[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:08

hier morgen ene nestwandeling gepland :D ze waren met 2 teefjes en 4 reuen. 1 reutje is op 10 weken helaas door een ongeval overleden. de 2 zusjes zie ik meerdere keren per week, morgen zie ik een ander broertje terug voor de eerste keer :D het laatste broertje zijn helaas was asociale mensen (ze wonen letterlijk 50 meter van me af en ik het de hond niet meer gezien sinds ze 3 maanden waren). ze vonden het risico dat de hond ziek werd door contact met de andere honden te groot en komen morgen niet :(

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:32

Pff t was me weer een nachtje! Veel piepen en blaffen maar ik heb het, hoe moeilijk ook, totaal genegeerd. Vanmorgen was ik blij dat ik dat gedaan had want de bench was gewoon droog. Het was duur puur aandacht, geen hoge noot. Hopelijk snapt hij nu dat t geen nut heeft en stopt hij ermee!

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:16

Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:31

Bij beide honden heb ik de eerste week op een matras in de woonkamer geslapen. Eerste nacht bij elk piepje om te plassen eruit gelaten. 2e nacht 10 minuutjes laten piepen en dan pas buiten. En zo uitgebreid. Na een week sliepen beide honden de nacht door.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:51

Meteen alleen beneden. Eerste nacht in de bench gelegd en ervoor gaan zitten met deurtje open. Iedere keer als ze eruit wilde zachtjes teruggeduwd zonder wat te zeggen. Toen ze dat accepteerde deurtje dicht en ervoor gaan zitten tot ze rustig werd. Daarna pas naar boven. Na 5 uurtjes opgestaan en eruit gelaten.

Dat heb ik zo twee a drie weken gedaan en de nacht opgebouwd. Was vanaf nacht 1 doorslapen.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:21

3 weken op een matras bik de bench geslapen. Met onrust uitgelaten, liep vrij vlot op qua tijd en na 3 weken toen hij sliep weer boven gaan slapen en toen sliep ie door. Geen gejank of gepiep gehad hier.

Inmiddels slaapt hij al een flinke tijd los in de woonkamer.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:04

Hier heb ik hem ook gelijk in een bench(was hij gewend bij de fokker) in een andere kamer gehad. Hoevaak ik er ook uit ging in de nacht kreeg ik hem niet zindelijk. En t stomme was, overdag hadden we nagenoeg geen ongelukjes.
Toch besloten hem op de slaapkamer te zetten, direct hele nachten zindelijk. Dus een andere pup in de toekomst komt ook gewoon op de slaapkamer.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:13

Hier heb ik hem de eerste weken in een doos naast mijn eigen bed gehad, na 2 weken heb ik de doos in de bench gezet en toen dat echt niet meer paste doos plat op de grond gevouwen ;)
Die na een weekje met zijn slaapzak in de bench eronder uit gehaald, nooit echt gedoe gehad, wel snel ontdekt dat onze hond, nog steeds, een voorkeur heeft voor een kleedje over zijn bench, als een echt holletje dus...

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:15

Jessica_R schreef:
Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?


In bed. Lekker rustig :+ . En toen is hij vanzelf op het bankje voor het bed gaan liggen en later in een mandje of net waar hij wilde gaan slapen.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:56

Ik ga denk ik vannacht een nachtje op de bank proberen. Maar hadden die van jullie dan geen moeite als je dan ineens weer boven ging slapen? Daar vrees ik namelijk een beetje voor..

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:02

Bij mij niet hoor. Op een bepaald moment zijn ze zo eigen in hun nieuwe huis dat ze ook op andere plekken slapen. Wel vaak in de buurt. Op de overloop of zo. Ik vind het niet zo’n probleem. Als er iets mis met ze is heb je het ook sneller door.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:05

Bij mij slapen ze op de kamer en pup de eerste week op bed, daarna in de bench (initieel met deur toe) en alleen bij uitnodiging op bed. (3 honden op bed is erover :+)
Maar doorheen de dag oefende ik ook op het in de bench zitten. Het hielp hier natuurlijk wel dat ze niet alleen zat, de anderen zitten er naast

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:10

Vind het maar lastig hoor! Wil hem liever sowieso niet boven hebben. Dus dan is het of zelf op de bank/matras beneden of Milo alleen beneden met het risico dat hij weer de hele nacht blaft en piept. Dat vind ik ook sneu..

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:21

Wij wilden hem ook niet boven hebben (nou ja, man niet), dus vandaar matras beneden en daar slapen. Heeft 3 weken geduurd, maar de overgang van ons naar boven was geen enkel probleem. Matras hebben we verschoven van precies strak voor de bench naar een stukje verderop en dat was een prima tussendoor stap.

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:37

Zoe_97 schreef:
Bij beide honden heb ik de eerste week op een matras in de woonkamer geslapen. Eerste nacht bij elk piepje om te plassen eruit gelaten. 2e nacht 10 minuutjes laten piepen en dan pas buiten. En zo uitgebreid. Na een week sliepen beide honden de nacht door.


De bench 1 week naast ons bed en daarna steeds iets verder weg. Saar sliep meteen door van 22.30 tot 6.30 En na 4 weken ofzo sliep ze beneden onder de trap en nog steeds beneden
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 03-01-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:37

Dan ga ik dat ook maar proberen! Zoals afgelopen 2 nachten is ook geen doen. Hij geeft gewoon niet op. Hij Slaapt dan veel te weinig waardoor hij overdag nu best bijterig kan zijn. Hopelijk lost dit iets op!

Ldev

Berichten: 1396
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:12

Wij hebben onze de pup de eerste nacht gewoon in de bench gedaan, deze heeft de eerst 10 minuutjes een klein beetje geluid geproduceerd en daarna was het goed.
Wel maakten wij de nachten wat korter door later naar bed te gaan en wat eerder uit bed (in ons geval, 12 uur naar bed, kwart voor 6 eruit), en maakten wij de pup wat moe'er, door het wat langer wakker te houden zodat hij daarna hopelijk wat langer in een stuk door slaapt.

Iedereen heeft zijn eigen methode, wij hebben het op deze manier goed ervaren, pup heeft ons nooit wakker gehouden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:54

Zoe_97 schreef:
hier morgen ene nestwandeling gepland :D ze waren met 2 teefjes en 4 reuen. 1 reutje is op 10 weken helaas door een ongeval overleden. de 2 zusjes zie ik meerdere keren per week, morgen zie ik een ander broertje terug voor de eerste keer :D het laatste broertje zijn helaas was asociale mensen (ze wonen letterlijk 50 meter van me af en ik het de hond niet meer gezien sinds ze 3 maanden waren). ze vonden het risico dat de hond ziek werd door contact met de andere honden te groot en komen morgen niet :(


Ook sneu voor die hond! Dat kan toch nooit geen sociale hond worden als hij niet in contact komt met soortgenoten? Ahhh en met 10 weken een ongeval, dat is ook heel erg als dat je pupje is :oo Mag ik vragen wat er gebeurd is met dat pupje?


Jessica_R schreef:
Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?


Hier hadden we instructies van de fokker. Mijn dochters zijn thuis gebleven toen wij Puck zijn gaan ophalen. Ze wilde met het ophalen nog extra info geven en raadde i.v.m. de rust aan de kinderen thuis te laten. Achteraf gezien inderdaad wel fijn. Bij thuiskomst moesten we de pup buiten kennis laten maken met de kinderen (en opa en oma die aan het oppassen waren). Daarna hopen op een plasje buiten (wat hij inderdaad deed), belonen en dan naar binnen. Binnen gelijk in de bench met zijn nesthanddoek erbij. Erbij blijven maar geen aandacht geven als hij piept. Hij viel gelijk in slaap en zodra hij wakker werd, niet piepen afwachten maar gelijk mee naar buiten voor een plasje. Daarna het huis laten ontdekken.
Bij ons ging hij daarna steeds uitzichzelf lekker de bench in. Bench mochten we vanzelfsprekend ook nooit als straf gebruiken.

's Nachts piept Puck nooit, vanaf dag 1 al niet. Dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik laat hem om 23:15 uit en dan gaan we allemaal slapen. Wij boven, hij beneden in de bench gelijk vanaf dag 1. Ik kan hem goed horen als hij wel zou piepen. De eerste nacht piepte hij om 5:00. Toen ben ik er gelijk uitgegaan, plasje laten doen en terug de bench in. Toen heeft hij tot 9:00 verder geslapen. Vanaf dag 2 slaapt hij van 23:15-8:00 dus keurig.

Wij zorgen wel dat hij zeker 2 uur voor we naar bed gaan lekker wakker en wat actief is, zodat hij moe is als we gaan slapen.
Als hij piept en je weet zeker dat hij niets hoeft te doen, zou ik het zo laten. Als je twijfelt even buiten laten om te plassen en verder niet te gezellig doen (wel belonen voor een plasje) en daarna weer terug de bench in.

Maar inderdaad iedereen heeft zijn eigen methodes. En bij de ene hond werkt het één beter en bij de andere de andere methode.

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:14

Delphi schreef:
Zoe_97 schreef:
hier morgen ene nestwandeling gepland :D ze waren met 2 teefjes en 4 reuen. 1 reutje is op 10 weken helaas door een ongeval overleden. de 2 zusjes zie ik meerdere keren per week, morgen zie ik een ander broertje terug voor de eerste keer :D het laatste broertje zijn helaas was asociale mensen (ze wonen letterlijk 50 meter van me af en ik het de hond niet meer gezien sinds ze 3 maanden waren). ze vonden het risico dat de hond ziek werd door contact met de andere honden te groot en komen morgen niet :(


Ook sneu voor die hond! Dat kan toch nooit geen sociale hond worden als hij niet in contact komt met soortgenoten? Ahhh en met 10 weken een ongeval, dat is ook heel erg als dat je pupje is :oo Mag ik vragen wat er gebeurd is met dat pupje?


is inderdaad sneu :(
Het pupje is van een trapje gevallen waardoor ene middenvoetjsbeentje ebroken was. dit was ene krome breuk en moest door een opperatie gezet worden. Echter heeft het pupje allergisch gereageerd op de verdoving en heeft de dierenarts hem niet meer wakker gekregen. (vanwaar de reactie komt, geen idee, de ouders zijn vrij van mdr-1 en de broers en zussen ook) alle broers en zussen zijn sindsdien ook onder narcose geweest (kenai en 2 zussen voor officiele heupfoto's, 1 broer voor castratie en andere voor een wonde te hechten) en geen van allen heeft ooit ene reactie gehad.

Helaas is onze wandeling niet kunnen doorgaan, door het weer izjn alle bossen dicht :(

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:21

Mijn kleine Puck wordt groot!!! <3

Gisteren is hij 10 weken geworden. Het is echt een schatje. Hij kan al ''zit'' en ''af'' op commando. Zo goed als zindelijk. Hij snapt perfect dat we graag van hem zien dat hij het buiten doet, want we zeggen dan gelijk heel vrolijk ''goed zo'' terwijl hij het doet en hij komt daarna direct voor zijn beloning (een brokje). Binnen soms eens een ongelukje en dan komt hij niet voor een beloning en hij doet het zo ver mogelijk van ons vandaan. Dus ergens weet hij vast wel dat dat niet de bedoeling is. We straffen hem niet, maar belonen goed gedrag uitbundig. Als ik hem betrap zeg ik alleen ''nee'' en til hem op, zet hem buiten en beloon hem dan als hij verder plast of poept.
Met tot nu toe 6 ongelukjes binnen (eens in de zoveel dagen eens een keer) vind ik het eigenlijk erg goed gaan!

Hij is echt gegroeid, al zie ik het op de foto's nog niet terug. Toevallig gisteren foto's gemaakt, waarvan 2 in een houding waarvan ik met 7 weken en 5 dagen ook een foto heb. Ik zie dan nog niet echt veel verschil. Maar als ik hem zelf zie thuis, dan zie ik echt dat hij gegroeid is!
Dit zijn foto's van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:25

Zoe_97 schreef:
is inderdaad sneu :(
Het pupje is van een trapje gevallen waardoor ene middenvoetjsbeentje ebroken was. dit was ene krome breuk en moest door een opperatie gezet worden. Echter heeft het pupje allergisch gereageerd op de verdoving en heeft de dierenarts hem niet meer wakker gekregen. (vanwaar de reactie komt, geen idee, de ouders zijn vrij van mdr-1 en de broers en zussen ook) alle broers en zussen zijn sindsdien ook onder narcose geweest (kenai en 2 zussen voor officiele heupfoto's, 1 broer voor castratie en andere voor een wonde te hechten) en geen van allen heeft ooit ene reactie gehad.

Helaas is onze wandeling niet kunnen doorgaan, door het weer izjn alle bossen dicht :(


Jeetje wat een suf ongeval, met uiteindelijk zo'n vreselijke afloop!!! Je zult gebeld worden door de dierenarts met zulk nieuws! Echt heel erg!

Vanwaar de heupfoto's zo jong? In verband met zelf willen gaan fokken? Van Kenai wil je toch graag een zoon dacht ik ergens gelezen te hebben? Prachtige honden heb je!

Ahhh jammer, door de storm zeker!? Heel stormt het ook heel erg! Puck zijn oren waaien zelfs alle kanten op buiten :')

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:30

Delphi schreef:
Jessica_R schreef:
Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?


Hier hadden we instructies van de fokker. Mijn dochters zijn thuis gebleven toen wij Puck zijn gaan ophalen. Ze wilde met het ophalen nog extra info geven en raadde i.v.m. de rust aan de kinderen thuis te laten. Achteraf gezien inderdaad wel fijn. Bij thuiskomst moesten we de pup buiten kennis laten maken met de kinderen (en opa en oma die aan het oppassen waren). Daarna hopen op een plasje buiten (wat hij inderdaad deed), belonen en dan naar binnen. Binnen gelijk in de bench met zijn nesthanddoek erbij. Erbij blijven maar geen aandacht geven als hij piept. Hij viel gelijk in slaap en zodra hij wakker werd, niet piepen afwachten maar gelijk mee naar buiten voor een plasje. Daarna het huis laten ontdekken.
Bij ons ging hij daarna steeds uitzichzelf lekker de bench in. Bench mochten we vanzelfsprekend ook nooit als straf gebruiken.

's Nachts piept Puck nooit, vanaf dag 1 al niet. Dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik laat hem om 23:15 uit en dan gaan we allemaal slapen. Wij boven, hij beneden in de bench gelijk vanaf dag 1. Ik kan hem goed horen als hij wel zou piepen. De eerste nacht piepte hij om 5:00. Toen ben ik er gelijk uitgegaan, plasje laten doen en terug de bench in. Toen heeft hij tot 9:00 verder geslapen. Vanaf dag 2 slaapt hij van 23:15-8:00 dus keurig.

Wij zorgen wel dat hij zeker 2 uur voor we naar bed gaan lekker wakker en wat actief is, zodat hij moe is als we gaan slapen.
Als hij piept en je weet zeker dat hij niets hoeft te doen, zou ik het zo laten. Als je twijfelt even buiten laten om te plassen en verder niet te gezellig doen (wel belonen voor een plasje) en daarna weer terug de bench in.

Maar inderdaad iedereen heeft zijn eigen methodes. En bij de ene hond werkt het één beter en bij de andere de andere methode.


Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Tot nu toe kan hij sowieso wel 6 uurtjes zonder uitlaten. Hij wordt ook standaard om 6 uur wakker. En hij gaat er idd rond 00:00 in.

Wellicht wat jij aangeeft de pup s avonds meer wakker houden. Nu slaapt hij s avonds als een roosje. Dan maak ik m wakker voor het laatste rondje. Als hij terug binnenkomt heeft hij de gekke 5 minuten. Als hij weer wat rustiger wordt, de bench in met een snoepje. Handdoek erover en naar boven. Handdoek ligt nu zo dat hij nog wel door het deurtje kan kijken. Misschien nog een optie om de handdoek er helemaal over te doen?

Eerlijk gezegd zie ik wel een beetje op tegen vannacht.. en ik twijfel nog steeds op de bank slapen of gewoon boven en Milo beneden..

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:34

Inderdaad. De zussen zijn bij de fokker gebleven voor de fok en Kenai wordt als dekreu ingezet. Hij is nu bijna 14 maanden. Bij sint Hubertus mogen de foto’s op 12 maanden genomen worden.
Eerst wilde ik graag een pup van Kenai houden. Maar ik denk dat ik dit toch niet ga doen. Nu zijn karakter beter ontwikkeld is sluit hij gewoon niet aan bij mijn persoonlijke doelen. Mama traint met hem en ze zijn samen echt een goede combi. Maar ik speel momenteel gehoorzaamheid en flyball. Kenai werkt wel, maar enkel om het baasje een plezier te doen. Hij haalt hier zelf niet echt voldoening uit lijkt me en werkt daardoor veel slordiger. Daeva werkt echt omdat ze graag werkt. Ik zeg iets en binnen de seconde krijg ik een perfecte reactie (Tuurlijk maakt ze ook fouten, maar vaak corrigeert ze zichzelf). Ik vrees dat een pup van Kenai als die veel van zijn karakter overneemt net zo gaat zijn en dat past niet echt bij mij persoonlijk.
Ik heb een combi op het oog waar ik graag een pup om mee te werken van wil. (Of misschien zelfs een herplaatser die mijn aandacht getrokken heeft, maar daar moet ik nog over nadenken).


Wat is jouw pup ook een schatje.

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:35

Saar vond de bench met deken erover erg vervelend, nadat we die verwijderd hebben ging ze er braaf in zonder piepen
Boven had ze een nylon opklapbench, dus s nachts ging het goed,.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:57

Ik heb aan alle kanten een doek erover anders wordt ze onrustig. Zo zie je maar, iedere hond is anders! Babs kon de eerste week helemaal niet in de bench, ze is toen een paar dagen bij mijn moeder en haar roedel gaan logeren en sindsdien kan ze van 00.00 tot 09.00u in haar bench, volledig droog zonder te piepen!

Ik ben aan het kijken naar verzekeringen, ik heb er een gevonden die HD foto’s vergoed (proteq) maar nu heb ik ergens gelezen dat dat niet is als er niet al iets aan de hand is, iemand ervaring ermee? Ik zie door de bomen het bos niet meer..