[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9676
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:52

Dankzij zulke kinderen had ik onlangs een probleem. Kwamen met zijn 3en uut bos gevlogen het losloop terrein op om mijn roedel te aaien.... leuk ahum. Gelukkig bleef het bij 1x hapoen de honden schrokken net zo erg als ik en 3 rennende kinderen was teveel voor mijn puber om rustig te blijven. Mensen met herders begrijpen wel dat ik blij ben dat het maar 1x happen was en daarna weg kunnen houden. Betreffende hond liep overigens wel aangelijnd net als 2 andere maar als je zo overvallen wordt kun je niet alles op tijd overzien. Was totaal onverwachts.


Bench is gewoon zielig!!!! zo klein. Valt mij echt tegen dat zouets überhaupt overwogen wordt!!
Ja ik gebruik benchen. Met 8 weken had hij een 87 cm bench op bed dat paste mooi. In de woonkamer had hij 120 cm bench. Nooit verkleind nooit ongelukjes gehad in de bench en met 10 weken volledig zindelijk.....

Bench moet leuk en veilig zijn. Moet je warm in kunnen liggen maar ook koud als je dat wil. Wat te knagen in hebben en hele grote zacht knuffel om tegen te liggen of op te liggen. Wat speelgoed ter vermaak als je wakker bent. Gewoon een hondenhuis in je huis!

Geen klein hoekje waar ze amper languit in kunnen liggen en niet eens fatsoenlijk een ander plekje kunnen kiezen!! Dussss gauw eruit die plaat ;) is totaal niet nodig een pup die van goede fokker af komt zal zijn nest niet bevuilen!

Cheytjuh

Berichten: 4037
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:09

Hier hebben we Olaf wel in de bench gehad, altijd een veilige plek geweest en hij stond altijd open met een kussen erin. Nooit voor straf erin gezeten maar was echt zijn nacht slaapplekje. Tot hij te groot werd. Nu heeft hij gewoon de woonkamer.

Met Moira hebben we gewoon een plaat dwars door de woonkamer, ga met haar niet met de bench beginnen, is ze te getraumatiseerd voor met kleine ruimtes. Maar het gaat prima met de plaat door de kamer, 's nachts geen ongelukjes, overdag wel een paar.

Gisteren ons eerste rondje gedaan, ze vind alles nog spannend maar in huis begint ze nu echt wel losser te worden :D Erg gaaf om te zien ook!

@ Nagini : Gefeliciteerd :D Hij ziet er knap uit zo met zijn hoedje <3

@ Zonnetje : Hier staan de brokken eigenlijk wel gewoon, heb nog geen last van lastige eters.
Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 09-11-17 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:10

Ach meningen verschillen.. genoeg goede redeneringen waarom te verkleinen en vast ook genoeg waarom niet. Hondje wordt als volwassenen maar 35 cm he! Dus met 8 weken is het echt een mini frutsel die makkelijk languit kan liggen. En zoals ik het nu voor de test had vastgezet is natuurlijk niet de grootte waarop hij komt te staan. Maar dat begrijpen jullie hopelijk wel :') bench is 54 cm breed en wordt dan 40 diep ipv 60. Zo kan er precies een klein maat mandje in zodat ze pup zich fijn en veilig voelt.
En daarbij is de kans aanzienlijk groter dat hij in de bench poept of plast wanneer hij een lig en toilet ruimte heeft! Maargoed zoals ik zeg, meningen verschillen.
Moederhondje ruimt alles op en er heeft nog geen plasje of poepje in de werpkist gelegen volgens de eigenaar. Ben er gister geweest en was inderdaad alles schoon en je dag de moeder alles meteen weglikken. Daarover heb ik echt geen zorgen.

Bo_Y

Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:17

Saar heeft ook een bench, na 13 maanden nog steeds.

Maar 2 maten groter als voor haar maat wordt geadviseerd. Ze ligt er s nachts in en als we weg zijn. Met een knuffel, meerdere kleden, kan ze een nestje maken en als we overdag weg zijn een kong met lekkers. Ze vindt het ook niet erg, als we zeggen ga je naar bed, kruipt ze zelf in de bench

Zonnetje, hier voeren we vanaf de start op gezette tijden. Eerst 3 keer per dag en nu 2 keer per dag. Ze eet altijd

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78598
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:22

Kiko ligt 's nachts ook in de bench, is 1,5 jaar oud. Sinds kort niet meer als wij aan het werk zijn. Ook met knuffels en een mand. En echt niet dat ze iets kapot maakt of zo, heeft ze nog nooit gedaan, ook niet als pup, en ze heeft vanaf de 8 weken oud nog geen 5 keer iets binnen gedaan.

Hier is het ook eten op gezette tijden, en die bak is in no-time leeg. Ligt ook een steen in tegen het schrokken. Als we de hele dag aanbieden is ze moddervet denk ik. :=

petitparis

Berichten: 15997
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:37

Ah het ging over voeren. Hier moet alles op per voerbeurt. Indien niet gaat het weg, kans verkeken.

Hier zitten ze 's nachts en als ik te langer weg ben ook in benches (cita laat de andere niet met rust en de Jack krijgt soms paniekaanvallen als bepaald tijdstip passeert en ik er niet ben). Maar hiet heeft de jack zelfs een 97cm bench...

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:50

Hier ook n bench maar onze dame (nu 18 weken) heeft afgelopen nacht voor het eerst los in de woonkamer geslapen bij de rest.... ook overdag mag ze steeds langer los als ik weg ben.

Ze is al vanaf week 9 dag en nacht zindelijk dus dat zit wel goed.... echter nu flink in de wisselfase (al dr voortanden gewisseld en zag vandaag ook al wat nieuwe kiezen zitten) dus hou dr wel scherp in het oog ;)

Verder staan er hier de hele dag door brokken, 3 honden in huis met elk hun eigen bak en no way dat er ook maar 1tje denkt om in n andere bak dan die van hun te gaan "neuzen"....

Pic van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:41

Ohhh dat smoeltje. <3

Hier ook de bench verkleind. Heb ook de grootste maat bench die er bestaat en daar kan ze bij wijze van een sprintje in trekken. Ze heeft nu zat plek om languit te liggen. Voor haar is het ook een stukje veiligheid. Ze neemt ook al haar speeltjes/knuffeltjes mee naar bed 's avonds.
Hier gaat het iig steeds beter, ze slaapt 's nachts nu ook door dus we proberen er niet meer uit te gaan midden in de nacht.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:33

Wij hebben een grote kooi zeg maar. Nooit verkleind.

We hebben wel een plaat hout als dak gemaakt want meneer sprong er anders uit.

Hij is 110cm bij 70cm


Wij hebben een kussen erin en aan de andere kant 2 vetbedden. Kan hij kiezen. :j

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 07:20

Hier ook een bench 110 bij 170. Nooit verkleind.

Lenyx krijgt ontbijt en avondeten in de van en die blijft zo lang staan als ie nodig heeft.

Lunch krijgt ie door de garage heen (daar is ie door de dag) dus dat ligt overal zodat ie er naar zoeken moet en bezig is.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:14

Dommel krijgt trouwens 4x per dag eten op vaste tijden
:j

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:23

Wiebe krijgt 3 keer per dag voer. Vers vlees, gaat altijd schoon op. In het begin hadden we een iets kleinere bench, nu een 107 cm bench. Hij ligt er vaak in, maar we doen tegenwoordig het deurtje niet meer dicht. Het is op dit moment gewoon zijn "mand"/plaats.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:39

Deardarling, wat een scheetje!!! Leuke naam ook.

Chey, aparte hond om te zien, wel erg mooi. Hoe gaat het inmiddels met haar?

Gefeliciteerd Nagini! Nu door naar de volgende cursus?

Jessica, ik vind de bench ook erg klein. Die van ons ging meteen in de grote bench en nooit een probleem geweest.

Zonnetje, in het begin haalde wij het weg omdat ze steeds een hapje nam en zo dus niet leerde om meteen alles op te eten. Inmiddels is het binnen 1 minuut weg en dus niet meer nodig. Neela krijgt nog 3x per dag eten.

Wat een knap puppenkind Cuba!

Hier gaat het erg goed. Na jullie advies hebben we vorige week een klein stukje los in het bos geprobeerd en dat ging super. Dat gaan we dit weekend weer oefenen. Volgende week examen puppycursus. Wij gaan daarna door met een andere cursus en vanaf januari denk ik ring training. Met de katten gaat het steeds beter al wil ze er graag achteraan jagen.

Neela is begonnen met wisselen maar ik vind haar wel echt uit haar bekkie stinken.

Afbeelding

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:58

@amandavd, zoals ik in mn vorige post al schreef is dit natuurlijk NIET het formaat zoals hij gebruikt gaat worden. Was even een test om te zien of het systeempje met tiewraps werkte. Ik ga m hooguit 20 cm verkleinen zodat hij een fijn veilig gevoel krijgt de eerste nachten. Als hij zich thuis voelt en de zindelijkheidtraining goed gaat, gaat het schotje eruit.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:01

@Amanda thanks! Jij ook bijna klaar zie ik.

Wij gaan ook verder maar in February pas. Hier doen ze in de zomermaanden niets; te warm.

Hoezo moet hij het eten direct eten? Grappig om te zien hoe iedereen het anders doet. Wij willen juist dat ie er langzaam over doet. Geen schrokken en heeft ie wat te doen ook.

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:19

Ik heb moeite met het weghalen. Ze eet toch als ze honger heeft? En dan moet ik er steeds aan denken en ook om het weer neer te zetten.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:00

Neela kon rustig de hele dag soen over haar eten. Wat betekende dat ze bij maaltijd 4 nog twee hele maaltijden had liggen. Dus het verse gaat er van af.

Daarnaast zit ze 3 dagen op de dagopvang. Daar kunnen ze get eten niet de hele dag laten staan. Daarom moet ze gewoon leren dat voer krijgen eten betekent en niet de hele dag door eten.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:18

Voer je rauw of brok?

Als het brok is snap ik het niet mbt versheid.

Voer je niet te veel dan als het zo lang duurt? Of is het lekker genoeg?

Zn oude brok liet Lenyx ook Lang staan of toen we sardientjes gaven vond ie yuk.
Maar zn verse vlees gaat in 1x op. De brok doet ie langer over.

En zn lunch moet ie dus voor zoeken. :)

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:28

Ik voer brok. Amanda denk ik vlees..?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:33

Ook brok heeft een bepaalde termijn wat betreft versheid.

Ze eet tegenwoordig wel alles meteen op. Maar toen ze net hier was niet.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:55

Vers vlees is hier binnen een minuut weg. Met brokken een stuk minder haast. :D
Maandag eerste puppycursus. Ben benieuwd wat onze instructrice van Evy vindt en hoe ze het gaat doen.

petitparis

Berichten: 15997
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:07

Er is een verschil tussen schrokken en vlot een maaltijd opeten. Hier moeten ze toch echt gewoon in 1x hun maaltijd opeten, deels omdat ik er 3 heb en ruzies wil vermijden.
Verder werkt het voor Cita toch niet om voer te laten staan, ze gaat systematisch minder eten en meer laten staan. Met vers en een hond die je wil katen aankomen is dat echt niet handig.

Ik zit inmiddels op de 2de loopsheid te wachten. Ik vermoed aan het gedrag vd reuen te zien dat het er zit aan te komen, maar ja. Zo veel loopsheden heb ik nog niet "gezien"... (langharige hond vzlt pas op als er bloed is :+ )

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78598
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:44

2de loopsheid al weer. Niet meer bij stil gestaan, wij hebben daar geen last meer van. Bij de hoeveelste loopsheid wordt ze gedekt?

Pff, wat een pokkeweer zeg! En de komende dagen zo slecht. -O-

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:01

Afbeelding

Afbeelding



Hier juist strandweer. Vandaag voor het eerst dat ie heel makkelijk het water inging. Gigantisch hondenstrand ook. Waren er zeker wel 100 honden. Genoeg plek wel.

Wel nu aan de dunne. Denk combinatie van nieuw eten en zeewater. Even in de gaten houden anders morgen da bellen.

Edit: still uit een filmpje waar hij op me af rent.

Ik heb m aan een lange lijn (20 meter) om recall te oefenen. Durfde m daar niet lostelaten. Hij luisterde super wel.

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:14

ohhh JALOERS!
Kan goed hoor van zeewater. Lees je hier ook veel van honden die naar t strand gaan. :)