[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:14

kiwiwitje schreef:
Amandavd schreef:

Neela schrokt, nee, ze slurpt die brokken naar binnen. Voor de tanden maakt het mij ook niet uit, het probleem is dus dat ze moet overgeven en dus hele brokken overgeeft. Ik denk dat het overgeven veroorzaakt wordt door het slurpen van die brokken. Heb ik net een antischrokbak gekocht, lukt het haar niet om die brokken daar uit te krijgen. Zucht.

Heb je toevallig nog iets van een hond in huis? Die van ons schrokt dan echt meer. Dus zij en de andere hond krijgen eten in hun bench

Wat hier bij brok(en vlees, kvv) als enige echt werkt is er wat water bij doen. geen liters, maar dat schrokt minder makkelijk.


Nee alleen drie katten. Misschien zou ik die even op de gang moeten houden tot ze klaar is met eten.
Wat water er bij doen zou ik ook nog kunnen proberen.

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:19

Classic, wij voeren wolf of wilderness, die hebben geloof ik 5 smaken, dus wisselt makkelijk af! En in kleine zakjes.

Hier scheelt het echt als zij zelf opgesloten zit en er echt niemand bij kan komen. T liefste ook nog zelf uit de buurt blijven van de bench.
met water valt het vlees wat uit elkaar dus kan ze geen grote happen nemen en met brok beweegt het dan meer, dus dan is dat happen ook lastiger.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:28

Cita kan al na 1 maaltijd op iets uitgekeken zijn *zucht*
Hier krijgen ze 's morgens brok en 's avonds kvv met gekookte groenten. Op deze manier lijkt de eetlust vd stippels het meest constant. Ze zullen bij aanwezigheid van vreemde honden hun eten wel verdedigen door grommen en afschermen, maar niet noodzakelijk sneller eten. (eerder het omgekeerde).
Ik heb brok van Wolfsblut meestal 1 soort als voer en een andere als trainingssnack juist om die kieskeurigheid niet te stimuleren. Af en toe krijgen ze ook een andere zak als voer en dat is eerder voor mezelf, omdat ik denk ik eet ook graag eens iets anders. Maar hun afwisseling zit imo al voldoende in hun kvv maaltijd, ok ze krijgen maar 2 visvarianten en 3 diersoorten (wel ook verschillende merken), maar wissel ook hun groenten een beetje af. Iedereen verklaart mij voor gek :+

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:32

petitparis schreef:
Cita kan al na 1 maaltijd op iets uitgekeken zijn *zucht*
Hier krijgen ze 's morgens brok en 's avonds kvv met gekookte groenten. Op deze manier lijkt de eetlust vd stippels het meest constant. Ze zullen bij aanwezigheid van vreemde honden hun eten wel verdedigen door grommen en afschermen, maar niet noodzakelijk sneller eten. (eerder het omgekeerde).
Ik heb brok van Wolfsblut meestal 1 soort als voer en een andere als trainingssnack juist om die kieskeurigheid niet te stimuleren. Af en toe krijgen ze ook een andere zak als voer en dat is eerder voor mezelf, omdat ik denk ik eet ook graag eens iets anders. Maar hun afwisseling zit imo al voldoende in hun kvv maaltijd, ok ze krijgen maar 2 visvarianten en 3 diersoorten (wel ook verschillende merken), maar wissel ook hun groenten een beetje af. Iedereen verklaart mij voor gek :+

Haha grappig, hier is het andersom, ochtend kvv, avond brok.1 hond krijgt er groente bij. Probeer zoveel mogelijk de kvv te wisselen van smaak, niet van merk. En iedere 2 weken krijgen ze weer een andere smaak van wolf brok.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:39

Mijn honden vinden dat ik onmenselijk vroeg opsta en dan is hun eetlust en mijn geduld niet al te groot :o Dan is brok sneller en handiger, zeker als ze toch niet alles opeten. Na hun grote wandeling 's avonds zijn ze uitgehongerd en krijgen ze hun "grote" portie kvv en groenten.
Ik wissel merken omdat ze niet zoveel diersoorten verdragen wegens of allergie of te purinerijk en gezien elk merk zijn eigen manier heeft om compleet te zijn, lijkt wisselen me beter.

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:43

ik vind het altijd wel grappig en interessant hoe anderen aan hun voerritme gekomen zijn! :P

Hier krijgen ze meestal pas eten als wij gaan slapen, maar dan liggen ze zelf al een uur of 2 in hun bench. dus dan brokjes. Precies het moment dat mijn geduld het minste is haha

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:51

Net voor het slapen gaan zou hier niet gaan, dan zouden die van mij niet meer eten. Bovendien wil Cita altijd eten wat ik eet. Maw als ik voor mezelf kook, dan eet Cita alleen nog wat ze geroken heeft. wat brokjes als beloning uit de hand of een kauwsnack zal ze nog wel eten, maar niks uit haar kom. Ze gaat er letterlijk nog liever met haar kop naast liggen :')
Dus ja, honden eten hier altijd als eersten.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:00

Ik was jullie ook kwijtgeraakt. Heleboel pagina's gemist. Muffin ziet er goed uit! Blijft echt een prachtige hond. :+: Jarv ziet er ook fantastisch uit. <3 Hele gave foto's ook! Maak je de foto's zelf? :)

Wij zijn de laatste tijd ook weer aan het kwakkelen met voeren. Evy wil geen kvv meer eten. Brok liet ze ook staan. Voer nu kvv kippenvlees en dat gaat er gelukkig wel heel goed in. Zijn van smaak veranderd met het voeren van brok (ook WoW).

Verder heel druk geweest met de mantrailing. Evy gaat heel goed goed en snel. Mijn GAK9 trainer wil haar graag hebben als toekomstige reddingshond die bij vermissingen kan worden ingezet, maar ze blijft lekker bij mij. Misschien dat we dit traject samen nog gaan doorlopen.

Voor mezelf ben ik bezig mijn fotografie weer op te pakken. Zijn er toevallig mensen die in Twente wonen en die graag foto's willen zodat ik mijn portfolio kan uitbreiden? :)

Madame gisteren:
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:01

Haha wat een gekke hond Petit! Wel grappig al die karakters zo! :P
Mooie foto Julia. Helaas zit je een beetje uit de richting! :(

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:21

Idd mooie foto Julia! Speciaal kleurtje heeft Evy :)
ik woon helaas niet in de buurt.

Idd speciaal karaktertje. Ik heb ze ook al zo vaak achter het behang willen plakken qua eten. Maar dan kijk ze zo lief en zielig, dat ik nooit kwaad kan blijven en ze lijkt ook goed genoeg te weten wanneer ze genoeg met mijn voeten gerammeld heeft. Ik zei enkele dagen terug nog tegen mijn vriendin dat ik het beu was, als ze die avond niet goed at, dat ze 3 dagen mocht kin kloppen. Die avond heeft ze geschrokt alsof haar leven er vanaf hing (tempo zal tov een gemiddeld andere hond "normaal" geweest zijn :+ )

FB herinnerde me nog eens aan foto van vorig jaar. Toen was haar uitdrukking toch nog echt "puppy".
Vorig jaar vs Dit jaar
Afbeelding Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:25

Ze is wel heel knap Petit. Hoor toch wel vaker dat ze wel eens ''aparte'' karakters kunnen hebben. Maar van de andere kant, ik denk dat ieder ras dat wel heeft!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:26

Julia, bij wie train jij?

Hier gewoon royal Canin, vast niet het beste voer... Maar hij eet t tenminste, dat is onze enige eis nog nu we al minstens 10 soorten voer hebben geprobeerd...

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:22

Dankjewel voor de tips!
Tara eet ook niet s'ochtends, alleen s'avonds. Vaak als wij ook aan het avond eten zitten of als wij op bed gaan.

Misschien dan maar kvv bij gaan voeren en andere smaak brok voeren. Zal eens gaan kijken maar WoW!

Julia: wat gaaf dat ze het zo goed doet met trainen, lijkt mij ook heel gaaf om zoiets te gaan trainen! Maar ik denk niet dat Tara hier geschikt voor is.
Ik woon in Friesland, dus niet echr in de buurt. Anders had ik Tara graag als portfolio model voor jou willen doen :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:30

Als een schrokbak niet werkt, kun je ook een grote steen in de bak leggen. Wij voeren brok (Wolfsblut) maar 's avonds krijgt ze er voor de lekker een lepel pate bij. Als het pens is kunnen we die steen er in leggen, dan schrokt Kiko dus ook gigantisch.

Knappe Jarvis! En ook al zo'n mooie foto van Evy! Helaas woon ik niet in de buurt van Twente.
En leuk om die foto's van Cita zo naast elkaar te zien.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:47

Neonlight schreef:
Als een schrokbak niet werkt, kun je ook een grote steen in de bak leggen. Wij voeren brok (Wolfsblut) maar 's avonds krijgt ze er voor de lekker een lepel pate bij. Als het pens is kunnen we die steen er in leggen, dan schrokt Kiko dus ook gigantisch.

Knappe Jarvis! En ook al zo'n mooie foto van Evy! Helaas woon ik niet in de buurt van Twente.
En leuk om die foto's van Cita zo naast elkaar te zien.


Een steen kan ik nog proberen maar ze had er nu een stevige kommetje in staan maar dan lukt het nog om flink te schrokken. Ik heb haar zo net haar voer maar met de hand gegeven.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:57

Muffin word as donderdag 28 weken... denk dat madam nog wel even door blijft groeien ;) we hopen dat ze rond de 65 a 66cm zal stoppen maar dat zal de tijd uit gaan wijzen :D

Hier ook mn fotografie weer wat op aan het pakken alleen werkt t weer niet altijd mee en mijn lijf word ook niet vrolijk van de vochtigheidsgraad :(


Er zitten hier serieus alleen maar knappe honden in t topic!!!

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:27

_classic schreef:
Dankjewel voor de tips!
Tara eet ook niet s'ochtends, alleen s'avonds. Vaak als wij ook aan het avond eten zitten of als wij op bed gaan.

Misschien dan maar kvv bij gaan voeren en andere smaak brok voeren. Zal eens gaan kijken maar WoW!

Julia: wat gaaf dat ze het zo goed doet met trainen, lijkt mij ook heel gaaf om zoiets te gaan trainen! Maar ik denk niet dat Tara hier geschikt voor is.
Ik woon in Friesland, dus niet echr in de buurt. Anders had ik Tara graag als portfolio model voor jou willen doen :D

Waarom zou Tara niet geschikt zijn? Vraag het uit pure interesse, want in principe is elke hond hiervoor geschikt. Natuurlijk zijn er rassen die uitblinken zoals bloedhonden en zweethonden e.d. Maar wij hebben allerlei verschillende soorten honden en baasjes die komen trainen. Van teckels tot yorkshire terriers. Er zijn mensen uit Friesland die ook bij ons trainen. Mocht je geïnteresseerd zijn of een keertje willen komen kijken dan kan dat. :)

__PSM__ schreef:
Julia, bij wie train jij?

Hier gewoon royal Canin, vast niet het beste voer... Maar hij eet t tenminste, dat is onze enige eis nog nu we al minstens 10 soorten voer hebben geprobeerd...


Ik train trouwens bij/onder begeleiding van José Gonkel: http://gak9.com/index.php/jose-gonkel-3/
Meer info: http://mantrailingoverijssel.nl/

Super jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen met jullie knappe honden. -O-
Wel allemaal bedankt voor de leuke reacties op de foto van Evy. Vandaag maar een instagram account aangemaakt. Wie het leuk vindt kan mij volgen. Accountnaam is juliadaillyphotography.

Zoe_97

Berichten: 9465
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:48

Ik woon helaas op 3 uur rijden van je. Maar heb binnenkort een weekje vrij, dan wil ik halverwege wel eens afspreken moest je daar interesse voor hebben.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:00

Julia: Tara is nog al snel afgeleid, vooral als ze andere dieren als katten en vogels in het vizier krijgt. Ik denk dat ze haar aandacht er gewoon niet goed genoeg bij kan / wil houden. Maar ik weet het niet zeker, daarom lijkt het me heel leuk om het een keertje te proberen!

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:16

_classic schreef:
Julia: Tara is nog al snel afgeleid, vooral als ze andere dieren als katten en vogels in het vizier krijgt. Ik denk dat ze haar aandacht er gewoon niet goed genoeg bij kan / wil houden. Maar ik weet het niet zeker, daarom lijkt het me heel leuk om het een keertje te proberen!


We trainen op een afgelegen terrein waar geen andere dieren/honden komen. Behalve dat er wilde konijnen en hazen zitten natuurlijk. Evy jaagt ook graag op vogels. Is bij het trailen nog niet voorgekomen dat de afgeleid raakt door geluiden of vogels. Ze worden ook zo uitgedaagd en geprikkeld dat ze enorm gefocust raken op de persoon die ze moeten zoeken.
Is er geen trainer wat dichter in de buurt waarbij je een keertje een proefles kan doen? Het is echt enorm gaaf om te doen. Het wordt heel visueel hoe belachelijk goed ze kunnen ruiken. Kost ze veel energie en het is een heel mooi proces om te zien vind ik. In plaats van dat jij je hond begeleidt, begeleidt de hond jou en ondersteun jij waar nodig. Als je meer info wilt dan kan je altijd een berichtje doen! :)

Zoë, waar zouden we elkaar kunnen treffen? Weet niet waar je woont en wat het midden is haha. Heb nu al een aantal aanvragen. Maar meeten is altijd leuk!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:23

Kiko heeft zojuist bij een boswandeling een nagel ingescheurd. Nu is ze zoooo zielig, ze kan niet meer lopen, ook niet op 3 poten. :')
Hebben het gewassen en er even een verbandje omgedaan, dat was de genadeklap voor zielig zijn. Toen ze gesteriliseerd werd had ze ook een verbandje voor het infuus en toen was haar pootje ook niet meer bruikbaar. :))
Manlief heeft haar net uit de keuken getild en nu ligt ze bij me op schoot. Eens zien of het over is als dadelijk het verbandje eraf is. :))

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:04

Aahhh arme Kiko. Alle kansen en redenen aangrijpen om nog meer verwend en geknuffeld te worden. :D

Zoe_97

Berichten: 9465
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:04

Ik woon in sint-truiden België. Maar anderhalf uur rijden is normaal geen probleem voor mijn 2 honden :) je laat maar iets weten :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78601
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:27

Dramaqueen loopt weer, bloeden is gestopt en verbandje is er weer af.
Ga morgen wel even de DA bellen, en eventueel morgenavond naar het inloopspreekuur. Denk dat het misschien beter is om de nagel te verwijderen.

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:57

Auwie, dat moet wel pijnlijk zijn...