ikwilzo'npup !
Nee serieus, denk dat ze machtig gaan zijn, maar ik hou het wel bij fotootjes kijken. :)

Aaaah zo'n wandelwagen ! Ik had idd het beeld van een buggy in mijn hoofd. _O- Ik vond dat al zo ongeloofwaardig voor jou. :=

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:33

Wat gaaf! Ik ben heel erg benieuwd naar de pups!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:34

Heldere uitleg Van!

Maar; Ravi te breed? Poeh haha, dat vind ik juist mooi. Waarom willen jullie smaller? Niet alle wolven zijn smal toch :P

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:40

Gaaf zeg! Ik ga ook volgen, ben heel benieuwd naar de pups :D

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:06

Thesserd schreef:
Heldere uitleg Van!

Maar; Ravi te breed? Poeh haha, dat vind ik juist mooi. Waarom willen jullie smaller? Niet alle wolven zijn smal toch :P
Kwestie van smaak :P Er zijn ook zat die Ravi juist daarom mooi vinden maar het rankere word toch meer gewaardeerd
Door Ravi's bouw, zijn dikke volle vacht, krulstaart en korte neus met teveel stop lijkt hij teveel op een Malamute. Inara kan hem in die dingen mooi verbeteren.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:13

Van schreef:
Thesserd schreef:
Heldere uitleg Van!

Maar; Ravi te breed? Poeh haha, dat vind ik juist mooi. Waarom willen jullie smaller? Niet alle wolven zijn smal toch :P
Kwestie van smaak :P Er zijn ook zat die Ravi juist daarom mooi vinden maar het rankere word toch meer gewaardeerd
Door Ravi's bouw, zijn dikke volle vacht, krulstaart en korte neus met teveel stop lijkt hij teveel op een Malamute. Inara kan hem in die dingen mooi verbeteren.


Haha die punten die jij noemt zijn precies de punten die ik mooi vind ja. Ik vind Malamutes (en Akitas natuurlijk) dan ook erg mooi :+

Maar jullie doel is wel een wolf look-a-like toch?

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:18

Ik ben ook nieuwsgierig naar deze combinatie, ik volg. Een nichtje van mij heeft ook Tamaskan. Leuk beestje, maar wel een flinke jongen.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:23

Thesserd schreef:
Van schreef:
Kwestie van smaak :P Er zijn ook zat die Ravi juist daarom mooi vinden maar het rankere word toch meer gewaardeerd
Door Ravi's bouw, zijn dikke volle vacht, krulstaart en korte neus met teveel stop lijkt hij teveel op een Malamute. Inara kan hem in die dingen mooi verbeteren.


Haha die punten die jij noemt zijn precies de punten die ik mooi vind ja. Ik vind Malamutes (en Akitas natuurlijk) dan ook erg mooi :+

Maar jullie doel is wel een wolf look-a-like toch?
Zo zijn er meer hoor, die vinden Ravi juist helemaal geweldig :))
maar het doel is inderdaad wel een wolf look-a-like en dat zijn Malamutes/Akitas niet, al hebben die ook eigenschappen die wel bruikbaar zijn zoals de kleine afgeronde zijwaarts geplaatste oortjes die je bijvoorbeeld niet in herders zult vinden.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:39

Van schreef:
Thesserd schreef:

Haha die punten die jij noemt zijn precies de punten die ik mooi vind ja. Ik vind Malamutes (en Akitas natuurlijk) dan ook erg mooi :+

Maar jullie doel is wel een wolf look-a-like toch?
Zo zijn er meer hoor, die vinden Ravi juist helemaal geweldig :))
maar het doel is inderdaad wel een wolf look-a-like en dat zijn Malamutes/Akitas niet, al hebben die ook eigenschappen die wel bruikbaar zijn zoals de kleine afgeronde zijwaarts geplaatste oortjes die je bijvoorbeeld niet in herders zult vinden.


Ja precies :j nouja je hebt wel van die wolvensoorten die, als ze dik in de wintervacht zitten, wel in de buurt van een Malamute komen :+

Toevallig werd mijn Akita zelfs vanochtend nog 'wolf' genoemd door een klein jongetje :+

Het is net idd die juiste kenmerken verkrijgen zodat je het plaatje compleet hebt.

Ik vind het iig erg leuk om te zien en te volgen zo!

Ben ook errug benieuwd wat er uit de combinatie van TS komt!

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:52

Spannend Joriek, ik volg ook hoor! Inara is zo'n leuke hond :) Aanstaande vader is ook een knapperd!

Heb me nooit zo in wolfhonden verdiept maar ken ze wel van foto's. Ik vind het vaak jammer dat veel best wat herdertrekjes hebben en vaak wat meer op de Europese wolf lijken. Die vind ik zelf wat minder indrukwekkend (vrij smal), ik vind de wolven in Amerika wat dat betreft veel mooier. Ik zie dan ook liever wat minder iele dieren met minder herdertrekken en juist meer husky/soortgelijke rassen. Ook in het gezicht, ik ben gewoon geen fan van Duitse herderkoppen.
Ben dan ook wel benieuwd wat er uit deze combi gaat komen. Groenendaeler is een van de weinige herders die me wel aanspreken qua uiterlijk, ik denk dat er wel leuke pups uit kunnen komen!