[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:58

Mag ik mij ook melden?
Wij hebben dit jaar ons eerste nest Duitse herders onder onze eigen kennelnaam gefokt :)
Geboren op 29 februari, schrikkelpups dus ;) nest bestaande uit 8 pups.
Zelf hebben wij er 2 gehouden om aan te kijken of ze geschikt zijn voor de sport.
1 reu en 1 teef, bicolor uit de africhtingslijn.
Tot nu toe zeer tevreden baasjes waar we nog veel contact mee hebben.

Waarom Duitse herders? Toevallig in gerold! Altijd Border Collies getraind gehad maar op die club zat ook een vereniging voor Duitse herders, paar trainingen bekeken, mogen ervaren en toen was ik om :)
En dan leer je je vriend kennen op een andere club met zelf Duitse herders en pakwerker.

Begonnen met 1 Duitse herder en momenteel zitten er 3 Duitse herders (1 showlijn en 2 africhting) van mezelf en 1 Oost-Europese herder (herplaatser, van mijn vader).
Vriend heeft 2 uit de africhting waarvan dus de moeder van beide pups. (Momenteel zitten deze niet thuis).

Hieronder wat foto's van mijn pup, het voordeel van een nest thuis, je kan ze van dag 1 opvolgen :D
3 weken, 5 weken, 7 weken, 9 weken, 3 maand en 4 maand wat ze nu is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Alarm_wlkp op 03-07-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:58

Dat zijn zo'n leuke honden ! was er ook naar aan het kijken maar vriendlief heeft het niet graag , mannen ..

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:22

Hoi allemaal, wat leuk zeg veel (toekomstige) pupeigenaren hier :) wij gaan over 6 dagen onze Dommel ophalen :) een exact 8 weken oude Grand Basset Griffon Vendeen reu :)

Waarom dit (oude) ras, wij waren op zoek naar een fijne gezinshond, maar wilde iets anders dan de "standaard" gezinshonden in Nederland, plus dat we die wat groot vinden.

De GBGV zijn heel vriendelijk, en gemoedelijk, kunnen goed met kinderen (handig met ons zoontje van 1) zijn eigenwijs en hebben flink wat jacht drift, maar dingen zoals luisteren en los lopen is ze wel te leren :) Kortom voor ons de perfecte hond, die met wat extra training ook nog mee kan het agility parcours in :D

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:56

Je maakt me jaloers met je duitse herder puppy foto's :P

leuke hondjes PSM ! Mijn tante had er zo 1 toen we klein waren en ze was inderdaad altijd heel geduldig en vergevingsgezind

Hoe beslissen jullie of jullie voor een teef of reu gaan ? :)

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:08

Door de pups te zien en te ervaren. De pup waar je een klik mee voelt, of iig aantrekkingskracht, is de pup die mee gaat :)

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:25

Wij moesten voor de wachtlijst aangeven of we voor een reu of een teefje wilde gaan. We zijn op een dag van de vereniging wezen kijken waar ze alle anderhalf jarigen keuren. Van te voren dachten we voorkeur te hebben voor een teefje maar op die dag bleek dat we de reutjes veel mooier en leuker vonden. Aangezien er ook een eis is dat je meedoet aan het fokprogramma en wij weinig hondenervaring hebben willen we liever niet meteen een nestje... en bij een teefje zou daar wel goede kans op zijn.
Wij staan dus nu voor een reu op de wachtlijst maar eigenlijk verwacht ik dat we over aantal jaren wel een teefje zouden willen... maar dat zijn nog dromen. O:)

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:40

Hier komt een teef omdat ik graag weer een nestje wil fokken(als ze daar geschikt voor is). Daarnaast heb ik nu een teef en een reu en de teef bevalt mij toch beter. Ik vind het reuen gedrag zeer irritant.

Welke pup uiteindelijk mee naar huis gaat zou ik zeker in overleg met de fokker doen. Die paar keer dat je langs gaat zie je lang niet zoveel als de fokker in al die weken ziet. In mijn ras is het zelfs zo dat de fokkers vaak kiezen welke pup naar wie gaat(er word vaak ook een puppytest gedaan)

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:05

Wauw, leuk al die reacties en vooral foto's van al dat kleine grut <3
Ik zal binnenkort ook even wat foto's plaatsen.

We zijn net terug van ons rondje bos, doen we regelmatig met de hond en nu mocht de pup mee natuurlijk :) Vroegen ons wel af of het niet teveel werd voor haar, ze is er pas sinds gisteren. Maar ze moet toch ook een beetje mee in ons ritme.. Dus hebben het rondje kort gehouden en heb haar tussendoor steeds even opgetild. Was ze overigens niet mee eens, mevrouw wou zelf lopen :+

Hoe ging bij jullie de eerste periode, de eerste dagen? We hebben 2 korte nachten achter de rug :Y) Ik ben op de bank gaan liggen, Lola in een kratje met mandje erin naast me. Maar ze heeft vaak even gepiept en ik ben er een paar keer uitgeweest, steeds wel een plasje.
Ze wil ook niet in de bench. Ik geef haar eten in de bench, de bench is verkleind, ligt een lekker zacht mandje in met knuffeltjes en lapje van het nest.. Als ze bij ons in slaap valt leg ik haar in de bench, vaak slaapt ze dan daar wel even verder. Ik heb het deurtje nog niet dicht gedaan, ze kruipt er ook niet uit zichzelf in.
Gebruiken jullie ook een bench en hoe gaat dat?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:07

Hier heeft de fokker de pups bij de mensen uitgekozen. En wij hadden geluk, want degene die wij het leukste vonden is ook onze pup geworden. Hoewel ze het blijkbaar goed wisten, want veel meer mensen hebben hun voorkeur op die manier gekregen. :)

Wij hebben bewust een fokker van de fokvereniging uitgekozen, omdat er toch wel wat euvels zijn. Hoewel dat geen garantie is, dit was een nest van 11, waarvan er 7 "afkeur" zijn voor het stamboek, uit 2 zeer goede ouders. 4 pups waren eenzijdig doof (mag niet mee gefokt worden), 1 pup was helemaal doof (is ingeslapen) en 3 pups hebben er blauwe ogen (mag ook niet mee gefokt worden en mag niet naar shows). 1 pup is dus dubbel "afkeur", eenzijdig doof en blauwe ogen.
Onze pup heeft blauwe ogen. Wel prachtige blauwe ogen, hele donkere kijkers met een azuurblauwe rand eromheen. <3 <3 <3 En wij hebben ook geen fokkersambities, dus het maakt ons niets uit.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kende de Hollandse Smous helemaal niet, wat een bijzondere hond! Las inderdaad over de verplichting om met de hond te fokken. Snap het wel, als je nog helemaal in de wederopbouw bent van het ras, dat je geen goede genen verloren wilt laten gaan.

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:16

geerke schreef:
er is bij mij een pup aan komen lopen in december...hij is nu 7 maanden.Heel leuk een pup!En het ging gelukkig goed met de andere 7 honden...


Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar jouw honden familie :p
Heb je foto's ? Wat voor rassen heb je allemaal? Of allemaal dezelfde?

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:18

Michelleex schreef:
1000 voor een australische sheperd is nog goedkoop.


sinds maandag woont Riley bij ons.
[ [url=m/tSvHdt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd!!
Super mooie honden vind ik dit <3

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:19

Simbaa schreef:
Michelle wat lief!! Waar heb je je Aussie vandaan?
Ik heb een ruim 5 maanden oude Aussie en helaas zonder stamboom. Je betaalt iets minder, maar ik zou het nooit meer doen xLara. Prijs is overigens niet waarvoor we voor een stamboomloze zijn gegaan.
Bij iedere keer dat hij mankt ben ik bang voor heupen, ellebogen en andere erfelijke mankementen.

Dit was hij met 8 weken.

[ [url=m/zcXy1D.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu als zandmonster...

[ [url=m/7m9WqW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is ook al zo mooi!! <3

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:26

En dit vind je normaal? Dat er uit 1 nest 5 dove/afwijkende honden worden geboren. En dan nog grof geld vragen voor zo'n 'stamboom' hond. Nou wat zijn die gezond zeg. Zo zonde, het is ook moeilijk om tegenwoordig uberhaupt nog ergens verantwoord een gezonde hond te kopen.

Nee ver weg blijven van die stamboom honden. Grof geld vragen voor zieke dieren omdat ze te trots zijn eens vers bloed te gebruiken.

Ben zelf na de dood van mijn hond vorig jaar ook aan het orienteren om in de toekomst een pup te kopen. :) Echter ben ik zo bang om een rashond te kopen. Maar waar kan je anders een verantwoord nest vinden tegenwoordig? Broodfok wil je ook absoluut niet. Hoe kiezen of vinden jullie een geschikte 'fokker' of 'gelegenheids' nestje?

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:30

Hier hebben wij geen voorkeur voor reu of teefje, in beide gevallen word er op een gegeven moment ingegrepen door de dierenarts. En qua gedrag ben ik alleen reuen gewend.

Wij vonden het enkelt heeeel belangrijk dat hij goed samen zou gaan met ons zoontje, kregen dus een reutje toegewezen, met de volgende beschrijving <3

Open en spontaan maar niet altijd bovenop
Ook niet altijd onderop en super lief
Houdt van knuffelen. Laat zich makkelijk oppakken
Lekker onderzoekend

Klinkt als een fijn hondje samen met een kind van 1 :)

Afbeelding
Onze Dommel <3
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 03-07-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:31

@_Alarm_wlkp Wat leuk ook uit eigen nest gefokt, wat heeft 'ie ondertussen grote oren gekregen zeg!

@__PSM__ Wat leuk ! Zeker niet mijn type hond, maar wel goed dat jullie er ook zo'n onderzoek naar gedaan hebben!

@Evelijn Wat jammer, voor mij zou dat echt een reden zijn om af te haken. De kans dat je op deze manier onervaren mensen een nest laat fokken lijkt mij dan ook helemaal niks, zou voor mij echt niet weggelegt zijn, snap dat je dan liever een reu hebt.

@Van Een teef is wat aanhankelijker dan een reu, maar onze voorkeur is toch naar een reu gegaan naar aanleiding van goede ervaringen. Wij zaten ook niet te wachten op een loopse teef.

@Majabeestje Officieel mag je met een pup maar het aantal minuten lopen dan de pup in weken oud is. Wij houden onze wandelingen daarom ook nog kort. Wel gaat hij overal mee naar toe, gelijk ook mee geweest naar het paard. Bij ons heeft er de eerste nacht iemand beneden geslapen.
De bench vind hij ook niet leuk, maar wij maken er toch gebruik van. Na het eten moet hij in de bench, en voor de nacht. Zeker de eerste keren liet hij duidelijk merken dat hij het er niet mee eens was. Nu gaat hij soms nog wel zitten piepen maar hij geeft het snel op en gaat lekker slapen. Als hij braaf is mag hij er natuurlijk weer uit.

@Neonlight Wat een knapperd! Ik vind de blauwe ogen juist heel mooi!

@lovelyfiefy Thanks!


Ik hoop dat ik niemand ben vergeten :o

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:35

Wauw die Hollandse saus <3
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 03-07-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:37

Nee, dit vind ik niet normaal, maar buiten de euvels van dit nest zijn de ouderdieren wel vrij van een heleboel afwijkingen en op heel veel dingen getest. Doofheid is iets wat bij veel witgeboren dieren voorkomt, en is niet per definitie ouder afhankelijk. Blauwe ogen is geen gebrek, voor het stamboom misschien niet goed maar hier is de hond niet minder gezond door. Qua heupen, gebit en bot zijn de ouderhonden getest en hebben ze de beste score gehaald.
Het hoge percentage doofheid is echt botte pech, ik wilde daarmee dus aangeven dat ook bij erkende fokkers euvels zijn, dat dat geen euvels uitsluit.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:38

Ja domme pech kan natuurlijk...

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:54

@Majabeestje
Joppe vond de eerste keer in de bench verschrikkelijk. Heel erg janken en proberen er uit te komen. Na 20 min was hij stil en hem er gelijk uitgehaald. Eerste nacht 2x uit bed geweest dat hij even plasje kon doen en dan weer in de bench. Was het weer 20 min piepen en daarna rustig. 2e dag ging hij al uit zichzelf in de bench liggen om te slapen. Doet hij nu nog steeds. Overdag staat de bench gewoon open en 's nachts deurtje dicht. Hij piept dan alleen als hij naar buiten moet.

Knap hondje PSM!

Dalmaat is ook schattig! En pech kan je idd hebben met zo'n nestje. Ik vind die blauwe ogen ook mooi juist.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:33

Ok, dus jullie hebben de pup wel direct in de bench gedaan met deurtje dicht.. Ik durf dat niet goed aan, heb veel gelezen over benchtraining en daar wordt aangegeven dat je dat heel rustig moet opbouwen. Dat de hond eerst uit zichzelf de bench in moet, dan kort deurtje dicht en gauw weer open etc. Maar wij wachten nog op het moment dat ze uit zichzelf de bench in gaat en ik hoop dat dat moment wel gaat komen :') Eerlijk gezegd zien we er ook een beetje tegenop omdat ze enorrrrm hard kan piepen en janken, lijkt wel een klein wolfje dan.. Ze stond vanmiddag bijvoorbeeld even achter het hekje bij de keuken. Nou jemigggg, we wisten niet wat we hoorden :oo

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:37

Klopt, want als je het zo dusdanig gaat trainen ben je als je pech hebt weken verder, en wij willen de pup gewoon snachts in de bench en beneden laten.
Houd je hem beneden zonder bench zal hij waarschijnlijk alles slopen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:41

Ze zal idd in de bench moeten overdag als we er niet zijn en 's nachts ook. We slapen nu nog beneden naast haar, dan ligt ze in een krat met mandje erin.
En overdag is er altijd wel iemand thuis, behalve de donderdag maar dan past mijn vader op. Met halen en brengen van de kinderen naar en van school zal ze op een gegeven moment wel alleen moeten zijn, maar dat is dan 10 minuten. Onze andere hond zit niet in de bench als we er niet zijn maar achter een hekje in de keuken. In de toekomst zal ook Lola daar komen.
As we speak: Ik heb haar net steeds in de bech gelegd met het deurtje open, ze sprong er steeds weer uit en kwam bij me zeuren. Ze is hartstikke moe. Na 5x terugleggen heeft ze het opgegeven en nu ligt ze toch te slapen <3

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:50

Over de fokverplichting.. tja er zijn gewoon nog geen 2000 Smousjes en om te zorgen dat er een gezonde genenpool ontstaat met honden is dit gewoon nu nodig. De fokvereniging heeft al veel complimenten gehad hoe goed ze juist bezig zijn met de gezondheid en het karakter te bewaken... ja dan zullen er ook wat onervaren mensen een nestje hebben maar iedereen moet een keer beginnen en de meeste teefjes krijgen maar 1 nestje. De meeste Smousjes worden dus in een gezin geboren die maar weinig nestjes hebben gehad ... maar vanuit de vereniging is er daardoor wel veel aandacht voor. Ik sta nu alleen nog maar op de wachtlijst maar merk nu al dat Smouseigenaren behoorlijk hecht clubje is die graag zorgen dat alle Smousjes het goed hebben en je dus ook overal mee willen helpen.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:59

Leuk topic met allemaal puppies!

Woensdag haal ik mijn nieuwe hondje op, een Bracco Italiano.
Was al een tijdje aan het rond kijken voor een ander ras, hoewel mijn hart helemaal bij Duitse Herder ligt, wilde ik wat anders. Een gemoedelijke hond, niet nerveus, sociaal.. Eentje die hard wil werken en over een hele goede neus beschikt.
Op de Martini dog show zag ik een Bracco teefje lopen van toen 8 maanden, en ik was op slag verliefd.
Gebeld en gemaild met fokkers, bij een trainingsdag geweest, met eigenaren gesproken.
Was er snel uit dat dit de hond moest worden, maar een pupje bleek helaas lastiger dan gedacht. De fokkers die me aanspraken fokten in 2016 en hoogstwaarschijnlijk 2017 geen nest meer. En zoveel zijn er niet, dus dat hield op.
Tot ik een foto onder m'n neus kreeg van een nest in Schotland. De trainer waar ik regelmatig heen ga heeft een reu voor me vast gehouden en woensdag vlieg ik naar Edinburgh om Sjors op te halen. :D

Heb de hond dus niet zelf uitegzocht, ook nog nooit gezien. Maar we worden vast wel vriendjes! :j

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:09

Mijn jongste reu heb ik ook verdorie veel voor betaald gehad en gehaald bij een erkende fokker die hoog aangeschreven staat op gezonde en stabiele honden.
Nou 11 pups waarvan er al 4 zijn die een extra wervel hebben mijn hond jammer genoeg er het meeste last van heeft.
Is ook erfelijk, maar he zowel de eigenaar van de reu als de fokster blijven beweren dat er niets aan het handje is en het jammer maar helaas is.
Vandaar dat ik een pup uit eigen fok hou, hopen dat deze wel correct is op 6 maanden...

Stamboom wilt niets zeggen... heb nog het minste last met mijn oudste reu en die teef van mijn vader.
Beide geen stamboom maar wel geen grote erfelijke mankementen...