[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:55

Okidoo! Ik heb nu in de vriezer een pakje pens compleet en een pakje losse pens liggen. Zal dan nog vlees compleet halen om te mengen met de pens compleet.

Overigens is het geen grote eter. Is ook ras eigen voor het markiesje. Zn moeder eet ook weinig. Hij eet nu zo'n 60 gram geperste brok per dag :')

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:16

Oh wow! Die van mij eet 300/350 gram brok per dag maar zij is dan ook al 10kg haha! En ook geen grote eter overigens, laat ook vaak haar eten staan :o

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:04

Ook oppassen dat je niet te veel calcium voert. Mij is gezegd om 1% als maximum aan te houden. Te veel calcium kan groeipijnen als gevolg hebben meende ik.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:13

Evel_Knievel schreef:
Ook oppassen dat je niet te veel calcium voert. Mij is gezegd om 1% als maximum aan te houden. Te veel calcium kan groeipijnen als gevolg hebben meende ik.


Klopt, tot 1,4% calcium is oké. Het beste is 0,8% maar qua brokken vrijwel onmogelijk. Sowieso is het voor kleinere rassen minder schadelijk omdat die ook sneller uitgegroeid zijn en minder kans of HD/ED etc.

Edit: in smuldier vlees compleet zit 0,39% calcium

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:17

Afbeelding
Dit is de samenstelling qua calcium van pens/vlees compleet en vlees compleet. Ik heb dus nu de pens/vlees compleet. Dan zou dat volgens jouw redenering evel_knievel prima zijn met 0,7%.

Exit: in de geperste brok die ik voer zit 1%

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:21

Wat voor brok geef jij?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:23

Farmfood HE!

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:25

Jessica_R schreef:
Farmfood HE!


Oohh ja dat krijgt mijn shih tzu ook, Babs (DH) deed het er niet goed op, regelmatig diarree en ze at het uiteindelijk ook niet meer + ze ging haar eigen poep eten -O- dus die heeft nu andere brokken...
Ben nog steeds wel fan van Farmfood, ook een betaalbare brok. :j

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:31

Klopt Ja! En het idee van een geperste brok vind ik wel mooi! Verteerd erg goed en dat zie je ook terug in zijn ontlasting. Mooie stevige donkere drolletjes ;)
Jammer dat je andere hond het er niet goed op deed. Maar zo zie je maar! De ene is de andere niet!
Trouwens, hoe bewaar jij farmfood? Je mag het niet afsluiten natuurlijk maar kan het bijvoorbeeld wel in een bak die niet volledig is afgesloten? Of is in de zak toch echt het best?

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:33

Ja klopt! Ik voer nu dus Acana en die is ook met lage temperatuur bereid, zelfde idee als Farmfood maar dan krokant niet geperst. Ik heb het in een ton achtig ding van de action, die laat ik open staan zodat het nog steeds kan luchten. Ik koop nu maar steeds een kleine zak omdat zij niet zoveel eet. Voorheen had ik de zakken in zo’n grote curver ton, die van mij heeft zo’n kleiner klepje aan de bovenkant en die stond altijd open.

Edit: zo een https://www.huisdierplein.nl/hond/bewaa ... tdEALw_wcB

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:38

Hoe toevallig! Ik heb dezelfde van action (met zo'n plaatje van een mopshond erop) :') en ben dus van plan om het daar in te bewaren. Ben nu nog bezig met de kleine proefverpakkingen die ik zelf had aangevraagd. Daarna naar de 5 zakjes van 500 gr. Uit het puppy pakket van de Fokker. Ik ben voorlopig nog even voorzien dus :')

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:45

Ja die ja! Grappig!

Heb tot nu toe 1 probleem met Babs, ze is nog steeds doodsbang voor grote honden. Op de club gaat het nu steeds beter (Duitse herder vereniging) maar als ik een grote hond tegenkom op straat gilt ze alles bij elkaar.. vandaag kwamen we in het losloopgebied een hele rustige grote Berner sennen reu tegen en daar was ze uiteindelijk wel een soort van vriendjes mee maar even later kwamen we een border collie tegen die iets te enthousiast op haar af kwam en dan is ze weer weg :(:) Behalve wat ik nu dus al doe; club en kennis laten maken met grote vriendelijke reuze, is er nog meer wat ik kan doen?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:50

Lastig is dat.. met Milo nog geen echt grote honden tegen gekomen. Wel de hond van 2 huizen verderop. Middenmaatje maar heel rustige gecastreerde reu. Dat ging super.
Dat is ook het enige wat ik kan bedenken. Veel positieve ervaringen op laten doen met rustige grote honden. Verder weet ik het ook niet zo!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:51

Hier gelukkig ook zonder grote problemen oud en nieuw kunnen vieren... Muffin vond het spannend maar was niet angstig ofzo. Scheelt dat onze andere 2 er niets om geven denk ik (ene is stokdoof en de andere is 4th of July gewend ;) ).

Ook hier aan het denken om brok (Eukanuba) af te gaan wisselen met wat kvv...

Onze Muffin in de mand van haar vriendje (teckel x JR)
Afbeelding

En nog n close up toen ze vanavond lekker bij mij op schoot kwam
Afbeelding

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 07:55

Hier de eerste "horror" nacht gehad :'( Rond half 12 de bench in. Leek rustig maar begon te piepen zodra we boven waren. Andere nachten stopte hij na max 15 minuten. Nu niet... ging maar door piepen, janken, heel hard in zn kussen bijten en eraan trekken (kan ik zien via de Wi-Fi camera). Pff zelf dutte ik ff in en werd rond 1 uur wakker. Nog aan het piepen :(. Ik naar beneden. Weinig gezegd maar even mn aanwezigheid laten zien. Even bij de bench gezeten tot hij rustig was. Toen weer naar boven. Begon weer meteen. Rond 2 uur weer eruit. Laten plassen en heel lang met open deurtje bij de bench gezeten tot hij sliep. Toen zachtjes de deur dicht en naar boven. Werd meteen wakker en begon weer te piepen, blaffen doen... Toen toch even naar boven gegaan maar hij ging echt totaal nuts.
Naar beneden, bench naar de bank geschoven en erbij gaan liggen. Zelfs toen nog piepen.. hem even eruit gehaald toen hij ff stil was. Hij ging viel toen bij mij op de bank in slaap. Daarna overgelegd in de bench en daar verder geslapen.

Hopelijk was het eenmalig.. misschien een beetje uit zn ritme door oudejaarsavond?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:26

DearDarling, heb je toevallig vrienden of familie met grote honden? Wellicht zit er daar eentje bij waar ze echt vriendjes mee kan worden. Dan zou je eventueel samen met die hond wat meer grote honden kunnen opzoeken, dan heeft ze namelijk een maatje om op terug te vallen?

Ik zou ook doggydates aanraden maar als ze echt wegrent dan is dat natuurlijk weer onverstandig. Misschien een dag in de week dagopvang doen? Ik weet niet hoe klein Babs is maar als het een middenmaatje is dan kan het best dat ze in een roedel geplaatst wordt met grote honden. Lastig hoor! Neela is dol op grote honden, hoe groter hoe beter.

Vervelend Jessica! Het kan natuurlijk dat oudjaar hem uit zijn ritme heeft gehaald, maar denk eens terug aan de dag zelf. Is hij erg overprikkelt die dag? Of heeft hij juist helemaal geen prikkels gehad? Schijnt er veel licht naar binnen van buiten? Zijn er andere dingen die dag gebeurd?

Ik zit er ook over te denken om toch maar eens ander voer te nemen voor Neela. Ze laat op RC enorme stinkscheten en poept meestal toch wel 3 a 4 keer per dag. Verder lijkt ze wat jeukerig te zijn. Niet super erg maar het valt mij wel eens op. Maar ja, welke brok kiezen we dan?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:43

Hij heeft gister een vrij rustige dag gehad. Voornamelijk alleen met mn moeder thuis. Ik kwam in de middag met mn vriend. Niet veel bijzonders. Maar het weekend was wel erg druk met veeel prikkels. Drukte, vuurwerk, paar uur bij mn zus in een vreemd huis geweest met oudejaarsavond. Wellicht was het alles bij elkaar. Wel merk ik dat hij absoluut geen moeite heeft met een stukje wandelen. Ik ben daar nog vrij voorzichtig mee gezien zijn jonge leeftijd. Hij zou nu 4x 10 minuten mogen lopen. Maar denk niet dat we daar gister aan zijn gekomen. Vandaag probeer ik weer een duidelijk uitlaat/speel/eet ritme aan te brengen. En dan hopelijk vanavond beter!

Wat voor eisen stel je aan een brok? Ik ben tot nu toe erg tevreden over farmfood. Maar het vlees percentage is niet heel hoog. De granen die erin zitten zijn wel ontsloten en daardoor er goed te verteren in het korte spijsverteringsstelsel van een hond. Maar vanwege het lagere vlees gehalte en de darmflora ga ik 2x pw kvv voeren.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:47

Het moet vooral makkelijk zijn om aan te komen. Ik vergeet alles dus ik moet het niet via internet hoeven te bestellen want dan gaat het fout. Farmfood is prima brok, mijn zus heeft dat ook lang gevoerd. Dus farmfood zou ik overwegen, maar ook Nutro bijvoorbeeld. Ik kreeg ook tips over Britt?

Vlees ga ik voorlopig niet voeren.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:58

@Amande: Indien jeukerig, geen brok met al te hoog eiwitpercentage en geen tarwe.
Ken intussen meerdere honden die zich een ongeluk krabben op alleen kvv of wanneer ze brok/snoepjes met tarwe (gluten) krijgen.

@ Jessica: vervelend dat je pup zo'n moeilijke nacht had. Hoe oud is hij intussen en het ras? kan het inmiddels niet meer onthouden wie wat heeft...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:02

Wat zou jij aanraden Petitparis?

Jessica, het ritme er terug in brengen is altijd goed. Dat hielp bij Neela ook heel veel. Wij hebben in het begin de nachten ook heel kort gehouden. Maar 5 uurtjes. Daarna steeds opgebouwd, 5,5 , 6, 6,5.
Maar zij was wel echt extreem makkelijk. Die heeft nooit 's nachts gepiept. Inmiddels ruim 6 maanden. Ze heeft wel tot 3 keer toe haar kussen gesloopt dus na de derde keer maken heb ik die aan de poezen gegeven.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:10

Amandavd schreef:
DearDarling, heb je toevallig vrienden of familie met grote honden? Wellicht zit er daar eentje bij waar ze echt vriendjes mee kan worden. Dan zou je eventueel samen met die hond wat meer grote honden kunnen opzoeken, dan heeft ze namelijk een maatje om op terug te vallen?

Ik zou ook doggydates aanraden maar als ze echt wegrent dan is dat natuurlijk weer onverstandig. Misschien een dag in de week dagopvang doen? Ik weet niet hoe klein Babs is maar als het een middenmaatje is dan kan het best dat ze in een roedel geplaatst wordt met grote honden. Lastig hoor! Neela is dol op grote honden, hoe groter hoe beter!


Helaas ken ik niemand hier in Utrecht, al mijn vrienden en kennissen wonen in Den Bosch... Doggydates doen we al, althans dat doe ik zodra het kan qua tijd maar helaas zijn er niet zoveel hier in de buurt. Wel heel veel honden maar niet echt respons en de wandelingen die er zijn zijn direct grote groepen honden. Babs is een Duitse herder en 14 weken, ongeveer 10.5 kg nu. Ik ben inderdaad aan het rondkijken voor dagopvang. Snap het echt niet, ze komt uit zo’n leuk nest en ze is nergens bang voor, ook nooit gebeten, en dan toch bang voor grote honden... kon ik haar maar vertellen dat zij ook zo groot wordt haha!

Jessica; oh dat is zuur!! Ik zou het zo niet weten... ik heb de eerste week op de bank geslapen, daarna bench in de slaapkamer en steeds verder verschoven. Nu slaapt ze in de woonkamer en piept eigenlijk nooit...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:13

Dan zou ik kijken voor dagopvang of uitlaatservice. Als ik mij niet vergis zit ze met die leeftijd nu in een angstfase dus wellicht speelt dat mee. Wel sneu voor haar!

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:17

Amandavd schreef:
Wat zou jij aanraden Petitparis?


goh er is zoveel op de markt dat er waarschijnlijk wel redelijk wat opties zijn. Wat geef je nu? Want als je bv nu een brok geeft met kip en tarwe, dan zou ik deze 2 al zeker vermijden en een andere eiwit en KH-bron kiezen.
En zoals je zegt je moet ook naar verkrijgbaarheid kijken en naar waar je jezelf goed bij voelt. Ik wou altijd koud geperste brok voor bij de kvv, maar gezien ik er geen vond die ik makkelijk kon uitproberen en aan het volledige eisenpakket voldeed is het krokante brok geworden...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:28

Ik voer nu Royal Canine medium breed adult. Wat daar precies in zit geen idee, er zit gevogelte in. Dus ik zou ook een brok willen die iets meer eenduidigheid geeft over de samenstelling. Dus ik zit aan Nutro te denken.

Gedehydreerde gevogelte-eiwitten, maïsmeel, maïs, tarwemeel, dierlijke vetten, gedehydreerd varkenseiwit, tarwe, hydrolysaat van dierlijke eiwitten, bietenpulp, visolie, sojaolie, gist, mineralen, hydrolysaat van gist (bron van Manno-Oligo-Sacchariden)

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:49

@Petitparis het is een (morgen) 9 week oud markiesje.

@amanda ja ik hoop dat rust en regelmaat gaat helpen voor vannacht!