[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:26

oe bah arme Joppe :(:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:33

Ach gossie, niet zo slim om een bij te vangen.

Kiko eet niet maar vreet. Enorme schrokop. Vergeet ook te ademen als hij eet en je ziet hem vacuĆ¼m zuigen dan. :))
Wij willen ook overstappen van voer, maar hebben nog heel veel van dit voer staan. Hadden zelf gekocht voor Kiko kwam maar kregen van de fokkers nog een hele grote zak mee. We wachten er dus nog even mee, ze doet het er wel goed op en weggooien is ook zonde. Het is alleen zo dat ze hier echt veel van poept. Dus nog maar even wat meer poep ruimen. :+
As we speak, het is tijd voor de laatste maaltijd nu.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:42

Charlie staat op twee maal daags brok en twee maal daags KVV puppy van carnibest.
Wil volgende week over gaan naar 3x voeren, waarvan 2x KVV en 1x brok.
Hij is nu net 12 weken dus moet ondertussen kunnen en dan moet hij ook weer bijna naar de dierenarts voor zijn enting kunnen we mooi horen hoe hij er bij staat kwa gewicht en groei.

Anoniem

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:46

Ik dacht dat je brok en KVV niet kon combineren, of heb ik dat fout? Aangezien brok langzaam verteert en KVV snel?

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 07:27

Dames wanneer ontwormen en ontplooien jullie?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:14

Net na de 2de puppy-enting, en weet even niet of dit er nu eentje was die 3-4 maanden werkte of 1 maand, maar als het uitgewerkt is dan weer opnieuw. Zal dat volgende week nog eens navragen als ik voor de 3de puppy-enting ga.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:59

Ontwormen nu maandelijks, ze is nu 14 weken. En vlooien en teken ga ik vandaag eens achteraan, dat mag vanaf 13 wkn geloof ik.

Keet heeft iets nieuws. Ze is al drie nachten s nachts aan het spoken. Eerst sliep ze van 23 tot 7 zonder problemen en nu wil ze alleen maar spelen. We proberen om overdag haar zoveel mogelijk uit te laten en te oefenen en te spelen zodat ze moe is. Maar zonder succes. Iemand een tip? Gewoon laten blaffen? (We zitten wel met een dochtertje die er ook van wakker wordt)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:18

Net bij de da geweest, ontvlooien mag vanaf 10 kg. Dat is ze net dus we gaan het vlgn week doen. Geen idee hoe het zit met honden die geen 10 kg worden trouwens haha. Ze was volgens de assistent ook prima aangekomen en zag er goed uit ondanks de weinige brokjes die ze eet

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:20

Deeks zaterdag ontvlooid. Alleen weet ik niet of ik dat maandelijks blijf doen. Het is troep en Deeks heeft er wel last van gehad.

Ontwormen maandelijks tot hij half jaar is.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:22

Ik heb van de dierenarts een pilletje voor eens in de drie maanden gekregen tegen vlooien en teken. Zal als ik thuis ben eens kijken hoe het heet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:26

Ziet dat er uit als een hondebrokje? Dan is dat dezelfde als ik had.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:58

Pfff wij hebben een veeeeel koppig pupje geloof ik... Mijn man kan hem gewoon niet uitlaten, ik heb er nagenoeg geen spul mee, maar bij mijn man plast hij, poept hij en gaat dan liggen en komt volgens eigen zeggen noooooit meer overeind, hoe vrolijk, blij, gek of juist gewoon doorlopend hij ook doet...

Vanavond gaan we samen naar de honden school om t probleem voor te leven, denk dat hij zelf maar is een les moet draaien ofzo, maar vind het zo vervelend voor hem, hij heeft er zo echt 0,0 lol in... Terwijl het meelopen bij mij juist heel goed gaat....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:25

Dat probleem hebben de overburen van mijn ouders ook met hun pup, bij vrouwlief loopt die niet mee (en draagt hem ook, niet gek dus :)) ) en bij manlief loopt die goed mee. Maar daar zit het probleem dus meer in het dragen (is ook een formaat schoothondje). Verstandig om dit mee te nemen naar de puppycursus. :j

Wij zouden vandaag een probleem hebben met werken, we moesten allebei een zelfde dienst werken en geen van beiden kon vrij krijgen. Nu hebben we beide kunnen regelen dat we van huis uit werken. Wij zitten hier samen op kantoor nu, en Kiko ligt in zijn mandje die we in de nieuwe bench hebben gezet, die ligt nog uit te slapen.
Afgelopen zondag de definitieve grote bench in elkaar gezet, grootste maat is dat. Die staat nu in de hal onder de trap, waar Kiko dus eigenlijk amper is geweest. Nu werk ik de hele week vanuit thuis, kantoor zit aan de hal. Dus kunnen we haar meteen mooi aan die nieuwe bench laten wennen, 2 vliegen in 1 klap. :D
O, en Kiko vindt regen maar niets. Lijkt op de baasjes. :')

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:32

Wij dragen Lucky ook nog veel hoor. Als we haar lopend meenemen naar t uitlaatveld redt ze het nog niet.

Gaat gelukkig erg goed verder Alleen als ze te druk met onze andere hond aan t spelen is gaat t steeds mis. Terwijl ik haar extra goed in de gaten hou.

-O- voel me echt enorme faalhaas.

Wat fijn dat jullie allebei thuis kunnen werken. Kan Kiko lekker bij de baasjes zijn

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:51

Brok en KVV kan wel samen zolang je koud geperste brok voert.
De fokker heeft dit als voerschema mee gegeven en hij doet het er prima op.
Tzt schakelen we wel over op andere brok maar sowieso koud geperst.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:55

Alleen zit manlief nu in een conference call, en is Kiko aan zijn voeten aan het knagen om hem uit te dagen om te spelen. :')

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:57

Haha dat is minder handig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:27

Bij ons staat ook de aller grootste bench al klaar in de woonkamer (en dat terwijl hij pas over 1 maand naar huis komt), Wat een ding zeg. Daar kunnen we wel meer dan 1 pup in kwijt :')

Lastig dat de pup niet wil meelopen met je man, PSM. Ik heb geen tips voor je. Wat ik denk ik zou proberen is net zo lang wachten tot dat hij 1 stapje doet en dat flink belonen? En zo maar verder. Maar ik denk dat het geduld dan flink op de proef gesteld word!

Werken aan huis lijkt me echt super. Helaas bij 1 van mijn banen niet mogelijk. Kan ook heel lastig vrij krijgen.
De eerste twee dagen dat hij er is ben ik gelukkig wel vrij, de twee dagen daarna heeft mijn vriend vrij genomen en daarna moeten we beide helaas weer (kort) aan het werk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:29

Hij is er nu mee wandelen, geloof dat het ook net even droog is, maar Kiko werd wat baldadig. Moet wat energie kwijt, maar doet nu niet in de tuin spelen want het is nat en vies weer. :+

En Anne, je bent geen faalhaas hoor. Het is gewoon zoeken naar de goede aanpak, is met iedere pup anders, en je zit met beperkingen te kijken. Bijvoorbeeld dat het uitlaatveld te ver weg is voor nu, kun jij niets aan doen. Eerste week heb ik Kiko ook een deel gedragen, het stuk naast de weg hier. Maar wij wonen gelukkig dichtbij bossen en buitengebied, dat is maar 100 meter en Kiko is natuurlijk ook wat groter.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:22

Van het weekend met Ashley der hondje Mex wezen 'wandelen/spelen'.

En wat heeft Ashley weer schitterende foto's gemaakt. Echt een aanrader
Afbeelding

Deeks kreeg vandaag voor het eerst vers vlees, en hij vindt het heerlijk, dus een bestelling geplaats voor Alaska kvv, dat is compleet zolang ik wissel van diersoorten en het calcium is dmv botten en dat is met een pup wel echt belangrijk.

komende weken ga ik even kijken of barfen wat voor ons kan wezen.


Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:33

Ashley dat is nogal een bench inderdaad :+ mooie kat ook!

Neonlight, oeps, conference call met puppy tandjes in je tenen is niet handig _O-

PSM lastig zeg.. ben benieuwd hoe de cursus leiders t op willen lossen.

Mooie foto's van Deeks (vindt zijn naam trouwens geweldig! )

Dora gedraagt zich nog altijd voorbeeldig (is nu weer terug bij de opvangmamma voor even)
Het enige lastige voor ons is dat ze natuurlijk nog niet zo ver mag/kan lopen, maar ik wil haar wel (omdat ze aangeeft het te kunnen) haar uitdaging geven. Dit resulteert dus in 10 minuten lopen, dan een totaal niet moe zijnde en dus wringende pup een stuk dragen.. en dat dus om en om tot we weer thuis zijn.
Jammergenoeg lijkt het ondanks het dragen toch wat te veel te zijn, haar linker voorknie is iets dik..

Hier nog een foto van 't kleine propje met haar 'oom' sheltie Pippin.
Afbeelding

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:50

Ahh wat is Dora klein zeg vergeleken met haar oom :)

Jaa de uitdaging is lasting. ik zou al kilometers willen lopen maar het mag gewoon nog niet.

Deeks is dus soms in huis ook echt strontvervelend omdat hij veel energie heeft. Ik prober het nu maar in training te steken. Deeks kan Zitten op commando & we zijn nu bezig met liggen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:03

Leuk die Deeks! Wij hebben trouwens de op een na grootste bench op aanrader van de fokker. Alleen s nachts gaat het dus opeens niet zo goed meer. Als wij naar bed gaan begint ze te blaffen. Afgelopen nacht heeft ze dat een uur gedaan totdat ik er toch maar naast ben gaan zitten tot ze sliep. Vervolgens om 4 uur weer piepen en blaffen. Weer naast gaan zitten en toen werd ze om 6 uur weer wakker. We proberen echt steeds koekjes in de bench te leggen. Ze heeft erg veel energie nu met 14 weken. Zijn gisteren een uur wezen wandelen (heeeeel rustig onze dochter die net loopt was ook mee) maar dan heeft ze nog steeds energie.

Hier ook een mooie foto van Keet Afbeelding

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:08

Lekker wat hersenwerk gaan doen :j

X_Anne_x je bent echt geen faalhaas hoor. De ene pup doet er nou eenmaal langer over dan de ander. Niet druk om maken, het komt heus wel goed :j
Mijn herder had ik met een paar dagen zindelijk. Met mijn reu duurde het een jaar.

Zondag wezen puppy knuffelen <3
Ze zijn zo leuk!! Mijn zoontje vond ze ook wel lief al was het speelgoed uiteraard interessanter :D
Afbeelding

en 1 van deze 2 word mijn meisje
Het is voor het eerst dat ik echt helemaal geen voorkeur heb :=

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:11

Aaaah wat schattig, die witte voetjes! <3