[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:45

Ik heb de ervaring dat de hond dan net wacht tot je hem toch wel binnen haalt en niet op de roep reageerd. Bij deze methode zowel met mijn honden, als met de niet luisterende Jack van een vriendin ala bij een jachthond in de Ardennen die er vaak vandoor stoof goede ervaringen mee. Na enkele keren belonen worden ze vanzelf attentiever. Tenminste als je beloning groot genoeg is.
Over een hond die het principe snapt en gewoon nog 5 minuten wegblijft is een andere zaak natuurlijk.

In de hondenschool geven we mensen die achter loslooptips vragen altijd deze tip mee, en altijd al positieve feedback gekregen.

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:05

Julia schreef:
Wat een leuke foto's allemaal!

Lastig zeg, dat probleem met overal achteraan vangen/jagen en daardoor niet los kunnen lopen. Zou ook niet weten hoe dat op te lossen en daar gericht op te trainen.
Ben er met Evy ook een beetje bang voor dat dit gaat gebeuren omdat het een jachthond is en haar neus haar op allerlei gekke plekken brengt. Vd week aan de lijn al een egel gevonden die natuurlijk veel interessanter was. Heb haar nog niet los gehad in het bos omdat ze nog maar kort bij ons is en zich buitenshuis moeilijk op ons kan concentreren. Ze luistert dan ook matig of gewoon niet naar haar naam. :') Proberen dit ook op te lossen met een spelletje. Bv een flostouw meenemen en daar samen mee spelen.
Volgende week maandag eerste puppycursus. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaat doen.

Wij zijn ook naar het bos geweest. :)

[ [url=m/2OF0MJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dit een Bayer??

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:05

Hannoveraanse zweethond. :) Lijkt erop!

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:07

Die gebruiken wij nu ook, Zoe. Vandaag in het bos ook geoefend en ging super. Regelmatig even bij me roepen, lekker er in (super lekker natuurlijk) en daar ging ie weer. Hij reageerde super goed. :j

Wat een coole foto! Ik kan zijn hoofdtooi niet thuis brengen, waar is die van/wat stelt het voor?

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:09

Weet jij wat het verschil is want op twee websites wordt voor beiden dezelfde foto gebruikt.

Eva met een Bayer pup.

Afbeelding

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:24

Hier wordt het verschil wel duidelijk omschreven: https://www.jagersvereniging.nl/jagen/j ... zweethond/

Beierse zijn qua karakter vaak een stuk moeilijker. Deze honden worden meestal ook niet geadviseerd om aan te schaffen als je nog geen ervaring hebt met het opvoeden van honden. Verder zijn ze wat kleiner en breder.
Hannoveranen kunnen naar onbekenden soms wat terughoudend zijn (merken wij nog weinig van) en is zeer trouw aan de baas.
Beide rassen zijn wel heel gevoelig en moeten consequent, maar vriendelijk en met geduld opgevoed worden.

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:55

Ja dat ze moeilijk zijn weet ik. Bij de Bayer zeggen ze dat ie pas terughoudender wordt als hij ouder is. Ik zal eens op die link kijken.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:51

Beierse hebben wij nog geen ervaring mee. Zusje van een vriendin heeft er één. Eigenwijs ding is dat. :D
Vrienden van ons hebben een Hannoveraan en zodoende hebben wij daar ook voor gekozen. Zijn zusjes van elkaar, zit alleen 1,5 jaar leeftijdsverschil tussen. Het is over het algemeen een slimme hond met een enorme will to please. In huis zijn ze heel rustig en aanhankelijk.
Wij gaan er verder geen serieus zweetwerk mee doen. Vrienden van ons doen dit wel met hun hond. Wanneer er bv een hert of ander dier is aangereden en gewond is gevlucht, volgt de hond het hele spoor en brengt de baas naar het gewonde dier zodat het uit zijn lijden verlost kan worden. Verder worden ze ook geregeld ingezet bij het vinden van vermiste personen en in oorlogsgebieden voor het opsporen van o.a. bermbommen.
Zijn wel van plan om speurtochtjes te organiseren met andere dingen. :)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:09

Hier in de wijk lopen 2 Beierse, een is dikke vriendjes met Mika. Geweldige honden. <3

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:48

Mijn vriendin heeft er dus een gekocht. En inderdaad in het systeem van de dierenwinkel stonden er twee. Dat zillen die wel zijn.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:27

Mag ik me ook melden? Wij hebben sinds afgelopen weekend een Duitse herder pup (langstokhaar) erbij.
Dat was al jaren mijn droom maar ik wilde eerst settelen.
Nu was de tijd aangebroken... Erg lang opzoek geweest aangezien ik zeker wilde zijn van een goede fokker en de juiste ouders (met een rechte rug). Uiteindelijk verliefd geworden op dit meisje, ze heet Babs <3

Afbeelding

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:18

Zonnetje81 schreef:
Mijn vriendin heeft er dus een gekocht. En inderdaad in het systeem van de dierenwinkel stonden er twee. Dat zillen die wel zijn.

Leuk! Ben benieuwd hoe zij de opvoeding ervaart!

Wij zijn vandaag naar een hondenspeelveldje geweest. Keek eerst de kat uit de boom en kwam daarna helemaal los. Waren wel zo'n 15 honden, best druk. Heeft heel leuk gespeeld en tot mijn verbazing luisterde ze bijzonder goed naar mij en haar naam te midden van alle chaos en drukte. Hele positieve ervaring voor beiden. :D

Welkom DearDarling! Wat een prachtige pup! Hoe zijn jullie eerste dagen en nachten gegaan? :)

Cheytjuh

Berichten: 4037
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:39

Wat is het toch ook wonderlijk hoe groot onze 'pups' toch alweer zijn ! Erg bijzonder ook om te zien hoe ze zich allemaal hebben ontwikkeld :j

Ik zat een beetje in de meeleesmodus aangezien het hier niet zo lekker liep, maar ik hoop weer wat actiever te mogen worden nu het leven weer wat 'mooier' eruit ziet .

Sinds afgelopen maandag heeft Olaf een vriendinnetje. Ik zei eigenlijk altijd dat we nooit een hond vanuit het buitenland zouden halen, maar ze is op onze weg gekomen met nogal een rugzakje en we zijn de uitdaging aangegaan. Onder andere omdat Olaf echt een maatje mistte en hij haar direct onder zijn hoede nam.

Meet Moira, een 18 weken oude mix vanuit bosnië. Ze heeft flink wat meegemaakt, en nog erg terughoudend, maar ik weet zeker dat Olaf haar kan helpen en andersom :) Ze heeft een flinke longontsteking gehad daarginds die is doorgeslagen naar 1 van haar ogen. Het is al een stuk beter, maar het is even de vraag of het nog gaat herstellen of niet, de tijd zal het leren. Maar goed, daar is prima mee te leven

Afbeelding

Afbeelding

We laten haar vooral eerst even rustig wennen nu, de eerste dag was ze nog flink onder de indruk, inmiddels begint ze te spelen met Olaf en opent ze zich ook al wat meer naar ons toe. De eerste nacht heb ik nog op de bank beneden geslapen, maar de 2e nacht wel boven, wekker gezet om 3 uur en toen lagen meneer en mevrouw rustig te slapen. Om 6 uur weer gekeken, en op een ongelukje na was alles goed.

Weer een heel ander avontuur dan de dalmatier pup die we in gedachten hadden volgend jaar, maar het heeft een beetje zo moeten zijn denk ik. :+

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:49

de tijd gaat idd zo snel.kenai wordt over 2 weken een jaar! vandaag zijn eerste flyballesje al (wat puppyoefeningen nog neit springen)

Cheytjuh

Berichten: 4037
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:52

Olaf wordt in april alweer 2! Dat is ook allemaal zo hard gegaan!
Ik moet nodig binnenkort weer eens een topic maken

Flyball, dat ken ik helemaal zo niet :D

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:54

daeva speelt ook flyball en is bijna klaar voor haar eerste wedstrijd wanneer in maart het seizoen weer begint :D heet is een soort estafettespel met 2 teams van honden. ze springen over 4 horden. pakken de bal uit een soort kast waarop ze terwijl draaien en springen terug over de hordes. dan vertrekt de volgende hond van het teamm. het snelste team wint.

Cheytjuh

Berichten: 4037
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:59

Klinkt gaaf :D ga er eens meer over opzoeken

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:21

Julia schreef:
Welkom DearDarling! Wat een prachtige pup! Hoe zijn jullie eerste dagen en nachten gegaan? :)


Thanks! Onwijs goed, ze reageert al heel goed op haar naam en s'nachts ligt ze nog in een mand naast ons bed(tot ze wat ouder is), vanochtend een heel klein plasje gevonden, overdag vrijwel niks in huis *\o/*

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:46

@DearDarling, ohhh wat ontzettend lief <3

@Cheytjuh ook een mooie hond. Enig idee wat voor ras ze is/hoe groot ze gaat worden e.d.?

Lenyx is geslaagd voor z'n puppy cursus op dinsdag! Yay :D

Afbeelding

Ik heb hem vandaag/gisteren pootje geleerd (nouja we zijn nog oefenden) en roll over (wat echt super makkelijk ging) alleen hij is nu zo enthusiast met die trucjes dat als ik gewoon zit of liggen van 'm vraag dat ie gelijk omrolt _O-

Hij doet het verder erg goed op het moment. Yay, geen ongelukjes in huis meer ook! Helemaal top.

We hadden overigens vorige week een raar voorval in het hondenpark.. een man kwam met z'n 3 kleine kinderen naar binnen omdat ze hondjes wilden aaien. (WTF?)
Ik heb het over misschien een 1 jarig kindje en eentje 5 en 7 ofzo.

Er was ook een hele stevige bulldog in het park en die was dus enthusiast en sprong op. Dat meisje van een jaar of 5 KRIJSEN joh! Want ze dacht natuurlijk dat ie d'r aanviel maar ze had iets in de hand, een bal ofzo en de eigenaar zei nog laat het vallen laat het vallen...
Arme hond schrok zich te pleuris en was in de war want toen heeft zn baas 'm maar even aangelijnd.

Wat bezielt je om met je kleine kinderen het hondenpark in te gaan als je zelf geeneens een hond hebt? Met vreemde honden.. zonder even te vragen of dat wel okay is.

Ik had zelf gezegd dat als ze Lenyx willen aaien dat ze dat niet op 't hoofd mochten doen en dat hij op het moment erg scherpe tanden heeft en als hij bijt hij dat niet opzettelijk doet en het risico voor hen was. -O-

Echt, begrijp ik nu niets van.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:00

Gisteren bij mn "grote" vriend Milo langs geweest om kennis te maken!
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag even een bench verkleiner gemaakt! Simpel van een plaatje mdf (leek me het beste, is stevig en splinterd niet). Aan beide zijden 3 gaatjes geboord en daar kan ik dan tiewraps door steken en het schotje aan de tralies bevestigen. Als hij groeit is het dan een kwestie van tiewraps doorknippen, schot verschuiven en weer vast zetten! ;)

Twijfel nog of ik er iets van een fleecekleedje om zal doen.. wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:25

Ahh wat lief.

Halen jullie echt elke keer brokjes weg? Ik vind het zo'n gedoe haha.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:50

Ik vraag me echt af waarom je de bench zo klein zou maken? Heeft dat met zindelijkheid te maken?

petitparis

Berichten: 15997
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:53

cuteness overload gespot!

brokjes weghalen? Ik heb iets gemist...

en idd, waarom bench verkleinen? Ik weet dat het gedaan wordt, maar zie er het nut niet echt van in

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:58

van een bench verkleinen zie ik het nut echt niet in idd. Ik heb benchen van 109 lang en dan de rest van de maten die bij dat formaat horen. mijn volwassen borders passen er nog 3 keer languit in, en toch hebben mijn pups nooit iets in ene bench gedaan (uitzondering van diaree natuurlijk)

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:35

petitparis schreef:
cuteness overload gespot!

brokjes weghalen? Ik heb iets gemist...

en idd, waarom bench verkleinen? Ik weet dat het gedaan wordt, maar zie er het nut niet echt van in


Ze zegen dat je eten moet aanbieden maar niet heel de dag. Dus vandaar.