[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:29

madeliefw schreef:
Keet is nu 13 weken en wel zindelijk. Ze gaat voor de achterdeur staan of geeft een klein blafje als ze moet. Er kan overdag als we er zijn ongeveer max 3 uur tussen zitten. Maar als we er niet zijn is het langste 5 uur geweest (in de bench, langer zijn we niet weggeweest). S nachts slaapt ze nu van 11 tot 7 en doet ze ook niks in de bench. Ik denk dat het zindelijk maken sneller had gekund zonder kindje van 1 jaar, want voor ik kind in box of jas aan had getrokken was het soms al te laat. Ik ben nu aan het afleren overigens dat ze het op het gras in onze tuin doet. Iemand daar nog tips voor?


Heel herkenbaar :) pup hier nu 10 weken en hij doet t super, maar idd zonder kind van 1 zou t makkelijker gaan :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:36

Kind van 1 maar weg doen dan he :D

ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan met pup en zoontje

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:40

Als ik t zo hoor ben ik blij dat hier nog geen kinderen zijn :')

Wij hebben nu wel andere uitdaging. Sinds dinsdagavond is onze partime hond er weer en ze zijn alleen maar aan t spelen samen. Tegelijk uitlaten in je eentje is een uitdaging :')
En vanaf morgen hebben wel 2,5 week nog een hond in huis haha.
Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:53

Wat goed van Deeks! *\o/*

Wij hebben een soft bench. Voordeel is dat die makkelijk te verplaatsen is. Als wij na het eten een dutje doen pakken we de bench en zetten die in de kamer, en Kiko doet dan ook haar slaapje. De bench is toch maar tijdelijk omdat ze hier uit groeit. We hebben wel al een metalen staan maar die is full size, nog veels te groot.
Toen Kiko naar mijn ouders een dagje ging kon deze ook makkelijk mee.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:00

Wij willen straks zo'n soft bench aanschaffen voor als we gaan kamperen

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:20

Zahra gaat heel goed. Ze slaapt van 12 tot 8 in een keer en daarna kan ze, nadat ze plasje heeft gedaan, tot 10u nog weer doorslapen. Zindelijkheid gaat redelijk als wij goed opletten. Ze eet super goed. Luistert al redelijk goed en wordt steeds losser/enthousiaster en leuker.


Het is voor ons wel wennen, zo'n windhond is echt heeeeeeeeeeeeeeeel anders qua karakter. Maar het begint nu leuk te worden. De klik tussen Zahra, Sammy en Isa is ook fantastisch. Het is echt een goede match.

Ze heeft gisteren wel al even haar ware aard laten zien, er was nog een kip buiten het hok bij m'n ouders. Zahra hoorde niks meer en had maar 1 doel, die kip.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:42

Wow wat netjes dat ze al zo lang door kan slapen!

Fijn dat het klikt! :) Vanwaar eigenlijk jullie keus voor dit ras (gewoon nieuwsgierig :P)?

Haha oh jee er zit dus aardig wat jachtinstinct in!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:43

Zahra heeft stiekem dus ook jacht instincten. :))
Kiko niet, zowel gisteren als vandaag een haas tegengekomen vlak voor onze neus, ze kijkt niet op of om. :+

Anne, denk dat het wel fijn is, zo'n soft bench voor kamperen. :j Moet wel zeggen dat Kiko er wel regelmatig de tanden in zet, met name met het naar bed gaan, want ze blijft veel liever in haar mandje liggen dan. Maar de bench houdt het verdomd goed. Enige nadeel is is dat het dus ook stof is aan de onderkant, als ze nog niet zindelijk zijn kan dat vervelend zijn. Wij hebben er karton in liggen, daarover kranten, daarover nog een zindelijkheidstrainingsmat (soort luier materiaal) en daarover een vet-kleed. Gisteren deed ik die laatste uitwassen, en kwam toen tot de conclusie dat ze dus toch een keer in de bench geplast had, zag het aan de luier eronder. Maar geen geur gehad en zelfs niets op de kranten daaronder. Zou toch wel balen als het stof van de bench vol plas zit, maar dat viel dus mee, die lagen hielden het goed tegen.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:53

Femm_k schreef:
Wow wat netjes dat ze al zo lang door kan slapen!

Fijn dat het klikt! :) Vanwaar eigenlijk jullie keus voor dit ras (gewoon nieuwsgierig :P)?

Haha oh jee er zit dus aardig wat jachtinstinct in!

Haha ja, aardig wat jachtinstinct idd. Maar dat wisten we van te voren natuurlijk.
De Saluki is niet de makkelijkste hond, ze is ook wel echt bijzonder. Saluki is altijd al mijn droomras geweest. Ik vind ze fantastisch, die uitstraling, dat uit de hoogte karakter etc. En ik vind ze echt práchtig.

Ze zijn wel heel apart in hun benadering, maar ik hou ervan. Ik moest alleen wel ff wennen omdat het vanaf dag 1 als pup al gewoon heel anders is. Pups zijn altijd erg enthousiast en knuffelig. Zahra is anders. We beginnen nu een band te krijgen en nu merk je dat ze lief, enthousiast en knuffelig wordt naar ons. Ze begint nu op ons te reageren, je moet echt een vertrouwensband opbouwen voor ze zo tegen je doet. Dat is wel bijzonder.

En bijvoorbeeld als ze een plasje doet in de tuin.. :') Dan ben je super enthousiast: "JAAA OGEDZOO JAAAAA ZAHRA WAAAUWWW" En Zahra kijkt je niet aan en loopt door alsof het de normaalste zaak van de wereld is. _O- Dat is gewoon heel anders. Je staat gewoon voor banketstaaf _O-

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:11

Wat leuk zeg! Prachtig die verschillen in rassen.

Wij wilden juist geen hond met jachtinstinct, vandaar de Rottweiler. (nouja niet de enige reden natuurlijk) ;) Ze kunnen soms wel wat langzaam leren maar als ze het eenmaal weten zit het wel goed.

Hahahaha prachtig ik zie het al helemaal voor me dat je haar aan het belonen bent en ze nog net niet d'r middelvingertje naar je opsteekt en doorloopt.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:08

Haha, nou.. Hier hebben de buren 2 Rottweilers. Die gaan regelmatig achter herten en hazen aan hoor, als ze de kans krijgen :+ :=

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:40

Limoen schreef:
Haha, nou.. Hier hebben de buren 2 Rottweilers. Die gaan regelmatig achter herten en hazen aan hoor, als ze de kans krijgen :+ :=


Ojee.. :') :P

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En rustig houden... ja..
Afbeelding

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:34

Gave foto's!
Hier gaat het ook nog steeds goed.
Charlie geeft het nog niet echt duidelijk aan als hij moet plassen, maar door het ritme na het slapen elke keer en als hij lang wakker is nog maals een keer naar buiten te gaan hebben we bijna geen ongelukjes. Max 1 per dag.
Toch zou het fijn zijn als hij het echt aan gaat geven. Snachts deed hij dit wel als hij in de bench zit maar als hij los loopt nog niet echt.
Ja ineens lopen naar een bepaalde plek maar dat is dus lastig te polsen.

Ach het komt vast wel hij is nu 12 weken en anderhalve week bij ons. Zo lang we het ritme aanhouden gaat het inprincipe goed :)

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:45

Hallo, hoe gaat het met jullie pups?

Met Deeks gaat het goed. Alleen hij eet zijn brok heel erg slecht. Ik zit nu toch te twijfelen om over te gaan op kvv, maar hoe is dat praktisch als hij mee gaat naar het buitenland, hoe doen jullie dit?

Anoniem

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:51

Volgens mij is dat gewoon puppy-eigenwijsheid. :) hoor het de laatste tijd van meerdere pups in de buurt.

Dat is eigenlijk een hele goede, zo lang kan het de koeling niet uit inderdaad. Die van ons bleven tot nu toe in Nederland bij mijn ouders, maar kan me voorstellen dat we ze ook wel eens mee willen nemen een weekendje weg..

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:03

Ashleydk schreef:
Volgens mij is dat gewoon puppy-eigenwijsheid. :) hoor het de laatste tijd van meerdere pups in de buurt.

Dat is eigenlijk een hele goede, zo lang kan het de koeling niet uit inderdaad. Die van ons bleven tot nu toe in Nederland bij mijn ouders, maar kan me voorstellen dat we ze ook wel eens mee willen nemen een weekendje weg..


Jaa gok idd eigenwijsheid.

Mja pup zo jong moet wel eten, ben een groot voorstander van kvv, alleen ik wilde er wat later mee beginnen. Maar waarom niet nu? Gezien hij slecht eet.

Alleen we willen hem graag mee op vakantie gaat nemen, en een vriezer in de auto wordt lastig haha.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:10


Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:14

Er zijn tegenwoordig genoeg opties voor op vakantie. Mijn leverancier heeft bijvoorbeeld vlees van Pet Fit. Is niet rauw natuurlijk maar een hoogwaardig soort blikvoer, prima om tijdelijk in vakanties te voeren :j

vanmiddag gaan we weer puppy knuffelen *\o/* mijn zoontje gaat mee ben benieuwd wat hij er van vind :D

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:17

Bedankt voor de info!

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:27

Keet eet ook even wat minder. Maar ze eet wel en ze komt ook aan en plast en poept goed. Ze ziet er goed uit dus ik ga er nu maar vanuit dat ze even wat minder behoefte heeft aan eten.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:55

Hier gaat alles goed :) alweer 2 dagen geen ongelukjes en ook een enthousiaste hond, en na een goede snoepjes uitleg aan ml, heb ik t idee dat die de hond ook weer leuker begint te vinden :)
Hond reageerde nauwelijks op ml...

Dommel begint hier nu eindelijk beter te eten :) ik meng zijn brokjes nu met prins vlees, en dan eet hij er eindelijk van :) eindelijk geen ingevallen hond meer zoals de afgelopen 3 weken wel t geval was...

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:01

Hier gaat ook alles goed. Alleen meneer vond het vrijdag leuk om een bij te vangen. Gevolg; opgezwollen tong en een ritje naar de da.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:11

Oei en wat doet de dierenarts dan? M

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:22

Hij kreeg iets tegen de allergische reactie en zwelling ingespoten.