[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78598
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:53

Dat is ze totaal niet, heerlijk gewoon. Manlief was er voor het eerst bij en die was ook verbaasd. Eerste wat ze ook doet als ze de behandelkamer in komt is op de tafel springen en gaan zitten: mag ik nu een snoepje? _O-
En toch heeft ze minder leuke dingen al meegemaakt daar. Bloedafname, ooronderzoek bij oorontsteking, sterilisatie, huidschraapsel voor mijten en gisten onderzoek. Nu dan de nagel trekken. Manlief had haar vast, ik moest snoepjes geven en ze heeft het niet eens gevoeld. DA stond verbaasd, ze trok niet eens haar poot terug, helemaal niets. Maar ze is dan ook zo hyper dat ze ook niets door heeft.
Heerlijk een hond die zo is bij de DA. En nu loopt ze een stuk beter en vrijer. Die nagel irriteert niet meer doordat ie beweegt. Helaas mag ze ook 3 dagen niet door de bossen racen. Dat is balen, want deze week hebben manlief en ik dezelfde dienst en is ze de hele dag alleen en dat heeft ze dan echt nodig.

petitparis

Berichten: 15997
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:12

@Ievel_knievel: het is heel normaal dat ze op "vreemd" terrein iets minder zelfzeker zijn en daardoor meer steun zoeken bij jou en dat vertaald zich in beter/sneller luisteren en terugkeren.
Eenmaal ze ouder zijn kan het 2 kanten uit of ze blijven op de vreemde net iets alerter voor commando's van de baas of ze zijn volledig in de ban van alle nieuwe geurtjes :+ tel daar nog een grote wandelroedel bij en ze wanen zich koning te rijk en nemen veel meer "risico's" dan ze in hun eentje zouden durven.

@Neonlight: fijn dat het zo kan, met Cita en Gipsy kan het ook zo. (Al durft Cita te piepen als alles voorbij is en je net te lang haar poot vasthoudt 8)7 ). Menzo is een ramp, die bibbert al uit zijn vel van zodra je de deur vd praktijk opent... (mannen ~~}> )

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:39

de foto's van de show vorige week ontvangen :D kenai groeit zo snel. de eerste foto is hij 11 maanden, de laatste 2 13 maanden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:40

Mooie foto's! :)

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:53

Ik was met vriendlief op vakantie in Egypte dus vandaar mijn afwezigheid. Heb zojuist alles weer gelezen! Die nagel ziet er pijnlijk uit zeg...

Mijn moeder heeft in ons huis op Babs gepast, en wat is ze gegroeid! :wow: Gisteren was ze precies 4 maanden
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:15

Wat een lief kopje heeft ze! :D

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:05

kiwiwitje schreef:
Wat een lief kopje heeft ze! :D


Ja he... ben zo gek op haar <3

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:07

Wauw! Kenai is zoooo knap! <3

Oeh, vakantie is altijd goed! Lekker gehad? :) Babs is inderdaad goed gegroeid! Zo'n lief koppie. <3 Ik hoop voor jullie dat jullie niet vandaag terug moesten komen met het vliegtuig..

Iedereen de storm overleefd zonder al teveel schade?

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:16

Hier viel het mee, 1 boom. Maar de buren missen een half dak...

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:19

Hier thuid gelukkig ook geen schade.... alleen bij ons op stal wel, daar vlogen de dakpannen van het huis af, kwam n dakplaat los die boven de zadelkamer lag en de poort van onze longeercirkel lag ook halverwege de plaats :x

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78598
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:34

Heb niet zoveel van de storm gemerkt dankzij de storm. Was om half 7 al aan het werk en toen was er nog niets aan de hand. Even voor 10 uur een oproep voor EHBO, iemand echt omgewaaid en een paar meter verder neergeklapt met hoofd ip stoeprand en bewusteloos. Uiteindelijk met die vrouw uren in het ziekenhuis geweest. In de tussentijd was het bedrijf afgesloten, niemand micht meer naar buiten.

Thuis feest voor Kiko, alles lag vol met takken. Een groot speelparadijs. ;))

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:29

Weten jullie nog een leuk nest voor een gezinshond die als volwassen hond lekker mee kan wandelen en op gehoorzaamheid cursus kan....
Mijn schoonouders hebben na ongeveer tien bijtincidenten en gisteren een rechtstreekse aanval op mijn schoonvader vandaag hun buitenlandse hond terug gebracht naar de stichting waar hij vandaan kwam :(:)
Zo sneu....

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:42

Bij de fokker van Kenai zijn halfbroertjes en zusjes geboren. Hele rustige borders ideale gezinshonden. Was nog een teefje beschikbaar laatste keer ik hen zag.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:23

Julia schreef:
Wauw! Kenai is zoooo knap! <3

Oeh, vakantie is altijd goed! Lekker gehad? :) Babs is inderdaad goed gegroeid! Zo'n lief koppie. <3 Ik hoop voor jullie dat jullie niet vandaag terug moesten komen met het vliegtuig..

Iedereen de storm overleefd zonder al teveel schade?


Heeerlijke vakantie gehad, echt quality time samen en alleen zon, zee & strand. Echt genieten dus! Gelukkig gisterenavond geland op Düsseldorf.

Hier geen schade gelukkig. Wel op stal, halve koeienstal is omgewaaid ...

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:12

Auch pijnlijk die nagel van Kiko! Hopelijk is het nu snel over!

Zoe: gave foto's van Kenai!

Hier ook alles goed :) Milo doet het super! Net een lekkere wandeling in de zon gemaakt en nu ligt hij tevreden te knagen op een vleesreep van Renske. Die vindt hij wel errugggg lekker :'). Zat in een puppypakket maar ga er nog wel meer van halen!

Op het moment oefenen we veel met fatsoenlijk terug naar huis lopen.. zodra meneer doorheeft dat we richting huis lopen gaat hij als een speer en gaat in zn halsband hangen. Ik ga nu stilstaan waarop hij eerst doorgaat met trekken maar vervolgens gaat zitten en piepen/blaffen.. :? Werk aan de winkel dus. Morgen Puppycursus dus zal nog is vragen wat hiermee te doen.

Afgelopen zondag bij het meer/bos in de buurt. :+:
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:49

Even een vraagje. Voor VK zijn er een hoop regels en verplichte ontwormingen. Weet iemand of dit voor een stuk Brits grondgebied ook geld of enkel voor vk zelf. (Gibraltar bedoel ik dan, of valt dit onder Spaanse regels)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:52

Goede vraag! Even contact opnemen met het licg?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:01

Wat een lieve foto Jessica! Hoe is het hier met iedereen?

Hier gaat het goed. Neela doet ongelofelijk haar best op cursus en ook thuis. Morgen starten we met ringtraining en hebben we ingeschreven voor de clubmatch van de hondenschool. Dat is wat minder streng en minder officiële show maar een goede generale voor ons twee als eerste show. Ik ga binnenkort inschrijven voor Venray. Ik ga ook eens proberen om eens wat deel te nemen aan doggydates.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat Neela nog steeds alles opvreet wat ze tegenkomt en ik dus constant als een helicoptermoeder achter haar aan moet zwerven omdat ze anders allerlei dingen eet die niet goed zijn. Nu ruimen we thuis heel goed op maar buiten gaat dit niet altijd. Hebben jullie tips om dit af te leren?

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:09

Ik ken mensen die hiervoor een muilkorf hebben aangeschaft.
Ik heb met Jarvis het commando "vies" geleerd. Negeert hij hetgeen wat op de grond ligt, krijg hij van mij een koekje die ik in mijn hand heb. Zo wordt iets wat daar ligt en genegeerd wordt beloond met blijheid en lekkers wat ik heb.
Ik heb het gedaan door eerst thuis oefenen en koekjes op de grond te leggen. Zei dan "vies", en als hij het koekje wilde pakken blokte ik het koekje met mijn hand. Hij snapte het systeem al snel, en leerde dat vies betekende dat hetgeen wat lekker/interessant was, niet gepakt mocht worden. Uiteindelijk dit ook uitgebouwd naar de wandelingen toe, en het werkte hier prima :D

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:11

Goed leren ‘los’. Eva weet dat ze niks mag oppaken op straat als ik al uh of nee zeg. Heeft ze toch iets dan is het commando los. Dat doet ze wonderbaarlijk goed en als ze niet meteen loslaat is een tikje aan de riem genoeg om haar te overtuigen.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:36

Wat Zonnetje zegt indd. Heel veel oefenen thuis met 'los'. Heeft hier heel goed geholpen gelukkig!

Evy is weer niet in orde. Gestopt met vers vlees voeren. Steeds weer kotsen, rare ontlasting, gras willen eten, zielig zijn. Het WoW voer laat ze nu ook staan.. Iemand ervaring met een brok speciaal voor gevoelige maag/darm?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:49

Ik ben ook nog hard aan het oefenen met niet alles oppakken. Milo eet het niet echt op maar loopt er heel trots mee in zn mond :')

Lastig Julia.. miss staan er tips op voerwijzer?

Even een vraag. Milo zn bench is vanaf het begin verkleind (zodat precies zn mandje erin past en verder niks). Nu past hij nog prima en zn mandje en heeft genoeg ruimte. Maar ik vraag me af of ik de bench al weer zou kunnen vergroten? Het gaat echt maar om iets van 20 cm dat ie nu kleiner is gemaakt. Hij is s nachts goed zindelijk (vannacht zelfs van 11 tot 9 geslapen :D ) en overdag met alleen blijven (max 3 uurtjes) gaat het ook goed.
De reden waarom ik graag zou willen vergroten is omdat ik dan zn drinkbakje kan ophangen zonder dat het boven zn mandje hangt. Nu merk ik dat hij vaak wel dorst heeft als hij overdag in de bench heeft gezeten. Dus lijkt me fijn om een beetje water in zn bakje te kunnen doen voor als hij dorst krijgt.

petitparis

Berichten: 15997
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:14

@Jessica: ik heb nooit een bench verkleind, dus ik zie het probleem niet als hij gewoon zindelijk is.

@Julia: wat zegt de DA? Het enige waarvan ik kotsen en vreemde ontlasting van herken is, van mijn reu met graan/glutenintollerantie. Maar dacht dat WoW al graanvrij was... Mss een dag (of 2 laten vasten) en eventueel een maagzuurneutralisator geven en dan in kleine porties terug gaan voeren of vlees of brok (bv lam en rijst oid)

@amanda: idd of in extremis muilkorf of als een havik in het oog houden en afstraffen. Al helpt dat bij Beagles en andere food obsessed honden niet zo goed. Die slikken alles snel in van zodra ze denken dat ze in jouw reikwijdte zijn :+
Ik heb voor mijn allergisch exemplaar paar keer toch een correctieband gebruikt, want de gevolgen van iets fout eten duren mij te lang tov de mogelijke stress die kan opgewekt worden door de correctie.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:29

De DA weet het eigenlijk ook niet zo goed. Ze ziet er verder goed uit, niet mager, glanzende vacht, kijkt helder uit haar ogen, tandvlees goed, geen koorts.
Er zijn dagen en dan gaat het met hetzelfde voer in dezelfde hoeveelheden prima, maar de volgende dag kan het ineens mis zijn. Zomaar uit het niks. Ze is dan verder wel vrolijk, maar gematigd. DA ziet geen acuut zieke hond, maar vermoedt dus wel wat gevoelige spijsvertering. Ontlasting kwam verder ook niks uit.
Ik kan zo'n proefpakketje Royal Canin ophalen wat speciaal voor de maag/darmen is, maar wil liever niet 10x wisselen van voer omdat ze al zo heftig reageert.. En ze is een vreselijk moeilijke eter, vindt bijna niks lekker behalve leverworst en kaas. :')
Vandaar mijn vraag of iemand hier goede ervaring heeft met dieetvoer. Prins heeft het, Hill's, Eukanuba, Royal Canin en nog een stuk of wat andere merken. DA adviseert Royal Canin, vermoedelijk omdat ze het zelf verkopen..

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:31

Hier ook los en vies proberen te leren, maar Tara vreet alles wat ze tegenkomt..