[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:54

Ik ben benieuwd hoe Jack gaat uitgroeien :)

Straks is heel bokt an het doggy daten :D

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:18

inderdaad Petitparis! Zijn er trouwens ook mensen hier op het topic die uit Zeeland komen? Lijkt me wel leuk om tegen die tijd met pups uit het topic te meeten :)

Naast Jack is Milo maar een inimini haha vandaag 2 weken uit en bijna een pond :')
Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:00

Oeee ik zie dit topic nu pas! Mag ik nog aansluiten?
Wij hebben in augustus onze Norah opgehaald. Een Welsh Springer Spaniël geboren op 3 mei uit een nestjes van 3 teefjes en 3 reutjes.
Afgelopen weekend hebben we al een puppy reünie gedaan en ze is nog steeds de kleinste. In vergelijking met haar broer en zussen is ze echt smal, ook haar kop.
We verwachten dat ze nog wel wat zal groeien in de hoogte en breedte, maar zal altijd wel van een wat kleiner formaat blijven gok ik zo.
We zijn in ieder geval super blij met ons sproetenkind.
Foto's van toen ze net bij ons kwam (13 weken) en de laatste van afgelopen weekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:06

Heg doggydaten is echt leuk. Hier wel veel en anders zelf organiseren. Meestal sluit er wel iemand aan. Vanmiddag gaan eva en mika weer een poging wagen :-)

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:37

Oh, die springer spaniel. <3 Die stond ook op mijn lijstje, maar om de een of andere reden vond mijn man die niet zo mooi. Die sproetensnoetjes, om verliefd op te worden.

Wiebe begint zo langzaamaan eens in de puberteit te komen. Eigen wil wordt sterker, niet mee naar huis willen als het rondje volgens hem niet af is. _O- En alleen thuis blijven is weer een "dingetje". Beetje woefen en janken, de uil. Vandaag de kong maar weer afgestoft en ik denk dat het prima ging. Hij was in ieder geval relaxt toen ik thuis kwam. Maar goed, dan heeft ie me allang opgemerkt en is ie altijd al stil. Binnenkort de cam maar weer installeren.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:19

Oeh die 2 snoetjes hier boven... <3

Afbeelding
Afbeelding
Eva en Mika <3
Mika moet alleen nog even leren dat je niet hetzelfde speelt met een minipupje als met een hond van 30-40kg.. :+

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:45

Mika lijkt wel een reus naas Eva :D
Ik weet niet of ze dat echt leren om voorzichtig te spelen. Teef van mijn vriendin speelt altijd heel wild en met veel geweld. Met haar eigen pups is ze super voorzichtig maar speelt niet of amper totdat ze het nest verlaten hebben, bij de eerst volgende ontmoeting speelt ze even ontstuimig en jaagt de pups de stuiopen op het lijf :+
Cita was van seconde 1 heel voorzichtig en rustig bij de pups (6w). Begint nu pas stilaan haar normalere speelgedrag te vertonen met de pup van mijn vriendin nu 13 of 14 weken.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:07

Hahaha inderdaad ze lijkt nu nog kleiner dan irl. Mika doet lekker lomp en Eva denkt hellluppp maar werd handig in haar ontwijkingstactiek hahaha. <3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:59

En weer een stok bij Mika. :))

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:19

Zonnetje81 schreef:
Hahaha inderdaad ze lijkt nu nog kleiner dan irl. Mika doet lekker lomp en Eva denkt hellluppp maar werd handig in haar ontwijkingstactiek hahaha. <3


Hoe oud is Eva en hoe lang heb je nu met haar gelopen?

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:17

@amanda: ik heb het idee dat je overbeschermend bent naar beweging toe. Je hebt een beagle = loophond als je een rustige wandeling doet waar ze vrij kan bewegen, kan het echt geen kwaad wel een keertje een uur te gaan.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:33

petitparis schreef:
@amanda: ik heb het idee dat je overbeschermend bent naar beweging toe. Je hebt een beagle = loophond als je een rustige wandeling doet waar ze vrij kan bewegen, kan het echt geen kwaad wel een keertje een uur te gaan.


Dat zou zomaar kunnen daarom vroeg ik het ook. :) Ik denk dat je gelijk hebt dus ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen het doen zodat ik daar wat van kan leren.

Edit: was niet aanvallend bedoeld mijn vraag!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:48

Interpreteerde ik zo ook niet, maar herinnerde me dat je vooral met berners oid ervaring had en daar zou ik persoonlijk ook voorzichtiger mee omspringen :)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:55

Amandavd schreef:
petitparis schreef:
@amanda: ik heb het idee dat je overbeschermend bent naar beweging toe. Je hebt een beagle = loophond als je een rustige wandeling doet waar ze vrij kan bewegen, kan het echt geen kwaad wel een keertje een uur te gaan.


Dat zou zomaar kunnen daarom vroeg ik het ook. :) Ik denk dat je gelijk hebt dus ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen het doen zodat ik daar wat van kan leren.

Edit: was niet aanvallend bedoeld mijn vraag!


Ik wandel gewoon op gevoel. Ze is 12 weken en een jack russell. Met grote honden moet je meer opletten ivm hd enzo. 5 minuten wandelen zet geen zoden aan de dijk.

En ik ben zelf in ieder geval geen lange afstandswandelaar, laat staan snel. Ik heb het als ik alleen ga wel snel gezien..... :')

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:37

Wiebe is nu 7 maanden en die gaat regelmatig een wandeling van 45-60 minuten mee. Dat zijn wel de "los" wandelingen, waar hij zelf tempo en zo bepaald. Hij rent dan in het begin van hot naar her en gaat later meer draven. Ik hoop dat we er goed aan doen, maar hij heeft die losloop/snuffelwandelingen echt nodig. De andere wandelingen wisselen van "even kort rondje plassen" (in de avond) tot 30-40 minuten, veelal lijn, soms even los bij de speelweide of het losloopterrein.

De grote wandelingen zijn standaard in het weekend en op maandag/woensdag en soms op vrijdag. Pp dinsdag en donderdag speelt ie in de roedel van de oppas. Dat zijn soms heftigere dagen voor hem dan die "langere" wandelingen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:57

Ik loop sowieso niet elke dag in het bos. Van de week zelfs twee dagen niet van huis geweest. Thuis gespeeld en in de tuin. Dat vindt ze dan ook prima. En heb van de week rondje van 15 minuten gedaan door het dorp. Ze is nog niet zo heel druk thuis vind ik. Ze liep eerst niet mee in het dorp dus daar was niks aan. Nu loopt ze goed mee.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:04

Wij wandelen ook lang niet elke dag. En ik heb border collies. Meestal 2/3 keer per week een stevige wandeling van 4/5 uur. In de school vakanties wandelen we meestal wel elke dag zoveel. Wel doen mijn honden 3 keer in de week gehoorzaamheid en 2 keer flyball. Dus daar kunnen ze hun ei kwijt. In huis slapen ze

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:07

Met Lenyx (15 weken dit weekend) lopen we zo'n 30 minuten denk ik als het een "groot" rondje is.

Kleine wandeling naar het veldje of blokje om is waarschijnlijk 15 minuten.

Soms zijn we wel bijna een uur bij het hondenpark.

5 minuten lopen (zoals soms geadviseerd) zou echt een drama zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:12

Hier wordt ook niet iedere dag gewandeld, hoe graag ik het ook zou willen, maar het is al genoeg rennen en vliegen af en toe. Als ze lang alleen zit wordt er wel met haar gewandeld, 's morgens om 5 uur al met hoofdlamp op als wij beiden ochtenddienst hebben. Als ik thuis kom laad ik Kiko snel in de auto en race ermee naar de bossen. Als ik avonddienst heb ga ik 's morgens wandelen. Maar op vrije dagen wil het er toch nog wel eens bij inschieten (juist waar je denkt meer tijd te hebben, maar wij zitten ook nog met een bouw). Wel hebben we een grote tuin waar volop met de bal gespeeld wordt en waar ze genoeg energie kwijt kan.

Als pup liep ze trouwens ook langer als de voorgeschreven tijd, en inderdaad, lekker los. Die wandeling stelde niets voor als ik zag hoe ze door de tuin racete, en overal overheen of op sprong (tja, bouwplaats is een grote speelplaats :)) ).

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:17

Idd met Cita gingen we de eerste weken 15-20min (zij was 15w toen we ze haalden) en liep dan nog makkelijk een uurtje bij rond op stal, maar daarna ging ze 1à2x/week al mee op wandelingen van +/-45min. Op 6-7maanden nam ik haar al mee op hardlopen. Was maar een halfuurtje en ze liep los. Eigenlijk lopen ze dan minder heen en weer dan wanneer je hetzelfde stuk stapt.
Cita was anders niet te doen in huis, ze zou zichzelf serieus geblesseerd hebben. Liever iets langer wandelen dan ze door huis laten stuiteren(en vallen).

Gewoon naar je pup kijken.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:24

Ik merk zelfs dat ze van een lange wandeling niet meer echt moe is. Eerst was spelen daarna paar uur slapen maar die knop zit er niet meer op hahaha.

Heb haar na de wandeling met mika in de bench gedaan zodat de kittens los konden maar dan is ze wel meteen wakker als ze de bench open hoort gaan. Pas einde vd dag/ vanavond is ze gaan slapen.

's avonds slaapt ze wel veel. Geen avondwandeling nodig hoor. Kan zo na een paar uur slapen hop de bench in en slaapt heel de nacht ook nog door.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:17

Wij wandelen ongeveer 5-6x per dag 10-15 minuten en vaak is minimaal 1x ervan wel langer omdat ze dan vriendjes tegenkomt en kan spelen. Ook gaat ze in de weekenden met mij mee naar de paarden en is dan ook wel tussen een uur en twee uur bezig met rondstruinen.
We zijn wel voorzichtig met lange wandelingen, beide ouders zijn uitstekend op de heupen maar toch. Liever nu misschien iets te voorzichtig en later veel plezier hebben van lange wandelingen.

Die van ons is trouwens ook wel echt een jachthondje. Alles wat beweegt en vliegt moet van dichtbij bestudeerd worden. Ik oefen met haar op het grote land het loslopen, als ze dan een keer niet luistert of de sloot in springt is het niet zo erg. Ik merk dat haar spanningsboog wel erg kort is wat dat betreft. De eerste 5 minuten komt ze nog netjes terug voor haar favoriete snack, maar daarna zijn alle geurtjes in het land en (verbeelde) vogeltjes en vliegjes veel interessanter. Dan gaat ze ook weer vast.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:32

Ik vraag me af waar iemand de tijd en zin vandaan haalt om elk 2 uur een stukje te gaan wandelen. :') Zit je net of ben je net ergens mee bezig moet je weer. Eva ziet me aankomen 5/6x per dag echt wandelen. :Y) Ik zet haar wel steeds in de tuin en speel in huis maar ze moet ook leren om zichzelf te vermaken. Anders krijg je zo'n blok aan je been die nooit alleen kan zijn.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:46

Ze gaat om 07:00, om 12:00, rond 16:00, rond 19:00 en rond 23:00 uur. Die 6e keer overdrijf ik zie ik, haha. Wij hebben geen grote tuin waar ze in gaat en we willen ook niet dat ze daar haar behoefte doet. En als ze met mij mee gaat naar de paarden dan gaat ze bijvoorbeeld van 13:00-15:00 uur mee en gaat ze pas weer om 19:00. Ze is nu net 6 maanden dus het wordt langzaamaan wel minder vaak, uiteindelijk willen we naar 3x per dag, en vaker als we daar zin in hebben.
Ze vermaakt zichzelf ook heel prima, ze gedraagt zich zeker niet als een blok aan het been. Ook kan ze heel goed alleen zijn. Ze zit/ligt dan wel vaak voor het raam te wachten/naar buiten te kijken maar ze piept of blaft nooit. Ze pakt regelmatig zelf een speeltje om ermee door de kamer te rennen of lekker even te kluiven.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:58

Ja als ze niet in de tuin kan dan moet je wel :+ Alles bij elkaar ga ik wel veel vaker de tuin in met haar als ik dit zo zie hahahaha. Mijne doet nog niks buiten onze tuin, alleen als ze echt hoge nood heeft in het bos maar ook maar af en toe. In het begin ging ik nog naar een veldje hier een stuk verderop maar omdat ze niet mee liep vond ik er geen bal meer aan. Nu loopt ze wel weer goed mee.